Toyota Yaris, ypač antrosios kartos modelis (gamybos kodas XP90), pradėtas gaminti 2005 m. pabaigoje ir pardavinėjamas kaip 2006 metų modelis, tapo vienu populiariausių supermini klasės automobilių daugelyje pasaulio šalių, įskaitant Lietuvą. Šis automobilis pelnė pripažinimą dėl savo kompaktiškumo, ekonomiškumo ir, svarbiausia, legendinio Toyota patikimumo reputacijos. Tačiau, kaip ir bet kuris automobilis, jis turi savų privalumų ir trūkumų, kuriuos potencialūs pirkėjai ar esami savininkai turėtų žinoti. Šiame straipsnyje detaliai nagrinėsime 2006 metų Toyota Yaris, remdamiesi tiek techninėmis specifikacijomis, tiek apibendrinta vairuotojų patirtimi ir atsiliepimais.

Varikliai: Širdis ir Siela

2006 metų Toyota Yaris Europoje dažniausiai buvo siūlomas su keliais skirtingais varikliais, kurie tenkino skirtingus vairuotojų poreikius – nuo itin ekonomiško miesto gyventojo iki šiek tiek dinamiškesnio vairavimo mėgėjo.

1.0 VVT-i Benzininis Variklis (1KR-FE)

Tai pats mažiausias ir ekonomiškiausias pasirinkimas. Trijų cilindrų, maždaug 69 arklio galias (AG) ir apie 93 Nm sukimo momentą generuojantis agregatas yra idealus miesto sąlygomis. Jo pagrindiniai privalumai:

  • Ekonomiškumas: Vidutinės degalų sąnaudos mieste retai viršija 6-7 litrus 100 km, o užmiestyje gali nukristi ir žemiau 5 litrų. Tai ypač aktualu ieškantiems pigaus eksploatavimo automobilio.
  • Paprasta konstrukcija: Trijų cilindrų variklis yra palyginti paprastos sandaros, kas teoriškai reiškia mažesnę gedimų tikimybę ir pigesnį remontą.
  • Manevringumas mieste: Dėl nedidelio svorio ir pakankamo sukimo momento žemų sūkių diapazone, automobilis su šiuo varikliu yra pakankamai judrus miesto sraute.

Tačiau šis variklis turi ir trūkumų:

  • Galia: Užmiestyje ar bandant staigiau aplenkti kitą transporto priemonę, galios akivaizdžiai trūksta. Variklis tampa triukšmingas važiuojant didesniu greičiu. Pilnai pakrautas automobilis su keleiviais tampa vangus.
  • Vibracijos: Kai kuriems vairuotojams gali nepatikti trijų cilindrų varikliams būdinga nežymi vibracija, ypač dirbant tuščiąja eiga.

Šis variklis yra puikus pasirinkimas tiems, kurių dauguma kelionių vyksta mieste, ir kuriems svarbiausia yra minimalios degalų sąnaudos.

1.3 VVT-i (arba vėliau 1.33 Dual VVT-i) Benzininis Variklis (2SZ-FE / 1NR-FE)

Šis keturių cilindrų variklis, generuojantis apie 87 AG (2SZ-FE) arba vėlesnėse versijose apie 99-101 AG (1NR-FE su Dual VVT-i technologija ir kartais Start-Stop sistema), yra laikomas optimaliu pasirinkimu daugeliui vairuotojų. Jis siūlo geresnį kompromisą tarp galios ir ekonomiškumo.

  • Dinamika: Juntamai geresnė dinamika nei 1.0 litro variklio. Automobilis lengviau įsibėgėja, užtikrinčiau jaučiasi užmiestyje, lengviau atlikti lenkimo manevrus.
  • Sklandesnis darbas: Keturių cilindrų konstrukcija užtikrina sklandesnį ir tylesnį variklio darbą, mažiau vibracijų.
  • Vis dar ekonomiškas: Nors degalų sąnaudos šiek tiek didesnės nei 1.0 litro versijos (vidutiniškai apie 0.5-1.5 litro daugiau 100 km), jos vis dar išlieka labai konkurencingos klasėje.

Šio variklio trūkumai yra santykiniai:

  • Ne sportiškas: Nors dinamiškesnis už 1.0, jis vis tiek nėra skirtas sportiškam vairavimui. Aukštesniais sūkiais gali tapti triukšmingas.
  • Sudėtingesnė technologija (Dual VVT-i): Nors Toyota varikliai garsėja patikimumu, sudėtingesnės sistemos, kaip Dual VVT-i ar Start-Stop, ilgalaikėje perspektyvoje gali pareikalauti specifinės priežiūros ar remonto.

Tai populiariausias ir dažnai rekomenduojamas pasirinkimas, tinkantis tiek miestui, tiek retesnėms ilgesnėms kelionėms.

1.4 D-4D Dyzelinis Variklis (1ND-TV)

Dyzelinė opcija, siūlanti apie 90 AG ir svarbiausia – solidų 190-205 Nm sukimo momentą jau prie žemų sūkių. Tai buvo populiarus pasirinkimas tiems, kas nuvažiuoja didelius atstumus.

  • Sukimo momentas: Didelis sukimo momentas suteikia gerą trauką iš vietos ir važiuojant su apkrova, ypač važiuojant įkalnėn ar lenkiant.
  • Ekonomiškumas ilgesnėse kelionėse: Užmiestyje šis variklis gali būti itin ekonomiškas, sąnaudos gali siekti 4-4.5 litro 100 km.
  • Patikimumas (santykinis): Nors Toyota dyzeliai laikomi gana patikimais, jie vis tiek yra sudėtingesni už benzininius analogus.

Dyzelinio variklio trūkumai:

  • Priežiūros kaštai: Dyzelinių variklių priežiūra ir remontas paprastai yra brangesni. Galimos problemos su purkštukais, turbina, kietųjų dalelių filtru (DPF), EGR vožtuvu, ypač jei automobilis daugiausiai eksploatuojamas mieste trumpais atstumais.
  • Triukšmas ir vibracijos: Dyzeliniai varikliai paprastai dirba garsiau ir sukelia daugiau vibracijų nei benzininiai, ypač šalti.
  • Netinkamas trumpiems atstumams: Dažnas važiavimas trumpais atstumais neleidžia varikliui ir DPF filtrui pasiekti optimalios darbinės temperatūros, kas gali pagreitinti šių sistemų gedimus.

Šiandien, ypač senesniems automobiliams, dyzelinis variantas gali būti rizikingesnis pasirinkimas dėl potencialiai brangių remontų, nebent tiksliai žinoma automobilio istorija ir jis buvo tinkamai prižiūrėtas.

Pavarų Dėžės: Mechanika prieš Automatizuotą Mechaniką (MMT)

2006 metų Toyota Yaris buvo komplektuojamas su kelių tipų pavarų dėžėmis, ir šis pasirinkimas turi didelę įtaką vairavimo patirčiai bei patikimumui.

Mechaninė Pavarų Dėžė (5 arba 6 laipsnių)

Dažniausiai sutinkama 5 laipsnių mechaninė pavarų dėžė. Vėlesni modeliai su 1.33 Dual VVT-i varikliu galėjo turėti ir 6 laipsnių mechaninę dėžę.

  • Patikimumas: Tai bene patikimiausias pasirinkimas. Mechaninės Toyota pavarų dėžės retai kelia problemų, nebent dėl natūralaus sankabos nusidėvėjimo.
  • Valdymas: Pavaros jungiamos pakankamai tiksliai, sankabos pedalas lengvas – patogu mieste.
  • Ekonomiškumas: Leidžia pasiekti geriausias degalų sąnaudas, jei vairuojama protingai.

Trūkumų praktiškai nėra, išskyrus subjektyvų poreikį automatinei transmisijai.

MultiMode Transmission (MMT) – Automatizuota Mechaninė Pavarų Dėžė

Tai bene kontroversiškiausias Yaris (ir kitų to meto Toyota modelių) komponentas. MMT yra mechaninė pavarų dėžė su elektroniniu būdu valdoma sankaba ir pavarų perjungimu. Ji buvo siūloma kaip pigesnė ir ekonomiškesnė alternatyva tradicinei automatinei pavarų dėžei.

Privalumai (teoriniai):

  • Patogumas: Nereikia spausti sankabos pedalo ir perjunginėti pavarų rankiniu būdu.
  • Ekonomiškumas: Degalų sąnaudos artimos mechaninei pavarų dėžei, nes konstrukcija yra panaši.

Didžiuliai Trūkumai ir Problemos:

  • Veikimo logika: Pavarų perjungimas dažnai vėluoja, vyksta netinkamu momentu (pvz., viduryje posūkio ar įkalnėje), automobilis gali trūkčioti, ypač važiuojant lėtai ar pradedant važiuoti įkalnėje.
  • Neužtikrintumas įkalnėse: Automobilis gali riedėti atgal prieš pradedant važiuoti į priekį, kas reikalauja įgudimo naudotis rankiniu stabdžiu.
  • Patikimumas: Tai pati didžiausia MMT problema. Dažnai genda sankabos valdymo mechanizmai (aktuatoriai), pavarų perjungimo mechanizmai, pati sankaba dėvisi greičiau nei su mechanine dėže. Remontas yra brangus, kartais viršijantis automobilio vertę. Dažnai reikalinga "adaptacija" ar "apmokymas", kuris ne visada padeda. Daugelyje atsiliepimų minima būtinybė keisti "робот" (robotą), kas reiškia būtent šiuos brangius MMT komponentus.

Rekomendacija: Primygtinai rekomenduojama vengti Toyota Yaris su MMT pavarų dėže, ypač perkant naudotą automobilį. Nebent esate pasiruošę potencialiai brangiam ir sudėtingam remontui arba kaina yra itin maža, įskaičiuojant galimas išlaidas.

Tradicinė Automatinė Pavarų Dėžė (Retesnė)

Kai kuriose rinkose (ypač ne Europos) Yaris galėjo būti komplektuojamas ir su tradicine hidrotransformatorine automatine pavarų dėže. Ji veikia sklandžiau nei MMT, yra patikimesnė, tačiau šiek tiek didina degalų sąnaudas ir nežymiai blogina dinamiką. Europoje, ypač 2006 metų modeliuose, ji buvo reta.

Važiuoklė, Valdymas ir Komfortas

Toyota Yaris XP90 važiuoklė yra tipiška supermini klasės automobiliui – priekyje McPherson statramsčiai, gale – torsioninė sija. Tokia konstrukcija yra paprasta, patikima ir pigiai remontuojama.

  • Valdymas mieste: Automobilis yra labai manevringas, turi mažą apsisukimo spindulį, lengvai valdomas vairas (su elektriniu stiprintuvu). Parkuotis su Yaris yra vienas malonumas.
  • Stabilumas: Važiuojant didesniu greičiu užmiestyje, automobilis išlieka pakankamai stabilus savo klasei, tačiau jautresnis šoniniam vėjui dėl aukštesnio kėbulo.
  • Pakabos komfortas: Pakaba yra orientuota į komfortą, neblogai sugeria smulkius kelio nelygumus. Tačiau važiuojant per didesnes duobes ar "gulinčius policininkus" gali jaustis kietoka, ypač galinė ašis.
  • Triukšmo izoliacija: Tai viena iš silpnesnių Yaris pusių. Variklio garsas (ypač 1.0 arba važiuojant aukštais sūkiais), vėjo švilpimas ir padangų keliamas triukšmas salone yra girdimi, ypač važiuojant greičiau nei 90-100 km/h.

Apskritai, važiavimo savybės yra orientuotos į miesto eismą ir nesudėtingą kasdienį naudojimą, o ne į dinamišką ar sportišką vairavimą.

Salonas: Erdvė, Dizainas ir Praktškumas

Antrosios kartos Yaris salonas nustebino daugelį savo erdvumu, atsižvelgiant į automobilio išorinius matmenis. Toyota inžinieriai sumaniai išnaudojo vidaus erdvę.

  • Centrinis prietaisų skydelis: Vienas išskirtiniausių bruožų – skaitmeninis prietaisų skydelis, įrengtas ne priešais vairuotoją, o salono centre, arčiau priekinio stiklo. Vieniems vairuotojams tai patinka, nes neva mažiau atitraukia akis nuo kelio, kitiems – neįprasta ir nepatogu stebėti greitį ar kitus rodmenis. Rodmenys yra skaitmeniniai (greitis, degalų likutis) arba grafiniai (tachometras, jei yra).
  • Erdvė priekyje: Vairuotojui ir priekiniam keleiviui vietos pakanka, sėdynės pakankamai patogios trumpesnėms kelionėms, nors šoninis palaikymas minimalus.
  • Erdvė gale: Galinė sėdynė yra stebėtinai erdvi tokio dydžio automobiliui. Priklausomai nuo komplektacijos, ji gali būti stumdoma pirmyn ir atgal, leidžiant pasirinkti tarp didesnės vietos keleivių kojoms arba didesnės bagažinės talpos. Grindys gale yra beveik lygios, kas patogu viduriniam keleiviui.
  • Bagažinė: Bagažinės tūris nėra rekordinis (apie 272 litrus), tačiau dėl stumdomos galinės sėdynės ir galimybės nulenkti jos atlošus (kartais dalimis 60/40), galima sutalpinti stebėtinai daug daiktų. Kaip minėta viename atsiliepime, į bagažinę gali tilpti net 4 ratai – tai rodo jos praktiškumą.
  • Dėtuvės: Salone gausu įvairių dėtuvių smulkiems daiktams – dviguba daiktadėžė priešais keleivį, kišenės durelėse, puodelių laikikliai. Tai labai praktiška kasdieniam naudojimui.
  • Surinkimo kokybė ir medžiagos: Nors salone dominuoja kietas plastikas, surinkimo kokybė yra gera, detalės tvirtai sujungtos, retai kas barška ar girgžda net senesniuose automobiliuose. Medžiagos nėra prabangios, bet patvarios ir lengvai valomos.

Salonas yra vienas stipriausių 2006 m. Yaris argumentų – jis erdvus, praktiškas ir gerai apgalvotas.

Patikimumas (Patikimumas): Toyota Legenda su Išimtimis

Toyota automobiliai, o ypač Yaris, turi itin gerą patikimumo reputaciją. 2006 metų modelis nėra išimtis, tačiau svarbu atskirti bendrą patikimumą nuo specifinių probleminių mazgų.

Stipriosios pusės:

  • Varikliai: Benzininiai 1.0 VVT-i ir 1.3 VVT-i varikliai laikomi labai patikimais. Laiku keičiant tepalus ir filtrus, jie retai kelia rimtų problemų ir gali nuvažiuoti šimtus tūkstančių kilometrų. Grandininė paskirstymo pavara yra ilgaamžė.
  • Mechaninė pavarų dėžė: Kaip minėta, mechaninės dėžės yra beveik neproblematiškos.
  • Važiuoklė: Pakabos konstrukcija paprasta, dalys nebrangios ir lengvai keičiamos. Dažniausiai tenka keisti stabilizatoriaus traukes, atraminius guolius, amortizatorius – standartinis nusidėvėjimas.
  • Elektronika: Rimti elektronikos gedimai yra reti.
  • Kėbulas: Antikorozinis atsparumas yra pakankamai geras, tačiau reikėtų patikrinti jautresnes vietas – ratų arkas, slenksčius, bagažinės dangčio apačią, ypač jei automobilis eksploatuotas atšiauresnio klimato sąlygomis ar druskinguose keliuose.

Silpnosios pusės ir dažniau pasitaikantys gedimai:

  • MMT pavarų dėžė: Tai pati didžiausia ir brangiausia potenciali problema. Aktuatorių, sankabos, valdymo bloko gedimai yra dažni ir brangūs.
  • Dyzelinis variklis (1.4 D-4D): Nors pats variklis laikomas gana patikimu Toyota dyzeliu, jo pagalbinės sistemos (turbina, purkštukai, EGR, DPF) senstant gali kelti problemų ir reikalauti brangaus remonto. Ypač rizikinga, jei automobilis daug važinėjo mieste.
  • Vandens siurblys (pompa): Kai kuriuose 1.0 ir 1.3 varikliuose pasitaikydavo ankstyvas vandens siurblio gedimas (pradeda leisti aušinimo skystį).
  • Lambda zondai: Kaip ir daugelyje automobilių, deguonies davikliai (lambda zondai) išmetimo sistemoje gali sugesti, ypač naudojant nekokybiškus degalus.
  • Katalizatorius: Senstant automobiliui, gali užsikimšti ar sugesti katalizatorius.
  • Stabdžių sistema: Reikia stebėti stabdžių diskų ir kaladėlių būklę, kartais stringa galinių stabdžių suportai.
  • Akseleratoriaus pedalo padėties daviklis: Kaip minima vienoje iš pateiktų nuorodų, kartais gali sugesti elektroninis akseleratoriaus pedalo daviklis, nors tai nėra labai dažnas gedimas.

Apibendrinant, Yaris su benzininiu varikliu ir mechanine pavarų dėže yra vienas patikimiausių savo klasės automobilių. Tačiau MMT versijos patikimumas yra labai abejotinas.

Eksploatacijos Kaštai

Toyota Yaris 2006 yra laikomas nebrangiai išlaikomu automobiliu:

  • Degalų sąnaudos: Ypač su 1.0 ir 1.3 benzininiais varikliais, sąnaudos yra mažos. Dyzelinas taip pat ekonomiškas, bet rizika dėl remonto didesnė.
  • Draudimas: Paprastai patenka į žemas draudimo grupes.
  • Atsarginės dalys: Yra platus tiek originalių, tiek neoriginalių dalių pasirinkimas. Dėvimų dalių (stabdžiai, pakabos elementai, filtrai) kainos yra prieinamos. Tačiau specifiniai komponentai, kaip MMT dalys ar dyzelio sistemos elementai, gali būti brangūs.
  • Priežiūra: Standartinė techninė priežiūra (tepalų, filtrų keitimas) nėra brangi. Automobilio konstrukcija yra palyginti paprasta, todėl daugelį darbų gali atlikti ne tik oficialūs servisai, bet ir nepriklausomi meistrai.

Svarbu nepamiršti galimų MMT ar dyzelio remonto kaštų, kurie gali smarkiai padidinti bendras eksploatacijos išlaidas.

Saugumas

2005 metais Euro NCAP saugumo bandymuose Toyota Yaris XP90 gavo maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą suaugusiųjų keleivių saugumui, kas tuo metu buvo puikus rezultatas supermini klasėje. Priklausomai nuo komplektacijos, automobilyje galėjo būti:

  • Priekinės saugos pagalvės vairuotojui ir keleiviui.
  • Šoninės saugos pagalvės.
  • Saugos užuolaidos (kai kuriose versijose).
  • Vairuotojo kelių saugos pagalvė (retas, bet pasitaikantis elementas).
  • ABS (stabdžių antiblokavimo sistema) su EBD (elektronine stabdymo jėgos paskirstymo sistema).
  • Kartais – BA (stabymo pagalbos sistema) ir net VSC (stabilumo kontrolės sistema, retesnė).

Saugumo lygis, ypač aukštesnėse komplektacijose, buvo geras to meto standartais.

Privalumų (Privalumai) Santrauka

  • Išskirtinis patikimumas (ypač su benzininiais varikliais ir mechanine pavarų dėže).
  • Mažos degalų sąnaudos (ypač 1.0 VVT-i ir 1.4 D-4D).
  • Erdvus ir praktiškas salonas (atsižvelgiant į automobilio dydį), stumdoma galinė sėdynė.
  • Geras manevringumas mieste, lengvas valdymas.
  • Nedideli eksploatacijos kaštai (priežiūra, draudimas, nebrangios standartinės dalys).
  • Geras saugumo įvertinimas (Euro NCAP 5 žvaigždutės).
  • Aukšta likutinė vertė (dėl gero patikimumo reputacijos).
  • Gausu dėtuvių salone.

Trūkumų (Trūkumai) Santrauka

  • Probleminė MMT pavarų dėžė (nepatikima, brangiai remontuojama, nekomfortiška).
  • Prasta triukšmo izoliacija (ypač važiuojant didesniu greičiu).
  • Nepakankama galia (ypač 1.0 VVT-i variklio užmiestyje).
  • Kietas plastikas salone (nors surinkimas geras).
  • Neįprastas centrinis prietaisų skydelis (kai kuriems nepatinka).
  • Dyzelinio variklio rizika (DPF, EGR, purkštukai, turbina senstant).
  • Pakaba gali atrodyti kieta ant didesnių nelygumų.
  • Ribotas komfortas ilgesnėse kelionėse (dėl triukšmo, sėdynių).

Kam Skirtas Šis Automobilis?

2006 metų Toyota Yaris yra puikus pasirinkimas:

  • Miesto gyventojams: Dėl kompaktiškumo, manevringumo ir ekonomiškumo.
  • Pradedantiesiems vairuotojams: Lengvai valdomas, nebrangus eksploatuoti, pakankamai saugus.
  • Ieškantiems patikimo ir pigaus antro automobilio šeimai.
  • Taupiems vairuotojams: Mažos degalų sąnaudos ir priežiūros kaštai (vengiant MMT ir dyzelio).

Jis mažiau tinka tiems, kas:

  • Dažnai važinėja ilgais atstumais užmiestyje dideliu greičiu.
  • Ieško dinamiško ar sportiško vairavimo patirties.
  • Vertina aukštos kokybės salono apdailos medžiagas ir prabangą.
  • Reikia labai didelės bagažinės.
  • Svarsto apie versiją su automatine pavarų dėže (dėl MMT problemų).

Apibendrinant Specifiką ir Bendrą Vaizdą

Toyota Yaris 2006 (XP90) įsitvirtino kaip itin patikimas, ekonomiškas ir stebėtinai praktiškas mažas automobilis. Jo stipriosios pusės – benzininiai varikliai, mechaninė pavarų dėžė, erdvus salonas ir maži eksploatacijos kaštai – nusveria trūkumus, tokius kaip prastesnė garso izoliacija ar paprastos salono medžiagos. Tačiau kritiškai svarbu vengti versijų su MultiMode Transmission (MMT) pavarų dėže, kuri yra pagrindinis šio modelio galvos skausmas ir gali paversti pigią eksploataciją labai brangia. Dyzelinis variantas taip pat reikalauja atsargumo dėl galimų brangių remontų senstant automobiliui. Renkantis gerai prižiūrėtą Yaris su 1.0 ar 1.3 litro benzininiu varikliu ir mechanine pavarų dėže, galima įsigyti ilgaamžį ir ištikimą kasdienį palydovą, kuris puikiai atliks savo funkciją miesto džiunglėse ir retkarčiais leis ištrūkti už jų ribų.

Tags:

Panašūs įrašai: