Šis straipsnis skirtas Opel Zafira savininkams, norintiems suprasti pakaitinimo žvakių veikimą, diagnozavimo būdus ir keitimo procedūras. Pakaitinimo žvakės yra svarbi dyzelinio variklio dalis, užtikrinanti patikimą užvedimą šaltu oru. Netinkamai veikiančios pakaitinimo žvakės gali sukelti sunkumų užvedant automobilį, padidinti dūmingumą ir sumažinti variklio efektyvumą.
Kas yra pakaitinimo žvakės ir kam jos skirtos?
Pakaitinimo žvakės yra elektriniai šildymo elementai, naudojami dyzeliniuose varikliuose. Pagrindinė jų funkcija – įkaitinti degimo kamerą, kad degalai galėtų lengviau užsidegti šaltu oru. Kai variklis šaltas, pakaitinimo žvakės įkaista iki aukštos temperatūros (apie 850–1000 °C) per kelias sekundes. Šis įkaitinimas padeda sukurti tinkamas sąlygas degalų užsidegimui ir užtikrina sklandų variklio užvedimą.
Svarbu: Dyzeliniuose varikliuose, ypač senuose modeliuose, pakaitinimo žvakės yra būtinos šaltuoju metų laiku. Šiuolaikiniuose dyzeliniuose varikliuose, su tiesioginiu degalų įpurškimu ir efektyviomis valdymo sistemomis, pakaitinimo žvakių vaidmuo gali būti mažesnis, tačiau jos vis dar yra svarbios užvedimo procesui.
Kada reikia tikrinti pakaitinimo žvakes?
Yra keletas požymių, kurie gali rodyti, kad pakaitinimo žvakės veikia netinkamai:
- Sunkus variklio užvedimas šaltu oru: Tai yra pats akivaizdžiausias ženklas. Jei variklis sunkiai užsiveda, ypač kai lauke šalta, gali būti, kad pakaitinimo žvakės neįkaista pakankamai greitai arba visai neveikia.
- Padidėjęs dūmingumas užvedant: Jei užvedant variklį išmetamos didelis kiekis baltų arba pilkų dūmų, tai gali reikšti, kad degalai nevisiškai sudega dėl nepakankamo įkaitinimo.
- Variklio netolygus darbas iškart po užvedimo: Jei variklis kurį laiką po užvedimo dirba netolygiai arba jaučiamas vibracija, tai gali būti susiję su netinkamai veikiančiomis pakaitinimo žvakėmis.
- Sumažėjęs variklio efektyvumas: Netinkamai veikiančios pakaitinimo žvakės gali turėti įtakos degalų sąnaudoms ir variklio galiai.
- Įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje: Kai kuriuose automobiliuose yra specialus įspėjamasis signalas, kuris įspėja apie pakaitinimo žvakių gedimą.
Jei pastebėjote bent vieną iš šių požymių, rekomenduojama patikrinti pakaitinimo žvakes.
Kaip patikrinti pakaitinimo žvakes?
Yra keletas būdų, kaip patikrinti pakaitinimo žvakes. Paprasčiausias būdas yra naudoti multimetrą. Taip pat galima naudoti specialų pakaitinimo žvakių testerį arba patikrinti žvakes išėmus jas iš variklio.
1. Tikrinimas multimetru (neišimant žvakių)
Šis metodas yra patogiausias, nes nereikalauja išimti žvakių iš variklio. Tačiau jis gali būti ne toks tikslus kaip tikrinimas išėmus žvakes.
- Atsargumo priemonės: Prieš pradedant darbą, būtina atjungti neigiamą akumuliatoriaus gnybtą, kad išvengtumėte trumpojo jungimo. Taip pat, įsitikinkite, kad variklis yra šaltas.
- Multimetro nustatymas: Nustatykite multimetrą į varžos matavimo režimą (omai – Ω). Paprastai šis režimas žymimas graikiška raide omega (Ω).
