BMW E39 530d, gaminamas nuo 1998 iki 2003 metų, yra vienas iš populiariausių penktos serijos modelių. Šis automobilis pasižymi ne tik komfortu ir valdymo savybėmis, bet ir patikimu dyzeliniu varikliu. Tačiau, kaip ir bet kuris kitas automobilis, jis nėra apsaugotas nuo gedimų. Viena iš galimų problemų – kuro slėgio daviklio gedimas. Šis straipsnis skirtas išsamiai apžvelgti kuro slėgio daviklio funkciją, galimus gedimus, simptomus ir keitimo procedūrą.

Kuro Slėgio Daviklio Funkcija

Kuro slėgio daviklis (dar vadinamas kuro magistralės slėgio davikliu) yra svarbus dyzelinio variklio valdymo sistemos komponentas. Jo pagrindinė funkcija – nuolatos matuoti kuro slėgį kuro magistralėje (angl. common rail) ir perduoti šią informaciją variklio valdymo blokui (ECU). ECU, remdamasis šiais duomenimis, reguliuoja kuro kiekį, įpurškimo laiką ir kitus parametrus, siekiant užtikrinti optimalų variklio darbą, degalų ekonomiškumą ir mažesnę emisiją.

Konkrečiai, daviklis atlieka šias užduotis:

  • Slėgio matavimas: Tiksliai matuoja kuro slėgį kuro magistralėje, kuris gali svyruoti priklausomai nuo variklio apkrovos ir apsukų.
  • Informacijos perdavimas: Siunčia analoginį arba skaitmeninį signalą į ECU, atspindintį išmatuotą slėgį.
  • Variklio apsauga: Jei slėgis nukrypsta nuo normos (per aukštas arba per žemas), daviklis gali įspėti ECU, kuris gali imtis veiksmų, pavyzdžiui, sumažinti variklio galią arba išjungti variklį, kad būtų išvengta rimtesnių pažeidimų.

Galimi Kuro Slėgio Daviklio Gedimai

Kuro slėgio davikliai nėra amžini ir laikui bėgant gali sugesti. Dažniausios gedimų priežastys:

  • Užteršimas: Kuro sistemos nešvarumai, tokie kaip smulkios dalelės, apnašos ir kiti teršalai, gali patekti į daviklį ir pažeisti jo jautrius elementus. Tai ypač aktualu naudojant nekokybišką kurą arba retai keičiant kuro filtrą.
  • Mechaniniai pažeidimai: Daviklis gali būti pažeistas mechaniškai, pavyzdžiui, smūgio atveju arba netinkamai montuojant.
  • Elektros gedimai: Daviklio viduje gali atsirasti elektros gedimų, tokių kaip trumpasis jungimas arba atviroji grandinė. Taip pat gali būti pažeisti laidai arba jungtys, jungiančios daviklį su ECU.
  • Korozija: Drėgmė ir korozija gali pažeisti daviklio korpusą ir vidinius komponentus, ypač jei automobilis eksploatuojamas atšiauriomis sąlygomis.
  • Natūralus nusidėvėjimas: Laikui bėgant, daviklio komponentai gali natūraliai nusidėvėti, prarasti savo savybes ir pradėti veikti netiksliai.

Kuro Slėgio Daviklio Gedimo Simptomai

Sugedus kuro slėgio davikliui, gali pasireikšti įvairūs simptomai, kurie gali skirtis priklausomai nuo gedimo pobūdžio ir variklio valdymo sistemos. Svarbu atkreipti dėmesį į šiuos simptomus, kad laiku nustatytumėte problemą ir išvengtumėte rimtesnių pasekmių:

  • Sunkus variklio užvedimas: Varikliui gali būti sunku užsivesti, ypač šaltu oru. Tai gali būti susiję su netiksliu kuro slėgio matavimu, dėl kurio ECU netinkamai reguliuoja kuro kiekį.
  • Variklio trūkčiojimas arba netolygus darbas: Variklis gali trūkčioti važiuojant arba dirbti netolygiai tuščiąja eiga. Tai gali būti dėl svyruojančio kuro slėgio, kurį sukelia sugedęs daviklis.
  • Sumažėjusi variklio galia: Automobilis gali prarasti galią ir sunkiau įsibėgėti. ECU gali apriboti variklio galią, jei gauna netikslią informaciją apie kuro slėgį.
  • Padidėjęs degalų suvartojimas: Sugedęs daviklis gali sukelti padidėjusį degalų suvartojimą, nes ECU gali įpurkšti per daug kuro.
  • Juodi dūmai iš išmetimo vamzdžio: Per didelis kuro kiekis gali sukelti juodus dūmus iš išmetimo vamzdžio.
  • Variklio užgesimas: Variklis gali staiga užgesti važiuojant arba tuščiąja eiga.
  • Įjungta variklio gedimo lemputė (Check Engine): ECU gali įjungti variklio gedimo lemputę prietaisų skydelyje, jei aptinka kuro slėgio daviklio gedimą. Diagnostikos įranga gali parodyti klaidos kodus, susijusius su kuro slėgio davikliu (pvz., P0190, P0191, P0192, P0193, P0194).

Kuro Slėgio Daviklio Diagnostika

Jei įtariate, kad sugedo kuro slėgio daviklis, būtina atlikti diagnostiką, kad patvirtintumėte gedimą ir nustatytumėte jo priežastį. Diagnostikos procesas apima šiuos žingsnius:

  • Klaidos kodų nuskaitymas: Pirmiausia reikia nuskaityti klaidos kodus su diagnostikos įranga. Tai padės nustatyti, ar yra klaidų, susijusių su kuro slėgio davikliu.
  • Daviklio patikrinimas: Vizualiai patikrinkite daviklį, ar nėra mechaninių pažeidimų, korozijos arba pažeistų laidų.
  • Elektros grandinės patikrinimas: Patikrinkite daviklio laidus ir jungtis, ar nėra atvirosios grandinės, trumpojo jungimo arba pažeistų kontaktų. Naudokite multimetrą, kad patikrintumėte įtampą ir varžą.
  • Slėgio matavimas: Naudokite specialų manometrą, kad tiesiogiai išmatuotumėte kuro slėgį kuro magistralėje. Palyginkite išmatuotą slėgį su nurodytais parametrais.
  • Daviklio signalo patikrinimas: Naudokite osciloskopą, kad patikrintumėte daviklio signalą. Tai padės nustatyti, ar daviklis siunčia teisingą signalą į ECU.

Kuro Slėgio Daviklio Keitimas

Jei diagnostika patvirtina, kad kuro slėgio daviklis sugedęs, jį reikia pakeisti nauju. Keitimo procedūra yra gana paprasta, tačiau reikalauja tam tikrų įgūdžių ir atsargumo. Prieš pradėdami keitimą, įsitikinkite, kad turite reikiamus įrankius ir naują, kokybišką daviklį. Rekomenduojama naudoti originalius BMW arba patikimų gamintojų daviklius.

Štai žingsnis po žingsnio keitimo procedūra:

  1. Atsijunkite akumuliatorių: Prieš pradėdami bet kokius darbus su elektros sistema, atsijunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą.
  2. Suraskite daviklį: Kuro slėgio daviklis paprastai yra sumontuotas ant kuro magistralės (common rail), dažniausiai variklio skyriaus priekinėje dalyje.
  3. Atjunkite elektros jungtį: Atsargiai atjunkite elektros jungtį nuo daviklio.
  4. Atsukite daviklį: Naudokite tinkamą raktą, kad atsuktumėte daviklį nuo kuro magistralės. Būkite atsargūs, nes gali ištekėti šiek tiek kuro.
  5. Sumontuokite naują daviklį: Užtepkite šiek tiek tepalo ant naujo daviklio sriegių ir įsukite jį į kuro magistralę. Priveržkite daviklį tinkamu momentu, vadovaujantis gamintojo rekomendacijomis.
  6. Prijunkite elektros jungtį: Prijunkite elektros jungtį prie naujo daviklio.
  7. Prijunkite akumuliatorių: Prijunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą.
  8. Patikrinkite: Užveskite variklį ir patikrinkite, ar nėra kuro nutekėjimo. Nuskaitykite klaidos kodus su diagnostikos įranga ir įsitikinkite, kad nėra naujų klaidų, susijusių su kuro slėgio davikliu.

Prevencija

Norint išvengti kuro slėgio daviklio gedimų, rekomenduojama laikytis šių prevencinių priemonių:

  • Naudokite kokybišką kurą: Venkite pilti nekokybišką kurą, kuris gali būti užterštas.
  • Reguliariai keiskite kuro filtrą: Laiku keiskite kuro filtrą, kad pašalintumėte nešvarumus ir teršalus iš kuro sistemos.
  • Patikrinkite kuro sistemą: Reguliariai patikrinkite kuro sistemą, ar nėra nutekėjimų ir kitų problemų.
  • Venkite ekstremalių sąlygų: Stenkitės vengti eksploatuoti automobilį ekstremaliomis sąlygomis, tokiomis kaip didelis karštis arba šaltis.

Tinkama priežiūra ir prevencija gali padėti prailginti kuro slėgio daviklio tarnavimo laiką ir išvengti brangių remontų.

Pastaba: Šiame straipsnyje pateikta informacija yra bendro pobūdžio ir gali skirtis priklausomai nuo konkretaus BMW E39 530d modelio ir variklio. Visada vadovaukitės gamintojo rekomendacijomis ir kreipkitės į kvalifikuotą specialistą, jei turite abejonių.

Tags:

Panašūs įrašai: