Vairo stiprintuvo siurblys yra svarbi VW Sharan vairo sistemos dalis, užtikrinanti lengvą ir patogų automobilio valdymą. Šiame straipsnyje aptarsime dažniausius vairo stiprintuvo siurblio gedimus, jų priežastis, keitimo procesą ir tinkamą priežiūrą, kad užtikrintumėte ilgą ir patikimą jo tarnavimo laiką.

Vairo Stiprintuvo Sistemos Veikimo Principas ir Siurblio Svarba

Vairo stiprintuvo sistema palengvina automobilio vairavimą, sumažindama vairuotojo pastangas pasukti vairą. Hidraulinėse sistemose (kurios dažnai naudojamos VW Sharan) tai pasiekiama naudojant siurblį, kuris sukuria slėgį vairo stiprintuvo skystyje. Šis slėgis padeda pasukti ratus, ypač važiuojant mažu greičiu arba atliekant manevrus parkuojantis. Be tinkamai veikiančio siurblio, vairavimas tampa sunkesnis, o kartais ir pavojingas.

Dažniausi VW Sharan Vairo Stiprintuvo Siurblio Gedimai

Vairo stiprintuvo siurbliai nėra amžini ir laikui bėgant gali sugesti. Dažniausi gedimai, su kuriais susiduria VW Sharan savininkai, yra šie:

1. Siurblio Triukšmas

Vienas pirmųjų ženklų, rodančių siurblio problemas, yra neįprastas triukšmas. Tai gali būti ūžesys, cypimas ar net burbuliavimas, ypač sukant vairą. Triukšmas dažnai atsiranda dėl sumažėjusio skysčio lygio, oro patekimo į sistemą arba pažeistų siurblio vidinių komponentų.

2. Vairo Sunkejimas

Jei vairas tampa sunkiau pasukamas nei įprastai, tai gali reikšti, kad siurblys nesukuria pakankamo slėgio. Tai gali būti dėl pažeisto siurblio rotoriaus, nusidėvėjusių tarpinių arba užsikimšusio skysčio filtro.

3. Skysčio Nutekėjimas

Skysčio nutekėjimas iš siurblio arba jo jungčių yra akivaizdus gedimo požymis. Nutekėjimas gali sumažinti skysčio lygį sistemoje, sukelti oro patekimo ir sumažinti vairo stiprintuvo efektyvumą. Nutekėjimo priežastys gali būti pažeistos tarpinės, įtrūkusios žarnos arba korozija siurblio korpuse.

4. Vibracija Vaire

Vibracija, jaučiama per vairą, ypač važiuojant mažu greičiu, gali rodyti siurblio disbalansą arba vidinius pažeidimus. Tai gali būti susiję su pažeistais guoliais arba netolygiai nusidėvėjusiu rotoriu.

5. Periodinis Vairo Stiprintuvo Dingimas

Kartais vairo stiprintuvas gali veikti normaliai, o kartais staiga dingti. Tai gali būti susiję su perkaitimu, elektros problemomis (jei sistema turi elektrinį siurblį) arba užsikimšusiais skysčio kanalais.

Vairo Stiprintuvo Siurblio Gedimų Priežastys

Keletas veiksnių gali prisidėti prie vairo stiprintuvo siurblio gedimo:

1. Skysčio Trūkumas arba Užteršimas

Žemas skysčio lygis leidžia orui patekti į sistemą, o tai gali sukelti siurblio triukšmą ir sumažinti efektyvumą. Užterštas skystis, kuriame yra nešvarumų arba metalo drožlių, gali pažeisti siurblio vidinius komponentus.

2. Netinkama Priežiūra

Laiku neatliktas skysčio keitimas ir reguliari apžiūra gali sutrumpinti siurblio tarnavimo laiką. Skystis turėtų būti keičiamas pagal gamintojo rekomendacijas, kad būtų užtikrintas optimalus sistemos veikimas.

3. Dėvėjimasis

Laikui bėgant, siurblio vidiniai komponentai natūraliai dėvisi. Tai gali sukelti slėgio sumažėjimą, triukšmą ir galiausiai siurblio gedimą.

4. Aštrus Vairavimas

Dažnas vairo pasukimas iki galo (iki atramos) gali apkrauti siurblį ir pagreitinti jo dėvėjimąsi. Reikėtų vengti ilgalaikio vairo laikymo atremtoje padėtyje.

5. Klimato Sąlygos

Ekstremalios temperatūros gali paveikti skysčio klampumą ir siurblio veikimą. Šaltu oru skystis gali sutirštėti, o karštu – suskystėti, o tai gali sukelti siurblio problemų.

Vairo Stiprintuvo Siurblio Keitimo Procesas (VW Sharan)

Vairo stiprintuvo siurblio keitimas gali būti sudėtingas procesas, reikalaujantis tam tikrų įgūdžių ir įrankių. Jei nesate tikri dėl savo gebėjimų, rekomenduojama kreiptis į profesionalų mechaniką. Tačiau, jei norite atlikti keitimą patys, štai pagrindiniai žingsniai:

1. Paruošimas

  • Atsijunkite akumuliatorių: Prieš pradėdami bet kokius darbus, atsijunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą.
  • Surinkite reikiamus įrankius: Jums reikės veržliarakčių, galvučių, skysčio surinkimo talpos, naujo siurblio, naujo vairo stiprintuvo skysčio ir skysčio išsiurbimo įrankio (švirkšto).
  • Apsaugos priemonės: Dėvėkite apsauginius akinius ir pirštines, kad apsisaugotumėte nuo skysčio patekimo ant odos ir į akis.

2. Skysčio Išleidimas

  • Atraskite vairo stiprintuvo skysčio bakelį: Jis paprastai yra variklio skyriuje, netoli vairo mechanizmo.
  • Išsiurbkite skystį: Naudodami švirkštą, išsiurbkite kuo daugiau skysčio iš bakelio.
  • Atjunkite žarnas: Atsargiai atjunkite žarnas, jungiančias bakelį su siurbliu. Būkite pasirengę, kad iš žarnų gali ištekėti likęs skystis. Surinkite jį į talpą.

3. Siurblio Nuėmimas

  • Atraskite siurblį: Vairo stiprintuvo siurblys paprastai yra pritvirtintas prie variklio bloko su diržu.
  • Atlaisvinkite diržą: Atlaisvinkite diržo įtempiklį, kad galėtumėte nuimti diržą nuo siurblio skriemulio.
  • Atjunkite žarnas: Atjunkite aukšto slėgio ir grįžtamąsias žarnas nuo siurblio. Būkite atsargūs, nes žarnose gali būti likę skysčio.
  • Atlaisvinkite tvirtinimo varžtus: Atlaisvinkite ir išsukite varžtus, laikančius siurblį prie variklio bloko.
  • Nuimkite siurblį: Atsargiai nuimkite seną siurblį.

4. Naujo Siurblio Montavimas

  • Palyginkite siurblius: Prieš montuodami įsitikinkite, kad naujas siurblys yra identiškas senajam (dydis, jungtys).
  • Sumontuokite naują siurblį: Pritvirtinkite naują siurblį prie variklio bloko tais pačiais varžtais. Įsitikinkite, kad jis tvirtai pritvirtintas.
  • Prijunkite žarnas: Prijunkite aukšto slėgio ir grįžtamąsias žarnas prie siurblio. Įsitikinkite, kad jungtys yra tvirtos ir sandarios.
  • Uždėkite diržą: Uždėkite diržą ant siurblio skriemulio ir įtempkite diržą.

5. Sistemos Užpildymas ir Oro Pašalinimas

  • Pripildykite bakelį: Pripildykite vairo stiprintuvo skysčio bakelį iki reikiamo lygio (žr. gamintojo rekomendacijas).
  • Oro pašalinimas: Pakelkite automobilį ant keltuvo, kad ratai būtų ore. Lėtai sukite vairą nuo vienos pusės iki kitos kelis kartus (iki atramos), kad pašalintumėte orą iš sistemos. Stebėkite skysčio lygį bakelyje ir pripildykite, jei reikia.
  • Patikrinkite nutekėjimus: Užveskite variklį ir patikrinkite, ar nėra skysčio nutekėjimo iš siurblio, žarnų ar jungčių.

6. Baigiamieji Darbai

  • Nuleiskite automobilį: Nuleiskite automobilį nuo keltuvo.
  • Patikrinkite vairo veikimą: Patikrinkite, ar vairas veikia sklandžiai ir lengvai.
  • Patikrinkite skysčio lygį: Patikrinkite skysčio lygį bakelyje po kelių minučių veikimo ir pripildykite, jei reikia.

Vairo Stiprintuvo Siurblio Priežiūra

Tinkama priežiūra gali prailginti vairo stiprintuvo siurblio tarnavimo laiką ir užkirsti kelią gedimams. Štai keletas patarimų:

1. Reguliarus Skysčio Patikrinimas ir Keitimas

Reguliariai tikrinkite vairo stiprintuvo skysčio lygį bakelyje. Lygis turėtų būti tarp minimalios ir maksimalios žymos. Taip pat patikrinkite skysčio būklę. Jei skystis yra tamsus arba užterštas, jį reikia pakeisti. Skysčio keitimo intervalas priklauso nuo gamintojo rekomendacijų, bet paprastai rekomenduojama keisti kas 2-3 metus arba kas 50 000-80 000 km.

2. Tinkamo Skysčio Naudojimas

Naudokite tik gamintojo rekomenduojamą vairo stiprintuvo skystį. Netinkamas skystis gali pažeisti siurblio vidinius komponentus ir sumažinti jo efektyvumą.

3. Nutekėjimų Tikrinimas

Reguliariai tikrinkite siurblį, žarnas ir jungtis dėl nutekėjimų. Jei pastebėjote nutekėjimą, nedelsdami jį pašalinkite, kad išvengtumėte skysčio trūkumo ir siurblio pažeidimo.

4. Vairavimo Stilius

Venkite dažnai sukti vairą iki galo (iki atramos) ir ilgai laikyti vairą atremtoje padėtyje. Tai gali apkrauti siurblį ir pagreitinti jo dėvėjimąsi.

5. Profilaktinė Apžiūra

Reguliariai atlikite vairo stiprintuvo sistemos profilaktinę apžiūrą servise. Mechanikas gali patikrinti siurblio būklę, žarnas, jungtis ir skysčio lygį, taip pat nustatyti galimas problemas ankstyvoje stadijoje.

Alternatyvos: Elektriniai Vairo Stiprintuvai (EPS)

Nors daugelis VW Sharan modelių naudoja hidraulinius vairo stiprintuvus, naujesniuose automobiliuose vis dažniau naudojami elektriniai vairo stiprintuvai (EPS). EPS sistemos turi keletą privalumų:

  • Efektyvumas: EPS sistemos naudoja elektros energiją tik tada, kai reikia, todėl sumažina degalų sąnaudas.
  • Paprastesnė konstrukcija: EPS sistemos neturi siurblio, žarnų ir skysčio, todėl yra mažiau priežiūros reikalavimų.
  • Reguliavimas: EPS sistemos gali būti reguliuojamos, kad suteiktų skirtingą vairo stiprintuvo lygį, priklausomai nuo greičio ir vairavimo sąlygų.

Jei jūsų VW Sharan turi hidraulinį vairo stiprintuvą, jį galima pakeisti į EPS sistemą, tačiau tai yra sudėtingas ir brangus procesas, reikalaujantis specialių žinių ir įrangos.

Išvados

Vairo stiprintuvo siurblys yra svarbi VW Sharan vairo sistemos dalis, užtikrinanti lengvą ir patogų vairavimą. Laiku nustatyti gedimai, tinkama priežiūra ir reguliarus skysčio keitimas gali prailginti siurblio tarnavimo laiką ir užkirsti kelią didesnėms problemoms. Jei jaučiate bet kokius vairo stiprintuvo sistemos gedimo požymius, nedelsdami kreipkitės į profesionalų mechaniką, kad išvengtumėte rimtesnių pažeidimų ir užtikrintumėte saugų vairavimą.

Tags:

Panašūs įrašai: