Mercedes-Benz R klasė, žymima gamykliniu kodu W251, yra vienas iš tų automobilių, kurie bandė sukurti naują rinkos segmentą, tačiau liko ne iki galo suprasti ir įvertinti. Gamintas maždaug nuo 2005 iki 2017 metų (nors kai kuriose rinkose, pavyzdžiui, JAV, prekyba baigėsi anksčiau, apie 2012 m., o Kinijoje gamintas ilgiau), šis modelis buvo pristatytas kaip "Grand Sports Tourer" – prabangus, erdvus ir dinamiškas automobilis, turėjęs sujungti vienatūrio (MPV), universalo ir padidinto pravažumo automobilio (SUV) savybes. Ar šis ambicingas tikslas buvo pasiektas ir ar verta šiandien svarstyti apie W251 įsigijimą? Tai klausimas, reikalaujantis gilaus pasinėrimo į modelio specifiką, privalumus ir, svarbiausia, galimus trūkumus.
Specifinės Modifikacijos ir Variklių Gama: Nuo Taupių Dyzelinių iki Galingų Benzininių Agregatų
R klasės įvairovė prasideda nuo kėbulo tipų – buvo siūlomos standartinės (SWB) ir ilgesnės bazės (LWB) versijos. Ilgesnė bazė suteikė pastebimai daugiau erdvės gale sėdintiems keleiviams ir bagažui, todėl yra praktiškesnis pasirinkimas šeimoms. Variklių gama taip pat buvo plati, siekiant patenkinti skirtingus poreikius ir biudžetus.
Dyzeliniai Varikliai: Populiariausias Pasirinkimas Europoje
- R 280 CDI / R 300 CDI: Šios versijos naudojo 3.0 litro V6 dyzelinį variklį (OM642 serija), generuojantį apie 140 kW (190 AG). Nors galios ne per daugiausiai tokiam dideliam automobiliui, jis pasižymėjo sąlyginai priimtinomis degalų sąnaudomis ir pakankama trauka ramiam važiavimui. Vėliau pervadintas į R 300 CDI, galia išliko panaši. Tai buvo bazinis dyzelinis variantas.
- R 320 CDI / R 350 CDI: Populiariausias pasirinkimas Europoje, taip pat naudojantis 3.0 litro V6 OM642 variklį, tačiau su didesne galia – priklausomai nuo gamybos metų ir modifikacijos, ji svyravo nuo maždaug 165 kW (224 AG) iki 195 kW (265 AG) vėlesniuose modeliuose (BlueTEC versijos). Šis variklis suteikė R klasei solidžią dinamiką ir geresnį galios bei degalų sąnaudų balansą nei silpnesnis variantas. Vidutinės sąnaudos realiomis sąlygomis dažnai siekia 9-11 l/100 km.
Svarbu žinoti apie OM642 variklius: Nors šie V6 dyzeliniai varikliai yra vertinami dėl galios ir sukimo momento, jie turi keletą gerai žinomų potencialių problemų. Viena dažniausių –tepalo aušintuvo tarpinių nesandarumas. Šis aušintuvas yra V formos variklio bloke, todėl remontas reikalauja daug ardymo ir yra brangus. Taip pat pasitaiko problemų suįsiurbimo kolektoriaus sklendėmis (swirl flaps), kurių mechanizmas gali sugesti ar pačios sklendės atsiskirti. EGR vožtuvo ir DPF filtro problemos taip pat nėra retos, ypač automobiliams, eksploatuojamiems trumpais atstumais mieste. Grandinės ilgaamžiškumas taip pat nėra begalinis, nors problemos su ja retesnės nei su tepalo aušintuvu.
Benzininiai Varikliai: Komfortas ir Galia su Didesnėmis Sąnaudomis
- R 350: Šioje versijoje buvo montuojamas 3.5 litro V6 benzininis variklis (M272 serija), generuojantis apie 200 kW (272 AG). Jis užtikrino sklandų ir tylų važiavimą, tačiau degalų sąnaudos yra ženkliai didesnės nei dyzelinių variantų, mieste lengvai viršijančios 15 l/100 km. Kai kurie savininkai montuoja dujų įrangą, tačiau reikia įvertinti jos suderinamumą ir galimą poveikį variklio ilgaamžiškumui.
