Sprendimas įsigyti naudotą automobilį visuomet reikalauja kruopštaus apsvarstymo, ypač kai kalbama apie tokį populiarų modelį kaipToyota Auris. Šis automobilis, pakeitęs legendinį Corolla hečbeką Europos rinkoje, greitai rado savo vietą vairuotojų širdyse dėl patikimumo, praktiškumo ir ekonomiškumo reputacijos. Tačiau ar „auksinis“ (lot. Auris) Toyota vardas visada reiškia nepriekaištingą pasirinkimą naudotų automobilių rinkoje? Šiame straipsnyje gilinamės į Toyota Auris specifiką, nagrinėdami abi jo kartas (E150 ir E180), variklius, dažniausiai pasitaikančias problemas, eksploatacijos ypatumus ir bandydami atsakyti į esminį klausimą – ar verta investuoti į naudotą Auris?


Pirmosios Kartos Toyota Auris (E150, 2006-2013 m.): Pradžia ir Įsitvirtinimas

Pirmosios kartos Auris, gaminamas nuo 2006 m. pabaigos iki 2013 m., buvo Toyota bandymas sukurti europietiškesnį, dinamiškesnį hečbeką, kuris galėtų sėkmingiau konkuruoti su tokiais grandais kaip Volkswagen Golf ar Ford Focus. Nors dalijosi platforma su Corolla (E150), Auris gavo savitą, aukštesnį ir masyvesnį dizainą, kuris vieniems atrodė modernus, kitiems – kiek neįprastas ir stokojantis sportiškumo.

Specifiniai Pirmosios Kartos Aspektai: Kėbulas ir Interjeras

Auris E150 buvo siūlomas kaip 3 arba 5 durų hečbekas. Kėbulas pasižymi neblogu atsparumu korozijai, kas yra didelis privalumas Lietuvos klimato sąlygomis. Vis dėlto, reikėtų atkreipti dėmesį į galimas rūdžių užuomazgas ratų arkose, slenksčių apačioje ar po durelių sandarinimo gumomis, ypač jei automobilis buvo eksploatuojamas atšiauresnėmis sąlygomis ar patyrė nekokybišką remontą po avarijos.

Interjeras – viena iš sričių, kur nuomonės dažnai išsiskiria. Nors surinkimo kokybė laikoma gera, o ergonomika logiška (išskyrus gal kiek neįprastą, aukštai iškeltą pavarų perjungimo svirtį ir rankinio stabdžio dizainą), naudojamos medžiagos, ypač ankstyvųjų modelių, dažnai kritikuojamos dėl kietumo ir pigumo įspūdžio. Plastikas linkęs braižytis, ypač durelių apmušalai ir centrinė konsolė. Sėdėjimo pozicija yra šiek tiek aukštesnė nei įprasta šios klasės automobiliuose, kas vieniems patinka dėl geresnio matomumo, kitiems – atrodo mažiau sportiška. Vietos gale sėdintiems keleiviams pakanka, tačiau bagažinės tūris (apie 350 litrų) yra tik vidutiniškas ir nusileidžia kai kuriems konkurentams.

Variklių Gama: Nuo Patikimų Iki Probleminių

Pirmosios kartos Auris siūlė platų variklių pasirinkimą, tačiau ne visi jie vienodai rekomenduotini.

  • 1.4 VVT-i (97 AG): Bazinis benzininis variklis, tinkamas ramiam miesto eismui. Pasižymi paprasta konstrukcija ir patikimumu, tačiau galios gali trūkti užmiestyje, ypač su keleiviais ar kroviniu. Kuro sąnaudos vidutinės.
  • 1.33 Dual VVT-i (99/101 AG): Modernesnis, šiek tiek ekonomiškesnis už 1.4 VVT-i, dažnai komplektuotas su Start/Stop sistema. Vis dėlto, pasitaiko nusiskundimų dėl didesnio alyvos suvartojimo ir jautrumo degalų kokybei. Kai kuriems vairuotojams atrodo nepakankamai dinamiškas.
  • 1.6 Dual VVT-i (124 AG, vėliau 132 AG su Valvematic): Bene populiariausias ir dažniausiai rekomenduojamas benzininis variklis. Siūlo gerą galios ir ekonomiškumo balansą, yra laikomas labai patikimu. 132 AG Valvematic versija (nuo maždaug 2009 m.) yra dar šiek tiek dinamiškesnė ir efektyvesnė. Tai turbūt saugiausias pasirinkimas ieškantiems benzininio Auris E150.
  • 1.4 D-4D (90 AG): Pagrindinis dyzelinis variklis. Vertinamas dėl mažų degalų sąnaudų ir, lyginant su galingesniais dyzeliais, didesnio patikimumo. Neturi kietųjų dalelių filtro (DPF) ankstyvuosiuose modeliuose, kas yra privalumas eksploatuojant mieste. Galios užmiestyje gali trūkti, tačiau miesto režimu yra pakankamai žvalus. Reikia atkreipti dėmesį į purkštukų būklę ir turbinos darbą.
  • 2.0 D-4D (126 AG): Galingesnis dyzelis, suteikiantis daugiau dinamikos. Tačiau jis jau turi DPF filtrą, kuris gali kelti problemų važinėjant trumpais atstumais mieste (užsikimšimas, regeneracijos problemos). Taip pat jautresni purkštukai, EGR vožtuvas. Reikalauja atidesnės priežiūros nei 1.4 D-4D.
  • 2.2 D-CAT (177 AG): Galingiausias dyzelinis variantas, siūlantis sportišką dinamiką. Deja, tai pats problematiškiausias variklis Auris gamoje. Pagrindinė bėda – linkusi trūkti variklio galvutės tarpinė, kas lemia aušinimo skysčio dingimą ir brangų remontą. Taip pat pasitaiko DPF, EGR ir purkštukų problemų. Šio variklio reikėtų vengti, nebent esate tikri dėl jo nepriekaištingos būklės ir istorijos.

Svarbu: Dyzeliniams varikliams (ypač 2.0 ir 2.2) itin svarbi kokybiška priežiūra ir tinkamas eksploatavimo režimas. Važinėjimas tik trumpais atstumais mieste gali greitai užkimšti DPF filtrą ir sukelti papildomų išlaidų.

Pirmosios Kartos Hibridas (Auris HSD)

Nuo 2010 metų Auris gamoje atsirado ir hibridinė versija (HSD - Hybrid Synergy Drive), paveldėjusi technologiją iš Toyota Prius. Ji komplektuojama su 1.8 litro benzininiu varikliu ir elektriniu motoru, bendrai generuojančiais 136 AG. Tai buvo vienas pirmųjų hibridinių hečbekų savo klasėje.

Privalumai:

  • Ekonomiškumas: Ypač mieste, kur dažnai naudojamas elektrinis režimas, degalų sąnaudos gali būti itin mažos (realiai apie 4-5 l/100 km).
  • Patikimumas: Hibridinė sistema laikoma labai patikima. Benzininis variklis dirba Atkinsono ciklu, yra mažiau apkrautas. Nėra sankabos, starterio, generatoriaus (jų funkcijas atlieka hibridinė sistema), kas sumažina potencialių gedimų skaičių.
  • Tylus veikimas: Važiuojant nedideliu greičiu ar naudojant tik elektrą, automobilis yra labai tylus.
  • Mažesnis stabdžių dilimas: Dėl regeneracinio stabdymo stabdžių kaladėlės ir diskai dyla lėčiau.

Trūkumai/Ypatumai:

  • Baterijos tarnavimo laikas: Nors Toyota hibridinės baterijos laikomos ilgaamžėmis, perkant senesnį hibridą visuomet išlieka rizika, kad baterijos efektyvumas bus sumažėjęs arba ateityje ją reikės keisti (nors tai nėra labai dažnas reiškinys). Baterijos diagnostika prieš perkant yra rekomenduotina.
  • Specifinė CVT pavarų dėžė (e-CVT): Ji veikia sklandžiai ir efektyviai, tačiau stipriau akceleruojant variklis gali dirbti monotonišku aukštu sūkių režimu, kas kai kuriems vairuotojams nepatinka ("gumos tempimo" efektas).
  • Mažesnė bagažinė: Dėl po bagažinės dugnu esančios baterijos, hibrido bagažinė yra šiek tiek mažesnė nei įprasto benzininio ar dyzelinio modelio.

Dažniausiai Pasitaikančios Pirmosios Kartos Problemos

Be jau minėtų variklių ypatumų, pirmosios kartos Auris savininkai kartais susiduria su šiomis problemomis:

  • Važiuoklė: Gana kieta pakaba, ypač su didesnio diametro ratlankiais. Gali pasigirsti bildesiai iš priekinės pakabos (stabilizatoriaus traukės, atraminiai guoliai). Galinės pakabos konstrukcija (torсионinė sija, išskyrus 2.2 D-CAT, kuris turėjo daugiasvirtę) paprasta ir patikima.
  • Vairo kolonėlė: Pasitaiko elektrinio vairo stiprintuvo gedimų ar pašalinių garsų sukant vairą.
  • Pavarų dėžės: Mechaninės pavarų dėžės laikomos patikimomis, tačiau kartais pasitaiko guolių ūžesio. MMT (MultiMode Transmission) robotizuota pavarų dėžė, kuri buvo siūloma su kai kuriais varikliais, vertinama prastai dėl lėto veikimo, trūkčiojimo ir galimų sankabos bei pavarų perjungimo mechanizmo gedimų. Jos reikėtų vengti.
  • Elektronika: Paprastai Toyota elektronika yra patikima, bet pavieniais atvejais gali sugesti langų pakėlėjai, centrinis užraktas ar klimato kontrolės sistema.
  • Salono girgždesiai: Dėl kieto plastiko ir surinkimo ypatumų, ypač važiuojant nelygiu keliu, salone gali atsirasti įvairių girgždesių ar barškesių.

Antrosios Kartos Toyota Auris (E180, 2013-2018 m.): Evoliucija ir Modernumas

Antrosios kartos Auris, pristatytas 2012 m. pabaigoje ir gamintas iki 2018 m. (kai jį vėl pakeitė Corolla), žengė evoliucijos keliu. Dizainas tapo aštresnis, žemesnis ir, daugelio nuomone, patrauklesnis bei dinamiškesnis. Buvo siūlomas ne tik hečbekas, bet ir gerokai praktiškesnis universalas –Auris Touring Sports.

Pokyčiai Dizaine ir Interjere

Išorėje E180 atrodo gerokai moderniau už pirmtaką. Žemesnė stogo linija, agresyvesnės priekinės ir galinės dalies formos suteikė automobiliui daugiau charakterio. Universalo versija (Touring Sports) pasiūlė labai talpią bagažinę (apie 530 litrų), kas tapo rimtu argumentu šeimoms ar žmonėms, kuriems reikia daugiau erdvės kroviniams.

Interjeras taip pat buvo atnaujintas. Nors kardinalių pokyčių neįvyko, bendras vaizdas tapo solidesnis. Pagerėjo naudojamos medžiagos, ypač viršutinėje prietaisų skydelio dalyje, atsirado daugiau minkšto plastiko. Centrinė konsolė tapo vertikalesnė, į ją integruotas didesnis multimedijos sistemos ekranas (Toyota Touch). Vis dėlto, lyginant su kai kuriais konkurentais (ypač VAG grupės), interjero medžiagų kokybė ir dizaino sprendimai vis dar gali pasirodyti konservatyvūs ar stokojantys prabangos jausmo.

Atnaujinta Variklių Gama ir Hibrido Dominavimas

Antrosios kartos Auris variklių gama buvo peržiūrėta, atsisakant kai kurių senų ir įdiegiant naujus agregatus:

  • 1.33 Dual VVT-i (99 AG): Liko kaip bazinis benzininis variantas, su tais pačiais privalumais ir trūkumais.
  • 1.6 Valvematic (132 AG): Patikrintas ir patikimas benzininis variklis, perkeltas iš pirmosios kartos atnaujinimo. Išlieka geru pasirinkimu ieškantiems paprasto ir patikimo benzininio automobilio.
  • 1.2 Turbo (116 AG): Atsirado po 2015 metų atnaujinimo. Modernus, turbokompresorinis benzininis variklis, pasižymintis gera trauka žemų sūkių diapazone ir nebloga ekonomija. Vis dėlto, jo ilgalaikis patikimumas dar nėra taip gerai ištirtas kaip atmosferinių 1.6 variklių. Reikalauja kokybiškų degalų ir alyvos.
  • 1.4 D-4D (90 AG): Patikimas ir ekonomiškas dyzelis liko gamoje. Antroje kartoje jis jau dažniausiai komplektuojamas su DPF filtru, todėl svarbu atsižvelgti į eksploatavimo sąlygas.
  • 1.6 D-4D (112 AG): Po 2015 metų atnaujinimo pasirodęs dyzelinis variklis, kuris yraBMW kūrinys (N47 šeimos modifikacija). Jis pakeitė senąjį Toyota 2.0 D-4D. Nors dinamiškesnis ir ekonomiškesnis už 1.4 D-4D, jis paveldėjo kai kurias BMW varikliams būdingas rizikas, pavyzdžiui, susijusias su paskirstymo grandine (nors teigiama, kad Toyota versijoje ši problema mažiau aktuali). Reikalauja atidžios patikros prieš perkant.
  • 2.0 D-4D (124 AG): Buvo siūlomas iki 2015 metų atnaujinimo. Iš esmės tas pats variklis kaip ir pirmoje kartoje, su DPF filtro ir EGR problemų rizika.
  • 1.8 Hybrid (136 AG): Hibridinė versija tapo dar populiaresnė antroje kartoje. Sistema buvo šiek tiek optimizuota, siekiant geresnio atsako ir mažesnių degalų sąnaudų. Dėl patikimumo, mažų eksploatacijos kaštų (ypač mieste) ir sklandaus veikimo, hibridas tapo itin paklausus naudotų automobilių rinkoje. Bagažinės tūris hečbeke vis dar šiek tiek mažesnis, tačiau universale (Touring Sports Hybrid) baterija sumontuota po galine sėdyne, todėl bagažinės erdvė nenukenčia.

Antrosios Kartos Ypatumai ir Problemos

Antrosios kartos Auris išlaikė aukštą patikimumo lygį, tačiau kai kurios specifinės problemos ar ypatumai išlieka:

  • Važiuoklė: Pakaba tapo šiek tiek komfortiškesnė, tačiau vis dar gali atrodyti standoka, ypač su žemo profilio padangomis. Galinė pakaba daugelyje versijų liko su torsionine sija (išskyrus galingesnes versijas kai kuriose rinkose ir universalą, kuris dažniau turėjo daugiasvirtę pakabą). Patikimumas išliko geras.
  • Multimedijos sistema (Toyota Touch): Ankstyvesnės versijos gali veikti lėtokai, o grafika atrodyti pasenusi lyginant su konkurentais. Funkcionalumas taip pat nėra pats plačiausias.
  • Garso izoliacija: Nors pagerinta lyginant su E150, garso izoliacija vis dar nėra stiprioji Auris pusė. Važiuojant didesniu greičiu girdimas padangų ir vėjo keliamas triukšmas.
  • BMW Dyzelinis Variklis (1.6 D-4D): Kaip minėta, potenciali rizika dėl paskirstymo grandinės, nors ir mažesnė nei originaliuose BMW modeliuose. Reikalinga kruopšti patikra.
  • 1.2 Turbo Variklis: Jautrumas degalų ir alyvos kokybei, galimas anglies sankaupų susidarymas esant trumpoms kelionėms. Ilgalaikis patikimumas dar stebimas.

Bendras Vertinimas: Argumentai Už ir Prieš Naudotą Toyota Auris

Apibendrinant abiejų kartų ypatumus, galima išskirti pagrindinius argumentus, kodėl verta arba neverta rinktis naudotą Toyota Auris.

Argumentai "Už":

  1. Patikimumas: Tai bene svarbiausias Auris koziris. Ypač renkantis paprastesnius benzininius variklius (1.6 VVT-i/Valvematic) arba hibridinę versiją, galima tikėtis mažiau netikėtų gedimų ir ramesnės eksploatacijos. Toyota reputacija šioje srityje yra pelnyta, nors ir neapsaugo nuo pavienių problemų ar specifinių variklių (pvz., 2.2 D-CAT) bėdų.
  2. Ekonomiškumas: Hibridinė versija yra itin ekonomiška mieste. 1.4 D-4D dyzelis taip pat pasižymi mažomis degalų sąnaudomis. Benzininiai varikliai, nors ir nėra rekordininkai, taip pat nėra pernelyg ištroškę.
  3. Maži Eksploatacijos Kaštai (ypač Hibrido): Hibridas neturi daugelio dylančių dalių (sankaba, starteris, generatorius), lėčiau dyla stabdžiai. Tai ilgainiui leidžia sutaupyti priežiūros ir remonto sąskaita.
  4. Praktiškumas (ypač Touring Sports): Universalo versija siūlo labai talpią bagažinę. Hečbekas taip pat pakankamai erdvus kasdieniam naudojimui.
  5. Aukšta Likutinė Vertė: Dėl patikimumo reputacijos Toyota automobiliai, įskaitant Auris, paprastai gerai išlaiko savo vertę naudotų automobilių rinkoje.
  6. Geras Atsparumas Korozijai: Lyginant su kai kuriais konkurentais, Auris kėbulas yra gana atsparus rūdims.

Argumentai "Prieš":

  1. Neįkvepianti Vairavimo Patirtis: Auris dažnai kritikuojamas dėl neįdomaus, "sterilaus" valdymo ir vairavimo pojūčio. Pakaba orientuota labiau į komfortą (nors kartais kritikuojama dėl standumo), o ne į sportiškumą. Vairo mechanizmas ne itin informatyvus. Konkurentai kaip Ford Focus ar Mazda 3 šioje srityje siūlo daugiau.
  2. Interjero Medžiagos ir Dizainas: Ypač pirmosios kartos modelyje, bet iš dalies ir antroje, interjero medžiagos gali pasirodyti pigokos, kietos, o dizainas – konservatyvus ar nuobodus.
  3. Garso Izoliacija: Važiuojant didesniu greičiu, salone gali būti triukšminga.
  4. Probleminiai Varikliai: Reikėtų vengti 2.2 D-CAT dyzelio dėl galvutės tarpinės problemų. 2.0 D-4D ir BMW 1.6 D-4D reikalauja atidesnės priežiūros ir patikros dėl DPF, EGR, purkštukų ar grandinės problemų. MMT pavarų dėžė taip pat nepatikima.
  5. Vidutinė Bagažinė (Hečbeke): Lyginant su kai kuriais klasės lyderiais, hečbeko bagažinė nėra pati talpiausia (ypač hibridinėje versijoje).
  6. Hibrido Ypatumai: e-CVT pavarų dėžės veikimas akceleruojant gali erzinti kai kuriuos vairuotojus. Išlieka (nors ir nedidelė) rizika dėl baterijos būklės senesniuose modeliuose.

Į Ką Atkreipti Dėmesį Perkant Naudotą Toyota Auris?

Renkantis naudotą Auris, svarbu atlikti kruopščią patikrą:

  • Variklis: Patikrinkite ar nėra pašalinių garsų (ypač šaltam varikliui), alyvos ar aušinimo skysčio nuotėkių. Dyzeliniuose varikliuose atkreipkite dėmesį į dūmingumą, turbinos darbą. Jei įmanoma, atlikite kompiuterinę diagnostiką (ypač dyzeliams ir hibridams). Pasidomėkite DPF filtro būkle (jei yra). Hibridui rekomenduojama patikrinti baterijos būklę specializuotame servise.
  • Pavarų dėžė: Įsitikinkite, kad pavaros jungiasi sklandžiai (mechaninė), nėra trūkčiojimo ar vėlavimo (automatinė/e-CVT). Venkite MMT dėžės.
  • Važiuoklė: Patikrinkite ar nėra bildesių važiuojant per nelygumus. Įvertinkite amortizatorių ir stabdžių būklę.
  • Kėbulas: Atidžiai apžiūrėkite ar nėra korozijos židinių (arkos, slenksčiai, durelių apačios, po sandarinimo gumomis), patikrinkite kėbulo tarpus – ar jie vienodi (nevienodi tarpai gali rodyti buvusį eismo įvykį ir nekokybišką remontą).
  • Salonas: Įvertinkite bendrą nusidėvėjimo lygį (vairas, sėdynės, pedalai) – ar jis atitinka deklaruojamą ridą. Patikrinkite visų elektrinių prietaisų veikimą (langai, veidrodėliai, kondicionierius/klimato kontrolė, multimedija).
  • Serviso Istorija: Jei įmanoma, patikrinkite automobilio serviso istoriją. Reguliari ir tinkama priežiūra yra ypač svarbi dyzeliniams ir hibridiniams modeliams.

Alternatyvos Toyota Auris

Jei svarstote apie Auris, verta apsvarstyti ir jo pagrindinius konkurentus:

  • Volkswagen Golf: Dažnai laikomas klasės etalonu dėl kokybiško interjero, subalansuoto valdymo ir plataus variklių pasirinkimo. Gali būti brangesnis ir potencialiai brangesnis remontas.
  • Ford Focus: Vertinamas dėl puikių valdymo savybių ir dinamiškumo. Interjero kokybė gali nusileisti Golfui. Kai kurie varikliai (pvz., ankstyvieji EcoBoost) turi savų patikimumo niuansų.
  • Mazda 3: Išsiskiria patraukliu dizainu ir geru valdymu. Patikimi benzininiai SkyActiv varikliai. Ankstesnės kartos gali būti jautresnės korozijai.
  • Honda Civic: Pasižymi futuristišku dizainu (ypač vėlesnės kartos), patikimais benzininiais varikliais ir erdviu salonu (ypač su "Magic Seats" sistema).
  • Hyundai i30 / Kia Ceed: Siūlo gerą kainos ir kokybės santykį, ilgas garantijas (kurios gali būti aktualios ir perkant ne pirmos jaunystės automobilį, jei dar galioja). Patikimumas ir kokybė ženkliai pagerėjo.
  • Opel Astra: Solidus pasirinkimas su nebloga įranga ir komfortiška pakaba. Kai kurie varikliai ir pavarų dėžės gali turėti specifinių problemų.

Kiekvienas iš šių modelių turi savų privalumų ir trūkumų, todėl galutinis pasirinkimas priklauso nuo individualių prioritetų: ar svarbiausia yra absoliutus patikimumas, vairavimo malonumas, interjero kokybė, ar eksploatacijos kaštai.


Apibendrinant, naudotas Toyota Auris gali būti labai protingas ir racionalus pasirinkimas, ypač jei prioritetas yra patikimumas, mažos degalų sąnaudos (hibridas, 1.4 D-4D) ir nedideli eksploatacijos kaštai. Rekomenduotini variantai yra 1.6 benzininis variklis arba hibridinė versija. Antrosios kartos modelis (E180) siūlo modernesnį dizainą ir šiek tiek kokybiškesnį interjerą, o Touring Sports universalas – puikų praktiškumą. Tačiau svarbu nepamiršti ir silpnųjų pusių: neįkvepiančio valdymo, kartais kritikuojamų interjero medžiagų ir potencialiai probleminių dyzelinių variklių (ypač 2.2 D-CAT ir senesnio 2.0 D-4D). Kaip ir perkant bet kurį naudotą automobilį, būtina kruopšti patikra ir konkretaus egzemplioriaus būklės įvertinimas.

Tags:

Panašūs įrašai: