BMW E61, penktos serijos Touring modelis, kaip ir daugelis dyzelinių automobilių, naudoja pakaitinimo žvakes, kad palengvintų variklio užvedimą šaltu oru. Pakaitinimo žvakių relė yra esminė sistemos dalis, valdanti žvakių įjungimą ir išjungimą. Gedimai šioje relėje gali sukelti sunkumų užvedant variklį, ypač žiemą. Šiame straipsnyje išsamiai aptarsime pakaitinimo žvakių relės veikimo principus, galimus gedimus, diagnostikos metodus ir keitimo procedūrą.
Pakaitinimo Žvakių Sistemos Veikimo Principas
Dyzeliniai varikliai, skirtingai nei benzininiai, užsidega ne kibirkšties pagalba, o suspaudžiant orą cilindre iki aukštos temperatūros. Šaltu oru, cilindro temperatūra gali būti nepakankama degalų užsidegimui. Štai čia į pagalbą ateina pakaitinimo žvakės. Jos įkaista ir padidina temperatūrą cilindre, kad degalai lengviau užsidegtų.
Pakaitinimo žvakių relė atlieka šias funkcijas:
- Valdo pakaitinimo žvakių įjungimo ir išjungimo laiką, priklausomai nuo variklio temperatūros ir kitų parametrų.
- Apsaugo pakaitinimo žvakes nuo perkaitimo.
- Siunčia signalus į variklio valdymo bloką (ECU) apie sistemos būklę.
Dažniausi BMW E61 Pakaitinimo Žvakių Relės Gedimai
Pakaitinimo žvakių relės gedimai gali būti įvairūs, tačiau dažniausiai pasitaikantys yra šie:
- Relės kontaktų oksidacija arba korozija: Dėl drėgmės ir nešvarumų, relės kontaktai gali oksiduotis arba koroduoti, sutrikdant elektros srovės pratekėjimą.
- Relės perdegimas: Dėl trumpojo jungimo ar perkrovos relė gali perdegti.
- Elektroninių komponentų gedimai: Relės viduje esantys elektroniniai komponentai, tokie kaip tranzistoriai ar rezistoriai, gali sugesti.
- Programinės įrangos klaidos: Kartais relės veikimą gali trikdyti programinės įrangos klaidos.
- Fizinis pažeidimas: Relė gali būti pažeista mechaniškai, pavyzdžiui, dėl smūgio ar vibracijos.
Gedimų Simptomai
Jei įtariate, kad jūsų BMW E61 pakaitinimo žvakių relė yra sugedusi, atkreipkite dėmesį į šiuos simptomus:
- Sunkus variklio užvedimas šaltu oru: Tai vienas iš pagrindinių simptomų. Variklis gali ilgai suktis, kol užsives, arba visai neužsivesti.
- Padidėjęs dūmingumas užvedant variklį: Dėl nepakankamo degalų sudegimo, užvedant variklį gali pasirodyti daugiau dūmų nei įprastai.
- Variklio netolygus darbas iškart po užvedimo: Variklis gali drebėti arba dirbti netolygiai, kol įšyla.
- Įspėjamoji lemputė prietaisų skydelyje: Kai kuriuose BMW modeliuose, sugedus pakaitinimo žvakių sistemai, užsidega atitinkama įspėjamoji lemputė.
- Diagnostikos klaidų kodai: Diagnostikos įranga gali parodyti klaidos kodus, susijusius su pakaitinimo žvakių sistema (pvz., klaidos kodai, prasidedantys P0670).
Svarbu pažymėti, kad šie simptomai gali būti susiję ir su kitais variklio gedimais, todėl būtina atlikti išsamią diagnostiką.
Diagnostika
Norint tiksliai nustatyti, ar sugedusi pakaitinimo žvakių relė, rekomenduojama atlikti šiuos diagnostikos veiksmus:
- Vizualinė apžiūra: Apžiūrėkite relę, ar nėra akivaizdžių pažeidimų, tokių kaip įtrūkimai, korozija ar perdegimo požymiai.
- Diagnostikos klaidų kodų nuskaitymas: Naudojant diagnostikos įrangą, nuskaitykite variklio valdymo bloko (ECU) atmintį ir patikrinkite, ar nėra klaidų kodų, susijusių su pakaitinimo žvakių sistema.
- Relės maitinimo įtampos patikrinimas: Patikrinkite, ar relė gauna reikiamą maitinimo įtampą.
- Relės valdymo signalo patikrinimas: Patikrinkite, ar variklio valdymo blokas (ECU) siunčia teisingą valdymo signalą į relę.
- Pakaitinimo žvakių varžos matavimas: Naudojant multimetrą, pamatuokite kiekvienos pakaitinimo žvakės varžą. Jei varža yra per didelė arba per maža, žvakė yra sugedusi.
- Relės veikimo patikrinimas: Naudojant specialią testavimo įrangą arba tiesiogiai prijungiant relę prie maitinimo šaltinio, patikrinkite, ar relė tinkamai įjungia ir išjungia pakaitinimo žvakes.
Jei atlikus diagnostiką nustatoma, kad relė yra sugedusi, ją reikia pakeisti nauja.
Pakaitinimo Žvakių Relės Keitimas BMW E61
Pakaitinimo žvakių relės keitimas BMW E61 nėra sudėtinga procedūra, tačiau reikalauja tam tikrų įgūdžių ir atsargumo. Prieš pradedant keitimą, būtina atjungti akumuliatoriaus minuso gnybtą, kad išvengtumėte trumpojo jungimo.
Reikalingi įrankiai:
- Atsuktuvų rinkinys
- Raktų rinkinys
- Multimetras (nebūtina, bet rekomenduojama)
- Nauja pakaitinimo žvakių relė
- Pirštinės
Keitimo žingsniai:
- Atsijunkite akumuliatoriaus minuso gnybtą.
- Suraskite pakaitinimo žvakių relę. BMW E61, relė dažniausiai yra po variklio dangteliu, šalia variklio valdymo bloko (ECU). Tiksli vieta gali skirtis priklausomai nuo variklio tipo.
- Atjunkite laidus nuo senosios relės. Atidžiai atjunkite visus laidus nuo senosios relės. Pažymėkite laidų padėtį, kad vėliau galėtumėte juos teisingai prijungti prie naujos relės.
- Atlaisvinkite ir išimkite senąją relę. Atsukite varžtus arba atlaisvinkite fiksatorius, laikančius relę, ir išimkite ją.
- Įdiekite naują relę. Įdėkite naują relę į jos vietą ir pritvirtinkite ją varžtais arba fiksatoriais.
- Prijunkite laidus prie naujos relės. Prijunkite laidus prie naujos relės, atsižvelgdami į pažymėtą laidų padėtį.
- Prijunkite akumuliatoriaus minuso gnybtą.
- Patikrinkite sistemos veikimą. Užveskite variklį ir patikrinkite, ar jis užsiveda lengvai ir ar nėra jokių įspėjamųjų lempučių prietaisų skydelyje.
Svarbu: Jei nesate tikri dėl savo įgūdžių, rekomenduojama kreiptis į kvalifikuotą autoservisą.
Pakaitinimo Žvakių Keitimas
Nors šiame straipsnyje pagrindinis dėmesys skiriamas pakaitinimo žvakių relės gedimams ir keitimui, svarbu paminėti, kad pakaitinimo žvakės taip pat gali sugesti ir turėti įtakos variklio užvedimui. Jei diagnostikos metu nustatoma, kad sugedusios ne tik relė, bet ir pakaitinimo žvakės, jas taip pat reikia pakeisti.
Pakaitinimo žvakių keitimas yra sudėtingesnė procedūra nei relės keitimas, nes žvakės yra įsuktos į variklio galvutę ir gali būti sunkiai prieinamos. Be to, senos žvakės gali būti užstrigusios ir sulūžti bandant jas išsukti, todėl rekomenduojama kreiptis į specialistus.
Profilaktika
Norint išvengti pakaitinimo žvakių relės ir pačių žvakių gedimų, rekomenduojama laikytis šių profilaktikos priemonių:
- Reguliariai tikrinkite pakaitinimo žvakių sistemos būklę. Atliekant automobilio techninę priežiūrą, patikrinkite pakaitinimo žvakių ir relės būklę.
- Naudokite kokybiškas pakaitinimo žvakes ir relę. Rinkitės patikimų gamintojų detales.
- Venkite trumpų kelionių šaltu oru. Trumpų kelionių metu variklis nespėja įšilti, todėl pakaitinimo žvakės įsijungia dažniau, o tai gali sutrumpinti jų tarnavimo laiką.
- Laiku keiskite variklio alyvą. Svarbu naudoti tinkamą variklio alyvą ir ją keisti pagal gamintojo rekomendacijas.
Išvados
Pakaitinimo žvakių relė yra svarbi dyzelinio variklio užvedimo sistemos dalis. Gedimai šioje relėje gali sukelti sunkumų užvedant variklį šaltu oru. Laiku atlikta diagnostika ir tinkamas relės keitimas gali padėti išvengti didesnių problemų. Atminkite, jei nesate tikri dėl savo įgūdžių, visada geriau kreiptis į kvalifikuotą autoservisą.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Volvo V50 pakaitinimo žvakių relė: gedimo požymiai ir keitimas
- VW Sharan pakaitinimo žvakių relė: gedimai ir keitimas
- Volvo V70 pakaitinimo žvakių relė: gedimai, keitimas ir priežiūra
- Geriausios Skaidrės apie Automobilius: Naudingi Patarimai ir Informacija
- Škoda Superb lieti ratlankiai R17: kaip pasirinkti tinkamus?