Ford Kuga, pasirodęs Europos rinkoje 2008 metais, žymėjo Amerikos automobilių gamintojo „Ford“ ambicingą žingsnį į vis populiarėjantį kompaktiškų SUV (Sport Utility Vehicle) segmentą. 2009 metų modelis, būdamas vienas pirmųjų gamybos metų pavyzdžių, kelia nemažai klausimų potencialiems pirkėjams naudotų automobilių rinkoje. Šis automobilis, sukurtas ant patikimos Ford Focus platformos, žadėjo dinamišką valdymą ir patrauklią išvaizdą, tačiau kaip jis atrodo praėjus daugiau nei dešimtmečiui? Analizuosime 2009 Ford Kuga per savininkų patirties prizmę, gilinantis į specifinius aspektus, privalumus bei neišvengiamus trūkumus, pereinant nuo konkrečių detalių prie bendresnių vertinimų.
Specifinės Savininkų Patirtys ir Dažniausiai Pasitaikančios Problemos
Kalbant apie 2009 metų Ford Kuga, savininkų atsiliepimai dažnai sukasi apie kelis pagrindinius automobilio mazgus ir sistemas. Bene daugiausiai diskusijų kelia2.0 litro TDCi dyzelinis variklis. Nors giriamas už pakankamą galią (priklausomai nuo versijos, 136 AG arba vėliau 140/163 AG) ir santykinai neblogą ekonomiškumą ilgesnėse kelionėse, jis turi ir savo Achilo kulną.
Dyzelino Kietųjų Dalelių Filtras (DPF)
Viena iš dažniausiai minimų problemų, ypač automobiliams, eksploatuojamiems daugiausia mieste, yra dyzelino kietųjų dalelių filtro (DPF) regeneracijos ciklo sutrikimai. Trumpose kelionėse variklis ir išmetimo sistema nepasiekia reikiamos temperatūros, kad filtras galėtų efektyviai išsivalyti. Tai lemia filtro užsikimšimą, galios sumažėjimą, perspėjamųjų lempučių užsidegimą prietaisų skydelyje ir, galiausiai, būtinybę atlikti priverstinę regeneraciją servise arba net keisti patį filtrą, kas yra brangi procedūra. Kai kurie savininkai ryžtasi nelegaliam filtro šalinimui, tačiau tai ne tik kenkia aplinkai, bet ir gali sukelti problemų techninės apžiūros metu bei neigiamai paveikti variklio valdymo sistemos darbą.
Sankaba ir Smagratis
Mechaninę pavarų dėžę turinčiuose 2.0 TDCi modeliuose neretai pasitaiko nusiskundimų dėl dviejų masių smagračio ir sankabos komplekto trumpesnio tarnavimo laiko, ypač jei automobilis dažnai eksploatuojamas dinamiškai arba velka priekabą. Simptomai – vibracija, pašaliniai garsai nuspaudus ar atleidus sankabos pedalą, apsunkintas pavarų perjungimas. Šio komplekto keitimas taip pat yra finansiškai reikšmingas remontas.
Pavarų Dėžės – Mechaninė ir Automatinė "PowerShift"
Nors mechaninė pavarų dėžė laikoma pakankamai patikima (išskyrus minėtą sankabos/smagračio problemą), automatinė "PowerShift" dvigubos sankabos transmisija, kuri pradėta siūlyti šiek tiek vėliau, bet kartais sutinkama ir ankstesniuose modeliuose po keitimo ar vėlyvesnės gamybos 2009 m. pabaigos automobiliuose, vertinama prieštaringai. Ji užtikrina greitą ir sklandų pavarų perjungimą, tačiau jos patikimumas, ypač esant didesnei ridai ir netinkamai priežiūrai (pvz., laiku nekeičiant specialios alyvos), kelia abejonių. Remontas gali būti itin brangus, o gedimai pasireiškia trūkčiojimu, pavarų "mėtymu" ar visišku transmisijos darbo sutrikimu.
Keturių Varomųjų Ratų Sistema (Haldex)
4x4 versijose naudojama "Haldex" tipo sistema (dažniausiai 3 arba 4 kartos šiuose modeliuose) paprastai veikia patikimai ir efektyviai paskirsto sukimo momentą tarp ašių, kai to reikia. Tačiau ji reikalauja periodiško alyvos ir filtro keitimo (kas maždaug 60 000 km). Jei ši priežiūra ignoruojama, gali sutrikti sistemos siurblio veikimas, dėl ko galiniai ratai nebebus varomi. Nors tai nėra masinis gedimas, jo rizika egzistuoja, ypač perkant automobilį su neaiškia serviso istorija.
Elektronikos Sutrikimai
Nors Ford Kuga nėra pagarsėjęs kaip itin problematiškas elektronikos srityje, pavieniai savininkai praneša apie smulkius gedimus: kartais neveikiantys parkavimo davikliai, klimato kontrolės sistemos sutrikimai, problemos su berakte užvedimo sistema (jei įrengta), ar prietaisų skydelio indikacijų klaidos. Dažniausiai tai būna lengvai išsprendžiamos problemos, susijusios su daviklių ar kontaktų gedimais, tačiau kartais gali pareikalauti ir gilesnės diagnostikos.
Salono Medžiagų Dėvėjimasis
Kai kurie savininkai pastebi, kad tam tikros salono apdailos detalės, ypač pagamintos iš kietesnio plastiko, yra linkusios įbrėžimams. Vairo oda, pavarų perjungimo svirties apdaila ar sėdynių šoninės atramos gali rodyti akivaizdžius dėvėjimosi požymius, ypač automobiliuose su didesne rida. Tai labiau estetiniai trūkumai, tačiau į juos verta atkreipti dėmesį vertinant bendrą automobilio būklę.
Varikliai ir Jų Specifika
2.0 TDCi Dyzelinis Variklis
Kaip minėta, tai populiariausias pasirinkimas 2009 metų Kuga modeliuose. Šis PSA (Peugeot/Citroën) koncerno ir Ford bendradarbiavimo vaisius (DW10 serija) pasižymi pakankama trauka kasdieniam vairavimui. 136 AG (100 kW) versija su 320 Nm (340 Nm "overboost" režime) sukimo momentu leidžia automobiliui jaustis užtikrintai tiek mieste, tiek užmiestyje. Vidutinės degalų sąnaudos realiomis sąlygomis svyruoja apie 6.5-8 l/100 km, priklausomai nuo vairavimo stiliaus, kelio sąlygų ir ar automobilis turi 4x4 sistemą. Variklis gali būti šiek tiek triukšmingas esant šaltam ar dirbant aukštesniais sūkiais, tačiau pasiekus darbinę temperatūrą veikia pakankamai kultivuotai. Pagrindinės rizikos zonos – DPF filtras ir sankabos/smagračio komplektas mechaninėse versijose.
2.5T Benzininis Variklis
Retesnis, bet entuziastų vertinamas pasirinkimas – 2.5 litro, 5 cilindrų turbobenzininis variklis, pasiskolintas iš Volvo (taip pat naudotas Ford Focus ST ir Mondeo modeliuose). Jis generuoja apie 200 AG (147 kW) ir 320 Nm sukimo momento, suteikdamas Kuga modeliui įspūdingą dinamiką. Garsas – malonus ausiai, būdingas 5 cilindrų agregatams. Tačiau šis variklis turi ir savo kainą – degalų sąnaudos. Mieste jos lengvai gali viršyti 14-15 l/100 km, o vidutinės sąnaudos retai nukrenta žemiau 10-11 l/100 km. Be to, šis variklis dažniausiai komplektuojamas su automatine pavarų dėže (nors pasitaiko ir mechaninių) ir 4x4 sistema, kas dar labiau didina eksploatacines išlaidas. Nors laikomas pakankamai patikimu, reikalauja kokybiškos ir savalaikės priežiūros, ypač susijusios su turbina ir aušinimo sistema.
Važiuoklė, Valdymas ir Komfortas
Valdymo Savybės
Vienas iš didžiausių 2009 Ford Kuga privalumų, dažnai pabrėžiamas tiek apžvalgininkų, tiek savininkų – jo valdymo savybės. Dėka Focus platformos, Kuga vairuojamas stebėtinai lengvai ir tiksliai, palyginus su daugeliu to meto konkurentų. Vairo mechanizmas informatyvus, o pakaba užtikrina gerą stabilumą posūkiuose ir minimalų kėbulo pasvirimą. Automobilis kelyje jaučiasi tvirtai ir užtikrintai, net ir važiuojant didesniu greičiu. Tai vienas iš tų SUV, kuris suteikia nemažai vairavimo malonumo.
Važiavimo Komfortas
Čia nuomonės gali šiek tiek išsiskirti. Nors pakaba puikiai susitvarko su kelio nelygumais greitkeliuose ir lygesniuose keliuose, kai kurie savininkai ir keleiviai pastebi, kad ji gali būti šiek tiek per kieta važiuojant prastesnės kokybės keliais ar per "gulinčius policininkus". Ypač tai jaučiasi automobiliuose su didesnio skersmens ratlankiais ir žemesnio profilio padangomis (pvz., Titanium komplektacijoje). Garso izoliacija yra pakankamai gera, nors dyzelinio variklio garsas, kaip minėta, gali būti girdimas salone esant didesnėms apkrovoms ar šaltam varikliui.
Pravažumas
Nors Ford Kuga turi SUV kėbulo tipą ir gali būti komplektuojamas su 4x4 sistema, tai nėra tikras visureigis. Prošvaisa (apie 188 mm priekyje varomų ratų versijai ir šiek tiek mažesnė 4x4) yra didesnė nei lengvojo automobilio, kas leidžia drąsiau jaustis važiuojant duobėtais kaimo keliukais ar žiemą per sniegą. Tačiau "Haldex" sistema yra reaktyvi (galiniai ratai įsijungia tik prasisukus priekiniams) ir skirta pagerinti sukibimą slidžiame kelyje, o ne įveikti rimtą bekelę. Trūksta diferencialų blokiruočių ar pažemintos pavaros. Todėl Kuga labiau tinka blogesniems keliams, bet ne bekelei.
Interjeras, Praktškumas ir Įranga
Salono Dizainas ir Ergonomika
2009 metų Kuga interjeras daugeliu aspektų primena tų pačių metų Ford Focus ar C-Max modelius. Prietaisų skydelis aiškus ir lengvai suprantamas, valdymo mygtukai išdėstyti pakankamai logiškai. Centrinėje konsolėje dominuoja audio sistemos ir klimato kontrolės valdymas. Apdailos medžiagos yra mišrios – viršutinė prietaisų skydelio dalis dažnai padengta minkštesniu plastiku, tačiau žemiau ir ant durų apmušalų dominuoja kietesnis, įbrėžimams jautresnis plastikas. Bendras surinkimo kokybės įspūdis yra neblogas, tačiau neprilygsta premium segmento atstovams.
Erdvė ir Praktškumas
Priekyje sėdintiems vairuotojui ir keleiviui vietos pakanka, sėdynės pakankamai patogios ir ilgesnėse kelionėse. Tačiau galinė sėdynė yra viena iš Kuga silpnųjų vietų. Erdvės kojoms nėra itin daug, ypač jei priekyje sėdi aukštesni žmonės. Be to, sėdynė nėra slankiojanti ar reguliuojamo pasvirimo kampo, kas riboja jos funkcionalumą. Bagažinės tūris taip pat yra vienas mažiausių klasėje – apie 360 litrų (priklausomai nuo to, ar yra atsarginis ratas). Nulenkus galines sėdynes, tūris padidėja iki maždaug 1355 litrų, tačiau lygių grindų nesusidaro. Dėl šių priežasčių Kuga nėra pats praktiškiausias pasirinkimas didesnei šeimai, kuriai reikia daug erdvės daiktams.
Įrangos Lygiai
Dažniausiai pasitaikantys įrangos lygiai yraTrend irTitanium. Trend yra bazinis lygis, tačiau jau turėjo oro kondicionierių, elektra valdomus langus ir veidrodėlius, borto kompiuterį, ESP stabilumo kontrolės sistemą. Titanium siūlė daugiau prabangos ir komforto elementų: dalinės odos sėdynes, automatinę klimato kontrolę, lietaus ir šviesos daviklius, automatiškai tamsėjantį galinio vaizdo veidrodėlį, beraktę užvedimo sistemą (pasirinktinai), pastovaus greičio palaikymo sistemą, geresnę audio sistemą, dažnai didesnio skersmens lengvojo lydinio ratlankius. Kai kurie automobiliai galėjo turėti ir papildomai užsakomą įrangą, pvz., panoraminį stogą, ksenoninius žibintus ar navigacijos sistemą.
Patikimumas ir Eksploatacijos Kaštai Bendrąja Prasme
Bendras Patikimumas
Apibendrinant, 2009 Ford Kuga negali būti vadinamas pačiu patikimiausiu savo klasės automobiliu, bet ir nėra beviltiškas gedimų maišas. Didžiausią riziką kelia 2.0 TDCi variklio DPF sistema ir sankabos/smagračio komplektas bei potencialios problemos su "PowerShift" automatine pavarų dėže. Benzininis 2.5T variklis laikomas patikimesniu, tačiau jo eksploatacija brangesnė. Važiuoklė ir elektronika rimtų sisteminių problemų neturi, tačiau pavieniai gedimai yra įmanomi, kaip ir bet kuriame tokio amžiaus automobilyje. Labai svarbu perkant automobilį kruopščiai patikrinti jo būklę ir serviso istoriją, ypač susijusią su minėtais probleminiais mazgais.
Eksploatacijos Kaštai
Eksploatacijos kaštai priklauso nuo pasirinkto variklio ir automobilio būklės. 2.0 TDCi yra ekonomiškesnis degalų sąnaudų prasme, tačiau potencialūs DPF ar sankabos remontai gali ženkliai padidinti išlaidas. 2.5T variklis reikalauja daugiau degalų, tačiau jo remontai (neskaitant turbinos) gali būti retesni. Atsarginės dalys Ford automobiliams yra plačiai prieinamos ir jų kainos yra vidutiniame lygyje, tačiau kai kurios specifinės Kuga dalys (pvz., susijusios su 4x4 sistema ar "PowerShift" dėže) gali būti brangesnės. Privalomasis draudimas ir KASKO (jei aktualu) bus brangesni nei analogiškų metų Focus ar Mondeo dėl SUV statuso ir didesnės vagysčių rizikos (nors Kuga nėra tarp labiausiai vagiamų modelių).
Palyginimas su Konkurentais ir Pozicija Rinkoje
2009 metais Ford Kuga konkuravo su tokiais modeliais kaip Volkswagen Tiguan, Nissan Qashqai, Honda CR-V, Toyota RAV4, Hyundai ix35 (Tucson). Lyginant su jais, Kuga išsiskyrė savo dinamiškomis valdymo savybėmis ir patrauklia, sportiška išvaizda. Tačiau praktiškumo (erdvė gale, bagažinės dydis) ir kai kuriais patikimumo aspektais (ypač dyzelinės versijos) jis galėjo nusileisti kai kuriems konkurentams, pvz., Honda CR-V ar Toyota RAV4, kurie garsėja savo patikimumu. VW Tiguan dažnai buvo giriamas už kokybiškesnį interjerą ir platesnį variklių pasirinkimą, o Nissan Qashqai buvo itin populiarus dėl gero kainos ir kokybės santykio bei praktiškumo.
Kuga pasirinkimas dažnai buvo nulemtas emocijų – patrauklaus dizaino ir malonaus vairavimo. Tie, kuriems reikėjo maksimalaus praktiškumo ar nepriekaištingo patikimumo, dažniau rinkdavosi kitus modelius. Naudotų automobilių rinkoje 2009 metų Kuga vis dar yra paklausus dėl savo išvaizdos ir valdymo, tačiau pirkėjai turėtų būti itin atidūs vertindami konkretaus egzemplioriaus būklę ir potencialias rizikas.
Kam Šis Automobilis Tinka?
2009 metų Ford Kuga galėtų būti geras pasirinkimas tiems, kas ieško stilingo, smagiai vairuojamo ir šiek tiek aukštesnę prošvaisą turinčio automobilio, bet nekelia itin aukštų reikalavimų erdvumui gale ar bagažinės dydžiui. Jis labiau tiktų porai ar nedidelei šeimai, kuri daugiausia važinėja gerais keliais, bet nori papildomo saugumo jausmo žiemą (ypač 4x4 versija). Pirkėjai turėtų būti pasiruošę potencialioms išlaidoms, susijusioms su dyzelinio variklio specifinėmis problemomis, arba rinktis retesnę, bet patikimesnę (nors ir brangiau išlaikomą) benzininę versiją. Tai automobilis, reikalaujantis atidaus pasirinkimo ir sąmoningo supratimo apie galimus trūkumus.
Apibendrinant galima teigti, kad 2009 Ford Kuga yra charakteringas automobilis su aiškiais privalumais (dizainas, valdymas) ir trūkumais (kai kurie patikimumo aspektai, ribotas praktiškumas). Sprendimas pirkti turėtų būti paremtas kruopščia konkretaus automobilio patikra ir asmeninių prioritetų įvertinimu.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Polizinginiai Ford automobiliai: Viskas, Ką Turite Žinoti
- Kur Gaminami Ford Automobiliai? Atraskite Visus Gamybos Vietas!
- Ford markės automobiliai: Ką reikia žinoti prieš perkant?
- Vairuotojo Kortelės Išdavimas: Kaip Gauti ir Kas Reikalinga?
- Automobilio aktyvusis saugumas: Kaip užtikrinti saugią kelionę?