Audi A6 C5 (1997-2005 m.) yra populiarus ir patikimas automobilis, tačiau, kaip ir bet kuris kitas automobilis, jis nėra apsaugotas nuo gedimų. Viena iš galimų problemų yra vairo stiprintuvo siurblio gedimas. Šiame straipsnyje išsamiai aptarsime vairo stiprintuvo siurblio veikimą, galimus gedimus, jų priežastis, diagnostiką ir keitimo procesą.
Vairo Stiprintuvo Sistemos Funkcijos ir Sandara
Vairo stiprintuvo sistema (dažnai vadinama GUR – hidraulinis vairo stiprintuvas) palengvina vairuotojo pastangas pasukti automobilio vairą. Tai ypač svarbu manevruojant mažame greityje, parkuojantis ar atliekant staigius posūkius. Sistema veikia naudojant hidraulinį slėgį, kurį sukuria vairo stiprintuvo siurblys. Šis slėgis padidina vairuotojo jėgą, reikalingą pasukti ratus.
Pagrindiniai vairo stiprintuvo sistemos komponentai:
- Vairo stiprintuvo siurblys: Generuoja hidraulinį slėgį.
- Skysčio rezervuaras: Saugo vairo stiprintuvo skystį.
- Aukšto slėgio žarna: Perduoda skystį nuo siurblio iki vairo mechanizmo.
- Vairo mechanizmas (reduktorius): Naudoja hidraulinį slėgį padidinti vairavimo jėgą.
- Grįžtamoji žarna: Grąžina skystį atgal į rezervuarą.
- Vairo stiprintuvo skystis: Hidraulinis skystis, kuris perduoda slėgį.
Vairo Stiprintuvo Siurblio Gedimai: Simptomai ir Priežastys
Vairo stiprintuvo siurblys yra nuolat veikiantis komponentas, todėl laikui bėgant jis gali susidėvėti arba sugesti. Dažniausi vairo stiprintuvo siurblio gedimų simptomai:
- Sunku pasukti vairą: Tai vienas iš pagrindinių gedimo požymių. Vairuotojas jaučia didesnį pasipriešinimą vairuojant, ypač važiuojant mažu greičiu.
- Triukšmas vairuojant: Girdimi ūžesiai, cypimas ar burbuliavimas, kai sukate vairą. Triukšmas gali būti garsesnis, kai variklis šaltas.
- Skysčio nutekėjimas: Vairo stiprintuvo skysčio dėmės po automobiliu arba aplink siurblį, žarnas ar vairo mechanizmą.
- Vairo virpėjimas: Vairas gali virpėti arba drebėti, ypač važiuojant didesniu greičiu.
- Sumažėjęs vairo stiprintuvo efektyvumas: Vairas tampa mažiau jautrus ir sunkiau valdomas.
- Siurblio cypimas: Garsus cypimas iš variklio skyriaus, kuris gali stiprėti sukant vairą.
Galimos vairo stiprintuvo siurblio gedimų priežastys:
- Skysčio trūkumas: Jei sistemoje trūksta skysčio, siurblys gali pradėti dirbti "sausas", dėl ko greičiau susidėvi. Skysčio trūkumą gali sukelti nutekėjimai.
- Netinkamas skystis: Naudojant netinkamą vairo stiprintuvo skystį, siurblys gali būti pažeistas. Svarbu naudoti tik gamintojo rekomenduojamą skystį.
- Užsikimšęs skystis: Purvas, nuosėdos ir kitos priemaišos skystyje gali užkimšti siurblį ir sumažinti jo efektyvumą.
- Siurblio nusidėvėjimas: Laikui bėgant, siurblio vidinės dalys (guoliai, sparnuotė) gali susidėvėti, dėl ko sumažėja jo našumas.
- Žarnos pažeidimai: Pažeistos arba suskilusios žarnos gali sukelti skysčio nutekėjimą ir oro patekimą į sistemą.
- Skriemulio problemos: Pažeistas arba neteisingai pritvirtintas skriemulys gali sukelti siurblio vibraciją ir triukšmą.
Vairo Stiprintuvo Siurblio Diagnostika
Prieš keičiant vairo stiprintuvo siurblį, svarbu atlikti diagnostiką, kad įsitikintumėte, jog gedimas tikrai yra siurblio. Diagnostikos procesas gali apimti šiuos žingsnius:
- Vizualinė apžiūra: Patikrinkite, ar nėra skysčio nutekėjimo aplink siurblį, žarnas ir vairo mechanizmą. Patikrinkite skysčio lygį rezervuare.
- Skysčio patikrinimas: Patikrinkite skysčio spalvą ir būklę. Jei skystis yra tamsus, purvinas arba turi degėsio kvapą, jį reikia pakeisti.
- Triukšmo analizė: Klausykite, ar nėra neįprastų triukšmų (ūžesio, cypimo, burbuliavimo) sukant vairą. Nustatykite triukšmo šaltinį.
- Slėgio matavimas: Naudojant specialų manometrą, galima išmatuoti hidraulinį slėgį, kurį sukuria siurblys. Žemas slėgis gali reikšti siurblio gedimą.
- Vairo mechanizmo patikrinimas: Įsitikinkite, kad vairo mechanizmas veikia tinkamai ir nėra užsikimšęs.
- Skriemulio patikrinimas: Patikrinkite, ar skriemulys nėra pažeistas, atsilaisvinęs arba kreivas.
Vairo Stiprintuvo Siurblio Keitimas Audi A6 C5
Vairo stiprintuvo siurblio keitimas gali būti atliktas savarankiškai, jei turite reikiamų įrankių ir patirties. Tačiau, jei nesate tikri dėl savo gebėjimų, rekomenduojama kreiptis į profesionalų mechaniką.
Būtini įrankiai ir medžiagos:
- Naujas vairo stiprintuvo siurblys (rekomenduojama naudoti originalų arba aukštos kokybės pakaitinį siurblį).
- Vairo stiprintuvo skystis (atitinkantis gamintojo specifikacijas).
- Įrankių rinkinys (raktų, galvučių, atsuktuvų).
- Skysčio surinkimo talpa.
- Šluostės.
- Naujos žarnos (jei reikia).
- Pirštinės.
- Apsauginiai akiniai.
Keitimo žingsniai:
- Atsijunkite akumuliatorių: Atjunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą, kad išvengtumėte trumpojo jungimo.
- Atsukite diržą: Atlaisvinkite vairo stiprintuvo siurblio diržo įtempiklį ir nuimkite diržą nuo siurblio skriemulio.
- Atjunkite žarnas: Atsargiai atjunkite aukšto slėgio ir grįžtamąją žarnas nuo siurblio. Prieš atjungiant žarnas, padėkite po jomis talpą, kad surinktumėte ištekantį skystį.
- Atjunkite elektros jungtis: Jei siurblys turi elektros jungtis, atjunkite jas.
- Atsukite tvirtinimo varžtus: Atsukite varžtus, laikančius siurblį prie variklio bloko.
- Išimkite seną siurblį: Atsargiai išimkite seną siurblį.
- Įdėkite naują siurblį: Įdėkite naują siurblį į jo vietą ir pritvirtinkite varžtais.
- Prijunkite žarnas: Prijunkite aukšto slėgio ir grįžtamąją žarnas prie naujo siurblio. Įsitikinkite, kad žarnos yra tinkamai pritvirtintos.
- Prijunkite elektros jungtis: Jei siurblys turi elektros jungtis, prijunkite jas.
- Uždėkite diržą: Uždėkite diržą ant siurblio skriemulio ir įtempkite diržo įtempiklį.
- Užpildykite skysčiu: Užpildykite vairo stiprintuvo skysčio rezervuarą iki reikiamo lygio.
- Nuorinkite sistemą: Pakelkite automobilio priekį, kad ratai nebūtų ant žemės. Sukite vairą nuo vieno galo iki kito kelis kartus, kad pašalintumėte orą iš sistemos. Patikrinkite skysčio lygį ir pripilkite, jei reikia.
- Prijunkite akumuliatorių: Prijunkite neigiamą akumuliatoriaus gnybtą.
- Patikrinkite veikimą: Užveskite variklį ir patikrinkite, ar vairas veikia sklandžiai ir nėra neįprastų triukšmų.
Vairo Stiprintuvo Skysčio Keitimas
Reguliarus vairo stiprintuvo skysčio keitimas yra svarbus norint užtikrinti sistemos patikimumą ir ilgaamžiškumą. Rekomenduojama keisti skystį kas 2 metus arba kas 40 000 km, arba pagal gamintojo rekomendacijas.
Skysčio keitimo procesas:
- Atsukite seną skystį: Naudojant švirkštą arba specialų siurblį, išsiurbkite seną skystį iš rezervuaro.
- Užpildykite nauju skysčiu: Užpildykite rezervuarą nauju skysčiu iki reikiamo lygio.
- Nuorinkite sistemą: Pakelkite automobilio priekį ir sukite vairą nuo vieno galo iki kito kelis kartus, kad pašalintumėte orą iš sistemos.
- Pakartokite procesą: Pakartokite 1-3 žingsnius kelis kartus, kad visiškai pakeistumėte seną skystį nauju.
Prevencija
Norint išvengti vairo stiprintuvo siurblio gedimų, rekomenduojama laikytis šių patarimų:
- Reguliariai tikrinkite vairo stiprintuvo skysčio lygį ir būklę.
- Laiku keiskite vairo stiprintuvo skystį.
- Naudokite tik gamintojo rekomenduojamą skystį.
- Venkite ekstremalių vairavimo sąlygų, kurios gali perkrauti siurblį.
- Reguliariai tikrinkite žarnas ir tvirtinimo detales, ar nėra nutekėjimų.
Laikydamiesi šių patarimų, galite prailginti vairo stiprintuvo siurblio tarnavimo laiką ir užtikrinti patikimą automobilio valdymą.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Audi A4 B5 Vairo Stiprintuvo Siurblys: Kaip Pasirinkti ir Pakeisti?
- Audi 100 vairo stiprintuvo siurblys: gedimai, keitimas ir patarimai
- Audi A6 vairo stiprintuvo siurblys: gedimai ir keitimas
- Volvo V70 atraminis guolis: kada keisti ir kaip pasirinkti tinkamą?
- „Volvo V50“ sankabos komplektas: pasirinkimas ir keitimas