Volkswagen Jetta – tai kompaktinis automobilis, gaminamas Volkswagen nuo 1979 metų. Per daugelį metų Jetta tapo populiariu pasirinkimu dėl savo patikimumo, praktiškumo ir prieinamos kainos. Šiame straipsnyje išsamiai apžvelgsime Jetta įvairių kartų techninius duomenis, įskaitant variklius, matmenis ir kuro sąnaudas. Nagrinėsime kiekvieną kartą atskirai, nuo pirmosios iki naujausios, siekdami suteikti išsamų vaizdą apie šio modelio evoliuciją.
Pirmoji Karta (A1/Mk1, 1979–1984)
Pirmoji Jetta karta, dažnai vadinama A1 arba Mk1, buvo pristatyta kaip praktiškesnė alternatyva Volkswagen Golf. Ji pasižymėjo sedano kėbulu ir buvo orientuota į šeimos poreikius. Nors išoriškai ji dalinosi daugeliu panašumų su Golf, Jetta turėjo didesnį bagažinės tūrį ir subtilesnį dizainą.
Pirmoji Jetta buvo siūloma su įvairiais benzininiais ir dyzeliniais varikliais. Benzininiai varikliai apėmė 1.1L, 1.3L, 1.5L ir 1.6L variantus, siūlančius nuo 50 iki 75 AG. Dyzeliniai varikliai buvo 1.6L, siūlantys apie 50 AG. Šie varikliai buvo žinomi dėl savo patikimumo ir ekonomiškumo, nors ir nebuvo ypač galingi pagal šiuolaikinius standartus.
Pirmoji Jetta buvo kompaktiška, atspindinti to meto automobilių dizaino tendencijas. Jos ilgis buvo apie 4.15 metro, plotis – apie 1.63 metro, o aukštis – apie 1.39 metro. Bagažinės tūris buvo apie 377 litrus, suteikiant pakankamai vietos kasdieniams poreikiams.
Kuro sąnaudos priklausė nuo pasirinkto variklio ir pavarų dėžės. Benzininiai varikliai vidutiniškai sunaudodavo apie 7-9 litrus 100 km, o dyzeliniai – apie 5-7 litrus 100 km. Šie skaičiai buvo laikomi gana ekonomiškais to meto standartais.
Antroji Karta (A2/Mk2, 1984–1992)
Antroji Jetta karta, A2 arba Mk2, buvo pristatyta 1984 metais ir pasižymėjo didesniu dydžiu bei modernesniu dizainu. Ji išlaikė sedano kėbulą, tačiau gavo atnaujintą išvaizdą ir patobulintus techninius parametrus.
Antroji Jetta turėjo platesnį variklių pasirinkimą, įskaitant benzininius 1.3L, 1.6L, 1.8L variantus, siūlančius nuo 55 iki 139 AG. Taip pat buvo siūlomi dyzeliniai 1.6L ir 1.6L turbodyzeliniai varikliai, siūlantys nuo 54 iki 80 AG. 1.8L variklis, ypač su įpurškimu, suteikė automobiliui žymiai geresnį pagreitį ir vairavimo malonumą.
Antroji Jetta buvo didesnė už pirmąją kartą. Jos ilgis buvo apie 4.32 metro, plotis – apie 1.67 metro, o aukštis – apie 1.42 metro. Bagažinės tūris padidėjo iki apie 470 litrų, suteikiant dar daugiau vietos kroviniams.
Kuro sąnaudos priklausė nuo pasirinkto variklio. Benzininiai varikliai vidutiniškai sunaudodavo apie 7-10 litrų 100 km, o dyzeliniai – apie 5-8 litrus 100 km. Turbodyzeliniai varikliai pasižymėjo geresniu ekonomiškumu ir didesne galia.
Trečioji Karta (A3/Mk3, 1992–1999)
Trečioji Jetta karta, A3 arba Mk3, buvo pristatyta 1992 metais ir pasižymėjo dar modernesniu dizainu ir patobulintomis savybėmis. Ši karta taip pat buvo žinoma kaip Volkswagen Vento Europoje.
Trečioji Jetta turėjo įvairių benzininių variklių, įskaitant 1.4L, 1.6L, 1.8L ir 2.0L variantus, siūlančius nuo 60 iki 115 AG. Taip pat buvo siūlomi dyzeliniai 1.9L varikliai, tiek atmosferiniai, tiek turbokompresoriniai, siūlantys nuo 64 iki 90 AG. 2.0L variklis buvo populiarus pasirinkimas dėl savo subalansuotos galios ir ekonomiškumo.
Trečioji Jetta buvo panašaus dydžio kaip ir antroji karta. Jos ilgis buvo apie 4.38 metro, plotis – apie 1.70 metro, o aukštis – apie 1.43 metro. Bagažinės tūris išliko panašus, apie 450 litrų.
Kuro sąnaudos priklausė nuo pasirinkto variklio. Benzininiai varikliai vidutiniškai sunaudodavo apie 8-11 litrų 100 km, o dyzeliniai – apie 6-9 litrus 100 km. Turbodyzeliniai varikliai pasižymėjo geresniu ekonomiškumu ir didesne galia.
Ketvirtoji Karta (A4/Mk4, 1999–2005)
Ketvirtoji Jetta karta, A4 arba Mk4, buvo pristatyta 1999 metais ir pasižymėjo dar rafinuotesniu dizainu ir aukštesne kokybe. Ši karta buvo gaminama ilgiau nei ankstesnės ir buvo populiari visame pasaulyje.
Ketvirtoji Jetta turėjo platų variklių pasirinkimą, įskaitant benzininius 1.4L, 1.6L, 1.8L, 2.0L ir 2.8L VR6 variantus, siūlančius nuo 75 iki 204 AG. Taip pat buvo siūlomi dyzeliniai 1.9L TDI varikliai, siūlantys nuo 90 iki 150 AG. 1.8T ir VR6 varikliai buvo žinomi dėl savo didelės galios ir vairavimo malonumo.
Ketvirtoji Jetta buvo šiek tiek didesnė už trečiąją kartą. Jos ilgis buvo apie 4.40 metro, plotis – apie 1.74 metro, o aukštis – apie 1.44 metro. Bagažinės tūris buvo apie 455 litrus.
Kuro sąnaudos priklausė nuo pasirinkto variklio. Benzininiai varikliai vidutiniškai sunaudodavo apie 8-12 litrų 100 km, o dyzeliniai – apie 5-8 litrus 100 km. TDI varikliai pasižymėjo išskirtiniu ekonomiškumu.
Penktoji Karta (A5/Mk5, 2005–2010)
Penktoji Jetta karta, A5 arba Mk5, buvo pristatyta 2005 metais ir pasižymėjo visiškai nauju dizainu ir patobulintomis technologijomis. Ši karta buvo žinoma dėl savo komforto ir geros valdymo kokybės.
Penktoji Jetta turėjo įvairių benzininių variklių, įskaitant 1.6L, 2.0L, 2.5L ir 2.0L TSI variantus, siūlančius nuo 102 iki 200 AG. Taip pat buvo siūlomi dyzeliniai 1.9L TDI ir 2.0L TDI varikliai, siūlantys nuo 105 iki 140 AG. 2.0L TSI variklis buvo žinomas dėl savo didelės galios ir efektyvumo.
Penktoji Jetta buvo didesnė už ankstesnes kartas. Jos ilgis buvo apie 4.55 metro, plotis – apie 1.78 metro, o aukštis – apie 1.46 metro. Bagažinės tūris buvo apie 527 litrus, suteikiant daug vietos kroviniams.
Kuro sąnaudos priklausė nuo pasirinkto variklio. Benzininiai varikliai vidutiniškai sunaudodavo apie 7-11 litrų 100 km, o dyzeliniai – apie 5-7 litrus 100 km. TSI ir TDI varikliai pasižymėjo geresniu ekonomiškumu.
Šeštoji Karta (A6/Mk6, 2010–2018)
Šeštoji Jetta karta, A6 arba Mk6, buvo pristatyta 2010 metais ir pasižymėjo dar didesniu dydžiu ir patobulintomis savybėmis. Ši karta buvo orientuota į Šiaurės Amerikos rinką ir pasižymėjo konkurencinga kaina.
Šeštoji Jetta turėjo įvairių benzininių variklių, įskaitant 2.0L, 2.5L ir 1.4L TSI variantus, siūlančius nuo 115 iki 170 AG. Taip pat buvo siūlomi dyzeliniai 2.0L TDI varikliai, siūlantys apie 140 AG. 1.4L TSI variklis buvo žinomas dėl savo ekonomiškumo ir pakankamos galios.
Šeštoji Jetta buvo didesnė už penktąją kartą. Jos ilgis buvo apie 4.64 metro, plotis – apie 1.78 metro, o aukštis – apie 1.48 metro. Bagažinės tūris buvo apie 510 litrų.
Kuro sąnaudos priklausė nuo pasirinkto variklio. Benzininiai varikliai vidutiniškai sunaudodavo apie 7-10 litrų 100 km, o dyzeliniai – apie 5-7 litrus 100 km. TSI ir TDI varikliai pasižymėjo geresniu ekonomiškumu.
Septintoji Karta (A7/Mk7, 2018–dabar)
Septintoji Jetta karta, A7 arba Mk7, buvo pristatyta 2018 metais ir pasižymėjo visiškai nauju dizainu, pagrįstu MQB platforma. Ši karta pasižymi geresniu valdymu, patogesniu interjeru ir patobulintomis technologijomis.
Varikliai
Septintoji Jetta dažniausiai siūloma su 1.4L TSI varikliu, siūlančiu apie 147 AG. Taip pat yra 2.0L TSI variklis, siūlantis didesnę galią. Ateityje gali būti siūlomi hibridiniai variantai.
2024 metais pasirodė atnaujinta Jetta su 1.5 TSI varikliu (158 AG) ir GLI 2.0 TSI (228 AG).Matmenys
Septintoji Jetta yra šiek tiek didesnė už šeštąją kartą. Jos ilgis yra apie 4.70 metro, plotis – apie 1.80 metro, o aukštis – apie 1.46 metro. Bagažinės tūris yra apie 399 litrus.
Kuro Sąnaudos
Kuro sąnaudos su 1.4L TSI varikliu vidutiniškai siekia apie 6-8 litrus 100 km. Naujesni varikliai turėtų pasižymėti dar geresniu ekonomiškumu.
Apibendrinimas
Volkswagen Jetta per daugelį metų evoliucionavo nuo paprasto, ekonomiško sedano iki modernesnio ir rafinuotesnio automobilio. Kiekviena karta pasižymėjo patobulintais varikliais, didesniu dydžiu ir patobulintomis savybėmis. Nuo pirmosios iki septintosios kartos Jetta išliko populiariu pasirinkimu dėl savo patikimumo, praktiškumo ir prieinamos kainos. Atsižvelgiant į skirtingas kartas, galima pasirinkti Jetta modelį, atitinkantį individualius poreikius ir biudžetą.
Tags:
Panašūs įrašai:
- VW Jetta 2013: atsiliepimai, patikimumas ir ar verta pirkti naudotą?
- Parduoda Volkswagen Jetta: patikimi skelbimai ir geriausi pasiūlymai!
- Volkswagen Jetta atsiliepimai: ar verta pirkti?
- Bluetooth laisvų rankų įranga automobilyje: kaip pasirinkti ir naudoti?
- Automobilių valstybiniai numeriai: Kaip juos registruoti ir keisti Lietuvoje