- Žvakių atjungimas: Atsargiai atjunkite laidus nuo pakaitinimo žvakių. Dažniausiai tai yra maži laidai, pritvirtinti prie žvakių viršaus.
- Matavimas: Vieną multimetro zondą prijunkite prie pakaitinimo žvakės gnybto (viršaus), o kitą – prie variklio bloko (žemės).
- Rezultatų interpretavimas:
- Gera žvakė: Multimetras turėtų rodyti mažą varžą, paprastai nuo 0,5 iki 2 omų. Tiksli varžos reikšmė gali skirtis priklausomai nuo žvakės tipo.
- Bloga žvakė: Multimetras rodys labai didelę varžą (artimą begalybei) arba rodys 0 omų (trumpas jungimas). Tai reiškia, kad žvakė yra sugedusi ir ją reikia pakeisti.
- Pakartokite: Pakartokite šį procesą su visomis pakaitinimo žvakėmis.
Svarbu: Jei bent viena žvakė neveikia, rekomenduojama pakeisti visas žvakes vienu metu. Tai užtikrins vienodą įkaitinimą ir ilgesnį tarnavimo laiką.
2. Tikrinimas multimetru (išėmus žvakes)
Šis metodas yra tikslesnis, nes pašalina galimą įtaką iš kitų variklio komponentų. Tačiau jis reikalauja daugiau darbo, nes reikia išimti žvakes iš variklio.
- Atsargumo priemonės: Prieš pradedant darbą, būtina atjungti neigiamą akumuliatoriaus gnybtą, kad išvengtumėte trumpojo jungimo. Taip pat, įsitikinkite, kad variklis yra šaltas.
- Žvakių išėmimas: Atsargiai išimkite pakaitinimo žvakes iš variklio, naudodami tinkamą raktą. Būkite atsargūs, kad nepažeistumėte žvakių arba variklio galvutės sriegių.
- Multimetro nustatymas: Nustatykite multimetrą į varžos matavimo režimą (omai – Ω).
- Matavimas: Vieną multimetro zondą prijunkite prie pakaitinimo žvakės gnybto (viršaus), o kitą – prie žvakės korpuso (sriegio).
- Rezultatų interpretavimas:
- Gera žvakė: Multimetras turėtų rodyti mažą varžą, paprastai nuo 0,5 iki 2 omų.
- Bloga žvakė: Multimetras rodys labai didelę varžą (artimą begalybei) arba rodys 0 omų (trumpas jungimas).
3. Tikrinimas prijungiant prie akumuliatoriaus (išėmus žvakes)
Šis metodas leidžia vizualiai patikrinti, ar žvakė įkaista. Tačiau jis reikalauja didesnio atsargumo, nes žvakė gali įkaisti iki aukštos temperatūros.
- Atsargumo priemonės: Naudokite apsauginius akinius ir pirštines. Dirbkite gerai vėdinamoje patalpoje.
- Žvakių išėmimas: Atsargiai išimkite pakaitinimo žvakes iš variklio.
- Prijungimas: Laidu prijunkite žvakės korpusą (sriegį) prie neigiamo akumuliatoriaus gnybto. Kitu laidu trumpam prijunkite žvakės gnybtą (viršų) prie teigiamo akumuliatoriaus gnybto.
- Stebėjimas: Stebėkite žvakės galiuką. Gera žvakė turėtų įkaisti ir tapti raudona per kelias sekundes. Bloga žvakė neįkaista arba įkaista labai lėtai.
- Atsargumas: Atjunkite žvakę nuo akumuliatoriaus, kai tik pastebėsite, kad ji įkaista. Nelaikykite žvakės prijungtos ilgiau, nei reikia, kad neperkaistumėte jos.
Įspėjimas: Būkite labai atsargūs, kad neprisiliestumėte prie įkaitusios žvakės. Ji gali sukelti rimtus nudegimus.
Kaip pakeisti pakaitinimo žvakes?
Pakaitinimo žvakių keitimas nėra sudėtingas procesas, tačiau reikalauja tam tikrų įgūdžių ir tinkamų įrankių. Jei nesate tikri dėl savo gebėjimų, rekomenduojama kreiptis į profesionalų mechaniką.
- Atsargumo priemonės: Prieš pradedant darbą, būtina atjungti neigiamą akumuliatoriaus gnybtą. Taip pat, įsitikinkite, kad variklis yra šaltas.
- Įrankiai: Jums reikės tinkamo rakto pakaitinimo žvakėms, prailgintuvo, terkšlės, WD-40 arba panašaus tepalo, naujų pakaitinimo žvakių ir dinamometrinio rakto (pageidautina).
- Žvakių atjungimas: Atsargiai atjunkite laidus nuo pakaitinimo žvakių.
- Žvakių atlaisvinimas: Užpurkškite WD-40 arba panašaus tepalo ant žvakių sriegių ir palaukite kelias minutes, kad tepalas įsigertų. Tai padės lengviau atlaisvinti žvakes.
- Žvakių išsukimas: Atsargiai išsukite pakaitinimo žvakes, naudodami tinkamą raktą ir prailgintuvą. Būkite atsargūs, kad nepažeistumėte žvakių arba variklio galvutės sriegių. Jei žvakė užstrigo, nenaudokite per didelės jėgos. Geriau dar kartą užpurkšti tepalo ir palaukti ilgiau.
- Naujų žvakių įsukimas: Prieš įsukdami naujas žvakes, patikrinkite, ar sriegiai yra švarūs. Užtepkite nedidelį kiekį specialaus tepalo, skirto pakaitinimo žvakėms, ant sriegių. Atsargiai įsukite naujas žvakes ranka, kol pajusite pasipriešinimą. Tada priveržkite žvakes dinamometriniu raktu iki gamintojo nurodyto sukimo momento. Per stipriai priveržtos žvakės gali būti pažeistos.
- Laidų prijungimas: Prijunkite laidus prie pakaitinimo žvakių.
- Akumuliatoriaus prijungimas: Prijunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą.
- Variklio užvedimas: Užveskite variklį ir patikrinkite, ar jis dirba sklandžiai.
Svarbu: Visada naudokite tinkamas pakaitinimo žvakes, skirtas jūsų Opel Zafira modeliui. Netinkamos žvakės gali sugadinti variklį.
Papildomi patarimai ir dažniausiai pasitaikančios problemos
- Pakaitinimo žvakių relė: Be pačių žvakių, svarbu patikrinti ir pakaitinimo žvakių relę. Relė kontroliuoja žvakių įjungimą ir išjungimą. Jei relė sugedusi, žvakės gali neįkaisti arba įkaisti per ilgai.
- Sriegių pažeidimas: Išsukant senas žvakes, gali būti pažeisti sriegiai variklio galvutėje. Jei taip atsitiko, reikia atkurti sriegius naudojant specialų įrankį.
- Žvakių lūžimas: Išsukant žvakes, jos gali lūžti. Tokiu atveju reikia naudoti specialų įrankį, skirtą išimti sulūžusias žvakes.
- Profilaktika: Rekomenduojama periodiškai patikrinti pakaitinimo žvakes, kad išvengtumėte problemų ateityje.
Išvados
Pakaitinimo žvakių tikrinimas ir keitimas yra svarbi automobilio priežiūros dalis. Laiku pastebėjus ir pašalinus problemas, galite užtikrinti patikimą variklio užvedimą ir išvengti rimtesnių gedimų. Jei abejojate savo gebėjimais, kreipkitės į profesionalų mechaniką.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Geriausi Opel Automobiliai: Modeliai ir Jų Ypatumai
- Opel automobilio skydelio zenklai: Aiškiname kiekvieną ženklą
- Automobilis Opel Modeliai: Visi Naujausi ir Populiariausi Modeliai 2024
- Geriausi GPS Siųstuvai Automobiliui: Kaip Pasirinkti ir Naudoti?
- Ka daryti, kad neišrasotų automobilio langai: Patarimai ir Gydymo būdai