Vairo stiprintuvas yra svarbi šiuolaikinio automobilio dalis, palengvinanti vairavimą ir didinanti saugumą. Jis sumažina vairuotojo pastangas sukant vairą, ypač manevruojant mažais greičiais ar statant automobilį. Tačiau, kaip ir bet kuris kitas automobilio komponentas, vairo stiprintuvas gali sugesti. Šiame straipsnyje išsamiai aptarsime dažniausius vairo stiprintuvo gedimus, jų priežastis, atpažinimo simptomus ir galimus sprendimus.

Vairo Stiprintuvo Sistemų Tipai

Prieš pradedant aptarti gedimus, svarbu suprasti, kad egzistuoja keli pagrindiniai vairo stiprintuvo sistemų tipai:

  • Hidraulinis vairo stiprintuvas (HVS): Tai tradicinė sistema, kurioje naudojamas hidraulinis siurblys, varomas automobilio variklio, ir hidraulinis skystis, kuris padeda sukti vairą.
  • Elektrohidraulinis vairo stiprintuvas (EHVS): Ši sistema naudoja elektrinį siurblį, kuris valdo hidraulinį skystį. Ji yra efektyvesnė už HVS, nes siurblys veikia tik tada, kai reikia pagalbos vairuojant.
  • Elektrinis vairo stiprintuvas (EVS): Tai moderniausia sistema, kurioje naudojamas elektrinis variklis, tiesiogiai veikiantis vairo mechanizmą. EVS yra pats efektyviausias ir leidžia įdiegti papildomas funkcijas, tokias kaip parkavimo pagalba.

Dažniausi Vairo Stiprintuvo Gedimai ir Jų Priežastys

Vairo stiprintuvo gedimai gali būti įvairūs, tačiau dažniausiai pasitaikantys yra susiję su hidrauline sistema, skysčiu, siurbliu ar mechaniniais komponentais.

1. Vairo Stiprintuvo Skysčio Nutekėjimas

Priežastys:

  • Pažeistos žarnos arba jungtys.
  • Susidėvėję arba pažeisti sandarikliai siurblyje arba vairo mechanizme.
  • Korozija vamzdeliuose.

Simptomai:

  • Mažas vairo stiprintuvo skysčio lygis.
  • Dėmės po automobiliu (dažniausiai raudonos arba rudos spalvos).
  • Sunkesnis vairavimas.
  • Triukšmas sukant vairą (ūžimas, cypimas).

Sprendimai:

  • Žarnų ir jungčių patikrinimas bei pakeitimas.
  • Sandariklių pakeitimas siurblyje arba vairo mechanizme.
  • Vamzdelių pakeitimas.
  • Reguliarus skysčio lygio patikrinimas ir papildymas.

2. Vairo Stiprintuvo Siurblio Gedimai

Priežastys:

  • Nepakankamas skysčio lygis.
  • Užterštas skystis.
  • Siurblio susidėvėjimas.
  • Netinkama siurblio priežiūra.

Simptomai:

  • Triukšmas sukant vairą (ūžimas, cypimas).
  • Sunkesnis vairavimas.
  • Vairo vibracija.
  • Vairo stiprintuvo neveikimas.

Sprendimai:

  • Skysčio lygio patikrinimas ir papildymas.
  • Skysčio pakeitimas.
  • Siurblio remontas arba pakeitimas.

3. Vairo Mechanizmo Gedimai (Vairo Kolonėlės)

Priežastys:

  • Susidėvėjęs mechanizmas.
  • Pažeidimai dėl smūgių.
  • Korozija.
  • Nepakankama priežiūra.

Simptomai:

  • Laisvas vairas (didelis laisvumas).
  • Beldimas arba kiti triukšmai sukant vairą.
  • Sunku išlaikyti tiesią kryptį.
  • Vairo vibracija.

Sprendimai:

  • Vairo mechanizmo remontas arba pakeitimas.
  • Geometrijos patikrinimas ir reguliavimas.

4. Elektros Sistemos Gedimai (Tik EHVS ir EVS)

Priežastys:

  • Saugiklių perdegimas.
  • Elektros laidų pažeidimai.
  • Elektrinio variklio gedimai.
  • Daviklių gedimai.
  • Kompiuterio (ECU) gedimai.

Simptomai:

  • Vairo stiprintuvo neveikimas.
  • Įspėjamasis signalas prietaisų skydelyje.
  • Nereguliarus vairo stiprintuvo veikimas.

Sprendimai:

  • Saugiklių patikrinimas ir pakeitimas.
  • Elektros laidų remontas arba pakeitimas.
  • Elektrinio variklio remontas arba pakeitimas.
  • Daviklių pakeitimas.
  • Kompiuterio (ECU) diagnostika ir remontas arba pakeitimas.

5. Netinkamas Vairo Stiprintuvo Skystis

Priežastys:

  • Naudojamas netinkamas skystis.
  • Skystis užterštas.
  • Skystis senas ir praradęs savybes.

Simptomai:

  • Triukšmas sukant vairą.
  • Sunkesnis vairavimas.
  • Greitesnis sistemos susidėvėjimas.

Sprendimai:

  • Skysčio pakeitimas į tinkamą, rekomenduojamą gamintojo.
  • Sistemos praplovimas prieš keičiant skystį.
  • Reguliarus skysčio keitimas pagal gamintojo rekomendacijas.

6. Oro Patekimas į Sistemą

Priežastys:

  • Mažas skysčio lygis.
  • Nesandarūs sandarikliai arba jungtys.

Simptomai:

  • Triukšmas sukant vairą (burbuliavimas).
  • Nereguliarus vairo stiprintuvo veikimas.
  • Sunkesnis vairavimas.

Sprendimai:

  • Skysčio lygio patikrinimas ir papildymas.
  • Sandariklių ir jungčių patikrinimas bei remontas arba pakeitimas.
  • Sistemos nuorinimas.

Vairo Stiprintuvo Gedimų Diagnostika

Norint tiksliai nustatyti vairo stiprintuvo gedimą, reikalinga kruopšti diagnostika. Tai gali apimti:

  • Vizualinį patikrinimą: Skysčio lygio, žarnų, jungčių, siurblio ir vairo mechanizmo apžiūra.
  • Skysčio patikrinimą: Skysčio spalvos, kvapo ir užterštumo įvertinimas.
  • Slėgio matavimą: Slėgio matavimas sistemoje, siekiant nustatyti siurblio efektyvumą.
  • Elektros sistemos patikrinimą: Saugiklių, laidų ir daviklių patikrinimas (EHVS ir EVS).
  • Kompiuterinę diagnostiką: Klaidų kodų nuskaitymas (EHVS ir EVS).

Vairo Stiprintuvo Priežiūra

Reguliari vairo stiprintuvo priežiūra gali padėti išvengti daugelio gedimų. Svarbu:

  • Reguliariai tikrinti skysčio lygį ir papildyti, jei reikia.
  • Laiku keisti vairo stiprintuvo skystį pagal gamintojo rekomendacijas.
  • Vengti ekstremalių vairo pozicijų laikymo ilgą laiką (pvz., maksimalaus posūkio).
  • Reguliariai tikrinti žarnas ir jungtis dėl nutekėjimų.
  • Laiku šalinti atsiradusius gedimus.

Vairo Stiprintuvo Gedimų Įtaka Saugumui

Vairo stiprintuvo gedimai gali turėti didelės įtakos vairavimo saugumui. Sunkesnis vairavimas, ypač ekstremaliose situacijose, gali apsunkinti automobilio valdymą ir padidinti avarijos riziką. Todėl labai svarbu laiku nustatyti ir pašalinti vairo stiprintuvo gedimus.

Remonto Išlaidos

Vairo stiprintuvo remonto išlaidos gali labai skirtis priklausomai nuo gedimo tipo ir automobilio modelio. Paprastas skysčio pakeitimas gali būti gana pigus, o siurblio ar vairo mechanizmo pakeitimas gali kainuoti žymiai brangiau. Visada rekomenduojama kreiptis į kvalifikuotą autoservisą, kad būtų atlikta teisinga diagnostika ir nustatytas optimalus remonto būdas.

Vairo Stiprintuvo Sistemos Modifikacijos

Kai kurie vairuotojai, siekdami pagerinti vairavimo patirtį, atlieka vairo stiprintuvo sistemos modifikacijas. Tai gali apimti siurblio pakeitimą į galingesnį, vairo mechanizmo modifikavimą arba net visišką sistemos pakeitimą. Tačiau svarbu atsiminti, kad tokios modifikacijos gali turėti įtakos automobilio saugumui ir garantijai. Prieš atliekant bet kokias modifikacijas, būtina pasikonsultuoti su specialistais.

Elektrohidraulinių Vairo Stiprintuvų (EHVS) Ypatumai

EHVS sistemos, lyginant su tradiciniais hidrauliniais vairo stiprintuvais, turi savų ypatumų. Pagrindinis skirtumas – elektrinis siurblys, kuris veikia tik tada, kai reikia pagalbos vairuojant. Tai leidžia sumažinti energijos sąnaudas ir degalų sąnaudas. Tačiau EHVS sistemos gali būti jautresnės elektros sistemos gedimams. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į elektrinio siurblio aušinimą, nes perkaitimas gali sukelti gedimus.

Elektrinių Vairo Stiprintuvų (EVS) Privalumai ir Trūkumai

EVS sistemos yra pažangiausios ir efektyviausios. Jos leidžia ne tik sumažinti energijos sąnaudas, bet ir įdiegti papildomas funkcijas, tokias kaip parkavimo pagalba, eismo juostos palaikymas ir kt. EVS sistemos nereikalauja hidraulinio skysčio, todėl sumažėja priežiūros poreikis. Tačiau EVS sistemos gali būti brangesnės remontuoti, o gedimai dažniausiai susiję su elektros sistema ir davikliais.

Ką Daryti, Jei Vairo Stiprintuvas Staiga Nustojo Veikti?

Jei vairuojant staiga nustojo veikti vairo stiprintuvas, svarbu išlikti ramiems ir laikytis šių patarimų:

  • Stipriai suimkite vairą abiem rankomis.
  • Venkite staigių judesių.
  • Stenkitės palaipsniui mažinti greitį.
  • Įjunkite avarinį signalą.
  • Saugiai sustokite kelkraštyje.
  • Kreipkitės į autoservisą dėl pagalbos.

Ar Galima Vairuoti Automobilį Be Vairo Stiprintuvo?

Teoriškai, galima vairuoti automobilį be veikiančio vairo stiprintuvo, tačiau tai yra žymiai sunkiau, ypač manevruojant mažais greičiais. Vairavimas be vairo stiprintuvo gali būti pavojingas, ypač nepatyrusiems vairuotojams. Todėl rekomenduojama kuo greičiau pašalinti gedimą.

Ar Galima Remontuoti Vairo Stiprintuvą Patiems?

Kai kuriuos paprastus vairo stiprintuvo gedimus, tokius kaip skysčio papildymas ar žarnų pakeitimas, galima atlikti patiems, jei turite reikiamų įrankių ir žinių. Tačiau sudėtingesnius remontus, tokius kaip siurblio ar vairo mechanizmo pakeitimas, rekomenduojama patikėti kvalifikuotiems specialistams. Netinkamas remontas gali sukelti dar didesnių problemų ir pakenkti saugumui.

Vairo Stiprintuvo Skysčio Spalva ir Jos Reikšmė

Vairo stiprintuvo skysčio spalva gali daug pasakyti apie jo būklę. Naujas skystis dažniausiai būna raudonos arba gelsvos spalvos. Jei skystis patamsėjęs, purvinas arba turi degėsio kvapą, tai rodo, kad jis užterštas ir reikia jį pakeisti. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į skystyje esančias nuosėdas ar metalo drožles, kurios gali rodyti rimtus sistemos gedimus.

Ekstremalios Vairo Padėtys ir Jų Įtaka Vairo Stiprintuvui

Ilgalaikis vairo laikymas ekstremaliose padėtyse (pvz., maksimaliai pasukus vairą) gali sukelti papildomą apkrovą vairo stiprintuvo siurbliui. Tai gali pagreitinti siurblio susidėvėjimą ir sukelti gedimus. Todėl rekomenduojama vengti ilgalaikio vairo laikymo ekstremaliose padėtyse.

Vairo Stiprintuvo Triukšmai: Ką Jie Gali Reikšti?

Vairo stiprintuvo triukšmai gali būti įvairūs ir rodyti skirtingus gedimus. Ūžimas arba cypimas sukant vairą dažniausiai rodo mažą skysčio lygį arba siurblio gedimus. Beldimas arba kiti triukšmai gali rodyti vairo mechanizmo gedimus. Burbuliavimas gali rodyti oro patekimą į sistemą. Svarbu atkreipti dėmesį į triukšmo pobūdį ir dažnumą, kad būtų galima tiksliau nustatyti gedimą.

Vairo Stiprintuvo Daviklių Gedimai (EVS ir EHVS)

EVS ir EHVS sistemose naudojami davikliai, kurie stebi vairo padėtį, greitį ir kitus parametrus. Daviklių gedimai gali sukelti nereguliarų vairo stiprintuvo veikimą, sunkų vairavimą arba visišką sistemos neveikimą. Daviklių gedimus dažniausiai galima nustatyti naudojant kompiuterinę diagnostiką.

Vairo Stiprintuvo Kompiuterio (ECU) Gedimai (EVS ir EHVS)

EVS ir EHVS sistemose kompiuteris (ECU) valdo vairo stiprintuvo veikimą. Kompiuterio gedimai gali sukelti įvairius sistemos sutrikimus, įskaitant visišką neveikimą. Kompiuterio gedimus dažniausiai galima nustatyti naudojant kompiuterinę diagnostiką. Remontas arba pakeitimas gali būti brangus, todėl svarbu kreiptis į patikimus specialistus.

Vairo Stiprintuvo Ir Automobilio Geometrija

Automobilio geometrija (ratų suvedimas) turi įtakos vairo stiprintuvo veikimui. Netinkamai sureguliuota geometrija gali sukelti papildomą apkrovą vairo stiprintuvo sistemai, pagreitinti jos susidėvėjimą ir sukelti gedimus. Todėl rekomenduojama reguliariai tikrinti ir reguliuoti automobilio geometriją.

Vairo Stiprintuvo Ir Padangų Būklė

Padangų būklė taip pat turi įtakos vairo stiprintuvo veikimui. Netinkamos arba susidėvėjusios padangos gali sukelti papildomą pasipriešinimą sukant vairą, padidinti apkrovą vairo stiprintuvo sistemai ir pagreitinti jos susidėvėjimą. Todėl svarbu naudoti tinkamas padangas ir reguliariai tikrinti jų būklę.

Vairo Stiprintuvo Ir Vairavimo Stilius

Agresyvus vairavimo stilius, staigūs posūkiai ir stabdymai gali sukelti papildomą apkrovą vairo stiprintuvo sistemai ir pagreitinti jos susidėvėjimą. Todėl rekomenduojama vairuoti atsargiai ir vengti staigių manevrų.

Vairo Stiprintuvo Ir Automobilio Apkrova

Per didelė automobilio apkrova gali sukelti papildomą apkrovą vairo stiprintuvo sistemai, ypač manevruojant mažais greičiais. Todėl rekomenduojama neviršyti maksimalios leistinos automobilio apkrovos.

Tags:

Panašūs įrašai: