Vairo stiprintuvas (GUR) yra svarbi automobilio dalis, leidžianti vairuotojui lengviau pasukti vairą, ypač manevruojant mažame greityje ar parkuojantis. Tinkamas vairo stiprintuvo sistemos veikimas priklauso nuo tinkamo skysčio lygio ir būklės. Šiame straipsnyje išsamiai apžvelgsime vairo stiprintuvo skysčio bakelio paskirtį, priežiūrą, gedimų požymius ir keitimo procedūrą.

Vairo Stiprintuvo Sistema: Pagrindiniai Elementai

Prieš gilinantis į skysčio bakelio specifiką, svarbu suprasti visą vairo stiprintuvo sistemą. Pagrindiniai jos elementai:

  • Siurblys: Sukuria spaudimą sistemoje.
  • Skysčio bakelis: Laiko skystį ir leidžia jam atvėsti.
  • Vairo mechanizmas: Padidina vairavimo jėgą.
  • Žarnos: Jungia visus sistemos komponentus.
  • Skystis: Perduoda spaudimą ir tepa judančias dalis.

Vairo Stiprintuvo Skysčio Bakelio Paskirtis

Vairo stiprintuvo skysčio bakelis atlieka kelias svarbias funkcijas:

  • Skysčio saugykla: Tai yra pagrindinė skysčio talpa, užtikrinanti pakankamą jo kiekį visai sistemai.
  • Skysčio atvėsinimas: Bakelis leidžia skysčiui atvėsti, nes karštis gali sumažinti jo efektyvumą ir pažeisti kitus sistemos komponentus.
  • Oro pašalinimas: Bakelyje esantis filtras arba speciali konstrukcija padeda pašalinti orą iš skysčio, nes oras sistemoje gali sukelti triukšmą ir sumažinti vairo stiprintuvo efektyvumą.
  • Skysčio lygio indikatorius: Bakelis dažnai turi žymeklius, rodančius minimalų ir maksimalų skysčio lygį, leidžiančius lengvai patikrinti, ar skysčio yra pakankamai.

Vairo Stiprintuvo Skysčio Priežiūra

Reguliari vairo stiprintuvo skysčio priežiūra yra būtina, norint užtikrinti sklandų ir patikimą sistemos veikimą. Pagrindiniai priežiūros aspektai:

  • Reguliarus patikrinimas: Patikrinkite skysčio lygį bakelyje bent kartą per mėnesį arba pagal automobilio gamintojo rekomendacijas.
  • Skysčio būklės įvertinimas: Apžiūrėkite skystį. Jis turėtų būti švarus ir skaidrus. Drumstas, tamsus ar degėsių kvapo skystis rodo, kad jį reikia pakeisti.
  • Nuotėkio patikrinimas: Reguliariai apžiūrėkite bakelį, žarnas ir vairo mechanizmą, ar nėra nuotėkio požymių. Nuotėkis gali sumažinti skysčio lygį ir pažeisti sistemą.
  • Skysčio keitimas: Laikykitės automobilio gamintojo rekomendacijų dėl skysčio keitimo intervalo. Paprastai skystis keičiamas kas 50 000 - 100 000 kilometrų arba kas 2-3 metus, priklausomai nuo naudojimo sąlygų.

Gedimų Požymiai

Jei vairo stiprintuvo skysčio bakelis yra sugedęs arba skystis prastas, gali pasireikšti šie požymiai:

  • Sunkus vairavimas: Vairą sunku pasukti, ypač mažame greityje.
  • Triukšmas sukant vairą: Girdimas ūžesys, cypimas ar kiti neįprasti garsai sukant vairą.
  • Vairo vibracija: Vairas vibruoja arba trūkčioja sukant.
  • Skysčio nutekėjimas: Pastebimas skysčio nutekėjimas po automobiliu, ypač prie priekinių ratų.
  • Degėsių kvapas: Jaučiamas degėsių kvapas iš variklio skyriaus.
  • Skysčio lygio sumažėjimas: Pastebimas nuolatinis skysčio lygio sumažėjimas bakelyje.

Atsiradus bet kuriam iš šių požymių, būtina nedelsiant kreiptis į specialistą, kad būtų nustatyta gedimo priežastis ir atliktas reikiamas remontas.

Vairo Stiprintuvo Skysčio Keitimas

Vairo stiprintuvo skysčio keitimas yra svarbi priežiūros procedūra, kurią galima atlikti savarankiškai, jei turite reikiamų įrankių ir žinių. Tačiau, jei nesate tikri dėl savo gebėjimų, geriau kreiptis į profesionalus.

  • Naujas vairo stiprintuvo skystis (atitinkantis automobilio gamintojo specifikacijas).
  • Švirkštas arba siurblys skysčiui išsiurbti.
  • Raktų rinkinys.
  • Žarnos replės (jei reikia).
  • Talpa senam skysčiui surinkti.
  • Skudurai.
  • Pirštinės.
  1. Paruošimas: Pastatykite automobilį ant lygaus paviršiaus ir užgesinkite variklį. Leiskite varikliui atvėsti.
  2. Skysčio išsiurbimas: Atidarykite vairo stiprintuvo skysčio bakelio dangtelį. Naudodami švirkštą arba siurblį, išsiurbkite seną skystį iš bakelio.
  3. Žarnų atjungimas (nebūtina, bet rekomenduojama): Jei norite visiškai pakeisti skystį, galite atjungti grįžtamąją žarną nuo bakelio (žarną, per kurią skystis grįžta į bakelį). Atsargiai atjunkite žarną ir nukreipkite ją į talpą senam skysčiui surinkti.
  4. Sistemos praplovimas (nebūtina, bet rekomenduojama): Jei atjungėte grįžtamąją žarną, galite praplauti sistemą. Į bakelį pilkite naują skystį ir sukite vairą į vieną ir į kitą pusę (neužvesdami variklio), kol iš grįžtamosios žarnos pradės tekėti švarus skystis.
  5. Žarnų prijungimas (jei atjungėte): Prijunkite grįžtamąją žarną atgal prie bakelio.
  6. Naujo skysčio įpilimas: Įpilkite naujo vairo stiprintuvo skysčio į bakelį, iki žymos "MAX".
  7. Oro pašalinimas: Užveskite variklį ir leiskite jam veikti kelias minutes. Sukite vairą į vieną ir į kitą pusę iki galo kelis kartus. Tai padės pašalinti orą iš sistemos.
  8. Skysčio lygio patikrinimas: Patikrinkite skysčio lygį bakelyje. Jei reikia, įpilkite daugiau skysčio, kad pasiektumėte "MAX" žymą.
  9. Patikrinimas: Apžiūrėkite bakelį, žarnas ir vairo mechanizmą, ar nėra nuotėkio požymių.
  • Visada naudokite vairo stiprintuvo skystį, atitinkantį automobilio gamintojo specifikacijas. Netinkamas skystis gali pažeisti sistemą.
  • Būkite atsargūs, kad skystis nepatektų ant dažytų paviršių. Vairo stiprintuvo skystis gali pažeisti dažus.
  • Seną skystį utilizuokite tinkamai, laikydamiesi vietinių aplinkosaugos reikalavimų.

Vairo Stiprintuvo Skysčio Bakelio Keitimas

Jei vairo stiprintuvo skysčio bakelis yra sugedęs, nesandarus arba pažeistas, jį reikia pakeisti. Keitimo procedūra paprastai yra paprasta, tačiau gali skirtis priklausomai nuo automobilio modelio.

Reikalingi įrankiai ir medžiagos:

  • Naujas vairo stiprintuvo skysčio bakelis (atitinkantis automobilio modelį).
  • Raktų rinkinys.
  • Žarnos replės (jei reikia).
  • Talpa senam skysčiui surinkti.
  • Skudurai.
  • Pirštinės.
  • Naujas vairo stiprintuvo skystis (atitinkantis automobilio gamintojo specifikacijas).

Keitimo procedūra:

  1. Paruošimas: Pastatykite automobilį ant lygaus paviršiaus ir užgesinkite variklį. Leiskite varikliui atvėsti.
  2. Skysčio išsiurbimas: Atidarykite vairo stiprintuvo skysčio bakelio dangtelį. Naudodami švirkštą arba siurblį, išsiurbkite seną skystį iš bakelio.
  3. Žarnų atjungimas: Atsargiai atjunkite žarnas nuo seno bakelio. Jei reikia, naudokite žarnos reples.
  4. Seno bakelio išėmimas: Atlaisvinkite tvirtinimo elementus ir išimkite seną bakelį.
  5. Naujo bakelio įdėjimas: Įdėkite naują bakelį ir pritvirtinkite jį tvirtinimo elementais.
  6. Žarnų prijungimas: Prijunkite žarnas prie naujo bakelio. Įsitikinkite, kad žarnos yra tinkamai pritvirtintos ir nėra nuotėkio požymių.
  7. Naujo skysčio įpilimas: Įpilkite naujo vairo stiprintuvo skysčio į bakelį, iki žymos "MAX".
  8. Oro pašalinimas: Užveskite variklį ir leiskite jam veikti kelias minutes. Sukite vairą į vieną ir į kitą pusę iki galo kelis kartus. Tai padės pašalinti orą iš sistemos.
  9. Skysčio lygio patikrinimas: Patikrinkite skysčio lygį bakelyje. Jei reikia, įpilkite daugiau skysčio, kad pasiektumėte "MAX" žymą.
  10. Patikrinimas: Apžiūrėkite bakelį, žarnas ir vairo mechanizmą, ar nėra nuotėkio požymių.

Svarbios pastabos:

  • Prieš keisdami bakelį, įsitikinkite, kad naujas bakelis atitinka jūsų automobilio modelį.
  • Būkite atsargūs, atjungdami ir prijungdami žarnas. Pažeidus žarnas, gali atsirasti nuotėkis.
  • Po bakelio keitimo, atidžiai stebėkite skysčio lygį ir patikrinkite, ar nėra nuotėkio požymių.

Alternatyvūs skysčio keitimo būdai

Be aprašyto rankinio skysčio keitimo būdo, egzistuoja ir alternatyvūs metodai, kurie gali būti patogesni arba efektyvesni.

Skysčio keitimas naudojant praplovimo įrangą

Specializuotos automobilių remonto dirbtuvės naudoja praplovimo įrangą, kuri leidžia greitai ir efektyviai pakeisti visą vairo stiprintuvo skystį. Ši įranga prijungiama prie vairo stiprintuvo sistemos ir cirkuliuoja naują skystį, tuo pačiu pašalindama seną skystį ir nešvarumus. Šis metodas užtikrina, kad sistemoje neliks seno skysčio likučių.

Skysčio keitimas naudojant vakuuminį siurblį

Vakuuminis siurblys gali būti naudojamas skysčiui išsiurbti iš vairo stiprintuvo sistemos. Šis metodas yra panašus į rankinį skysčio išsiurbimą, tačiau vakuuminis siurblys gali efektyviau pašalinti skystį iš sunkiai pasiekiamų vietų. Po skysčio išsiurbimo, sistema užpildoma nauju skysčiu.

Dažniausiai pasitaikančios klaidos keičiant skystį

Keičiant vairo stiprintuvo skystį, svarbu vengti dažniausiai pasitaikančių klaidų, kurios gali pakenkti sistemai arba sumažinti keitimo efektyvumą.

  • Netinkamo skysčio naudojimas: Naudokite tik automobilio gamintojo rekomenduojamą skystį.
  • Nepakankamas sistemos praplovimas: Jei sistemoje lieka seno skysčio, naujas skystis greičiau susiterš.
  • Oro patekimas į sistemą: Oro patekimas į sistemą gali sukelti triukšmą ir sumažinti vairo stiprintuvo efektyvumą.
  • Nuotėkio nepastebėjimas: Po skysčio keitimo, atidžiai patikrinkite, ar nėra nuotėkio požymių.
  • Netinkamas žarnų prijungimas: Prijungdami žarnas, įsitikinkite, kad jos yra tinkamai pritvirtintos ir nėra pažeistos.

Laikydamiesi šių patarimų, galėsite sėkmingai pakeisti vairo stiprintuvo skystį ir užtikrinti sklandų bei patikimą sistemos veikimą.

Tags:

Panašūs įrašai: