BMW E39, gaminamas nuo 1995 iki 2004 metų, išlieka populiarus automobilis dėl savo patikimumo, komforto ir vairavimo malonumo. Viena iš svarbių šio automobilio sistemų yra vairo stiprintuvas, kurio pagrindinis elementas – vairo stiprintuvo siurblys. Šiame straipsnyje išsamiai aptarsime BMW E39 vairo stiprintuvo siurblio gedimus, keitimo procesą ir naudingus patarimus, padėsiančius užtikrinti sklandų ir saugų vairavimą.
Vairo stiprintuvo sistemos svarba
Vairo stiprintuvo sistema palengvina automobilio vairavimą, ypač važiuojant lėtai arba manevruojant parkavimo aikštelėje. Ji sumažina jėgą, reikalingą vairaračio sukimui, todėl vairavimas tampa patogesnis ir mažiau varginantis. BMW E39, kaip ir kituose automobiliuose su vairo stiprintuvu, naudojamas hidraulinis vairo stiprintuvas, kurio pagrindinis komponentas yra siurblys. Šis siurblys sukuria reikiamą slėgį, kad padėtų vairuotojui pasukti vairą.
Vairo stiprintuvo siurblio veikimo principas
Vairo stiprintuvo siurblys, varomas automobilio variklio per diržą, siurbia specialų hidraulinį skystį iš rezervuaro ir tiekia jį į vairo mechanizmą. Kai vairuotojas suka vairą, skystis patenka į vieną iš cilindro pusių, priklausomai nuo sukimo krypties, ir padeda pasukti ratus. Grįžtantis skystis vėl patenka į rezervuarą, kur ciklas kartojasi. Efektyvus siurblio veikimas yra būtinas, kad vairo stiprintuvas veiktų tinkamai.
Dažniausi BMW E39 vairo stiprintuvo siurblio gedimai
Kaip ir bet kuris kitas automobilio komponentas, vairo stiprintuvo siurblys gali sugesti. Dažniausiai pasitaikantys gedimai:
- Siurblio triukšmas: Vienas iš pirmųjų požymių, kad siurblys gali būti sugedęs, yra neįprastas triukšmas, pavyzdžiui, ūžimas, cypimas ar burbuliavimas, girdimas sukant vairą. Triukšmas gali būti stipresnis, kai variklis šaltas.
- Sunkus vairavimas: Jei vairaračio sukimui reikia daugiau jėgos nei įprastai, tai gali reikšti, kad siurblys nesukuria pakankamo slėgio.
- Skysčio nutekėjimas: Vairo stiprintuvo skysčio nutekėjimas iš siurblio, žarnų ar jungčių yra rimtas požymis, kad reikia atlikti remontą. Skysčio nutekėjimas gali sumažinti slėgį sistemoje ir pažeisti siurblį.
- Vairo strigimas: Jei vairas staiga pradeda strigti arba tampa sunkiai valdomas, tai gali būti susiję su siurblio gedimu.
- Skysčio putojimas: Jei vairo stiprintuvo skystis bake putoja, tai gali reikšti, kad į sistemą patenka oras, arba skystis yra užterštas.
Galimos gedimų priežastys
Vairo stiprintuvo siurblio gedimus gali sukelti įvairios priežastys:
- Skysčio trūkumas: Per mažas vairo stiprintuvo skysčio lygis gali sukelti siurblio perkaitimą ir pažeidimus.
- Užterštas skystis: Laikui bėgant, vairo stiprintuvo skystis gali užsiteršti dulkėmis, metalo drožlėmis ir kitomis nuosėdomis, kurios pažeidžia siurblį.
- Diržo problemos: Jei diržas, varantis siurblį, yra susidėvėjęs, įtrūkęs arba per laisvas, jis gali nesuteikti pakankamo sukimo momento siurbliui, todėl sumažėja jo efektyvumas.
- Siurblio susidėvėjimas: Laikui bėgant, siurblio vidinės dalys gali susidėvėti, ypač jei skystis nebuvo reguliariai keičiamas.
- Atsilaisvinusios jungtys: Atsilaisvinusios žarnų jungtys gali sukelti skysčio nutekėjimą ir oro patekimą į sistemą.
Vairo stiprintuvo siurblio keitimo procesas
Jei nustatėte, kad BMW E39 vairo stiprintuvo siurblys yra sugedęs, jį reikia pakeisti. Štai žingsnis po žingsnio keitimo procesas:
- Atsargumo priemonės: Prieš pradėdami darbus, įsitikinkite, kad automobilis yra saugiai pastatytas ant lygaus paviršiaus ir užfiksuotas. Atsjunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą, kad išvengtumėte trumpojo jungimo.
- Įrankiai ir medžiagos: Paruoškite reikiamus įrankius, tokius kaip veržliarakčiai, galvutės, replės, talpa skysčiui surinkti, naujas vairo stiprintuvo siurblys, naujas vairo stiprintuvo skystis, šluostės.
- Skysčio išleidimas: Raskite vairo stiprintuvo skysčio rezervuarą ir atjunkite žarną, vedančią į siurblį. Nukreipkite žarną į talpą ir leiskite skysčiui ištekėti. Taip pat galite naudoti švirkštą skysčiui išsiurbti iš rezervuaro.
- Siurblio atjungimas: Atlaisvinkite diržo įtempiklį ir nuimkite diržą nuo vairo stiprintuvo siurblio skriemulio. Atjunkite visas žarnas, prijungtas prie siurblio. Būkite atsargūs, nes gali ištekėti likęs skystis. Atlaisvinkite ir išimkite tvirtinimo varžtus, laikančius siurblį.
- Siurblio išėmimas: Atsargiai išimkite seną siurblį iš jo vietos.
- Naujo siurblio montavimas: Sumontuokite naują siurblį į jo vietą ir pritvirtinkite jį varžtais. Įsitikinkite, kad visi varžtai yra tinkamai priveržti.
- Žarnų prijungimas: Prijunkite visas žarnas prie naujo siurblio. Įsitikinkite, kad jungtys yra saugios ir sandarios.
- Diržo uždėjimas: Uždėkite diržą ant vairo stiprintuvo siurblio skriemulio ir įtempkite diržą naudodami įtempiklį.
- Skysčio užpildymas: Užpildykite vairo stiprintuvo skysčio rezervuarą iki reikiamo lygio. Patikrinkite, ar nėra nutekėjimų.
- Sistemos nuorinimas: Užveskite variklį ir sukite vairą nuo vieno krašto iki kito kelis kartus, kad pašalintumėte orą iš sistemos. Patikrinkite skysčio lygį ir pripilkite, jei reikia.
- Patikrinimas: Atidžiai patikrinkite, ar nėra nutekėjimų, ir įsitikinkite, kad vairo stiprintuvas veikia sklandžiai.
Patarimai ir rekomendacijos
Norint užtikrinti ilgą ir patikimą vairo stiprintuvo sistemos veikimą, rekomenduojama laikytis šių patarimų:
- Reguliariai tikrinkite skysčio lygį: Patikrinkite vairo stiprintuvo skysčio lygį bent kartą per mėnesį ir pripilkite, jei reikia.
- Keiskite skystį: Vairo stiprintuvo skystį rekomenduojama keisti kas 2 metus arba kas 40 000 km, priklausomai nuo gamintojo rekomendacijų.
- Naudokite tinkamą skystį: Naudokite tik gamintojo rekomenduojamą vairo stiprintuvo skystį. Netinkamas skystis gali pažeisti siurblį ir kitus sistemos komponentus.
- Patikrinkite diržą: Reguliariai tikrinkite diržo būklę ir įtempimą. Jei diržas yra susidėvėjęs, įtrūkęs arba per laisvas, jį reikia pakeisti.
- Venkite ekstremalių vairavimo sąlygų: Venkite ilgalaikio vairo laikymo kraštinėse padėtyse, nes tai gali perkrauti siurblį.
- Laiku šalinkite nutekėjimus: Jei pastebėjote skysčio nutekėjimą, nedelsdami kreipkitės į specialistą, kad jis pašalintų problemą.
Alternatyvūs sprendimai: restauravimas arba naudotas siurblys
Vietoj naujo vairo stiprintuvo siurblio įsigijimo, galite apsvarstyti restauravimo arba naudoto siurblio variantus.
- Restauruotas siurblys: Restauruotas siurblys yra naudotas siurblys, kuris buvo išvalytas, patikrintas ir suremontuotas. Restauruoti siurbliai paprastai yra pigesni nei nauji, tačiau jų patikimumas gali būti mažesnis. Svarbu rinktis patikimą restauravimo įmonę, kuri suteikia garantiją.
- Naudotas siurblys: Naudotas siurblys yra pigiausias variantas, tačiau jo būklė gali būti nežinoma. Rizikuojate įsigyti siurblį, kuris greitai suges. Jei renkatės naudotą siurblį, būtinai jį atidžiai apžiūrėkite ir pasiteiraukite apie jo istoriją.
Specialistų pagalba
Jei nesate tikri, kaip pakeisti vairo stiprintuvo siurblį, arba neturite reikiamų įrankių ir patirties, geriausia kreiptis į profesionalų mechaniką. Kvalifikuotas specialistas gali greitai ir efektyviai pakeisti siurblį ir užtikrinti, kad vairo stiprintuvo sistema veiktų tinkamai.
Išvados
Vairo stiprintuvo siurblys yra svarbus BMW E39 automobilio komponentas, užtikrinantis lengvą ir patogų vairavimą. Reguliari priežiūra, skysčio keitimas ir greitas gedimų šalinimas padės išvengti rimtų problemų ir užtikrins ilgą ir patikimą vairo stiprintuvo sistemos veikimą. Jei pastebėjote bet kokius gedimo požymius, nedelsdami kreipkitės į specialistą, kad jis atliktų diagnostiką ir remontą.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Audi A4 B5 Vairo Stiprintuvo Siurblys: Kaip Pasirinkti ir Pakeisti?
- Ford Galaxy Vairo Stiprintuvo Siurblys: Gedimai, Keitimas, Kaina
- Golf 4 Vairo Stiprintuvo Siurblys: Gedimai, Remontas ir Keitimas
- Audi A6 C5 vairo stiprintuvo siurblys: gedimai ir keitimas
- Profesionalus automobilių garso aparatūros montavimas Šiauliuose – Geriausi specialistai ir patarimai
- Kaip atgauti vairuotojo pažymėjimą po jo atėmimo: žingsnis po žingsnio