- R 500: Galingesnis pasirinkimas su 5.0 litro V8 (M113 serija, ~225 kW/306 AG) arba vėliau su 5.5 litro V8 (M273 serija, ~285 kW/388 AG). Šios versijos siūlė įspūdingą dinamiką ir V8 variklio garsą, paverčiant R klasę greitu ir komfortišku "autobanu kreiseriu". Tačiau degalų sąnaudos čia dar didesnės, vidutiniškai siekiančios 13-18 l/100 km ir daugiau.
- R 63 AMG: Itin retas ir egzotiškas modelis, gamintas labai trumpai. Jame buvo montuojamas legendinis 6.2 litro atmosferinis V8 variklis (M156), generuojantis 375 kW (510 AG). Tai buvo vienas greičiausių pasaulyje serijinių vienatūrių/krosoverių, tačiau jo eksploatacija ir priežiūra reikalauja itin didelių investicijų. Rasti tokį modelį naudotų automobilių rinkoje yra labai sunku, o jo kaina – atitinkamai aukšta.
Svarbu žinoti apie M272 ir M273 variklius: Ankstyvesni šių V6 (M272) ir V8 (M273) varikliai (maždaug iki 2007-2008 m.) turėjo gerai žinomą problemą subalansinio veleno (V6) arba tarpinio veleno žvaigždutės (V8) nusidėvėjimu. Ši problema reikalauja brangaus remonto, nes reikia išimti variklį. Prieš perkant automobilį su šiais varikliais, būtina patikrinti, ar ši problema buvo išspręsta (pvz., atliktas remontas arba automobilis pagamintas po probleminio laikotarpio). Taip pat pasitaiko įsiurbimo kolektoriaus problemų (sklendžių mechanizmas).
Pavarų Dėžė ir Transmisija
Dauguma R klasės modelių buvo komplektuojami su Mercedes-Benz7G-Tronic (722.9) septynių laipsnių automatine pavarų dėže. Ši dėžė užtikrina sklandų pavarų perjungimą, tačiau ankstyvesnėse versijose pasitaikydavo elektroninio valdymo bloko (sumontuoto dėžės viduje) gedimų. Reguliarus pavarų dėžės alyvos ir filtro keitimas (kas ~60 000 km) yra būtinas jos ilgaamžiškumui užtikrinti.
R klasė buvo siūloma tiek su galiniais varančiaisiais ratais (RWD), tiek su nuolatine visų varančiųjų ratų sistema4MATIC. 4MATIC sistema užtikrina geresnį sukibimą slidžiame kelyje ir didesnį stabilumą, tačiau šiek tiek padidina degalų sąnaudas ir automobilio svorį. Reikia atkreipti dėmesį į galimas paskirstymo dėžės problemas, ypač jei automobilis turi didelę ridą.
Pagrindinės Savybės ir Technologijos: Komfortas su Potencialiai Brangiais Komponentais
Airmatic Pneumatinė Pakaba: Dvigubas Peilis
Viena iš labiausiai aptarinėjamų R klasės savybių yraAirmatic pneumatinė pakaba, kuri buvo standartinė įranga daugelyje modelių (ypač galingesniuose ir LWB variantuose) arba siūloma kaip papildoma įranga. Ši sistema suteikia keletą privalumų:
- Išskirtinis važiavimo komfortas: Airmatic puikiai sugeria kelio nelygumus, todėl kelionės tampa itin komfortiškos, ypač ilgesniuose atstumuose.
- Automatinis aukščio palaikymas: Nepriklausomai nuo apkrovos, automobilis palaiko pastovų kėbulo aukštį.
- Reguliuojamas aukštis: Kai kuriose versijose galima šiek tiek pakelti automobilį prastesniems keliams arba nuleisti važiuojant dideliu greičiu stabilumui pagerinti.
Tačiau Airmatic sistema yra ir didžiausias R klasės galvos skausmas bei potencialių išlaidų šaltinis. Jos komponentai –pneumatinės pagalvės (statramsčiai), kompresorius, vožtuvų blokas, aukščio jutikliai – laikui bėgant ir veikiant aplinkos veiksniams (drėgmė, druskos, temperatūrų svyravimai) yra linkę gesti. Dažniausiai pasitaiko:
- Pneumatinių pagalvių nesandarumas: Automobilis "nusėda" per naktį ant vieno ar kelių ratų.
- Kompresoriaus gedimas: Dažnai dėl nuolatinio darbo bandant kompensuoti nesandarumą sistemoje.
- Vožtuvų bloko gedimai: Sutrinka oro paskirstymas tarp pagalvių.
Šių komponentų keitimas yra brangus. Originalios dalys kainuoja tūkstančius eurų, nors rinkoje yra ir pigesnių alternatyvų bei remonto galimybių. Tačiau net ir naudojant neoriginalias dalis, Airmatic remontas gali lengvai pareikalauti keturženklės sumos. Tai yra bene svarbiausias faktorius, į kurį reikia atsižvelgti prieš perkant R klasę su šia pakaba.
Kai kurie modeliai, ypač baziniai ir SWB variantai, buvo komplektuojami su standartine spyruokline pakaba. Nors ji nesuteikia tokio išskirtinio komforto kaip Airmatic, jos priežiūra ir remontas yra ženkliai pigesni ir paprastesni.
Interjeras ir Įranga: Erdvė, Kokybė ir Senstanti Elektronika
R klasės salonas yra jos stiprioji pusė. Jis pasižymi didele erdve, ypač LWB versijoje, kurioje patogiai gali įsitaisyti šeši ar septyni suaugę keleiviai (priklausomai nuo konfigūracijos – dažniausiai 2+2+2 arba 2+3+2). Apdailos medžiagos yra kokybiškos, kaip ir dera Mercedes-Benz, nors po keliolikos metų eksploatacijos gali matytis nusidėvėjimo požymiai ant vairo, sėdynių odos ar dažniau liečiamų plastikinių detalių.
Įrangos lygis paprastai būna gausus: odinis salonas, elektra valdomos sėdynės su atmintimi, kelių zonų klimato kontrolė, autopilotas, lietaus ir šviesos jutikliai. Daugelyje modelių buvo montuojamaCOMAND informacinė-pramoginė sistema su navigacija. Tačiau svarbu suprasti, kad net ir aukščiausio lygio sistemos pagal šiuolaikinius standartus yra pasenusios: grafika nėra aukštos raiškos, funkcionalumas ribotas (pvz., nėra Apple CarPlay/Android Auto integracijos be papildomų modifikacijų), o navigacijos žemėlapiai gali būti neatnaujinti.
Papildomai galėjo būti montuojamas panoraminis stoglangis, galinio vaizdo kamera, Harman Kardon garso sistema, šildomos ir ventiliuojamos sėdynės. Panoraminis stoglangis, nors ir suteikia erdvės pojūtį, yra dar vienas potencialus problemų šaltinis – gali pradėti leisti vandenį arba sugesti jo mechanizmas.
Saugumas
Kaip ir tikėtasi iš Mercedes-Benz, R klasė pasižymi aukštu saugumo lygiu. Standartinėje įrangoje buvo daugybė oro pagalvių (priekinės, šoninės, užuolaidinės), elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESP), stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), avarinio stabdymo pagalba (BAS) ir Pre-Safe sistema, kuri, nustačius avarijos grėsmę, paruošia automobilį smūgiui (įtempia saugos diržus, uždaro langus ir stoglangį).
Dažniausiai Pasitaikančios Problemos ir Patikimumas: Ką Reikia Žinoti?
Apibendrinant, be jau minėtų specifinių variklių (OM642 tepalo aušintuvas, M272/M273 balansinis velenas) ir Airmatic pakabos problemų, R klasės savininkai gali susidurti ir su kitais gedimais:
- Elektronikos gedimai: Kaip ir daugelyje sudėtingų to meto Mercedes-Benz modelių, gali pasitaikyti įvairių elektronikos problemų – nuo smulkių jutiklių gedimų iki sudėtingesnių valdymo modulių (pvz., SAM modulių) problemų. Diagnostika ir remontas gali būti brangūs.
- Pavarų dėžės valdymo plokštės (VGS/EHS) gedimai: Kaip minėta, 7G-Tronic dėžėse gali sugesti elektroninė valdymo plokštė.
- Kėbulo problemos: Nors Mercedes-Benz reputacija dėl atsparumo korozijai pagerėjo lyginant su ankstesniais dešimtmečiais, R klasėje vis tiek reikėtų atidžiai apžiūrėti potencialias rūdžių vietas, ypač ratų arkas, durelių apačias, bagažinės dangtį (ypač aplink numerio apšvietimą ir rankeną).
- Važiuoklės komponentų nusidėvėjimas: Dėl didelio automobilio svorio greičiau dyla važiuoklės dalys – įvorės, traukės, guoliai. Tai ypač aktualu automobiliams su didesniais ratlankiais.
- Panoraminio stoglangio problemos: Gali atsirasti nesandarumų, dėl kurių vanduo patenka į saloną, arba sugesti atidarymo/uždarymo mechanizmas.
Kalbant apie bendrą patikimumą, R klasė nėra tarp pačių patikimiausių Mercedes-Benz modelių. Jos sudėtingumas, ypač su Airmatic pakaba ir 4MATIC sistema, reiškia daugiau potencialių gedimo taškų. Patikimumas labai priklauso nuo ankstesnės priežiūros istorijos. Gerai prižiūrėtas egzempliorius gali tarnauti ilgai, tačiau apleistas automobilis gali tapti tikra "pinigų siurbėle".Prieš perkant būtina labai kruopšti patikra specializuotame servise, įskaitant kompiuterinę diagnostiką, Airmatic sistemos patikrą (jei yra), variklio ir pavarų dėžės būklės įvertinimą.
Važiavimo Savybės ir Eksploatacija: Komfortas Pirmiausia
Pagrindinis R klasės koziris yra važiavimo komfortas. Su Airmatic pakaba automobilis tiesiog plaukia keliu, efektyviai izoliuodamas keleivius nuo daugumos nelygumų. Net ir su standartine pakaba važiavimas yra pakankamai komfortiškas, nors ir ne toks "plaukiantis". Garso izoliacija taip pat gera, todėl ilgos kelionės neprailgsta.
Valdymas yra saugus ir nuspėjamas, tačiau R klasė nėra automobilis, skirtas azartiškam vairavimui vingiuotuose keliuose. Dėl didelio dydžio, svorio ir aukštesnio svorio centro jaučiamas kėbulo posvyris posūkiuose. Vairo mechanizmas suteikia pakankamai informacijos, bet nėra itin aštrus. Tai labiau komfortiškas ir stabilus keliautojas nei sportiškas automobilis.
Eksploatacijos kaštai yra vienas didžiausių R klasės trūkumų. Degalų sąnaudos, ypač benzininių versijų ir važinėjant mieste, yra didelės. Priežiūra ir remontas Mercedes-Benz servisuose yra brangūs, o net ir ieškant alternatyvų nepriklausomuose servisuose, sudėtingi gedimai (Airmatic, variklio problemos) gali pareikalauti didelių investicijų. Draudimas ir mokesčiai taip pat gali būti didesni dėl galingų variklių ir automobilio vertės (nors ji ir krenta).
Rinkos Pozicija ir Tikslinė Auditorija: Kam Skirtas Šis Automobilis?
Mercedes-Benz bandė su R klase užimti unikalią nišą tarp prabangių sedanų, visureigių ir vienatūrių. Idėja buvo pasiūlyti automobilį, kuris būtų erdvesnis ir praktiškesnis už E klasės universalą, prabangesnis už tradicinius vienatūrius (kaip Viano/Vito) ir komfortiškesnis bei galbūt stilingesnis (bent jau gamintojo požiūriu) už ML klasės visureigį.
Tačiau rinka šį konceptą priėmė gana atsargiai. Pirkėjai, ieškantys prabangaus šeimos automobilio, dažnai rinkdavosi tradicinius SUV (kaip ML, GL, Audi Q7, BMW X5), kurie siūlė panašią erdvę, aukštesnę sėdėseną ir aiškesnį įvaizdį. Tie, kam reikėjo maksimalaus praktiškumo, rinkosi erdvesnius, bet mažiau prabangius vienatūrius. R klasės dizainas taip pat kėlė diskusijų – vieniems jis atrodė elegantiškas ir neįprastas, kitiems – neproporcingas ir nerangus.
Dėl šių priežasčių R klasė netapo masiniu modeliu, ypač Europoje ir Šiaurės Amerikoje. Didžiausios sėkmės ji sulaukė Kinijos rinkoje, kur buvo vertinama dėl didelės erdvės gale ir prestižinio ženklo.
Šiandien R klasė naudotų automobilių rinkoje yra įdomus, bet rizikingas pasirinkimas. Jos pagrindiniai privalumai – didelė erdvė, aukštas komforto lygis (ypač su Airmatic), Mercedes-Benz prestižas ir santykinai žema įsigijimo kaina lyginant su pradine verte – vilioja pirkėjus. Tačiau potencialūs pirkėjai turi būti pasiruošę didelėms eksploatacijos išlaidoms ir galimiems brangiems gedimams.
Vertės Pasiūlymas Šiandien: Privalumai Prieš Rizikas
Ar verta rinktis Mercedes-Benz R klasę šiandien? Atsakymas priklauso nuo individualių prioritetų ir galimybių.
Argumentai UŽ:- Erdvė ir komfortas: Tai vienas erdviausių ir komfortiškiausių automobilių savo kainų kategorijoje naudotų automobilių rinkoje, ypač LWB versijos su Airmatic pakaba. Idealiai tinka didelėms šeimoms ar ilgiems kelionėms.
- Prabanga ir prestižas: Vis dar jaučiamas Mercedes-Benz kokybės ir prabangos pojūtis salone, o trikampė žvaigždė ant kapoto suteikia prestižo.
- Santykinai žema įsigijimo kaina: Dėl vidutiniškos paklausos ir potencialių eksploatacijos kaštų, R klasės kainos naudotų automobilių rinkoje yra gana patrauklios, lyginant su panašaus dydžio ir amžiaus prabangiais SUV.
- Galingi varikliai ir 4MATIC: Galimybė rinktis galingus variklius ir visų varančiųjų ratų pavarą suteikia universalumo.
- Aukšti eksploatacijos kaštai: Didelės degalų sąnaudos, brangi priežiūra ir dalys.
- Didelė brangių gedimų rizika: Ypač Airmatic pakaba, OM642 tepalo aušintuvas, M272/M273 balansiniai velenai, 7G-Tronic valdymo plokštė, elektronikos problemos. Remontas gali kainuoti reikšmingą dalį automobilio vertės.
- Pasenusi informacinė-pramoginė sistema: COMAND sistema neatitinka šiuolaikinių standartų.
- Neaiškus įvaizdis ir dizainas: Kai kuriems pirkėjams gali nepatikti specifinis dizainas ir neaiški automobilio klasifikacija.
- Sudėtingumas: Tai technologiškai sudėtingas automobilis, reikalaujantis kvalifikuotos priežiūros.
Kam Rekomenduojama Rinktis R Klasę?
Mercedes-Benz R klasė gali būti tinkamas pasirinkimas, jei:
- Jumsbūtina didelė erdvė 6-7 keleiviams ir bagažui, ir jūs vertinate aukštą važiavimo komfortą.
- Esate pasirengęsdidesnėms degalų sąnaudoms ir turitepakankamą biudžetą ne tik automobilio įsigijimui, bet ir jo priežiūrai bei nenumatytiems remontams (ypač jei renkatės versiją su Airmatic).
- Turitepatikimą servisą, išmanantį Mercedes-Benz specifiką, arba patys turite techninių žinių ir galimybių atlikti kai kuriuos darbus.
- Sugebate rastigerai prižiūrėtą egzempliorių su skaidria serviso istorija ir atlikti kruopščią patikrą prieš pirkimą.
Kam Geriau Vengti Šio Modelio?
R klasės reikėtų vengti, jei:
- Jūsųbiudžetas ribotas ir negalite sau leisti netikėtų kelių tūkstančių eurų išlaidų remontui.
- Ieškotemaksimaliai patikimo ir ekonomiško automobilio kasdieniam naudojimui.
- Jus gąsdina sudėtingos technologijos ir potencialūs brangūs gedimai (ypač Airmatic).
- Pirmenybę teikiatesportiškesniam valdymui ar tradiciniam SUV įvaizdžiui.
- Neturite galimybės ar noro skirti daug dėmesio automobilio priežiūrai ir gedimų paieškai.
Apibendrinant, Mercedes-Benz R klasė (W251) yra automobilis su dviprasmiška reputacija. Viena vertus, jis siūlo išskirtinį erdvės ir komforto derinį už patrauklią kainą naudotų automobilių rinkoje. Kita vertus, jo eksploatacija gali būti brangi, o potencialių gedimų rizika – didelė. Tai pasirinkimas tiems, kas aiškiai suvokia galimas rizikas ir yra finansiškai bei techniškai pasirengę jas valdyti, mainais gaudami prabangų ir itin erdvų "Grand Sports Tourer". Kruopšti paieška ir patikra yra absoliučiai būtinos prieš priimant sprendimą.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Mercedes Benz CLS 320 CDI Atsiliepimai: Privalumai ir Trūkumai
- Mercedes Benz ML W164 atsiliepimai: patikimumas, problemos ir ką reikia žinoti prieš perkant
- Mercedes-Benz R klasė: apžvalga, atsiliepimai ir patarimai perkant
- Volvo skydelio ženklai: ką jie reiškia, gedimų indikatoriai
- Auto Serviso Įkainiai: Kaip Sutaupyti Remontuojant Automobilį?