Audi 100, kaip ir daugelis automobilių su hidrauliniu vairo stiprintuvu, naudoja siurblį, kuris užtikrina reikiamą slėgį sistemoje, kad vairavimas būtų lengvas ir patogus. Šiame straipsnyje aptarsime dažniausius Audi 100 vairo stiprintuvo siurblio gedimus, jų priežastis, keitimo procesą ir naudingus patarimus, kaip prižiūrėti šią svarbią automobilio dalį.
Vairo stiprintuvo sistemos veikimo principas
Prieš gilinantis į gedimus ir remontą, svarbu suprasti, kaip veikia vairo stiprintuvo sistema. Pagrindiniai komponentai:
- Vairo stiprintuvo siurblys: Generuoja hidraulinį slėgį.
- Skysčio bakelis: Rezervuaras vairo stiprintuvo skysčiui.
- Aukšto slėgio žarnos: Jungia siurblį su vairo mechanizmu.
- Vairo mechanizmas: Naudoja hidraulinį slėgį, kad palengvintų vairo sukimą.
- Grįžtamoji žarna: Grąžina skystį į bakelį.
Siurblys, varomas variklio diržu, nuolat pumpuoja skystį per sistemą. Kai vairas sukamas, vožtuvai vairo mechanizme nukreipia skystį į atitinkamą cilindro pusę, padedant vairuotojui pasukti ratus.
Dažniausi Audi 100 vairo stiprintuvo siurblio gedimai
Vairo stiprintuvo siurblys yra gana patvarus, tačiau laikui bėgant ir dėl netinkamos priežiūros gali sugesti. Dažniausi gedimai:
1. Siurblio triukšmas
Tai vienas pirmųjų ženklų, kad siurblys gali būti susidėvėjęs arba jam trūksta skysčio. Triukšmas gali būti įvairus: ūžimas, cypimas, burbuliavimas. Ūžimas ypač girdimas sukant vairą.
Priežastys:
- Žemas skysčio lygis.
- Oro patekimas į sistemą.
- Susidėvėjęs siurblys.
- Užsikimšęs filtras.
2. Sunku sukti vairą
Jei vairas tapo sunkus sukti, ypač mažame greityje, tai gali reikšti, kad siurblys negeneruoja pakankamo slėgio.
Priežastys:
- Susidėvėjęs siurblys.
- Užsikimšusi sistema.
- Pažeistas vairo mechanizmas.
3. Skysčio nutekėjimas
Skysčio nutekėjimas rodo, kad sistemoje yra nesandarumų. Tai gali būti siurblys, žarnos, jungtys ar vairo mechanizmas.
Priežastys:
- Pažeistos žarnos.
- Susidėvėję sandarikliai siurblyje arba vairo mechanizme.
- Korozija.
4. Vairo stiprintuvo neveikimas
Kraštutinis atvejis, kai vairo stiprintuvas visiškai neveikia. Vairą sukti tampa labai sunku.
Priežastys:
- Visiškai sugedęs siurblys.
- Didelis skysčio nutekėjimas.
- Užsikimšusi sistema.
Vairo stiprintuvo siurblio keitimas: žingsnis po žingsnio
Jei diagnozavote, kad siurblys sugedęs ir jį reikia keisti, galite tai padaryti patys, jei turite reikiamų įrankių ir patirties. Tačiau, jei nesate tikri, geriau kreiptis į specialistus.
Įrankiai ir medžiagos:
- Naujas vairo stiprintuvo siurblys.
- Vairo stiprintuvo skystis (atitinkantis Audi 100 specifikacijas).
- Raktų komplektas.
- Atsuktuvas.
- Indas senam skysčiui surinkti.
- Šluostės.
- Pirštinės.
- Apsauginiai akiniai.
Žingsniai:
- Atsijunkite akumuliatorių: Tai svarbu, kad išvengtumėte trumpojo jungimo.
- Atsukite vairo stiprintuvo skysčio bakelio dangtelį: Tai padės sumažinti slėgį sistemoje.
- Atjunkite žarnas nuo siurblio: Padėkite indą po žarnomis, kad surinktumėte skystį. Būkite atsargūs, nes skystis gali būti karštas ir ėsdinantis. Pažymėkite žarnų padėtį, kad vėliau jas tinkamai prijungtumėte.
- Atsukite siurblio tvirtinimo varžtus: Siurblys paprastai būna pritvirtintas keliais varžtais prie variklio bloko.
- Nuimkite diržą nuo siurblio skriemulio: Atlaisvinkite diržo įtempiklį, kad galėtumėte nuimti diržą.
- Išimkite seną siurblį: Atsargiai išimkite siurblį iš jo vietos.
- Įdėkite naują siurblį: Įdėkite naują siurblį į jo vietą ir pritvirtinkite varžtais. Įsitikinkite, kad jis tvirtai pritvirtintas.
- Uždėkite diržą ant siurblio skriemulio: Įtempkite diržą iki reikiamo įtempimo.
- Prijunkite žarnas prie siurblio: Prijunkite žarnas prie siurblio, laikydamiesi anksčiau padarytų žymėjimų.
- Užpildykite vairo stiprintuvo skysčio bakelį: Užpildykite bakelį iki reikiamo lygio, naudodami tinkamą skystį.
- Oro pašalinimas iš sistemos: Pakelkite automobilio priekį, kad ratai būtų ore. Sukite vairą nuo vieno galo iki kito kelis kartus, kad pašalintumėte orą iš sistemos. Stebėkite skysčio lygį bakelyje ir prireikus papildykite.
- Patikrinkite, ar nėra nutekėjimų: Patikrinkite, ar nėra skysčio nutekėjimų aplink siurblį ir žarnas.
- Prijunkite akumuliatorių: Prijunkite akumuliatorių.
- Paleiskite variklį: Paleiskite variklį ir patikrinkite, ar vairo stiprintuvas veikia tinkamai.
Patarimai, kaip prižiūrėti Audi 100 vairo stiprintuvo sistemą
Tinkama priežiūra gali prailginti vairo stiprintuvo siurblio tarnavimo laiką ir išvengti brangių remontų.
- Reguliariai tikrinkite skysčio lygį: Patikrinkite skysčio lygį bakelyje bent kartą per mėnesį. Jei lygis žemas, papildykite iki reikiamo lygio.
- Naudokite tinkamą skystį: Naudokite tik vairo stiprintuvo skystį, atitinkantį Audi 100 specifikacijas. Netinkamas skystis gali pažeisti sistemą.
- Reguliariai keiskite skystį: Vairo stiprintuvo skystį rekomenduojama keisti kas 2 metus arba kas 40 000 km.
- Patikrinkite žarnas ir jungtis: Reguliariai patikrinkite žarnas ir jungtis, ar nėra nutekėjimų ir pažeidimų.
- Venkite ekstremalių vairo padėčių: Venkite ilgai laikyti vairą kraštinėje padėtyje, nes tai gali perkrauti siurblį.
Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)
Kiek kainuoja Audi 100 vairo stiprintuvo siurblio keitimas?
Kaina priklauso nuo siurblio gamintojo, pardavėjo ir darbo kainos. Naujas siurblys gali kainuoti nuo 50 iki 200 eurų, o keitimo darbai – nuo 50 iki 150 eurų. Bendrą kainą geriausia sužinoti kreipiantis į autoservisą.
Ar galiu važiuoti be vairo stiprintuvo?
Techniškai galite važiuoti be vairo stiprintuvo, tačiau tai bus labai sunku, ypač mažame greityje. Be to, tai gali būti pavojinga, ypač avarinėse situacijose. Rekomenduojama kuo greičiau suremontuoti vairo stiprintuvo sistemą.
Kaip sužinoti, ar vairo stiprintuvo siurblys veikia tinkamai?
Pagrindiniai požymiai: lengvas vairavimas, nėra triukšmo, normalus skysčio lygis bakelyje. Jei pastebėjote bet kurį iš anksčiau minėtų gedimų, rekomenduojama atlikti diagnostiką.
Ar galiu naudoti stabdžių skystį vietoj vairo stiprintuvo skysčio?
Ne, jokiu būdu negalima naudoti stabdžių skysčio vietoj vairo stiprintuvo skysčio. Tai gali pažeisti vairo stiprintuvo sistemą, nes šie skysčiai turi skirtingas savybes ir sudėtį.
Kaip pašalinti orą iš vairo stiprintuvo sistemos?
Oro pašalinimui pakelkite automobilio priekį, kad ratai būtų ore. Sukite vairą nuo vieno galo iki kito kelis kartus. Stebėkite skysčio lygį bakelyje ir prireikus papildykite. Tai padės orui pasišalinti iš sistemos.
Tikiuosi, šis straipsnis padėjo jums suprasti Audi 100 vairo stiprintuvo siurblio gedimus, keitimą ir priežiūrą. Jei turite daugiau klausimų, kreipkitės į patyrusį mechaniką.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Audi A4 B5 Vairo Stiprintuvo Siurblys: Kaip Pasirinkti ir Pakeisti?
- Audi A6 C5 vairo stiprintuvo siurblys: gedimai ir keitimas
- Kur Gaminami Audi Automobiliai? Sužinokite Viską Čia!
- Kaip Pasirinkti Papildomus Žibintus Automobiliui: Patarimai ir Rekomendacijos
- Ką pamatyti važiuojant link Zarasų: lankytinos vietos ir maršrutai