BMW E46 serija, gaminama nuo 1998 iki 2006 metų, yra populiarus pasirinkimas tarp vairuotojų dėl savo patikimumo ir vairavimo malonumo. Tačiau, kaip ir bet kuris automobilis, E46 turi savo silpnų vietų. Viena iš jų – pakaitinimo žvakių relė, ypač dyzeliniuose modeliuose. Šiame straipsnyje išsamiai aptarsime pakaitinimo žvakių relės funkciją, gedimus, diagnostiką ir keitimo procesą.
Kas yra pakaitinimo žvakių relė ir kokia jos funkcija?
Pakaitinimo žvakių relė yra elektroninis komponentas, kuris valdo pakaitinimo žvakių įjungimą ir išjungimą dyzeliniuose varikliuose. Jos pagrindinė funkcija yra užtikrinti, kad pakaitinimo žvakės būtų įjungtos pakankamai ilgai, kad variklis galėtų lengvai užsivesti šaltu oru. Dyzeliniai varikliai naudoja pakaitinimo žvakes, kad įkaitintų degimo kamerą prieš užvedant variklį, nes dyzelinis kuras savaime neužsidega esant žemai temperatūrai. Relė gauna signalą iš variklio valdymo bloko (ECU) ir, atsižvelgiant į variklio temperatūrą, akumuliatoriaus įtampą ir kitus parametrus, įjungia arba išjungia pakaitinimo žvakes.
Šaltu oru, kai variklis yra šaltas, ECU aktyvuoja pakaitinimo žvakių relę, kuri įjungia žvakes ir leidžia joms įkaisti. Kai žvakės pakankamai įkaista, relė jas išjungia. Kuo žemesnė aplinkos temperatūra, tuo ilgiau žvakės turi būti įjungtos, kad variklis galėtų sėkmingai užsivesti. Kai kurie modernūs dyzeliniai varikliai naudoja „post-glow“ funkciją, kurios metu pakaitinimo žvakės lieka įjungtos dar kurį laiką po variklio užvedimo, kad sumažintų dūmingumą ir pagerintų variklio darbą.
Dažniausi BMW E46 pakaitinimo žvakių relės gedimai
Kaip ir bet kuris elektroninis komponentas, pakaitinimo žvakių relė gali sugesti. Dažniausi gedimai apima:
- Relės kontaktai apdegę arba sulūžę: Dėl didelių srovių, kurias relė perjungia, jos kontaktai gali apdegti arba sulūžti, todėl relė negali tinkamai įjungti arba išjungti pakaitinimo žvakių.
- Relės valdymo grandinė pažeista: ECU siunčia signalą į relę per valdymo grandinę. Jei ši grandinė yra pažeista, relė neveiks tinkamai. Pažeidimas gali atsirasti dėl trumpojo jungimo, korozijos arba kitų priežasčių.
- Relės korpusas pažeistas: Relės korpusas apsaugo vidinius komponentus nuo aplinkos poveikio. Jei korpusas yra pažeistas, drėgmė ir purvas gali patekti į vidų ir sugadinti relę.
- Relės programinės įrangos klaidos: Kai kurios modernios relės turi integruotą programinę įrangą. Jei šioje programinėje įrangoje yra klaidų, relė gali veikti netinkamai.
- Įtampa per žema arba per aukšta: Netinkamas akumuliatoriaus veikimas arba generatoriaus gedimas gali sukelti įtampos svyravimus, kurie gali pažeisti relę.
Pakaitinimo žvakių relės gedimų simptomai
Gedimus signalizuoja šie simptomai:
- Sunkus variklio užvedimas šaltu oru: Tai yra pats akivaizdžiausias simptomas. Jei variklis sunkiai užsiveda šaltu oru, ypač jei tai tęsiasi ilgiau nei įprastai, tai gali būti pakaitinimo žvakių relės gedimas.
- Variklis užsiveda, bet dirba netolygiai: Jei variklis užsiveda, bet dirba netolygiai, purtosi arba skleidžia neįprastus garsus, tai gali būti susiję su netinkamai veikiančiomis pakaitinimo žvakėmis, kurias valdo relė.
- Dūmai iš išmetimo vamzdžio užvedus variklį: Jei užvedus variklį iš išmetimo vamzdžio pasirodo daug dūmų, tai gali būti dėl netinkamo kuro degimo, kurį sukelia netinkamai veikiančios pakaitinimo žvakės.
- Pakaitinimo žvakių lemputė prietaisų skydelyje nedega arba dega nuolat: Pakaitinimo žvakių lemputė prietaisų skydelyje turėtų užsidegti trumpam, kai įjungiamas degimas, ir tada užgesti. Jei lemputė nedega visai arba dega nuolat, tai gali rodyti relės arba pakaitinimo žvakių gedimą.
- Padidėjęs kuro suvartojimas: Netinkamai veikiančios pakaitinimo žvakės gali sukelti neefektyvų kuro degimą, todėl padidėja kuro suvartojimas.
- Variklio gedimo kodas (DTC): Diagnostikos įranga gali rodyti gedimo kodus, susijusius su pakaitinimo žvakėmis arba jų relės veikimu.
Pakaitinimo žvakių relės diagnostika
Prieš keičiant relę, svarbu įsitikinti, kad gedimas tikrai yra relėje, o ne kituose sistemos komponentuose. Diagnostikos procesas apima:
- Vizualinė apžiūra: Patikrinkite relę dėl akivaizdžių pažeidimų, tokių kaip įtrūkimai, korozija arba apdegę kontaktai.
- Įtampos patikrinimas: Naudojant multimetrą, patikrinkite, ar relė gauna tinkamą įtampą iš akumuliatoriaus ir ECU. Taip pat patikrinkite, ar relė tinkamai tiekia įtampą į pakaitinimo žvakes.
- Varžos patikrinimas: Naudojant multimetrą, patikrinkite pakaitinimo žvakių varžą. Jei varža yra per didelė arba per maža, tai gali reikšti, kad žvakė yra sugedusi.
- Diagnostikos įrangos naudojimas: Prijunkite diagnostikos įrangą prie automobilio OBD-II jungties ir patikrinkite, ar nėra gedimo kodų, susijusių su pakaitinimo žvakėmis arba jų relės veikimu.
- Relės testavimas: Kai kurios diagnostikos įrangos leidžia tiesiogiai testuoti relę, įjungiant ir išjungiant ją per programinę įrangą.
Pakaitinimo žvakių relės keitimo procesas BMW E46
Jei diagnostika patvirtino, kad relė yra sugedusi, ją reikia pakeisti. Keitimo procesas yra gana paprastas, tačiau reikia laikytis atsargumo priemonių, kad nepažeistumėte kitų komponentų:
- Atsijunkite akumuliatorių: Prieš pradėdami bet kokius darbus su elektros sistema, atsijunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą. Tai apsaugos nuo trumpojo jungimo ir elektros smūgio.
- Raskite relę: Pakaitinimo žvakių relė paprastai yra įmontuota variklio skyriuje, dažnai šalia variklio valdymo bloko (ECU) arba saugiklių dėžutės. Vietą galite rasti automobilio remonto vadove arba internete.
- Atjunkite laidus: Atjunkite visus laidus, jungiančius relę. Atkreipkite dėmesį, kaip laidai buvo prijungti, kad vėliau galėtumėte juos prijungti teisingai. Jei reikia, nufotografuokite laidų išdėstymą.
- Atlaisvinkite relę: Atlaisvinkite tvirtinimo elementus, kurie laiko relę vietoje. Tai gali būti varžtai, spaustukai arba fiksatoriai.
- Išimkite seną relę: Atsargiai išimkite seną relę iš jos vietos.
- Įdėkite naują relę: Įdėkite naują relę į tą pačią vietą, kurioje buvo sena relė. Pritvirtinkite ją tvirtinimo elementais.
- Prijunkite laidus: Prijunkite laidus prie naujos relės, atsižvelgdami į tai, kaip jie buvo prijungti prie senos relės. Jei nufotografavote laidų išdėstymą, naudokite nuotrauką kaip vadovą.
- Prijunkite akumuliatorių: Prijunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą.
- Patikrinkite veikimą: Įjunkite degimą ir patikrinkite, ar pakaitinimo žvakių lemputė prietaisų skydelyje užsidega trumpam ir tada užgęsta. Užveskite variklį ir patikrinkite, ar jis užsiveda lengvai ir dirba tolygiai.
- Patikrinkite gedimų kodus: Prijunkite diagnostikos įrangą prie automobilio OBD-II jungties ir patikrinkite, ar nėra naujų gedimų kodų. Jei yra kodų, juos ištrinkite.
Profilaktika ir priežiūra
Norint prailginti pakaitinimo žvakių relės tarnavimo laiką ir išvengti gedimų, rekomenduojama:
- Naudoti kokybišką kurą: Prastos kokybės kuras gali sukelti neefektyvų degimą, kuris apkrauna pakaitinimo žvakes ir relę.
- Reguliariai tikrinti akumuliatoriaus būklę: Silpnas akumuliatorius gali sukelti įtampos svyravimus, kurie pažeidžia relę.
- Laiku keisti pakaitinimo žvakes: Sugedusios pakaitinimo žvakės gali apkrauti relę, todėl ji gali sugesti.
- Saugoti relę nuo drėgmės ir purvo: Jei relė yra atvira aplinkos poveikiui, ją reikia apsaugoti nuo drėgmės ir purvo.
Alternatyvūs sprendimai ir patarimai
Jei neturite galimybės pakeisti relę patys, kreipkitės į kvalifikuotą autoservisą. Specialistai gali atlikti diagnostiką ir pakeisti relę greitai ir efektyviai. Taip pat, jei planuojate keisti relę patys, įsitikinkite, kad įsigyjate tinkamą relę, skirtą jūsų BMW E46 modeliui. Netinkama relė gali veikti netinkamai arba sugadinti kitus sistemos komponentus.
Kai kuriais atvejais, jei relė yra tik šiek tiek pažeista, ją galima pabandyti pataisyti. Tačiau tai rekomenduojama tik patyrusiems elektrikams, nes netinkamas remontas gali sukelti rimtesnių problemų. Visada geriau pakeisti relę nauja, nei bandyti ją pataisyti, jei nesate tikri dėl savo įgūdžių.
Atkreipkite dėmesį į tai, kad skirtingiems BMW E46 modeliams gali būti naudojamos skirtingos pakaitinimo žvakių relės. Prieš įsigydami naują relę, patikrinkite, ar ji tinka jūsų automobiliui. Tai galite padaryti pagal automobilio VIN kodą arba pasikonsultavę su automobilių dalių pardavėju.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Volvo V50 pakaitinimo žvakių relė: gedimo požymiai ir keitimas
- VW Sharan pakaitinimo žvakių relė: gedimai ir keitimas
- BMW E61 pakaitinimo žvakių relė: gedimai ir keitimas
- Volvo V70 pakaitinimo žvakių relė: gedimai, keitimas ir priežiūra
- Priekabos numerio apšvietimas: Reikalavimai, montavimas, LED lemputės
- Parduoda lengvuosius automobilius: kaip rasti geriausią pasiūlymą?