Pakaitinimo žvakės yra esminė dyzelinio variklio dalis, užtikrinanti sklandų užvedimą šaltu oru. Jų laidai, nors ir atrodo paprasti, atlieka svarbų vaidmenį perduodant elektros srovę, reikalingą žvakėms įkaisti. Šiame straipsnyje išsamiai aptarsime VW pakaitinimo žvakių laidų gedimus, keitimo procesą ir pateiksime naudingų patarimų, padėsiančių užtikrinti jūsų automobilio patikimumą.
Pakaitinimo Žvakių Sistemos Veikimo Principas
Prieš gilinantis į laidų problemas, svarbu suprasti, kaip veikia visa pakaitinimo sistema. Dyzeliniai varikliai užsidega kompresijos būdu, tačiau šaltu oru variklio blokas sugeria šilumą, todėl suspausto oro temperatūra gali būti nepakankama degalams uždegti. Pakaitinimo žvakės, įkaitintos elektros srovės, padeda pašildyti cilindrų orą, palengvinant užvedimą.
Pakaitinimo žvakės įjungiamos trumpam laikui prieš užvedant variklį ir kartais – iškart po užvedimo, kad variklis dirbtų sklandžiau, kol įšyla. Visa sistema valdoma pakaitinimo žvakių relės, kuri įjungia ir išjungia srovės tiekimą į žvakes.
Pakaitinimo Žvakių Laidų Funkcija
Pakaitinimo žvakių laidai yra jungtis tarp pakaitinimo žvakių relės ir pačių pakaitinimo žvakių. Jie turi atlaikyti aukštą temperatūrą ir vibraciją, todėl dažnai yra pagaminti iš specialios karščiui atsparios medžiagos. Laidai užtikrina elektros energijos tiekimą į pakaitinimo žvakes, kad jos galėtų įkaisti ir padėti užvesti variklį šaltu oru.
Dažniausi VW Pakaitinimo Žvakių Laidų Gedimai
Kaip ir bet kuri kita automobilio dalis, pakaitinimo žvakių laidai gali sugesti dėl įvairių priežasčių. Štai keletas dažniausių gedimų:
- Korozija: Druska, purvas ir kiti aplinkos veiksniai gali sukelti laidų koroziją, ypač jungtyse. Korozija padidina laidų varžą, sumažindama srovės tiekimą į pakaitinimo žvakes.
- Pažeidimai: Laidai gali būti pažeisti mechaniškai, pavyzdžiui, atsitiktinai užkabinti remonto metu ar dėl gyvūnų.
- Izoliacijos pažeidimai: Aukšta temperatūra ir vibracija gali pažeisti laidų izoliaciją, sukeldami trumpus jungimus arba srovės nutekėjimą.
- Atsilaisvinusios jungtys: Jungtys tarp laidų ir pakaitinimo žvakių arba relės gali atsilaisvinti dėl vibracijos, sumažindamos kontaktą ir srovės tiekimą.
Gedimų Požymiai
Sugedę pakaitinimo žvakių laidai gali sukelti įvairių problemų. Štai keletas požymių, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį:
- Sunkus variklio užvedimas šaltu oru: Tai vienas iš pagrindinių požymių, kad pakaitinimo sistema neveikia tinkamai.
- Variklio "dirbimas" po užvedimo: Jei variklis užsiveda, bet dirba netolygiai kelias minutes, tai gali reikšti, kad kai kurios pakaitinimo žvakės neveikia.
- Padidėjęs degalų suvartojimas: Dėl netinkamo degimo variklis gali sunaudoti daugiau degalų.
- Dūmai iš išmetimo sistemos: Dėl nepilno degimo gali atsirasti daugiau dūmų, ypač šaltu oru.
- Pakaitinimo žvakių lemputės įspėjimas prietaisų skydelyje: Kai kuriuose automobiliuose, mirksinti pakaitinimo žvakių lemputė signalizuoja apie variklio ar elektronikos problemas.
Diagnostika
Jei įtariate, kad jūsų VW automobilyje yra problemų su pakaitinimo žvakių laidais, svarbu atlikti tinkamą diagnostiką. Štai keli žingsniai, kuriuos galite atlikti:
- Vizualinė apžiūra: Apžiūrėkite laidus, ar nėra korozijos, pažeidimų ar atsilaisvinusių jungčių. Atkreipkite dėmesį į bet kokius įtrūkimus ar pažeidimus izoliacijoje.
- Multimetras: Naudodami multimetrą, patikrinkite laidų tęstinumą. Tai parodys, ar nėra atviros grandinės. Taip pat galite patikrinti laidų varžą. Padidėjusi varža gali reikšti koroziją ar laidų pažeidimus.
- Įtampos testas: Patikrinkite, ar į pakaitinimo žvakes ateina tinkama įtampa, kai įjungtas degimas. Jei įtampos nėra, gali būti problemų su laidais, rele arba saugikliu.
- OBD-II skaitytuvas: Naudokite OBD-II skaitytuvą, kad patikrintumėte, ar nėra klaidų kodų, susijusių su pakaitinimo sistema.
Pakaitinimo Žvakių Laidų Keitimas
Jei diagnostika parodė, kad pakaitinimo žvakių laidai yra pažeisti, juos reikia pakeisti. Keitimo procesas gali skirtis priklausomai nuo konkretaus VW modelio ir variklio tipo, tačiau štai bendras vadovas:
- Atsijunkite akumuliatorių: Prieš pradėdami bet kokius darbus su elektros sistema, atsijunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą.
- Raskite pakaitinimo žvakes ir jų laidus: Pakaitinimo žvakės paprastai yra įsuktos į variklio galvutę. Atsekite laidus nuo žvakių iki jungties arba relės.
- Atjunkite laidus: Atsargiai atjunkite laidus nuo pakaitinimo žvakių. Jei jungtys užsispyrusios, naudokite specialų įrankį, kad nepažeistumėte jungčių.
- Pašalinkite senus laidus: Atjunkite laidus nuo relės arba jungties. Pažymėkite laidų išdėstymą, kad teisingai prijungtumėte naujus laidus.
- Įdiekite naujus laidus: Prijunkite naujus laidus prie relės arba jungties, vadovaudamiesi pažymėjimais. Pritvirtinkite laidus prie pakaitinimo žvakių.
- Patikrinkite jungtis: Įsitikinkite, kad visos jungtys yra tvirtos ir patikimos.
- Prijunkite akumuliatorių: Prijunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą.
- Patikrinkite sistemą: Užveskite variklį ir patikrinkite, ar problema išspręsta. Naudokite multimetrą, kad patikrintumėte, ar į pakaitinimo žvakes ateina tinkama įtampa.
Patarimai
- Naudokite kokybiškus laidus: Rinkitės kokybiškus, karščiui atsparius laidus, kurie atitinka arba viršija originalios įrangos gamintojo (OEM) specifikacijas.
- Tepkite kontaktų tepalą: Prieš prijungdami laidus, užtepkite šiek tiek kontaktų tepalo ant jungčių, kad apsaugotumėte nuo korozijos ir pagerintumėte kontaktą.
- Būkite atsargūs: Dirbdami su elektros sistema, būkite atsargūs ir laikykitės saugos priemonių.
- Jei nesate tikri, kreipkitės į specialistą: Jei nesate tikri dėl savo gebėjimų, geriau kreiptis į kvalifikuotą mechaniką.
Pakaitinimo Žvakių Relė
Kaip minėta anksčiau, pakaitinimo žvakių relė valdo srovės tiekimą į pakaitinimo žvakes. Jei įtariate, kad relė sugedusi, ją taip pat reikia patikrinti. Relės gedimo požymiai gali būti panašūs į laidų gedimus, pavyzdžiui, sunkumas užvedant variklį šaltu oru. Tiksli pakaitinimo žvakių relės vieta priklauso nuo automobilio modelio, tačiau dažniausiai ji randasi variklio skyriuje, šalia pakaitinimo žvakių.
Saugikliai
Prieš imantis rimtesnių remonto darbų, patikrinkite pakaitinimo žvakių sistemos saugiklį. Perdegęs saugiklis gali būti priežastis, kodėl pakaitinimo žvakės neveikia. Saugiklis paprastai randasi saugiklių dėžutėje, kuri gali būti variklio skyriuje arba salone.
Priežiūra
Norint išvengti problemų su pakaitinimo žvakių laidais ir visa pakaitinimo sistema, svarbu reguliariai atlikti techninę priežiūrą. Apžiūrėkite laidus ir jungtis kasmet, kad įsitikintumėte, jog jie yra geros būklės. Laiku pakeiskite pažeistus laidus ir atlikite kitus reikiamus remonto darbus.
Šis straipsnis suteikia išsamų supratimą apie VW pakaitinimo žvakių laidų gedimus, keitimo procesą ir priežiūros patarimus. Tikimės, kad ši informacija padės jums užtikrinti jūsų automobilio patikimumą ir išvengti nemalonių staigmenų šaltu oru.
Tags:
Panašūs įrašai:
- VW Golf 4 Pakaitinimo Žvakių Laidai: Kaip Pakeisti Ir Kur Įsigyti?
- Volvo V70 pakaitinimo žvakių laidai: gedimai, keitimas ir patarimai
- Pakaitinimo žvakes pagal automobilį: Kaip pasirinkti ir keisti? - Patarimai ir Gidai
- Regitra kainos 2024: vairuotojo pažymėjimo gavimas
- Nauji Automobilio Numeriai: Kaip Užsisakyti ir Kiek Kainuoja?