Pakaitinimo žvakių relė yra svarbi dyzelinio variklio dalis, užtikrinanti sklandų užvedimą šaltuoju metų laiku. Gedimas gali sukelti sunkumų užvedant automobilį, padidinti dūmingumą ir netgi pažeisti kitas variklio dalis. Šiame straipsnyje aptarsime, ar įmanoma pačiam atlikti BMW pakaitinimo žvakių relės remontą, kokie yra galimi gedimai, diagnostikos būdai ir remonto žingsniai.
Pakaitinimo žvakių relės funkcija ir veikimo principas
Prieš pradedant remontą, svarbu suprasti, kokią funkciją atlieka pakaitinimo žvakių relė. Dyzeliniai varikliai užvedami suspaudžiant orą cilindre, taip sukuriant aukštą temperatūrą, kuri uždega įpurškiamą dyzelinį kurą. Šaltuoju metų laiku, variklio temperatūra yra žema, todėl vien suspausto oro nepakanka kurui uždegti. Pakaitinimo žvakės, įkaitinamos elektra, padeda pakelti temperatūrą cilindre, užtikrinant patikimą užvedimą. Relė kontroliuoja srovės tiekimą į pakaitinimo žvakes, įjungdama jas prieš užvedant variklį ir išjungdama po užvedimo.
Galimi pakaitinimo žvakių relės gedimai
Pakaitinimo žvakių relė gali sugesti dėl įvairių priežasčių. Dažniausiai pasitaikantys gedimai:
- Perdegusios relės kontaktai: Nuolatinis didelės srovės tekėjimas gali pažeisti relės kontaktus, dėl ko ji nustoja veikti.
- Elektroninės relės grandinės pažeidimai: Relės viduje esančios elektroninės grandinės gali sugesti dėl senėjimo, vibracijos, ar temperatūros pokyčių.
- Drėgmės patekimas į relę: Drėgmė gali sukelti koroziją ir trumpuosius jungimus, pažeidžiančius relės veikimą.
- Netinkamas relės valdymas: Variklio valdymo blokas (ECU) gali netinkamai valdyti relę dėl programinės įrangos klaidų ar jutiklių gedimų.
- Mechaniniai pažeidimai: Smūgiai ar vibracija gali pažeisti relės korpusą ar vidines dalis.
Gedimų simptomai
Gedimai gali pasireikšti įvairiais simptomais, įskaitant:
- Sunkus variklio užvedimas šaltuoju metų laiku: Variklis sunkiai užsiveda, ilgai suka starteris, arba visai neužsiveda.
- Padidėjęs dūmingumas užvedimo metu: Nesudegęs kuras sukelia didelį dūmingumą išmetimo sistemoje.
- Variklio netolygus darbas iškart po užvedimo: Variklis dirba netolygiai, trūkčioja, kol įšyla.
- Pakaitinimo žvakių lemputės indikacija prietaisų skydelyje: Įspėjamoji lemputė gali degti nuolat arba mirksėti, signalizuodama apie problemą.
- Klaidų kodai diagnostikos įrangoje: Diagnostikos įranga gali rodyti klaidas, susijusias su pakaitinimo žvakių relės ar pakaitinimo žvakių grandine.
Diagnostikos būdai
Prieš pradedant remontą, būtina atlikti diagnostiką, siekiant nustatyti tikslią gedimo priežastį. Galima naudoti kelis diagnostikos būdus:
- Vizualinė apžiūra: Apžiūrėkite relę, ar nėra matomų pažeidimų, korozijos, ar įtrūkimų.
- Multimetro naudojimas: Multimetru galima patikrinti relės maitinimo įtampą, įjungimo signalą ir išėjimo įtampą į pakaitinimo žvakes.
- Diagnostikos įrangos naudojimas: Diagnostikos įranga (OBD-II skeneris) gali nuskaityti klaidas, susijusias su pakaitinimo žvakių sistema.
- Pakaitinimo žvakių testavimas: Atjunkite pakaitinimo žvakes ir patikrinkite jų varžą multimetru. Perdegusios žvakės turės labai didelę arba labai mažą varžą.
- Relės testavimas atskirai: Atjunkite relę nuo automobilio ir patikrinkite jos veikimą prijungdami ją prie atskiro maitinimo šaltinio.
Ar galima atlikti remontą pačiam?
Ar įmanoma pačiam atlikti BMW pakaitinimo žvakių relės remontą, priklauso nuo gedimo pobūdžio ir jūsų techninių žinių. Jei relė yra tik mechaniškai pažeista (pvz., sulūžęs korpusas), ją galima pakeisti nauja. Tačiau, jei gedimas yra elektroninis, remontas gali būti sudėtingas ir reikalauti specialių įrankių ir žinių.
Paprasti gedimai, kuriuos galima pašalinti pačiam:
- Relės keitimas nauja: Jei nustatėte, kad relė yra sugedusi, ją galima pakeisti nauja. Tai yra paprasčiausias ir greičiausias remonto būdas. Svarbu pasirinkti tinkamą relės modelį, atitinkantį jūsų automobilio specifikacijas.
- Kontaktų valymas: Jei kontaktai yra aprūdiję ar užteršti, juos galima nuvalyti specialiu valikliu kontaktams.
- Laidų patikrinimas ir taisymas: Patikrinkite laidus, jungiančius relę su pakaitinimo žvakėmis ir variklio valdymo bloku. Pažeistus laidus reikia pataisyti arba pakeisti.
Sudėtingi gedimai, kuriems reikalingas specialistas:
- Elektroninės relės grandinės remontas: Jei relės viduje yra pažeista elektroninė grandinė, remontas reikalauja specialių įrankių ir žinių. Tokiu atveju geriausia kreiptis į specialistą.
- Variklio valdymo bloko (ECU) programavimas: Jei relė yra valdoma variklio valdymo bloko, gali prireikti perprogramuoti ECU, kad relė veiktų tinkamai. Tai gali atlikti tik kvalifikuotas specialistas.
Remonto žingsniai (relės keitimas)
Jei nusprendėte pakeisti relę patys, atlikite šiuos žingsnius:
- Atsijunkite akumuliatorių: Prieš pradedant bet kokius darbus su elektros sistema, būtina atjungti akumuliatorių.
- Raskite pakaitinimo žvakių relę: Relės vieta gali skirtis priklausomai nuo BMW modelio. Dažniausiai ji yra variklio skyriuje, šalia variklio valdymo bloko arba saugiklių dėžutės. Naudokite automobilio techninės priežiūros vadovą, kad nustatytumėte tikslią relės vietą.
- Atjunkite laidus nuo relės: Atjunkite laidus nuo relės. Atkreipkite dėmesį į laidų išdėstymą, kad vėliau galėtumėte teisingai prijungti naują relę.
- Išimkite seną relę: Atlaisvinkite relę nuo tvirtinimo elementų ir išimkite ją.
- Įdėkite naują relę: Įdėkite naują relę į jos vietą ir pritvirtinkite.
- Prijunkite laidus: Prijunkite laidus prie relės, vadovaujantis laidų išdėstymu, kurį pažymėjote anksčiau.
- Prijunkite akumuliatorių: Prijunkite akumuliatorių.
- Patikrinkite relės veikimą: Užveskite variklį ir patikrinkite, ar jis užsiveda lengvai ir ar nėra jokių gedimų simptomų.
Saugos priemonės
Remontuojant elektros sistemą, būtina laikytis saugos priemonių:
- Atsijunkite akumuliatorių: Tai apsaugo nuo trumpųjų jungimų ir elektros smūgio.
- Naudokite tinkamus įrankius: Naudokite izoliuotus įrankius, skirtus darbui su elektros sistema.
- Dirbkite gerai apšviestoje vietoje: Tai padeda išvengti klaidų ir užtikrina saugų darbą.
- Jei nesate tikri, kreipkitės į specialistą: Jei nesate tikri dėl savo žinių ar įgūdžių, geriausia kreiptis į kvalifikuotą specialistą.
Alternatyvūs sprendimai
Jei nenorite remontuoti relės patys, galite kreiptis į automobilių servisą. Servise specialistai atliks diagnostiką ir pasiūlys tinkamiausią remonto sprendimą. Taip pat galite įsigyti naudotą relę iš automobilių laužyno, tačiau reikia įsitikinti, kad relė yra veikianti ir tinkama jūsų automobiliui.
Išvados
BMW pakaitinimo žvakių relės remontas pačiam yra įmanomas, jei gedimas yra paprastas, pvz., relės keitimas nauja. Tačiau, jei gedimas yra sudėtingas, pvz., elektroninės relės grandinės remontas, geriausia kreiptis į specialistą. Prieš pradedant remontą, būtina atlikti diagnostiką, kad nustatytumėte tikslią gedimo priežastį. Laikydamiesi saugos priemonių, galite saugiai ir efektyviai atlikti relės remontą.
Tags: #Remonta
Panašūs įrašai:
- Pakaitinimo žvakes pagal automobilį: Kaip pasirinkti ir keisti? - Patarimai ir Gidai
- Kaip Patikrinti Automobilio Pakaitinimo Žvakes: Žingsnis po Žingsnio Gidas
- VW Passat B5 pakaitinimo žvakių keitimas: žingsnis po žingsnio instrukcija ir patarimai
- Moller Auto Darbo Laikas: Kada Atidaryta? Patikrinkite Čia!
- Žaidimų vairai Topo Centre: pasirinkimas, kainos, apžvalgos