Opel Insignia, pakeitusi populiarųjį Vectra modelį, tapo svarbiu žaidėju vidutinės klasės automobilių segmente Europoje. Gaminama nuo 2008 metų (pirmoji karta, Insignia A) iki dabar (antroji karta, Insignia B, pristatyta 2017 m.), ji siūlė platų variklių pasirinkimą, bandydama patenkinti įvairius vairuotojų poreikius – nuo ekonomiškumo ieškančių iki galios entuziastų. Tačiau, kaip ir daugelis automobilių, Insignia varikliai per savo gyvavimo laikotarpį susidūrė su specifinėmis problemomis ir įgijo tam tikrą reputaciją, kurią verta išnagrinėti detaliau.
Šiame straipsnyje gilinamasi į skirtingus Opel Insignia variklius, jų technines charakteristikas, dažniausiai pasitaikančias problemas, patikimumo aspektus ir savininkų atsiliepimus, pereinant nuo konkrečių agregatų prie bendresnių tendencijų ir priežiūros rekomendacijų.
Opel Insignia A Varikliai (2008-2017 m.)
Pirmoji Insignia karta pasižymėjo itin plačia variklių gama, apimančia tiek benzininius, tiek dyzelinius variantus, įskaitant ir galingą V6 versiją.
Benzininiai Varikliai (Insignia A)
1.4 Turbo (A14NET/B14NET - 103 kW / 140 AG): Šis variklis buvo pristatytas kaip ekonomiškesnė alternatyva didesnio tūrio atmosferiniams varikliams. Nors ant popieriaus atrodė patraukliai, realybėje degalų sąnaudos dažnai būdavo didesnės nei tikėtasi, ypač sunkesniame Insignia kėbule ir važinėjant dinamiškiau ar mieste. Kai kurie savininkai skundėsi problemomis su PCV (karterio alsuoklio) vožtuvu, kas gali lemti padidėjusį alyvos suvartojimą. Taip pat pasitaikė pranešimų apie ankstyvą stūmoklių žiedų susidėvėjimą kai kuriose partijose, nors tai nebuvo masinis reiškinys. Paskirstymo grandinė taip pat reikalauja dėmesio ir gali išsitempti, ypač jei buvo naudojama netinkama alyva ar keičiama per retai.
1.6 (A16XER - 85 kW / 115 AG): Paprastas, atmosferinis variklis. Nors galios Insignia modeliui akivaizdžiai trūksta, jis laikomas vienu patikimesnių benzininių variantų dėl savo konstrukcijos paprastumo. Pagrindinės problemos – termostato gedimai, kartais pasitaikantys uždegimo ričių ("babynų") gedimai. Degalų sąnaudos nėra itin mažos atsižvelgiant į siūlomą dinamiką.
1.6 Turbo (A16LET - 132 kW / 180 AG): Žymiai dinamiškesnis už atmosferinį analogą. Šis variklis suteikia Insignia pakankamai galios. Tačiau, kaip ir kiti turbininiai varikliai, jis reikalauja kokybiškos priežiūros. Galimos problemos su turbokompresoriumi, ypač jei nebuvo laikomasi alyvos keitimo intervalų ar naudota netinkama alyva. Taip pat gali pasireikšti termostato gedimai.
1.8 (A18XER - 103 kW / 140 AG): Kitas paprastas ir gana patikimas atmosferinis variklis, panašus į 1.6 A16XER. Jam būdingos tos pačios potencialios problemos (termostatas, uždegimo ritės) ir panašus galios trūkumo jausmas sunkiame automobilyje. Dėl paprastumo yra pigesnis remontuoti nei turbininiai variantai.
2.0 Turbo (A20NHT/A20NFT/B20NHT - 162 kW / 220 AG, 184 kW / 250 AG): Šie varikliai siūlo solidžią dinamiką ir buvo montuojami į standartines bei aukštesnės komplektacijos versijas. Jie priklauso Ecotec variklių šeimai su tiesioginiu įpurškimu. Pagrindinė ir gerai žinoma problema –paskirstymo grandinės ištempimas. Tai gali pasireikšti specifiniu garsu užvedant šaltą variklį. Ignoruojant problemą, grandinė gali peršokti ar nutrūkti, sukeldama rimtą variklio gedimą. Taip pat pasitaiko problemų su balansyriniais velenais, kuro siurbliais aukšto slėgio sistemoje. Dėl tiesioginio įpurškimo gali kauptis nuodegos ant įsiurbimo vožtuvų. Reikalauja kokybiškos priežiūros ir tik GM Dexos specifikaciją atitinkančios alyvos.
2.8 V6 Turbo (A28NER/A28NET - 191 kW / 260 AG, 239 kW / 325 AG OPC/VXR): Galingiausias Insignia variklis, montuotas į aukščiausios klasės ir OPC/VXR sportines versijas, dažnai su visų varančiųjų ratų sistema. Šis variklis suteikia įspūdingą dinamiką, tačiau yra brangus tiek įsigyti, tiek išlaikyti. Degalų sąnaudos didelės. Pagrindinės problemos susijusios supaskirstymo grandinių sistema (panašiai kaip 2.0 Turbo, bet dar sudėtingesnė dėl V6 konfigūracijos), turbokompresoriaus patikimumu ir kuro siurblio gedimais. Remontas gali būti labai brangus.
Dyzeliniai Varikliai (Insignia A)
2.0 CDTI (A20DTL - 81 kW / 110 AG, A20DT - 96 kW / 130 AG, A20DTH - 118 kW / 160 AG, A20DTR BiTurbo - 140/143 kW / 190/195 AG): Tai pati populiariausia, bet tuo pačiu ir pati prieštaringiausia Insignia A variklių šeima. Šie varikliai, sukurti bendradarbiaujant su Fiat (panašūs į JTDm), pasižymi gera trauka ir santykinai nedidelėmis degalų sąnaudomis važiuojant užmiestyje. Tačiau jie turi vieną itin kritinę ir gerai žinomą problemą –alkūninio veleno indėklų tepimo bėdą dėl tepalo siurblio paėmėjo tarpinės sukietėjimo. Ši maža guminė tarpinė laikui bėgant praranda elastingumą, sukietėja ir nebeužtikrina sandarumo tarp tepalo siurblio ir paėmėjo vamzdelio. Dėl to siurblys gali pradėti traukti orą kartu su alyva, ypač esant šaltam varikliui ar žemam alyvos lygiui. Prietaisų skydelyje gali trumpam įsižiebti (arba nuolat degti esant kritinei situacijai) alyvos slėgio lemputė. Ignoruojant šį perspėjimą arba jo nepastebėjus laiku, varikliui ima trūkti tepimo, pirmiausia pažeidžiami alkūninio veleno indėklai, o galiausiai gali įvykti katastrofiškas variklio gedimas ("prasukti" indėklus, užkalti variklį). Šios tarpinės keitimas yra palyginti nebrangus (reikia nuimti karterį), tačiau padaryta žala gali kainuoti tūkstančius eurų variklio remontui ar keitimui.Primygtinai rekomenduojama šią tarpinę pasikeisti profilaktiškai perkant naudotą Insignia A su 2.0 CDTI varikliu, nepriklausomai nuo ridos, jei nėra įrodymų, kad tai jau buvo padaryta.
Kitos būdingos 2.0 CDTI problemos:
- Kietųjų dalelių filtro (DPF) problemos: Užsikimšimas, dažnos regeneracijos, gedimai, ypač jei automobilis daugiausiai eksploatuojamas mieste trumpais atstumais.
- Išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR) vožtuvo problemos: Užsikimšimas suodžiais, strigimas.
- Įsiurbimo kolektoriaus sklendės (swirl flaps): Kai kuriose versijose jos gali užstrigti arba nulūžti (nors tai dažnesnė problema senesniuose Fiat/Opel dyzeliuose).
- Purkštukų gedimai: Kaip ir daugelyje modernių dyzelių, purkštukai gali sugesti, ypač naudojant nekokybišką kurą.
- Dvejų masių smagračio (DMF) susidėvėjimas: Būdinga dyzeliniams varikliams su mechanine pavarų dėže, pasireiškia vibracija, pašaliniais garsais.
- Tepalo nutekėjimai: Pasitaiko tepalo nutekėjimų pro įvairias tarpines ar riebokšlius.
Nepaisant problemų sąrašo, gerai prižiūrėtas 2.0 CDTI variklis, kuriam laiku pakeista kritinė tepalo paėmėjo tarpinė ir skiriamas dėmesys DPF bei EGR sistemoms, gali tarnauti ilgai ir patikimai, džiugindamas gera trauka ir ekonomija.
Opel Insignia B Varikliai (nuo 2017 m.)
Antroji Insignia karta atnešė atnaujintą variklių gamą, kurioje dėmesys buvo skiriamas efektyvumui ir emisijų mažinimui. Kai kurie seni varikliai buvo modernizuoti, atsirado ir visiškai naujų agregatų.
Benzininiai Varikliai (Insignia B)
1.5 Turbo (B15XFL/D15XFL - 103 kW / 140 AG, B15XFT/D15XFT - 121 kW / 165 AG): Šis variklis pakeitė senesnius 1.4 Turbo ir 1.6 atmosferinį. Jis pasižymi tiesioginiu įpurškimu ir turbokompresoriumi. Atsiliepimai apie jį yra daugiausia teigiami kalbant apie dinamiką ir degalų sąnaudas (kurios vis tiek labai priklauso nuo vairavimo stiliaus). Kaip ir kitiems moderniems tiesioginio įpurškimo benzininiams varikliams su turbina (TGDI), jam gali būti būdingaLSPI (Low-Speed Pre-Ignition) problema – nekontroliuojamas degiojo mišinio užsidegimas esant žemoms apsukoms ir didelei apkrovai. Norint sumažinti šią riziką, būtina naudoti tik gamintojo reikalavimus atitinkančią alyvą (Dexos 1 Gen 2 ar naujesnę specifikaciją). Taip pat ilgainiui gali kauptis nuodegos ant įsiurbimo vožtuvų.
1.6 Turbo (B16SHT/D16SHT - 147 kW / 200 AG): Galingesnis benzininis variantas, taip pat su tiesioginiu įpurškimu. Jam galioja tos pačios pastabos dėl LSPI rizikos ir būtinybės naudoti specifinę alyvą bei potencialaus nuodegų kaupimosi. Suteikia Insignia B gerą dinamiką.
2.0 Turbo (B20NFT/D20NHT - 191 kW / 260 AG, vėliau sumažinta galia dėl emisijų normų): Montuotas į galingiausias versijas, įskaitant GSi. Tai modernizuota ankstesnės kartos 2.0 Turbo versija. Nors patikimumas pagerėjo, vis tiek išlieka jautrumas alyvos kokybei ir keitimo intervalams. Paskirstymo grandinės problema nėra tokia aštri kaip Insignia A, bet vis tiek reikalauja dėmesio. Nuodegų kaupimasis ant vožtuvų – taip pat galima problema.
Dyzeliniai Varikliai (Insignia B)
1.6 CDTI (B16DTx/D16DTx šeima - 81 kW / 110 AG, 100 kW / 136 AG): Vadinamasis "tylusis dyzelis" ("whisper diesel"). Šis variklis pakeitė dalį senųjų 2.0 CDTI versijų ir pasižymi geresne kultūra bei mažesnėmis deklaruojamomis degalų sąnaudomis. Jis laikomas patikimesniu nei Insignia A 2.0 CDTI varikliai kalbant apie tepimo problemas. Tačiau šis variklis turi kitą Achilo kulną –paskirstymo grandinę. Ji yra variklio gale (prie pavarų dėžės), todėl jos keitimas yra sudėtingas ir labai brangus darbas, reikalaujantis variklio išėmimo arba pavarų dėžės nuėmimo. Grandinė gali pradėti skleisti garsą, o ignoruojant problemą – nutrūkti. Taip pat, kaip ir visiems moderniems dyzeliams, būdingos DPF, EGR ir, jei yra, AdBlue sistemos problemos.
2.0 CDTI (B20DTH/D20DTR - 125 kW / 170 AG, BiTurbo 154 kW / 210 AG): Atnaujinta 2.0 litro dyzelinio variklio versija. Pranešama, kad kritinė tepalo paėmėjo tarpinės problema čia išspręsta arba pasitaiko žymiai rečiau. Vis dėlto, tai vis dar modernus dyzelis su visais jam būdingais atributais: DPF filtru, EGR sistema, AdBlue sistema (Euro 6d-TEMP ir vėlesnėse versijose), dvejų masių smagračiu. Šios sistemos reikalauja priežiūros ir gali sukelti problemų, ypač važinėjant trumpais atstumais mieste. BiTurbo versija pasižymi sudėtingesne turbokompresorių sistema, kas potencialiai didina gedimų riziką ir remonto kaštus.
Bendras Patikimumas ir Tendencijos
Apibendrinant Opel Insignia variklių patikimumą, vaizdas yra nevienareikšmis ir stipriai priklauso nuo konkretaus variklio bei jo priežiūros istorijos. Pirmoji karta (Insignia A) įgijo prastesnę reputaciją daugiausia dėl2.0 CDTI variklių tepimo problemų. Šis vienas, bet labai rimtas defektas metė šešėlį ant viso modelio, nors kiti varikliai, pavyzdžiui, paprastesni atmosferiniai benzininiai (1.6, 1.8), buvo gana patikimi. Turbininiai benzininiai varikliai (1.4T, 1.6T, 2.0T, 2.8 V6) turėjo savų specifinių bėdų, dažniausiai susijusių su turbinomis ar paskirstymo grandinėmis, ir reikalavo kruopštesnės priežiūros.
Antroji karta (Insignia B) laikoma patikimesne. Opel akivaizdžiai pasimokė iš kai kurių klaidų. Nors 1.6 CDTI įvedė naują galvos skausmą dėl brangiai keičiamos paskirstymo grandinės, o modernūs benzininiai varikliai turi savų niuansų (LSPI, nuodegos), bendras vaizdas yra geresnis. Atnaujintas 2.0 CDTI variklis Insignia B modeliuose taip pat laikomas žingsniu į priekį patikimumo prasme, palyginti su pirmtaku.
Svarbu pabrėžti, kad daugelis problemų yra tiesiogiai susijusios sunetinkama arba pavėluota technine priežiūra. Naudojant nekokybišką ar netinkamos specifikacijos alyvą, praleidžiant keitimo intervalus, ignoruojant pirmuosius gedimų simptomus (pvz., alyvos slėgio lemputę, pašalinius garsus iš variklio skyriaus), rizika susidurti su rimtais ir brangiai kainuojančiais gedimais smarkiai išauga.
Internete randami atsiliepimai ir reitingai (pvz., minimas 4.72 patikimumo įvertinimas lyginant su konkurentų vidurkiu 4.5) rodo, kad bendrai Insignia nėra beviltiškas automobilis. Tačiau potencialūs pirkėjai turi būti gerai informuoti apie konkretaus variklio silpnąsias vietas ir patikrinti automobilio istoriją bei būklę prieš perkant.
Dažniausiai Pasitaikančių Problemų Apibendrinimas
Norint lengviau orientuotis, verta išskirti dažniausiai minimas problemas pagal variklių tipus ir kartas:
- Insignia A 2.0 CDTI: Kritinė problema – tepalo siurblio paėmėjo tarpinė. Taip pat DPF, EGR, dvejų masių smagratis.
- Insignia B 1.6 CDTI: Paskirstymo grandinės problemos (brangus keitimas). Taip pat DPF, EGR, AdBlue.
- Insignia A 2.0 Turbo / 2.8 V6 Turbo: Paskirstymo grandinės ištempimas. Turbokompresorių problemos.
- Insignia B 1.5/1.6/2.0 Turbo (Benzinas): Potenciali LSPI rizika (reikalinga speciali alyva), nuodegų kaupimasis ant įsiurbimo vožtuvų.
- Visi modernūs dyzeliai (abi kartos): DPF, EGR, AdBlue (kur yra) sistemų jautrumas eksploatavimo sąlygoms (ypač trumpiems atstumams).
- Senesni atmosferiniai benzininiai (Insignia A 1.6, 1.8): Termostato, uždegimo ričių gedimai (paprastesni ir pigesni gedimai).
- Bendros problemos: Tepalo nutekėjimai (minimi atsiliepimuose), važiuoklės elementų (pvz., sailentblokų, amortizatorių) natūralus susidėvėjimas, elektronikos gedimai (rečiau, bet pasitaiko), korozija (ypač ant pirmos kartos modelių, ratų arkos, slenksčiai, dugnas – verta atidžiai apžiūrėti).
Priežiūra ir Eksploatacija – Raktas į Ilgaamžiškumą
Norint maksimaliai prailginti Opel Insignia variklio tarnavimo laiką ir išvengti brangių remontų, būtina laikytis kelių pagrindinių priežiūros principų:
- Alyvos kokybė ir keitimo intervalai: Tai bene svarbiausias aspektas, ypač turbininiams ir moderniems varikliams.Būtina naudoti tik gamintojo reikalavimus atitinkančią alyvą (dažniausiai GM Dexos 1 Gen 2 arba Dexos 2 specifikacijos, priklausomai nuo variklio tipo ir metų). Alyvą ir filtrą rekomenduojama keisti dažniau nei nurodo gamintojas, ypač jei automobilis eksploatuojamas sunkiomis sąlygomis (daug miesto, trumpi atstumai, dinamiškas vairavimas) – pavyzdžiui, kas 10 000 - 15 000 km arba kartą per metus. Tai ypač svarbu varikliams su paskirstymo grandine ir turbokompresoriumi.
- Profilaktinė diagnostika ir remontas: Pastebėjus pirmuosius įtartinus simptomus (pašaliniai garsai, vibracija, galios sumažėjimas, įspėjamieji signalai prietaisų skydelyje), nedelsiant kreiptis į servisą. Ignoravimas gali mažą problemą paversti dideliu ir brangiu gedimu (ypač aktualu 2.0 CDTI tepalo slėgio perspėjimui).
- Specifinių problemų prevencija: Insignia A 2.0 CDTI savininkams primygtinai rekomenduojama profilaktiškai pasikeisti tepalo paėmėjo tarpinę. Insignia B 1.6 CDTI savininkams verta atidžiai klausytis, ar nesigirdi paskirstymo grandinės garso.
- DPF ir EGR priežiūra dyzeliniuose varikliuose: Vengti nuolatinio važiavimo tik trumpais atstumais. Periodiškai išvažiuoti į užmiestį ilgesniam laikui, kad DPF galėtų sėkmingai atlikti regeneraciją. Naudoti kokybišką kurą. Esant reikalui, atlikti EGR sistemos valymą.
- Aušinimo sistema: Reguliariai tikrinti aušinimo skysčio lygį ir būklę. Laiku keisti termostatą, jei jis pradeda netinkamai veikti (ypač aktualu senesniems benzininiams varikliams).
- Paskirstymo mechanizmas: Laiku keisti paskirstymo diržą (jei variklis su diržu) pagal gamintojo nurodytą intervalą. Varikliams su grandine – stebėti jos būklę (garsai, diagnostika).
Variklių Charakteristikos ir Vairavimo Patirtis
Opel Insignia variklių gama siūlo platų pasirinkimą pagal vairuotojo poreikius. Mažesnio tūrio benzininiai varikliai (1.4T, 1.5T) ar atmosferiniai (1.6, 1.8) labiau tinka ramesniam važiavimui, miestui ar tiems, kas nekelia aukštų reikalavimų dinamikai. Jie gali pasirodyti nepakankamai galingi sunkiame Insignia kėbule, ypač pilnai pakrautame automobilyje.
Galingesni benzininiai turbo varikliai (1.6T, 2.0T, 2.8 V6) suteikia solidžią ar net sportišką dinamiką, tačiau reikalauja daugiau degalų ir atidesnės priežiūros.
Dyzeliniai varikliai (ypač 2.0 CDTI) pasižymi dideliu sukimo momentu esant žemoms/vidutinėms apsukoms, todėl yra malonūs vairuoti užmiestyje, lenkiant ar tempiant priekabą. Jie paprastai yra ekonomiškesni ilgose kelionėse. 1.6 CDTI yra kultūringesnis ir tylesnis, bet galbūt ne toks veržlus kaip galingesni 2.0 CDTI variantai.
Svarbu paminėti, kad vairavimo patirtį lemia ne tik variklis, bet ir pavarų dėžė (mechaninė ar automatinė), važiuoklės tipas (standartinė, FlexRide adaptyvi važiuoklė), varomieji ratai (priekiniai ar visi). Kai kurios automatinės pavarų dėžės taip pat turėjo savų patikimumo niuansų, todėl verta pasidomėti ir konkrečios transmisijos istorija bei priežiūra.
Nors kai kurie atsiliepimai mini, kad varikliai pakankamai ekonomiški, svarbu suprasti, kad Insignia yra gana didelis ir sunkus automobilis. Realios degalų sąnaudos, ypač mieste ar vairuojant dinamiškai, gali būti didesnės nei deklaruoja gamintojas. Dyzeliniai varikliai šiuo aspektu paprastai yra pranašesni už benzininius, ypač važiuojant tolygiai užmiestyje.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Geriausi Opel Automobiliai: Modeliai ir Jų Ypatumai
- Opel automobilio skydelio zenklai: Aiškiname kiekvieną ženklą
- Automobilis Opel Modeliai: Visi Naujausi ir Populiariausi Modeliai 2024
- Audi A6 C6 priekiniai žibintai: kaip pasirinkti tinkamus žibintus savo automobiliui
- Toyota Yaris techniniai duomenys: specifikacijos ir apžvalga