Vairo stiprintuvo sistema yra neatsiejama šiuolaikinio automobilio dalis, užtikrinanti lengvą ir patogų vairavimą. Audi A6, kaip ir kituose automobiliuose, vairo stiprintuvas leidžia vairuotojui be didelių pastangų manevruoti, ypač važiuojant lėtai arba parkuojantis. Šios sistemos "širdis" yra vairo stiprintuvo siurblys, kuris sukuria reikiamą hidraulinį slėgį. Šiame straipsnyje išsamiai apžvelgsime Audi A6 vairo stiprintuvo siurblio gedimus, jų diagnostiką, remonto galimybes ir keitimo procesą, taip pat aptarsime svarbius aspektus, susijusius su skirtingų kartų (pvz., C6, C7, C8) A6 modeliais.
Vairo stiprintuvo sistemos veikimo principas ir svarba
Vairo stiprintuvo sistema (dažnai vadinama EPS – Electric Power Steering arba hidrauline vairo stiprintuvo sistema) palengvina vairavimą, sumažindama vairuotojo reikalingą jėgą pasukti vairą. Hidrauliniuose sistemose, vairo stiprintuvo siurblys, varomas automobilio variklio (dažniausiai diržu), nuolat cirkuliuoja hidraulinį skystį (vairo stiprintuvo skystį) per sistemą. Kai vairuotojas suka vairą, vožtuvas nukreipia skystį į atitinkamą vairo mechanizmo pusę, padėdamas pasukti ratus. Tokiu būdu, vairavimas tampa lengvesnis ir patogesnis, ypač manevruojant mažame greityje.
Dažniausi Audi A6 vairo stiprintuvo siurblio gedimai
Kaip ir bet kuris kitas automobilio komponentas, vairo stiprintuvo siurblys yra veikiamas nusidėvėjimo ir gali sugesti. Dažniausi gedimai:
- Siurblio nusidėvėjimas: Laikui bėgant, siurblio vidinės dalys (rotorius, mentės, guoliai) dėvisi, sumažindamos siurblio našumą.
- Hidraulinio skysčio nutekėjimas: Nutekėjimai gali atsirasti per siurblio sandariklius, jungtis arba pažeistas žarnas. Skysčio trūkumas sumažina sistemos efektyvumą ir gali pažeisti siurblį.
- Užsikimšimas: Nešvarumai, metalo drožlės arba kiti teršalai gali užkimšti siurblį arba hidraulinius kanalus, trukdydami skysčio cirkuliacijai.
- Diržo problemos: Jei diržas, varantis siurblį, yra susidėvėjęs, atsilaisvinęs arba pažeistas, siurblys neveiks tinkamai.
- Siurblio guolių gedimas: Guolių gedimas sukelia triukšmą (ūžimą, cypimą) ir gali sugadinti siurblį.
Gedimo požymiai
Laiku pastebėjus gedimo požymius, galima išvengti didesnių problemų ir brangaus remonto. Pagrindiniai požymiai:
- Sunkus vairavimas: Vairą pasukti tampa sunkiau nei įprastai, ypač važiuojant mažu greičiu arba stovint.
- Triukšmas: Girdimas ūžimas, cypimas arba kiti neįprasti garsai sukant vairą. Triukšmas gali būti girdimas ir variklio skyriuje.
- Vibracija: Vairas gali vibruoti arba pulsuoti.
- Skysčio nutekėjimas: Pastebimi skysčio lašai po automobiliu, ypač variklio skyriaus priekinėje dalyje.
- Putojantis skystis: Hidraulinis skystis vairo stiprintuvo bakelyje atrodo putojantis arba drumstas.
- Netolygus stiprinimas: Vairas sukasi lengviau į vieną pusę nei į kitą.
Diagnostika
Norint tiksliai nustatyti gedimo priežastį, būtina atlikti diagnostiką. Diagnostikos procesas apima:
- Vizualinę apžiūrą: Apžiūrimas siurblys, žarnos, jungtys ir hidraulinio skysčio bakelis dėl nutekėjimų, pažeidimų ar korozijos.
- Skysčio lygio patikrinimą: Patikrinamas hidraulinio skysčio lygis bakelyje. Žemas lygis gali rodyti nutekėjimą.
- Skysčio būklės patikrinimą: Įvertinama skysčio spalva ir konsistencija. Tamsus, drumstas arba putojantis skystis rodo užterštumą arba gedimą.
- Slėgio matavimą: Manometru matuojamas hidraulinis slėgis, kurį sukuria siurblys. Žemas slėgis rodo siurblio gedimą.
- Triukšmo analizę: Klausomasi, ar nėra neįprastų garsų sukant vairą. Stetoskopu galima lokalizuoti triukšmo šaltinį.
- Kompiuterinę diagnostiką: Kai kuriuose naujesniuose Audi A6 modeliuose, naudojant specialią diagnostikos įrangą, galima nuskaityti klaidų kodus, susijusius su vairo stiprintuvo sistema.
Remonto galimybės
Priklausomai nuo gedimo pobūdžio, gali būti kelios remonto galimybės:
- Skysčio papildymas arba keitimas: Jei skysčio lygis žemas arba skystis užterštas, jį reikia papildyti arba pakeisti. Svarbu naudoti tinkamą hidraulinį skystį, atitinkantį Audi specifikacijas.
- Nutekėjimų pašalinimas: Pažeistos žarnos, sandarikliai arba jungtys turi būti pakeistos.
- Diržo keitimas: Susidėvėjęs arba pažeistas diržas turi būti pakeistas nauju.
- Siurblio remontas: Kai kuriais atvejais, siurblį galima suremontuoti pakeičiant nusidėvėjusias vidines dalis (sandariklius, guolius, rotorių). Tačiau, remontas ne visada yra ekonomiškai naudingas.
- Siurblio keitimas: Jei siurblys yra stipriai pažeistas arba remontas yra neekonomiškas, siurblį reikia pakeisti nauju arba restauruotu.
Vairo stiprintuvo siurblio keitimas
Vairo stiprintuvo siurblio keitimas yra sudėtinga procedūra, kurią rekomenduojama patikėti kvalifikuotam mechanikui. Tačiau, jei turite patirties remontuojant automobilius ir reikiamus įrankius, galite pabandyti atlikti keitimą patys. Štai pagrindiniai žingsniai:
- Atsijunkite akumuliatorių: Prieš pradėdami bet kokius darbus su automobilio elektros sistema, atsijunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą.
- Pakelkite automobilį: Pakelkite automobilio priekį ir užfiksuokite jį ant atramų.
- Nuimkite apsaugas: Nuimkite apsaugines plokštes, kurios trukdo prieiti prie siurblio.
- Atjunkite diržą: Atsilaisvinkite diržo įtempėją ir nuimkite diržą nuo siurblio skriemulio.
- Atjunkite žarnas: Atsargiai atjunkite hidraulines žarnas nuo siurblio. Prieš atjungdami žarnas, pasiruoškite indą, kad surinktumėte ištekantį skystį. Užkimškite žarnas, kad išvengtumėte skysčio nutekėjimo ir teršalų patekimo.
- Atjunkite elektros jungtis: Jei siurblys turi elektros jungtis, atjunkite jas.
- Atlaisvinkite tvirtinimo varžtus: Atlaisvinkite varžtus, laikančius siurblį prie variklio bloko.
- Nuimkite seną siurblį: Atsargiai nuimkite seną siurblį.
- Sumontuokite naują siurblį: Sumontuokite naują siurblį, užveržkite tvirtinimo varžtus tinkamu sukimo momentu.
- Prijunkite žarnas: Prijunkite hidraulines žarnas prie naujo siurblio. Įsitikinkite, kad žarnos yra tinkamai užveržtos ir nėra nutekėjimų.
- Prijunkite elektros jungtis: Jei reikia, prijunkite elektros jungtis.
- Uždėkite diržą: Uždėkite diržą ant siurblio skriemulio ir įtempkite jį tinkamai.
- Pripildykite skysčio: Pripildykite hidraulinio skysčio bakelį iki reikiamo lygio.
- Nuorinkite sistemą: Paleiskite variklį ir kelis kartus pasukite vairą nuo vieno galo iki kito, kad nuorintumėte sistemą. Patikrinkite skysčio lygį ir papildykite, jei reikia.
- Patikrinkite nutekėjimus: Atidžiai apžiūrėkite siurblį ir žarnas dėl nutekėjimų.
- Sumontuokite apsaugas: Sumontuokite apsaugines plokštes.
- Nuleiskite automobilį: Nuleiskite automobilį ant žemės.
- Patikrinkite vairavimą: Patikrinkite, ar vairas sukasi lengvai ir be triukšmo.
Svarbūs aspektai skirtingiems Audi A6 modeliams (C6, C7, C8)
Audi A6 modeliai skiriasi priklausomai nuo kartos (C6, C7, C8). Vairo stiprintuvo sistemos taip pat gali skirtis, todėl svarbu atsižvelgti į šiuos skirtumus:
- C6 (2004-2011): Šiuose modeliuose dažniausiai naudojamos hidraulinės vairo stiprintuvo sistemos su diržo varomu siurbliu.
- C7 (2011-2018): C7 modeliuose gali būti naudojamos tiek hidraulinės, tiek elektrinės vairo stiprintuvo sistemos (EPS). Elektrinėse sistemose siurblys varomas elektros varikliu, o ne diržu.
- C8 (2018-dabar): C8 modeliuose dažniausiai naudojamos elektrinės vairo stiprintuvo sistemos (EPS). Šios sistemos yra efektyvesnės ir leidžia reguliuoti vairo stiprinimo lygį priklausomai nuo važiavimo sąlygų.
Keičiant vairo stiprintuvo siurblį, svarbu įsitikinti, kad naujas siurblys yra tinkamas konkrečiam Audi A6 modeliui ir vairo stiprintuvo sistemos tipui. Taip pat, reikia naudoti tinkamą hidraulinį skystį, atitinkantį Audi specifikacijas.
Prevencija
Reguliari priežiūra gali padėti išvengti vairo stiprintuvo siurblio gedimų:
- Reguliariai tikrinkite hidraulinio skysčio lygį ir būklę: Jei skysčio lygis žemas arba skystis užterštas, papildykite arba pakeiskite jį.
- Laiku keiskite diržą: Susidėvėjęs diržas gali pažeisti siurblį.
- Venkite ekstremalių vairavimo sąlygų: Staigus vairo sukimas iki galo gali perkrauti siurblį.
- Reguliariai apžiūrėkite žarnas ir jungtis dėl nutekėjimų: Pašalinkite nutekėjimus laiku.
Kaina
Vairo stiprintuvo siurblio keitimo kaina priklauso nuo modelio, siurblio tipo ir darbo kainos. Lietuvoje, vairo stiprintuvo siurblio keitimas Audi A6 gali kainuoti nuo 170 iki 600 eurų, įskaitant siurblio kainą ir darbą. Siurblio kaina gali svyruoti nuo 25 iki 60 eurų, priklausomai nuo gamintojo ir tipo. Visada rekomenduojama gauti kelis pasiūlymus iš skirtingų autoservisų, kad rastumėte geriausią kainos ir kokybės santykį.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Audi A4 B5 Vairo Stiprintuvo Siurblys: Kaip Pasirinkti ir Pakeisti?
- Audi A6 C5 vairo stiprintuvo siurblys: gedimai ir keitimas
- Audi 100 vairo stiprintuvo siurblys: gedimai, keitimas ir patarimai
- Kokie yra valstybių kodai ant automobilių numerių?
- Kenksmingi faktoriai vairuotojui: nuovargis, stresas, aplinka. Kaip apsisaugoti?