Priekiniai žibintai yra vienas svarbiausių automobilio saugumo ir estetikos elementų. Volvo S60, kaip aukštesnės klasės sedanas, per savo gyvavimo istoriją naudojo įvairias priekinių žibintų technologijas, atspindinčias automobilių pramonės pažangą. Nuo tradicinių halogeninių lempučių iki pažangių LED sistemų – kiekviena technologija turi savų privalumų, trūkumų ir eksploatavimo ypatumų. Suprasti šiuos skirtumus yra itin svarbu tiek esamiems Volvo S60 savininkams, svarstantiems apie remontą ar atnaujinimą, tiek potencialiems pirkėjams, vertinantiems skirtingas automobilio komplektacijas. Šiame straipsnyje detaliai nagrinėsime tris pagrindines Volvo S60 priekinių žibintų technologijas: halogeninę, ksenoninę (HID) ir šviesos diodų (LED), aptarsime jų veikimo principus, charakteristikas, dažniausiai pasitaikančias problemas bei pateiksime gaires, padėsiančias priimti pagrįstą sprendimą.
Halogeniniai žibintai: Laiko patikrinta klasika
Halogeniniai žibintai ilgą laiką buvo automobilių apšvietimo standartas, įskaitant ir ankstesnės kartos Volvo S60 modelius ar bazinės komplektacijos variantus. Jų veikimo principas yra gana paprastas ir panašus į tradicinės kaitrinės lemputės.
Halogeninė lemputė susideda iš volframo kaitinimo siūlelio, įtvirtinto sandarioje kvarcinio stiklo kolboje, užpildytoje inertinėmis dujomis (dažniausiai argono ir azoto mišiniu) su nedideliu kiekiu halogeno elemento (pvz., jodo ar bromo). Kai elektros srovė teka per volframo siūlelį, jis įkaista iki labai aukštos temperatūros (apie 2500 °C) ir pradeda šviesti. Halogeno dujos atlieka svarbų vaidmenį: jos reaguoja su nuo siūlelio išgaravusiais volframo atomais, neleisdamos jiems nusėsti ant vidinio kolbos paviršiaus (kas įprastose kaitrinėse lemputėse lemia patamsėjimą). Aukštoje temperatūroje prie pat siūlelio halogeno junginiai suyra, ir volframo atomai grįžta ant siūlelio. Šis regeneracinis ciklas leidžia siūleliui veikti aukštesnėje temperatūroje, todėl šviesa yra ryškesnė ir baltesnė nei įprastos kaitrinės lemputės, o tarnavimo laikas – ilgesnis.
Volvo S60 modeliuose dažniausiai naudojamos H7 tipo halogeninės lemputės artimosioms ir tolimosioms šviesoms, nors gali pasitaikyti ir kitų tipų, priklausomai nuo konkretaus modelio metų ir žibinto konstrukcijos.
- Šviesos srautas ir spalva: Halogeninės lemputės generuoja maždaug 1000-1500 liumenų šviesos srautą. Jų skleidžiama šviesa yra gelsvai balta, o spalvinė temperatūra paprastai siekia apie 3200 Kelvinų (K). Ši šilta šviesa gali būti mažiau varginanti akims tam tikromis sąlygomis, tačiau prasčiau atspindi kelio ženklus ir ženklinimą lyginant su baltesne šviesa.
- Tarnavimo laikas: Vidutinis halogeninės lemputės tarnavimo laikas yra apie 500-1000 valandų. Tai gerokai trumpiau nei ksenoninių ar LED žibintų.
- Energijos vartojimas: Halogeninės lemputės yra mažiausiai efektyvios energijos požiūriu. Didelė dalis sunaudojamos elektros energijos virsta šiluma, o ne šviesa. Standartinė H7 lemputė vartoja apie 55 W galios.
- Kaina ir pakeitimas: Tai pigiausia technologija tiek įsigijimo, tiek pakeitimo prasme. Lemputės yra plačiai prieinamos, o jų pakeitimas daugumoje Volvo S60 modelių yra gana paprastas ir gali būti atliktas savarankiškai, nors kai kuriems modeliams gali prireikti dalinai nuimti bamperį ar kitas detales.
- Įjungimo greitis: Įsijungia praktiškai akimirksniu, pasiekdamos pilną ryškumą.
Privalumai: Žema kaina, paprastas pakeitimas, platus prieinamumas, momentinis įsijungimas.
Trūkumai: Mažesnis ryškumas ir apšvietimo atstumas lyginant su Xenon/LED, trumpesnis tarnavimo laikas, didelis energijos vartojimas (ir šilumos išskyrimas), gelsva šviesos spalva, kuri gali būti suvokiama kaip mažiau moderni ir efektyvi prastomis oro sąlygomis.
Pagrindinė problema – perdegimas. Dėl vibracijos, įtampos šuolių ar tiesiog natūralaus nusidėvėjimo kaitinimo siūlelis nutrūksta. Taip pat laikui bėgant halogeninės lemputės gali nežymiai prarasti ryškumą. Svarbu keičiant lemputę neliesti jos stiklinės kolbos plikomis rankomis, nes riebalai nuo odos gali sukelti netolygų kaitimą ir sutrumpinti lemputės tarnavimo laiką.
Ksenoniniai (Xenon/HID) žibintai: Ryškumo šuolis
Ksenoniniai žibintai, dar vadinami didelio intensyvumo išlydžio (High-Intensity Discharge - HID) žibintais, buvo reikšmingas žingsnis į priekį automobilių apšvietimo technologijose. Jie pradėti montuoti į aukštesnės klasės automobilius, įskaitant ir daugelį Volvo S60 variantų, ypač antrosios kartos (Y20) modeliuose, kaip standartinė arba pasirenkama įranga.
Skirtingai nuo halogeninių lempučių, ksenoniniuose žibintuose nėra kaitinimo siūlelio. Šviesa generuojama sukuriant elektros lanką tarp dviejų elektrodų, esančių sandarioje kvarcinio stiklo kapsulėje. Ši kapsulė užpildyta ksenono dujomis ir metalų halogenidų druskomis. Norint uždegti lanką ir palaikyti jo degimą, reikalinga speciali elektroninė sistema – balastas (arba uždegimo blokas). Uždegimo metu balastas sugeneruoja labai aukštą įtampą (iki 25 000 voltų), kuri jonizuoja ksenono dujas tarp elektrodų ir sukuria pradinį lanką. Po uždegimo balastas sumažina įtampą iki darbinės (apie 85 V kintamos srovės) ir stabilizuoja srovę, palaikydamas stabilų lanko degimą. Metalų halogenidų druskos, įkaitusios nuo lanko, išgaruoja ir jų atomai, patekę į lanką, skleidžia intensyvią šviesą.
Volvo S60 modeliuose dažnai buvo naudojamos Bi-Xenon sistemos, kur ta pati ksenoninė lemputė ir specialus mechaninis skydelis (užraktas) naudojami tiek artimosioms, tiek tolimosioms šviesoms. Perjungiant į tolimąsias šviesas, skydelis pasislenka, atidengdamas visą lemputės šviesos srautą.
- Šviesos srautas ir spalva: Ksenoninės lemputės generuoja gerokai didesnį šviesos srautą nei halogeninės – paprastai apie 3000-3200 liumenų. Jų skleidžiama šviesa yra žymiai baltesnė, dažnai su melsvu atspalviu. Spalvinė temperatūra paprastai svyruoja nuo 4300K (baltesnė, artima dienos šviesai) iki 6000K (šaltai balta su melsvu atspalviu). Didesnis ryškumas ir baltesnė spalva ženkliai pagerina matomumą naktį, ypač periferinį matomumą ir kelio ženklų atpažinimą.
- Tarnavimo laikas: Vidutinis ksenoninės lemputės tarnavimo laikas yra apie 2000-3000 valandų, kas yra 2-4 kartus ilgiau nei halogeninės.
- Energijos vartojimas: Ksenoninės sistemos yra efektyvesnės nei halogeninės. Nors uždegimui reikia didelės galios impulso, darbinė galia paprastai yra mažesnė – apie 35 W vienai lemputei.
- Kaina ir pakeitimas: Tiek pačios lemputės (dažniausiai D1S, D2S, D3S ar D4S tipo, priklausomai nuo Volvo S60 modelio ir kartos), tiek balastai yra gerokai brangesni nei halogeniniai komponentai. Pakeitimas taip pat gali būti sudėtingesnis ir reikalauti specialių žinių dėl aukštos įtampos. Rekomenduojama keisti ksenonines lemputes poromis, nes laikui bėgant jų spalva ir ryškumas kinta, ir pakeitus tik vieną, gali atsirasti pastebimas skirtumas tarp kairiojo ir dešiniojo žibinto.
- Įjungimo greitis: Ksenoninėms lemputėms reikia kelių sekundžių, kad pasiektų pilną ryškumą ir stabilizuotųsi spalva. Šis "įšilimo" laikas yra vienas iš jų trūkumų.
- Papildomi reikalavimai: Dėl didelio ryškumo, ES teisės aktai automobiliams su ksenoniniais žibintais (viršijančiais 2000 liumenų) dažniausiai reikalauja automatinės žibintų aukščio reguliavimo sistemos ir žibintų apiplovimo įtaiso. Volvo S60 su gamykliniais ksenoniniais žibintais šias sistemas turi.
Privalumai: Ženkliai didesnis ryškumas ir geresnis matomumas lyginant su halogeniniais, baltesnė šviesos spalva artimesnė dienos šviesai, ilgesnis lemputės tarnavimo laikas, mažesnis energijos vartojimas darbo režime.
Trūkumai: Aukšta lempučių ir balastų kaina, sudėtingesnis pakeitimas, "įšilimo" laikas iki pilno ryškumo, galimas spalvos pokytis laikui bėgant, didelis akinimo potencialas jei žibintai netinkamai sureguliuoti ar pažeisti.
Be natūralaus lemputės tarnavimo laiko pabaigos (pasireiškiančios spalvos pasikeitimu į rausvą ar violetinį atspalvį, mirgėjimu ar visišku užgesimu), dažnai genda ir balastai. Balasto gedimas gali pasireikšti tuo, kad lemputė neįsidega, mirga arba užgęsta po kurio laiko. Taip pat pasitaiko problemų su automatinio aukščio reguliavimo davikliais (paprastai tvirtinamais prie važiuoklės) ar žibintų apiplovimo sistema. Laikui bėgant gali atsirasti ir reflekroriaus išdegimas dėl intensyvios UV spinduliuotės ir šilumos.
LED žibintai: Efektyvumo ir dizaino viršūnė
Šviesos diodų (Light Emitting Diode - LED) technologija yra naujausias ir pažangiausias etapas automobilių priekinių žibintų evoliucijoje. Naujausios kartos Volvo S60 (SPA platformos modeliai) jau standartiškai arba kaip pasirinkimas komplektuojami su pilnai LED žibintais, įskaitant ir pažangias adaptyvias sistemas.
Veikimo principas ir konstrukcija
LED yra puslaidininkinis įtaisas, kuris tiesiogiai paverčia elektros energiją šviesa. Kai per specialiai paruoštą puslaidininkio sandūrą (p-n jungtį) teka elektros srovė, elektronai rekombinuoja su skylėmis, išlaisvindami energiją fotonų (šviesos) pavidalu. Skirtingai nuo kaitrinių ar išlydžio lempų, LED šviesa yra beveik monochromatinė (vienos spalvos), todėl norint gauti baltą šviesą, naudojami keli metodai. Dažniausias – mėlyną šviesą skleidžiantį LED padengti geltonu fosforo sluoksniu, kuris sugeria dalį mėlynos šviesos ir pats pradeda šviesti geltonai. Susimaišiusios mėlyna ir geltona šviesos akiai atrodo kaip balta.
LED žibintuose nenaudojama viena didelė "lemputė", o veikiau keli ar keliolika mažesnių, bet galingų LED modulių. Kiekvienas modulis turi savo optinę sistemą (lęšį ar reflektorių), kuri formuoja reikiamą šviesos spindulį. Tokia modulinė struktūra leidžia labai tiksliai valdyti šviesos paskirstymą, kurti sudėtingas formas ir įgyvendinti adaptyvias funkcijas.
Volvo S60 modeliuose su LED žibintais dažnai integruotos tokios sistemos kaipActive Bending Lights (ABL), kurios pasuka šviesos spindulį pagal vairo pasukimo kampą, apšviesdamos posūkį, irActive High Beam (AHB), kuri automatiškai perjungia tolimąsias ir artimąsias šviesas, o pažangesnėse versijose (pvz., Matrix LED tipo sistemose) gali selektyviai užtemdyti dalį tolimųjų šviesų spindulio, kad neakintų kitų vairuotojų, palikdama maksimaliai apšviestą likusią kelio dalį.
Charakteristikos ir ypatybės
- Šviesos srautas ir spalva: Modernūs LED žibintai gali generuoti panašų ar net didesnį šviesos srautą nei ksenoniniai (virš 3000 liumenų), tačiau jų pagrindinis privalumas – itin tikslus šviesos paskirstymo valdymas. Spalvinė temperatūra paprastai siekia 5500-6500K, t.y. labai artima natūraliai dienos šviesai, kas užtikrina puikų kontrastą ir spalvų atpažinimą.
- Tarnavimo laikas: LED elementų teorinis tarnavimo laikas yra itin ilgas – dešimtys tūkstančių valandų. Praktiškai, gerai suprojektuoti LED žibintai turėtų tarnauti visą automobilio eksploatacijos laiką. Tačiau jų ilgaamžiškumą gali riboti kiti komponentai, pvz., valdymo elektronika ar aušinimo sistemos.
- Energijos vartojimas: LED yra pati efektyviausia šviesos technologija. Jiems reikia mažiau energijos nei halogenams ar ksenonams panašiam šviesos kiekiui sukurti. Tai prisideda prie mažesnių degalų sąnaudų ir CO2 emisijų.
- Kaina ir pakeitimas: Tai pati brangiausia technologija. Sugedus LED moduliui ar valdymo elektronikai, dažniausiai tenka keisti visą žibinto bloką, kurio kaina gali siekti kelis tūkstančius eurų. Remontas yra labai sudėtingas arba neįmanomas.
- Įjungimo greitis: LED įsijungia akimirksniu, pasiekdami pilną ryškumą be jokio vėlavimo. Tai ypač naudinga signalinėms funkcijoms, pvz., stabdžių žibintams, bet taip pat ir priekiniams žibintams.
- Dizaino galimybės: Dėl mažo dydžio ir lankstumo, LED leidžia kurti labai įvairių ir sudėtingų formų žibintus, kas suteikia automobilių dizaineriams daugiau laisvės. Volvo "Toro kūjo" formos dienos šviesos žibintai yra puikus pavyzdys.
Privalumai ir trūkumai
Privalumai: Puikus ryškumas ir labai tikslus šviesos paskirstymas, dienos šviesai artima spalva, itin ilgas tarnavimo laikas, mažiausias energijos vartojimas, momentinis įsijungimas, didelės dizaino galimybės, galimybė integruoti pažangias adaptyvias funkcijas (ABL, AHB, Matrix LED).
Trūkumai: Labai aukšta pradinė kaina, itin brangus remontas ar keitimas sugedus (dažniausiai keičiamas visas žibintas), sudėtinga elektronika, jautrumas perkaitimui (reikalingos efektyvios aušinimo sistemos – pasyvios ar net aktyvios su ventiliatoriais).
Dažniausios problemos
Nors patys LED elementai yra ilgaamžiai, problemų gali kilti dėl valdymo elektronikos (vadinamųjų "draiverių") gedimų, aušinimo sistemos problemų (pvz., užsikimšus radiatoriui ar sugedus ventiliatoriui, jei toks yra), ar dėl sandarumo praradimo ir drėgmės patekimo į žibinto vidų, kas gali pažeisti jautrią elektroniką. Taip pat, kaip ir kitų tipų žibintuose, gali sugesti adaptyvių funkcijų mechanizmai ar davikliai.
Technologijų palyginimas ir pasirinkimo aspektai Volvo S60 savininkui
Renkantis tarp skirtingų technologijų ar sprendžiant dėl esamų žibintų remonto/keitimo, svarbu įvertinti kelis pagrindinius aspektus, atsižvelgiant į savo Volvo S60 modelį, vairavimo įpročius ir biudžetą.
Tiesioginis palyginimas (Esminiai skirtumai)
Apibendrinant, pagrindiniai skirtumai yra šie:
- Ryškumas ir matomumas: LED > Xenon > Halogen. LED ir Xenon suteikia ženkliai geresnį matomumą nei halogeniniai žibintai. LED pranašumas prieš Xenon yra ne tiek bendrame šviesos sraute, kiek galimybėje tiksliau jį paskirstyti.
- Spalvos temperatūra: LED (5500-6500K, dienos šviesa) ≈ Xenon (4300-6000K, balta/melsva) > Halogen (apie 3200K, gelsva). Baltesnė šviesa pagerina kontrastą ir objektų atpažinimą.
- Tarnavimo laikas: LED (labai ilgas) > Xenon (ilgas) > Halogen (trumpas).
- Energijos efektyvumas: LED (aukščiausias) > Xenon (aukštas) > Halogen (žemas).
- Kaina (Pradinė ir Eksploatacinė):
- Pradinė kaina (naujo automobilio komplektacijoje): LED > Xenon > Halogen.
- Pakeitimo/Remonto kaina: LED (labai aukšta) > Xenon (aukšta) > Halogen (žema).
- Įsijungimo greitis: LED (momentinis) = Halogen (momentinis) > Xenon (su vėlavimu).
- Kompleksiškumas: LED (labai aukštas) > Xenon (aukštas) > Halogen (žemas).
Volvo S60 modelių specifika
Svarbu atsižvelgti į konkrečią Volvo S60 kartą:
- Pirmoji karta (2000-2009): Dažniausiai komplektuojama su halogeniniais žibintais. Kai kurie vėlesni ar aukštesnės komplektacijos modeliai galėjo turėti gamyklinius ksenoninius žibintus (dažniausiai Bi-Xenon). LED technologija tuo metu priekiniams žibintams dar nebuvo naudojama.
- Antroji karta (Y20, 2010-2018): Bazinėse versijose vis dar galėjo būti halogeniniai žibintai, tačiau plačiai paplito Bi-Xenon sistemos, dažnai su Active Bending Lights (ABL) funkcija. Po 2013/2014 metų modelio atnaujinimo kai kuriose rinkose ir aukščiausiose komplektacijose galėjo atsirasti ir pirmieji LED elementai (pvz., dienos šviesos žibintai), nors pagrindiniai žibintai dažniausiai liko Xenon arba Halogen.
- Trečioji karta (SPA platforma, nuo 2018): Standartiškai komplektuojama su pilnai LED žibintais. Priklausomai nuo komplektacijos lygio, gali skirtis jų funkcionalumas – nuo paprastesnių LED iki pažangių adaptyvių sistemų su ABL ir AHB ar net Pixel/Matrix LED technologija.
Atnaujinimas (Retrofit) ir jo iššūkiai
Nemažai senesnių Volvo S60 savininkų svarsto galimybę atnaujinti savo halogeninius ar net ksenoninius žibintus į modernesnius LED. Tačiau toks atnaujinimas yra sudėtingas ir brangus procesas, keliantis nemažai iššūkių:
- Suderinamumas: Naujesnės kartos žibintai (ypač LED) dažnai turi skirtingas jungtis, tvirtinimo taškus ir reikalauja sudėtingesnio valdymo signalų iš automobilio elektronikos sistemų (pvz., CEM modulio). Gali prireikti ne tik naujų žibintų, bet ir laidyno modifikacijų, papildomų valdymo modulių.
- Programavimas: Automobilio programinę įrangą dažniausiai reikia perprogramuoti, kad ji atpažintų ir tinkamai valdytų naujus žibintus bei jų funkcijas (pvz., ABL, AHB, aukščio reguliavimą).
- Teisinis aspektas: Atnaujinant į Xenon ar galingus LED žibintus, būtina užtikrinti, kad automobilyje būtų veikianti automatinė aukščio reguliavimo sistema ir žibintų apiplovimas (jei reikalaujama pagal įstatymus). Naudojant neoriginalius ar netinkamai sumontuotus žibintus, automobilis gali neatitikti techninių reikalavimų.
- Kaina: Originalių naujų LED ar Xenon žibintų komplekto, reikalingų modulių ir programavimo darbų kaina gali lengvai viršyti kelis tūkstančius eurų, kas gali būti neproporcinga senesnio automobilio vertei. Alternatyva – naudoti žibintai iš ardomų automobilių, tačiau ir jų kaina gali būti nemaža, o būklė – nežinoma.
- Pigesni sprendimai (pvz., LED lemputės į halogeninį žibintą): Nors rinkoje gausu LED lempučių, skirtų pakeisti H7 ar kitas halogenines lemputes, jų naudojimas dažniausiai yranerekomenduojamas ir neteisėtas. Halogeninio žibinto reflektorius ir lęšis yra suprojektuoti konkrečiam halogeninės lemputės šviesos šaltinio dydžiui ir padėčiai. Įstačius LED lemputę, kurios šviesos šaltinis yra kitokios formos ir padėties, šviesos spindulys iškraipomas, blogai apšviečiamas kelias ir, kas svarbiausia, akinami kiti eismo dalyviai. Toks "atnaujinimas" pablogina saugumą ir gali lemti techninės apžiūros nepraėjimą.
Jei vis dėlto nusprendžiama atnaujinti žibintus, rekomenduojama naudoti originalius Volvo komponentus arba aukštos kokybės, sertifikuotus pakaitalus, skirtus konkrečiam modeliui, ir patikėti darbus specialistams, turintiems patirties su Volvo elektronika ir programavimu.
Dažnos Volvo S60 žibintų problemos ir jų sprendimai
Nepriklausomai nuo technologijos, Volvo S60 žibintai gali susidurti su tam tikromis problemomis:
- Rasojimas (kondensatas viduje): Viena dažniausių problemų, ypač senesniuose modeliuose ar po remonto darbų. Priežastys gali būti įtrūkęs korpusas, pažeistos sandarinimo gumos, užsikimšusios ventiliacijos angos. Jei rasojimas nežymus ir greitai išnyksta įjungus šviesas, tai gali būti normalu dėl temperatūrų skirtumo. Tačiau jei drėgmė kaupiasi ir laikosi ilgai, būtina ieškoti nesandarumo priežasties ir ją pašalinti, nes drėgmė gali pažeisti reflektorių dangą ir elektroniką (ypač Xenon ir LED žibintuose). Kartais pakanka išdžiovinti žibintą ir patikrinti ventiliacijos angas, kitais atvejais gali prireikti hermetizuoti siūles ar net keisti pažeistą korpusą.
- Matinis ar subraižytas stiklas (polikarbonatas): Laikui bėgant priekinis žibinto "stiklas" (dažniausiai pagamintas iš polikarbonato) gali tapti matinis, pageltonuoti nuo UV spindulių, susibraižyti nuo akmenukų ar netinkamo valymo. Tai ženkliai sumažina šviesos pralaidumą ir pablogina matomumą. Šią problemą dažniausiai galima išspręsti profesionaliu poliravimu ir padengimu apsauginiu laku. Sunkesniais atvejais gali tekti keisti patį žibinto gaubtą (jei įmanoma jį gauti atskirai) arba visą žibintą.
- Netinkamas aukščio reguliavimas: Tiek halogeniniams (su rankiniu reguliavimu iš salono), tiek Xenon/LED (su automatiniu reguliavimu) žibintams būtinas tinkamas pradinis sureguliavimas specialiu stendu. Netinkamai sureguliuoti žibintai arba blogai apšvies kelią, arba akins kitus vairuotojus. Automatinio reguliavimo sistemos gedimai (dažniausiai dėl pažeistų aukščio jutiklių ant važiuoklės) taip pat yra pasitaikanti problema, kurią būtina tvarkyti.
- Specifinės technologijų problemos: Kaip minėta anksčiau, halogenams – dažnas perdegimas, ksenonams – balastų gedimai ir lempučių spalvos kitimas, LED – valdymo elektronikos gedimai.
Ką rinktis? Gairės pagal situaciją
- Jei turite senesnį S60 su halogeniniais žibintais: Paprasčiausias ir pigiausias sprendimas – naudoti kokybiškas halogenines lemputes (pvz., padidinto ryškumo ar ilgesnio tarnavimo laiko variantus iš žinomų gamintojų). Jei biudžetas leidžia ir norisi ženklaus pagerėjimo, galima svarstyti apiepilną originalios Xenon sistemos (jei tokia buvo numatyta tam modeliui) įdiegimą su visais reikalingais komponentais (žibintai, balastai, aukščio jutikliai, apiplovimas, programavimas). LED atnaujinimas dažniausiai bus per brangus ir sudėtingas. Venkite pigių LED lempučių į halogeninius žibintus.
- Jei turite S60 su gamykliniais Xenon žibintais: Tai vis dar labai gera ir efektyvi sistema. Rūpinkitės jos priežiūra – laiku keiskite lemputes (poromis!), jei reikia, tvarkykite balastus ar aukščio reguliavimo sistemą. Jei lemputės senos ir praradusios ryškumą, pakeitus jas naujomis kokybiškomis (pvz., Osram, Philips), matomumas vėl bus puikus. Atnaujinti į LED ekonomiškai dažniausiai neapsimoka, nebent Xenon sistema turi rimtų, brangiai tvarkomų gedimų.
- Jei turite naujausią S60 su LED žibintais: Mėgaukitės moderniausia technologija. Kol kas didžiausias rūpestis – potencialiai labai brangus remontas avarijos atveju ar sugedus elektronikai pasibaigus garantijai. Reguliariai tikrinkite, ar veikia visos adaptyvios funkcijos (jei yra).
- Perkant naudotą S60: Atidžiai patikrinkite priekinių žibintų būklę: ar stiklai nesubraižyti/nematiniai, ar nėra drėgmės viduje, ar veikia visos funkcijos (artimos/tolimos šviesos, posūkio signalai, ABL, jei yra). Jei automobilis turi Xenon ar LED žibintus, įsitikinkite, kad jie originalūs ir veikia tinkamai, nes būsimas remontas gali būti brangus. Pasidomėkite, ar veikia automatinis aukščio reguliavimas ir apiplovimas (Xenon/galingiems LED).
Nepriklausomai nuo pasirinktos technologijos, svarbiausia yra užtikrinti, kad Volvo S60 priekiniai žibintai būtų techniškai tvarkingi, švarūs ir tinkamai sureguliuoti. Tai yra esminė sąlyga saugiam ir komfortiškam vairavimui bet kokiomis sąlygomis.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Volvo XC90 priekiniai žibintai: LED, Xenon, Halogeniniai – kuris geriausias?
- Volvo V70 priekiniai žibintai: pasirinkimas, priežiūra ir patarimai
- Volvo V50 priekiniai žibintai: pasirinkimas, kainos, patarimai
- Volvo V40 priekiniai žibintai: originalūs ir alternatyvūs variantai gera kaina
- Automobilio Skydelio Simbolių Reikšmės: Viskas, Ką Reikia Žinoti
- BMW Lipdukai Ant Ratų: Stilius ir Individualumas