Audi A4, ypač Avant (universalo) modeliai, yra populiarus pasirinkimas dėl savo praktiškumo ir patikimumo. Vis dėlto, kaip ir bet kuriame automobilyje, su laiku gali atsirasti įvairių gedimų. Vienas dažnesnių – galinio valytuvo problemos. Šiame straipsnyje išsamiai apžvelgsime galimus Audi A4 galinio valytuvo gedimus, jų priežastis, diagnostikos būdus ir remonto galimybes.

Galimo gedimai

Valytuvo neveikimas

Tai vienas dažniausių skundų. Valytuvas gali visiškai neveikti, strigti tam tikroje padėtyje (dažnai – viduryje stiklo) arba veikti netolygiai, trūkčiodamas.

Purškimo sistemos neveikimas

Kartu su valytuvo neveikimu, gali neveikti ir galinio stiklo apipurškimo sistema. Tai reiškia, kad valant stiklą, jis nebus sudrėkinamas, o tai gali pabloginti matomumą ir netgi subraižyti stiklą.

Triukšmas veikimo metu

Jei valytuvas veikia, tačiau skleidžia neįprastą triukšmą (garsus cypimas, girgždėjimas), tai gali būti ženklas, kad kažkas negerai su mechanizmu.

Galimos priežastys

Varikliuko gedimas

Pagrindinė galinio valytuvo neveikimo priežastis dažnai būna sugedęs varikliukas. Varikliukas gali perdegti dėl nuolatinio naudojimo, drėgmės patekimo arba mechaninių pažeidimų.

Elektros problemos

Valytuvo sistema yra elektros grandinė, todėl problemos gali kilti dėl:

  • Perdegusių saugiklių: Pirmiausia patikrinkite saugiklių dėžutę ir įsitikinkite, kad valytuvo saugiklis neperdegęs.
  • Pažeistų laidų: Laidai gali būti nutrūkę, atsilaisvinę arba pažeisti korozijos. Dažnai laidų pažeidimai įvyksta galinio dangčio lanksto zonoje, kur laidai nuolat lankstomi.
  • Sugedusios relės: Relė valdo varikliuko įjungimą/išjungimą. Jei relė sugedusi, valytuvas gali neveikti.
  • Blogas kontaktas jungtyse: Jungtys gali būti korozijos paveiktos arba atsilaisvinusios, dėl ko nutrūksta elektros srovės tiekimas.

Mechaniniai gedimai

Mechaniniai gedimai gali apimti:

  • Užstrigęs valytuvo mechanizmas: Mechanizmas gali užstrigti dėl nešvarumų, korozijos ar senos tepalo.
  • Pažeista valytuvo svirtis: Svirtis gali būti sulenkta arba pažeista, dėl ko valytuvas netinkamai prispaudžiamas prie stiklo arba visai neveikia.
  • Susidėvėję valytuvo šepetėliai: Nors ir ne tiesioginis gedimas, susidėvėję šepetėliai gali pabloginti valymo kokybę ir padidinti apkrovą varikliukui.

Purškimo sistemos problemos

Jei neveikia galinio stiklo apipurškimo sistema, priežastys gali būti:

  • Užsikimšęs purkštukas: Purkštukas gali užsikimšti purvu arba kalkių nuosėdomis.
  • Sugedęs siurblys: Siurblys, tiekiantis skystį į purkštukus, gali būti sugedęs.
  • Nutrūkusi žarnelė: Žarnelė, jungianti skysčio bakelį su purkštukais, gali būti nutrūkusi arba atsilaisvinusi.
  • Šalčio užšaldytas skystis: Žiemą skystis gali užšalti žarnelėse arba bakelyje.

Diagnostika

Norint nustatyti gedimą, reikia atlikti nuoseklią diagnostiką:

  1. Vizualinė apžiūra: Apžiūrėkite valytuvo mechanizmą, laidus ir jungtis, ar nėra akivaizdžių pažeidimų. Patikrinkite, ar valytuvo svirtis nėra sulenkta ar atsilaisvinusi.
  2. Saugiklių patikrinimas: Patikrinkite atitinkamą saugiklį saugiklių dėžutėje. Jei saugiklis perdegęs, pakeiskite jį nauju. Jei saugiklis vėl perdega, tai rodo rimtesnę problemą elektros grandinėje.
  3. Elektros grandinės patikrinimas: Naudodami multimetrą, patikrinkite, ar į varikliuką ateina elektros srovė, kai įjungiamas valytuvas. Jei srovės nėra, patikrinkite laidus, jungtis ir relę.
  4. Varikliuko patikrinimas: Jei į varikliuką ateina srovė, bet jis neveikia, varikliukas greičiausiai sugedęs. Galima pabandyti prijungti varikliuką tiesiogiai prie akumuliatoriaus, kad įsitikintumėte, ar jis veikia.
  5. Purškimo sistemos patikrinimas: Patikrinkite, ar skystis išpurškiamas iš purkštukų. Jei ne, patikrinkite purkštukus, žarneles ir siurblį.

Remonto galimybės

Saugiklių keitimas

Tai paprasčiausias ir pigiausias remontas. Tiesiog pakeiskite perdegusį saugiklį nauju, atitinkančiu reikiamą amperų skaičių.

Laidų remontas

Jei laidai pažeisti, juos galima sujungti, izoliuoti arba pakeisti naujais. Būkite atsargūs dirbdami su elektros laidais ir atjunkite akumuliatorių prieš pradėdami remonto darbus.

Varikliuko keitimas

Jei varikliukas sugedęs, jį reikia pakeisti nauju arba naudotu. Naują varikliuką galite įsigyti automobilių dalių parduotuvėje. Naudotą varikliuką galite rasti automobilių laužynuose.

Purkštukų valymas arba keitimas

Jei purkštukai užsikimšę, pabandykite juos išvalyti adata arba specialiu valikliu. Jei valymas nepadeda, purkštukus reikia pakeisti naujais.

Žarnelių remontas arba keitimas

Jei žarnelės nutrūkusios, jas galima sujungti arba pakeisti naujomis. Naujas žarneles galite įsigyti automobilių dalių parduotuvėje.

Mechanizmo valymas ir tepimas

Jei mechanizmas užstrigęs, jį reikia išvalyti nuo nešvarumų ir sutepti nauju tepalu. Naudokite specialų tepalą, skirtą automobilių mechanizmams.

Valytuvo šepetėlių keitimas

Reguliariai keiskite valytuvo šepetėlius, kad užtikrintumėte gerą valymo kokybę ir apsaugotumėte stiklą nuo subraižymo. Šepetėlius reikėtų keisti bent kartą per metus arba dažniau, jei jie susidėvi greičiau.

Prevencija

Norint išvengti galinio valytuvo gedimų, rekomenduojama laikytis šių patarimų:

  • Reguliariai valykite valytuvo mechanizmą nuo nešvarumų ir purvo.
  • Naudokite kokybišką langų plovimo skystį, ypač žiemą, kad išvengtumėte skysčio užšalimo.
  • Reguliariai keiskite valytuvo šepetėlius.
  • Venkite naudoti valytuvą ant sauso stiklo, nes tai gali pažeisti šepetėlius ir varikliuką.
  • Jei pastebėjote bet kokius neįprastus garsus ar valytuvo veikimo sutrikimus, nedelsdami kreipkitės į specialistą.

Audi A4 galinio valytuvo gedimai gali būti įvairūs, tačiau daugumą jų galima diagnozuoti ir pašalinti savarankiškai arba kreipiantis į specialistą. Laiku atlikta diagnostika ir prevenciniai veiksmai padės išvengti rimtesnių problemų ir užtikrins saugų vairavimą.

Tags:

Panašūs įrašai: