Įsigyti naudotą automobilį per autosaloną – sprendimas, kuris gali pasiūlyti tam tikro patogumo ir saugumo lygio, tačiau kartu slepia ir nemažai spąstų neapdairiam pirkėjui. Skirtingai nei perkant naują transporto priemonę tiesiai iš gamintojo atstovo, kur sąlygos dažniausiai aiškios ir standartizuotos, naudotų automobilių rinka, net ir veikianti per oficialiai registruotus pardavėjus, yra kur kas sudėtingesnė ir reikalauja žymiai didesnio budrumo bei išmanymo. Pasitikėjimas pardavėju čia yra užsitarnaujamas, o ne suteikiamas avansu. Todėl kiekvienas žingsnis, pradedant nuo pirminės automobilio apžiūros ir baigiant sutarties pasirašymu, turi būti atliktas apgalvotai ir kritiškai.

Pirminė Apžiūra: Dėmesys Detalėms Aikštelėje

Pirmasis kontaktas su potencialiu pirkiniu dažniausiai įvyksta autosalono aikštelėje. Šis etapas yra kritiškai svarbus, nes jau čia galima pastebėti daugybę signalų apie automobilio būklę ir pardavėjo požiūrį. Neskubėkite. Skirkite pakankamai laiko vizualiai automobilio apžiūrai iš visų pusių.

Kėbulas: Atidžiai apžiūrėkite kėbulo dažų dangą. Ieškokite spalvos neatitikimų tarp skirtingų detalių (sparnų, durelių, kapoto, bagažinės dangčio) – tai gali rodyti buvusius pažeidimus ir remontą. Skirtingas dažų storis ar tekstūra, matoma tam tikru kampu ar esant specifiniam apšvietimui, taip pat yra įspėjamasis ženklas. Patikrinkite tarpus tarp kėbulo dalių – jie turėtų būti vienodi. Dideli ar nevienodi tarpai gali signalizuoti apie nekokybišką remontą po avarijos. Atkreipkite dėmesį į rūdžių židinius, ypač ties ratų arkomis, slenksčiais, durelių apačia, bagažinės dangčio kraštais. Paviršinės rūdys gali būti tik kosmetinis defektas, tačiau gilesnė korozija rodo rimtesnes problemas. Pakelkite kilimėlius bagažinėje ir patikrinkite dugną – čia dažnai kaupiasi drėgmė ir prasideda korozija.

Stiklai ir Žibintai: Patikrinkite visus automobilio stiklus. Ieškokite įtrūkimų, skilimų ar didelių įbrėžimų. Atkreipkite dėmesį į stiklų žymėjimą – ar jis vienodas ant visų stiklų? Skirtingi žymėjimai gali rodyti, kad stiklas buvo keistas, kas savo ruožtu gali būti avarijos pasekmė. Apžiūrėkite priekinius ir galinius žibintus. Ar jie neįskilę, neaprasoję iš vidaus? Ar tvirtinimo elementai nepažeisti? Nevienodai atrodantys (pvz., vienas skaidresnis už kitą) žibintai taip pat gali rodyti keitimą po incidento.

Padangos ir Ratlankiai: Įvertinkite padangų būklę. Protektoriaus gylis turi būti pakankamas (pagal KET reikalavimus), tačiau svarbu atkreipti dėmesį ir į netolygų padangų dilimą – tai gali signalizuoti apie važiuoklės geometrijos problemas. Patikrinkite padangų pagaminimo datą (DOT kodas) – senos, nors ir mažai dilusios padangos, praranda savo savybes. Apžiūrėkite ratlankius – ar nėra įlenkimų, įtrūkimų, ypač jei tai lengvojo lydinio ratlankiai.

Salonas: Automobilio salonas gali daug pasakyti apie tai, kaip automobilis buvo eksploatuojamas. Įvertinkite sėdynių, vairo, pavarų perjungimo svirties, pedalų nusidėvėjimo lygį. Ar jis atitinka deklaruojamą ridą? Stipriai nutrinta vairuotojo sėdynė ar vairas automobilyje su maža rida turėtų kelti įtarimų. Patikrinkite visų mygtukų, svirtelių funkcionalumą. Įjunkite degimą (nevarant variklio) ir stebėkite prietaisų skydelio indikatorius – visos lemputės turėtų trumpam užsidegti ir užgesti. Jei kokia nors svarbi lemputė (pvz., variklio, oro pagalvių, ABS) neužsidega arba lieka degti, tai rodo gedimą. Atkreipkite dėmesį į kvapą salone – pelėsio ar drėgmės kvapas gali signalizuoti apie pratekėjimus ar net buvusį skendimą. Stiprus oro gaiviklio kvapas gali bandyti maskuoti kitus nemalonius kvapus.

Po Variklio Dangčiu: Atidarykite variklio dangtį ir apžiūrėkite variklio skyrių. Ieškokite akivaizdžių skysčių (tepalo, aušinimo skysčio, stabdžių skysčio, vairo stiprintuvo skysčio) nuotėkių. Patikrinkite šių skysčių lygius ir būklę (pvz., tepalas neturėtų būti pernelyg juodas ar turėti degėsių kvapo, aušinimo skystis neturėtų būti rudas ar su priemaišomis). Apžiūrėkite diržus ir žarnas – ar nėra įtrūkimų, ar jie pakankamai įtempti? Atkreipkite dėmesį į akumuliatoriaus būklę, kontaktų švarumą. Variklio skyrius neturėtų būti įtartinai švarus – kartais pardavėjai specialiai išplauna variklį, kad paslėptų nuotėkius.

Bandomasis Važiavimas: Ne Tik Pasivažinėjimas

Bandomasis važiavimas yra būtinas etapas. Tai ne tik galimybė pajusti, kaip automobilis važiuoja, bet ir proga patikrinti daugelį sistemų realiomis sąlygomis. Stenkitės važiuoti įvairiomis sąlygomis: mieste, užmiestyje, jei įmanoma – ir prastesnės kokybės keliu.

Variklio Darbas: Užveskite variklį (geriausia, kai jis šaltas – taip lengviau pastebėti kai kuriuos gedimus). Klausykitės, ar nėra pašalinių garsų (kalimo, cypimo, barškėjimo). Stebėkite variklio darbą laisva eiga – ar jis dirba tolygiai, ar nedreba? Važiuojant stebėkite dinamiką – ar automobilis pakankamai greitai įsibėgėja, ar nėra galios trūkumo? Atkreipkite dėmesį į dūmus iš išmetimo vamzdžio – tiršti balti, melsvi ar juodi dūmai rodo rimtas variklio problemas.

Pavarų Dėžė: Jei automobilis su mechanine pavarų dėže, patikrinkite sankabos darbą – ar ji nebuksuoja (variklio sūkiai kyla, o greitis neauga), ar pedalas spaudžiasi sklandžiai, ar nėra pašalinių garsų jungiant pavaras? Pavaros turėtų jungtis lengvai ir tiksliai. Jei automobilis su automatine pavarų dėže, stebėkite, kaip ji perjungia pavaras – ar nėra smūgių, vėlavimo, trūkčiojimo tiek greitėjant, tiek lėtėjant. Išbandykite visus režimus (P, R, N, D, galbūt S ar rankinį režimą).

Važiuoklė ir Vairavimas: Važiuodami per nelygumus (duobes, "gulinčius policininkus") klausykitės, ar nėra bildesių, kaukimo iš važiuoklės – tai gali rodyti amortizatorių, šarnyrų, traukių ar kitų elementų gedimus. Važiuojant tiesiai lygiu keliu, trumpam paleiskite vairą (saugioje vietoje!) – automobilis neturėtų traukti į šoną. Pasukiojant vairą vietoje ir važiuojant lėtai, neturėtų girdėtis traškesių ar jaustis laisvumo. Vairas turėtų suktis tolygiai, be strigimų. Patikrinkite vairo stiprintuvo darbą.

Stabdžiai: Išbandykite stabdžius važiuodami skirtingais greičiais. Stabdymas turėtų būti efektyvus ir tolygus, automobilis neturėtų krypti į šoną. Stabdžių pedalas neturėtų būti per minkštas ("kristi") ar per kietas. Neturėtų girdėtis cypimo, girgždėjimo ar jaustis vibracijos per pedalą ar vairą stabdant (vibracija dažnai rodo stabdžių diskų deformaciją).

Elektroninės Sistemos: Bandomojo važiavimo metu įjunkite ir išbandykite kuo daugiau elektroninių sistemų: oro kondicionierių/klimato kontrolę (ar šaldo/šildo efektyviai?), garso sistemą, navigaciją (jei yra), pastovaus greičio palaikymo sistemą (autopilotą), langų valytuvus ir apiplovimą, šildomus langus ir veidrodėlius.

Būkite kritiški. Jei pardavėjas bando jus skubinti ar siūlo tik trumpą pasivažinėjimą aplink kvartalą, tai turėtų kelti įtarimų. Reikalaukite pakankamai laiko ir galimybės išbandyti automobilį įvairiomis sąlygomis.

Dokumentų Patikra ir Istorijos Tikrinimas: Popieriai Nemeluoja (Dažniausiai)

Net jei automobilis atrodo ir važiuoja nepriekaištingai, būtina kruopščiai patikrinti jo dokumentus ir istoriją. Čia slypi informacija, kurios negalima pamatyti plika akimi.

Transporto Priemonės Registracijos Liudijimas: Patikrinkite, ar automobilio identifikavimo numeris (VIN) dokumentuose sutampa su numeriu ant paties automobilio (dažniausiai jis būna po priekiniu stiklu, ant statramsčio atidarius vairuotojo dureles, variklio skyriuje ar bagažinėje). Atkreipkite dėmesį į pirmosios registracijos datą, savininkų skaičių, techninės apžiūros galiojimo datą. Įsitikinkite, kad pardavėjas turi teisę parduoti šį automobilį (yra savininkas arba turi įgaliojimą).

Serviso Istorija: Paprašykite pateikti automobilio serviso knygelę ar techninio aptarnavimo dokumentus (sąskaitas-faktūras už remontus ir aptarnavimus). Nors ne visi savininkai kruopščiai saugo šiuos dokumentus, jų buvimas yra geras ženklas. Analizuokite įrašus: ar aptarnavimai atlikti reguliariai? Kokio pobūdžio remontai buvo atliekami? Ar rida serviso įrašuose atitinka ridą odometre? Dideli tarpai tarp aptarnavimų ar įrašų nebuvimas turėtų kelti klausimų.

VIN Patikra: Automobilio identifikavimo numeris (VIN) yra unikalus kodas, suteikiantis daug informacijos. Yra daugybė mokamų ir nemokamų internetinių paslaugų, leidžiančių pagal VIN patikrinti automobilio istoriją: ar jis nebuvo registruotas kaip vogtas, ar nebuvo patekęs į rimtas avarijas (ypač JAV ir Kanados rinkose), ar nebuvo pažeistas stichinių nelaimių (pvz., potvynio), ar nebuvo naudojamas kaip taksi ar nuomos automobilis, kokia buvo registruota rida tam tikrais laikotarpiais. Nors šios duomenų bazės nėra absoliučiai visapusiškos ir šimtu procentų patikimos (ypač Europos automobiliams), jos gali suteikti labai vertingos informacijos ir padėti išvengti automobilio su "tamsia" praeitimi. Atminkite, kad kai kurie pažeidimai, ypač jei remontas atliktas neoficialiai, gali ir nebūti užfiksuoti.

Odometro Rodmenys: Ridos klastojimas yra viena dažniausių problemų naudotų automobilių rinkoje. Nors VIN patikra ir serviso istorija gali padėti identifikuoti galimą klastojimą, atkreipkite dėmesį ir į bendrą automobilio būklę – ar salono nusidėvėjimas, vairas, pedalai atitinka rodomą ridą? Jei kyla bent menkiausias įtarimas, vertinkite automobilį pagal jo realią būklę, o ne pagal skaičius prietaisų skydelyje.

Nepriklausoma Patikra Servise: Auksinis Standartas

Net jei patys turite techninių žinių ir atlikote kruopščią apžiūrą,primygtinai rekomenduojama prieš perkant nuvaryti automobilį į nepriklausomą, jūsų pasirinktą servisą detaliai patikrai. Tai yra bene svarbiausias žingsnis, galintis apsaugoti nuo labai brangiai kainuosiančių klaidų.

Kodėl tai būtina? Autosalonai, ypač tie, kurie specializuojasi pigesnių automobilių prekyboje, gali atlikti tik paviršutinišką patikrą arba sąmoningai slėpti defektus. Jų pačių serviso darbuotojai gali būti neobjektyvūs. Nepriklausomas servisas, nesuinteresuotas pardavimu, pateiks objektyvią automobilio būklės analizę.

Ką tikrina servise? Kvalifikuoti mechanikai atliks išsamią važiuoklės, stabdžių sistemos, variklio, pavarų dėžės diagnostiką. Jie patikrins geometriją, atliks kompiuterinę diagnostiką (nuskaitys klaidų kodus iš visų elektroninių valdymo blokų – net jei prietaisų skydelyje klaidos nedega, jos gali būti išsaugotos atmintyje), įvertins kėbulo būklę (gali naudoti dažų storio matuoklį), patikrins ar nėra skysčių nuotėkių, įvertins pagrindinių mazgų būklę ir galimą likutinį resursą.

Pardavėjo reakcija: Solidus ir sąžiningas pardavėjas neturėtų prieštarauti nepriklausomai patikrai. Jei pardavėjas kategoriškai nesutinka arba siūlo tikrintis tik jo "pažįstamame" ar "partnerių" servise, tai yra labai rimtas pavojaus signalas. Geriau atsisakyti tokio automobilio, net jei jis atrodo labai patrauklus.

Patikros kaina yra nedidelė investicija, palyginti su galima rizika įsigyti automobilį su paslėptais brangiai remontuojamais defektais.

Autosalonų Tipai ir Reputacija: Kur Ieškoti?

Ne visi naudotų automobilių autosalonai yra vienodi. Jų veiklos modeliai, siūlomų automobilių kokybė ir patikimumo lygis gali smarkiai skirtis.

Oficialių Atstovų Naudotų Automobilių Skyriai: Tokie salonai kaip "Moller Auto" ar kitų markių oficialūs atstovai dažnai siūlo vadinamuosius "sertifikuotus naudotus automobilius" (Certified Pre-Owned - CPO). Šie automobiliai paprastai būna palyginti nauji, su nedidele rida, patikrinta istorija ir atlikta išsamia technine patikra pagal gamintojo standartus. Jiems dažnai suteikiama papildoma garantija (pvz., minėti 12 mėnesių). Tai vienas saugiausių būdų pirkti naudotą automobilį, tačiau kainos čia paprastai būna aukštesnės nei rinkos vidurkis. Svarbu atidžiai išsiaiškinti, ką konkrečiai reiškia "sertifikavimas" ir ką apima suteikiama garantija.

Dideli Nepriklausomi Autosalonai: Tai įmonės, nesusijusios su konkrečiu automobilių gamintoju, prekiaujančios įvairių markių ir modelių automobiliais. Jų pasiūla gali būti labai plati – nuo beveik naujų iki senesnių ir pigesnių variantų. Kokybės ir patikimumo lygis čia gali labai svyruoti. Kai kurie dideli salonai turi gerą reputaciją, siūlo patikrintus automobilius, suteikia garantijas (nors jos gali būti trumpesnės ar siauresnės apimties nei CPO), tvarko visus dokumentus. Kiti gali būti mažiau skrupulingi. Būtina atlikti namų darbus – ieškoti atsiliepimų internete, patikrinti įmonės veiklos istoriją.

Mažesni Nepriklausomi Pardavėjai ir Aikštelės: Čia rizika didžiausia. Nors galima rasti gerų pasiūlymų, tikimybė įsigyti automobilį su paslėptais defektais ar neaiškia istorija yra didesnė. Dažnai tokie pardavėjai neturi galimybių ar noro atlikti išsamios patikros, jų suteikiamos garantijos (jei tokių yra) gali būti labai ribotos. Pirkdami iš mažos aikštelės, ypatingą dėmesį skirkite nepriklausomai patikrai ir dokumentų tikrinimui.

"Buy Here, Pay Here" (Pirk Čia, Mokėk Čia) Tipo Pardavėjai: Šis verslo modelis orientuotas į pirkėjus su prasta kredito istorija, kuriems sunku gauti finansavimą per bankus. Patys pardavėjai teikia finansavimą, dažnai su labai aukštomis palūkanomis. Automobiliai tokiose aikštelėse paprastai būna senesni, prastesnės būklės, o kaina – išpūsta dėl finansavimo rizikos. Reikėtų būti itin atsargiems ir gerai įvertinti visas sąlygas prieš pasinaudojant tokių pardavėjų paslaugomis.

Reputacijos Tikrinimas: Prieš važiuodami apžiūrėti automobilio į konkretų autosaloną, paieškokite informacijos apie jį internete. Skaitykite klientų atsiliepimus (pvz., Google Maps, specializuotuose forumuose, socialiniuose tinkluose), tačiau vertinkite juos kritiškai – pavieniai labai teigiami ar labai neigiami atsiliepimai gali neatspindėti realybės. Atkreipkite dėmesį į pasikartojančius nusiskundimus ar pagyrimus. Patikrinkite, kiek laiko įmonė veikia rinkoje – ilgesnė veiklos istorija dažnai (bet ne visada) rodo didesnį stabilumą ir patikimumą. Svarbus ir bendras aikštelės vaizdas, tvarka, darbuotojų bendravimas.

Finansiniai ir Teisiniai Aspektai: Skaičiai ir Popieriai

Automobilio įsigijimas susijęs ne tik su technine būkle, bet ir su finansiniais bei teisiniais įsipareigojimais.

Kaina ir Derybos: Prieš pradedant derybas, būtina išsiaiškinti dominančio modelio rinkos vertę. Palyginkite panašių metų, komplektacijos ir būklės automobilių kainas įvairiuose skelbimų portaluose ir pas kitus pardavėjus. Tai suteiks jums argumentų derybose. Nepriimkite skelbiamos kainos kaip galutinės. Dauguma autosalonų yra linkę derėtis, ypač jei turite pagrįstų argumentų (pvz., rasti defektai, neatitikimai aprašymui). Būkite pasiruošę mandagiai, bet tvirtai derėtis. Nustatykite sau maksimalią sumą, kurią esate pasirengę mokėti, ir nesileiskite įkalbami ją viršyti. Nebijokite išeiti, jei kaina atrodo neadekvati ar pardavėjas nelinkęs į kompromisus.

Finansavimas: Daugelis autosalonų siūlo finansavimo (lizingo ar paskolos) paslaugas. Neskubėkite sutikti su pirmu pasiūlymu. Prieš tai pasidomėkite finansavimo galimybėmis savo banke ar kredito unijoje. Dažnai tiesiogiai iš finansų įstaigos gautos sąlygos (ypač palūkanų norma – metinė palūkanų norma, APR) gali būti palankesnės nei siūlomos per pardavėją. Turėdami išankstinį finansavimo patvirtinimą iš banko, turėsite stipresnę derybinę poziciją. Atidžiai skaitykite visas finansavimo sutarties sąlygas: palūkanų normą, sutarties terminą, mėnesio įmokos dydį, visus papildomus mokesčius (sutarties sudarymo, administravimo ir pan.). Kai kurie salonai siūlo specialias akcijas, pavyzdžiui, galimybę įsigyti automobilį sumokėjus tik dalį sumos (pvz., 50%) ir likusią dalį mokėti vėliau arba naudotis automobiliu tam tikrą laikotarpį be įmokų. Atidžiai įvertinkite tokių pasiūlymų sąlygas ir galutinę sumą, kurią teks sumokėti.

Atsiskaitymo Būdai: Aptarkite galimus atsiskaitymo būdus. Bankinis pavedimas yra vienas saugiausių būdų, ypač jei sandoris vyksta gyvai – galima kartu nuvykti į banką. Venkite atsiskaityti didelėmis grynųjų pinigų sumomis, ypač jei nesate visiškai tikri dėl pardavėjo patikimumo.

Garantijos: Naudotiems automobiliams gali būti taikomos įvairios garantijos. Jei automobilis dar pakankamai naujas, jam gali galioti gamintojo garantija. Sertifikuotiems naudotiems automobiliams (CPO) suteikiama papildoma pardavėjo ar gamintojo garantija. Dauguma didesnių autosalonų siūlo savo pačių arba partnerių (draudimo kompanijų) suteikiamas ribotas garantijas tam tikram laikotarpiui (pvz., 3, 6 ar 12 mėnesių) pagrindiniams mazgams (varikliui, pavarų dėžei).Labai svarbu atidžiai perskaityti garantijos sąlygas: kas tiksliai yra dengiama, kokie yra apribojimai ir išimtys, kokia yra franšizė (suma, kurią pirkėjas turi padengti pats), kur galima atlikti garantinį remontą. Dažnai pigesniems ar senesniems automobiliams garantija nesuteikiama arba parduodami "kaip yra" (as-is) pagrindu, kas reiškia, kad visa rizika dėl galimų gedimų tenka pirkėjui. Lietuvoje vartotojus gina įstatymai, numatantys tam tikrą pardavėjo atsakomybę už prekės kokybę (paslėptus defektus), net jei sutartyje nurodyta "kaip yra", tačiau įrodinėjimo procesas gali būti sudėtingas.

Pirkimo-Pardavimo Sutartis ir Dokumentai: Tai svarbiausias dokumentas, įforminantis sandorį. Atidžiai perskaitykite visą sutartį prieš pasirašydami. Įsitikinkite, kad joje teisingai nurodyti automobilio duomenys (VIN, markė, modelis, metai, rida), kaina, atsiskaitymo sąlygos, garantijos sąlygos (jei taikoma). Jei buvo sutarta dėl kokių nors papildomų sąlygų (pvz., pridėti žieminių padangų komplektą, atlikti tam tikrą remontą prieš perduodant automobilį), įsitikinkite, kad tai yra aiškiai įrašyta sutartyje. Neapsiribokite žodiniais pažadais. Pardavėjas privalo jums perduoti automobilio registracijos liudijimą, pirkimo-pardavimo sutartį, visus raktelius, serviso knygelę (jei yra), garantijos dokumentus (jei taikoma). Pasidomėkite mokesčių klausimais, ypač jei automobilis importuotas – ar sumokėti visi importo mokesčiai, PVM. Kaip minėta interneto šaltiniuose, PVM taisyklės gali skirtis, pavyzdžiui, eksportuojant automobilį iš ES.

Platesnis Požiūris ir Pirkėjo Mąstysena

Sėkmingas naudoto automobilio įsigijimas priklauso ne tik nuo techninių patikrų, bet ir nuo pirkėjo požiūrio bei gebėjimo kritiškai vertinti situaciją.

Rinkos Supratimas: Kainos naudotų automobilių rinkoje nuolat kinta, priklausomai nuo pasiūlos ir paklausos, sezoniškumo, bendros ekonominės situacijos. Verta stebėti rinkos tendencijas, kad galėtumėte geriau įvertinti pasiūlymų patrauklumą.

Emocijų Kontrolė: Neleiskite emocijoms užvaldyti sprendimo. Kartais pirkėjai "įsimyli" automobilį iš pirmo žvilgsnio ir ignoruoja akivaizdžius trūkumus ar įspėjamuosius signalus. Išlaikykite objektyvumą viso proceso metu. Jei kažkas kelia abejonių, geriau sustoti ir pagalvoti, o ne skubėti pirkti.

Pardavimo Taktikos: Būkite pasiruošę įvairioms pardavimo taktikoms. Pardavėjai gali bandyti sukurti skubos jausmą ("šis automobilis labai populiarus, yra keli pirkėjai"), siūlyti papildomas paslaugas ar produktus (prailgintas garantijas, signalizacijas, padangas) už papildomą kainą. Įvertinkite, ar jums tikrai to reikia ir ar siūloma kaina yra adekvati.

Ilgalaikės Išlaidos: Pirkimo kaina yra tik dalis automobilio nuosavybės kaštų. Įvertinkite būsimas išlaidas: degalų sąnaudas, draudimą (privalomąjį ir KASKO), techninės priežiūros ir remonto kaštus (ypač jei perkate senesnį ar retesnį modelį, kurio detalės brangesnės), padangų keitimą.

Alternatyvos: Nors šis tekstas skirtas autosalonams, nepamirškite, kad yra ir kitų pirkimo būdų, pavyzdžiui, pirkimas tiesiai iš privataus asmens. Kiekvienas būdas turi savų privalumų ir trūkumų (pvz., iš privataus asmens dažnai galima nusipirkti pigiau, bet nėra jokių garantijų ir visa patikros našta tenka pirkėjui).

Pasitikėjimo Problema: Kaip minėta pradžioje, žemas pasitikėjimas naudotų automobilių pardavėjais yra opi problema. Vienintelis būdas ją spręsti – paties pirkėjo aktyvumas, budrumas ir reiklumas. Nesitikėkite, kad pardavėjas atskleis visus trūkumus. Jūsų užduotis – juos rasti patiems arba pasitelkus nepriklausomus ekspertus. Sąžiningas pardavėjas supras ir palaikys jūsų norą kruopščiai patikrinti automobilį.

Galiausiai, renkantis naudotą automobilį per autosaloną, svarbiausia yra neskubėti, atlikti namų darbus, kruopščiai tikrinti tiek patį automobilį, tiek pardavėją, ir nebijoti užduoti klausimų bei reikalauti skaidrumo. Protingas ir informuotas pirkėjas turi visas galimybes rasti patikimą automobilį už sąžiningą kainą net ir šioje sudėtingoje rinkoje.

Tags: #Automobili #Automobiliai

Panašūs įrašai: