Volvo V70, kaip ir daugelis šiuolaikinių automobilių, yra aprūpintas priešrūkiniais žibintais – svarbia apšvietimo sistemos dalimi, skirta pagerinti matomumą esant sudėtingoms oro sąlygoms. Nors kartais nuvertinami ar netinkamai naudojami, šie žibintai atlieka specifinę ir gyvybiškai svarbią funkciją, padedančią vairuotojui saugiau jaustis kelyje, kai įprastos šviesos tampa neefektyvios. Šiame straipsnyje detaliai nagrinėsime Volvo V70 priešrūkinių žibintų ypatumus, veikimo principus, priežiūrą, galimus gedimus ir teisingo naudojimo aspektus, pereidami nuo specifinių detalių prie bendresnio konteksto.

Volvo V70 Priešrūkiniai Žibintai: Sandara ir Vieta Automobilyje

Priešrūkiniai žibintai Volvo V70 modeliuose paprastai yra integruoti į priekinį buferį, žemiau pagrindinių žibintų bloko. Tokia žema montavimo vieta nėra atsitiktinė – ji yra kruopščiai parinkta atsižvelgiant į fizikos dėsnius, lemiančius šviesos sklaidą rūke, smarkaus lietaus ar snygio metu. Skirtingų Volvo V70 kartų – pavyzdžiui,P2 platformos (apie 2000-2007 m.) irP3 platformos (dažnai vadinamos V70 III, gaminamos nuo 2007 iki 2016 m.) – priešrūkinių žibintų dizainas ir tiksli vieta gali šiek tiek skirtis. Ankstesniuose modeliuose jie galėjo būti labiau stačiakampio formos, vėlesniuose – apvalesni ar integruoti į sudėtingesnes buferio dizaino linijas.

Pats žibintas susideda iš kelių pagrindinių komponentų:

  • Korpusas: Dažniausiai pagamintas iš tvirto plastiko, atsparaus smūgiams ir aplinkos poveikiui. Jis apsaugo vidinius komponentus nuo drėgmės, purvo ir mechaninių pažeidimų.
  • Reflektorius: Specialios formos veidrodinis paviršius, kuris surenka lemputės skleidžiamą šviesą ir nukreipia ją į reikiamą pusę, formuodamas platų, bet žemą šviesos spindulį.
  • Skaidrioji dalis (stikliukas/plastikas): Priekinė žibinto dalis, praleidžianti šviesą. Ji turi būti skaidri ir nepažeista, kad užtikrintų maksimalų šviesos srautą ir teisingą jo formavimą. Šiuolaikiniuose automobiliuose dažniau naudojamas patvarus polikarbonatas nei stiklas.
  • Lemputė: Šviesos šaltinis. Volvo V70 modeliuose dažniausiai naudojamos halogeninės lemputės (pvz., H1, H3, H8, H11 – priklausomai nuo konkretaus modelio ir gamybos metų), tačiau galimos ir modifikacijos su LED lemputėmis.
  • Tvirtinimo elementai: Leidžia stabiliai pritvirtinti žibintą prie automobilio buferio ar rėmo.
  • Jungtis: Elektros jungtis, per kurią žibintas gauna maitinimą iš automobilio elektros sistemos.

Svarbu paminėti, kad kairės ir dešinės pusės priešrūkiniai žibintai dažnai skiriasi (yra veidrodiniai vienas kito atspindžiai) ir turi unikalius detalių kodus. Pavyzdžiui, internetinėse parduotuvėse ar naudotų dalių kataloguose galima rasti tokius kodus kaip31213102, kuris nurodo specifinę dalį, tikėtina, skirtą V70 III modeliui (dešinės pusės halogeninis žibintas). Renkantis pakaitinę dalį, būtina įsitikinti, kad jos kodas ir specifikacija atitinka jūsų automobilio modelį, gamybos metus ir pusę.

Pagrindinė Paskirtis: Matomumas Prastomis Oro Sąlygomis

Pagrindinė ir vienintelė teisinga priešrūkinių žibintų paskirtis – pagerinti matomumą esantrūkui, tirštai dulksnai, smarkiam lietui ar snygiui. Šiomis sąlygomis įprasti artimųjų šviesų žibintai gali būti neefektyvūs ar net pabloginti situaciją. Jų šviesos spindulys yra nukreiptas aukščiau ir toliau, todėl šviesa atsispindi nuo vandens lašelių ar snaigių tiesiai vairuotojui į akis, sukurdama akinančią "baltą sieną".

Priešrūkiniai žibintai veikia kitaip:

  1. Žema montavimo vieta: Kadangi rūkas dažniausiai būna tirščiausias šiek tiek aukščiau nuo žemės paviršiaus, žemai sumontuoti žibintai skleidžia šviesą po pagrindiniu rūko sluoksniu. Tai leidžia geriau matyti kelio dangą, kelkraščius ir ženklinimo linijas artimiausioje zonoje priešais automobilį.
  2. Platus, bet trumpas šviesos spindulys: Priešrūkinių žibintų reflektoriai ir lęšiai suformuoja labai platų horizontalų šviesos srautą, kuris gerai apšviečia kelio plotį, įskaitant kelkraščius. Tačiau šis spindulys yra sąmoningai "nukirstas" viršuje, kad šviesa nekiltų aukštyn ir neatsispindėtų nuo rūko dalelių atgal į vairuotojo akis. Spindulio ilgis taip pat yra ribotas, nes pagrindinis tikslas yra matyti tai, kas yra arti, o ne toli.
  3. "Matyti ir būti matomam": Nors pagrindinė funkcija yra pagerinti matomumą pačiam vairuotojui, ryški priešrūkinių žibintų šviesa taip pat padeda kitiems eismo dalyviams anksčiau pastebėti jūsų automobilį sudėtingomis sąlygomis.

Reikia pabrėžti, kad priešrūkiniai žibintainėra skirti naudoti geromis oro sąlygomis ar kaip dienos šviesos žibintai (DRL). Jų ryški, plačiai sklindanti šviesa gali akinti kitus vairuotojus, ypač tamsiu paros metu ar esant šlapiai kelio dangai, kai atspindžiai sustiprėja. Netinkamas naudojimas ne tik erzina kitus eismo dalyvius, bet ir gali būti pavojingas bei užtraukti baudą pagal Kelių eismo taisykles.

Techniniai Aspektai: Lemputės, Elektros Sistema ir Valdymas

Volvo V70 priešrūkiniuose žibintuose dažniausiai montuojamoshalogeninės lemputės. Priklausomai nuo modelio kartos ir specifikacijos, tai gali būti H1, H3, H8 ar H11 tipo lemputės. Jos pasižymi pakankamu ryškumu ir priimtina kaina, tačiau turi ribotą tarnavimo laiką ir generuoja nemažai šilumos. Keičiant lemputes, svarbu naudoti tik gamintojo nurodyto tipo ir galingumo lemputes, nes galingesnės lemputės gali pažeisti reflektorių, laidus ar net sukelti gaisro pavojų dėl perkaitimo.

Pastaruoju metu populiarėjaLED (šviesos diodų) lemputės kaip halogeninių pakaitalas. Jų privalumai – mažesnis energijos suvartojimas, ilgesnis tarnavimo laikas ir dažnai ryškesnė, baltesnė šviesa. Tačiau keičiant halogenines lemputes į LED Volvo V70 modelyje, reikia atkreipti dėmesį į kelis aspektus:

  • Suderinamumas: Ne visos LED lemputės yra tiesiogiai suderinamos su automobilio elektros sistema. Dėl mažesnio energijos suvartojimo automobilio kompiuteris gali klaidingai interpretuoti tai kaip perdegusią lemputę ir rodyti klaidos pranešimą prietaisų skydelyje (CANBUS klaida). Tokiais atvejais gali prireikti specialių "CANBUS ready" LED lempučių arba papildomų varžų (rezistorių).
  • Šviesos srauto formavimas: LED lemputės šviesos šaltinio geometrija skiriasi nuo halogeninės lemputės kaitinimo siūlo. Todėl, įdėjus LED lemputę į halogeniniam žibintui skirtą reflektorių, šviesos spindulys gali būti suformuotas neteisingai – per daug išsklaidytas, su netinkamu "nukirtimu" arba akinti kitus vairuotojus, net jei pati lemputė yra labai ryški. Kokybiškos LED lemputės stengiasi imituoti halogeninės lemputės šviesos šaltinio padėtį, tačiau rezultatas ne visada būna idealus.
  • Teisinis aspektas: Kai kuriose šalyse neoriginalių, nesertifikuotų LED lempučių naudojimas žibintuose, kurie nebuvo joms suprojektuoti, gali būti nelegalus.

Priešrūkinių žibintų elektros sistema yra gana standartinė. Ji apima:

  • Jungiklį: Dažniausiai salone, ant prietaisų skydelio ar vairo kolonėlės svirtelės, esantis mygtukas ar jungiklis, kuriuo vairuotojas įjungia ir išjungia priešrūkinius žibintus. Paprastai priekinius priešrūkinius žibintus galima įjungti tik tada, kai įjungti bent gabaritiniai žibintai arba artimosios šviesos.
  • Relę: Elektromagnetinis jungiklis, kuris valdo didelę srovę, tekančią į žibintus. Jungiklis salone siunčia tik silpną signalą relei, o ši jau įjungia pagrindinę maitinimo grandinę. Tai apsaugo jungiklį nuo didelės apkrovos.
  • Saugiklį: Apsauginis elementas, kuris perdega ir nutraukia grandinę, jei srovė joje viršija leistiną normą (pvz., dėl trumpojo jungimo), taip apsaugodamas laidus ir kitus komponentus nuo pažeidimų.
  • Laidus: Laidų pynė, jungianti jungiklį, relę, saugiklį ir pačius žibintus su automobilio akumuliatoriumi ir įžeminimu.

Įjungus priešrūkinius žibintus, prietaisų skydelyje paprastai užsidega atitinkamas indikatorius – žalias arba geltonas simbolis, vaizduojantis žibintą su įstrižais spinduliais, perbrauktais banguota linija (simbolizuojančia rūką).

Naudojimo Taisyklės ir Etiketas

Teisingas priešrūkinių žibintų naudojimas yra ne tik techninis, bet ir teisinis bei etikos klausimas. Lietuvoje, kaip ir daugelyje Europos šalių, jų naudojimą reglamentuoja Kelių eismo taisyklės (KET). Pagrindinės nuostatos yra šios:

  • Priekinius priešrūkinius žibintusleidžiama naudoti tik esant blogam matomumui dėlrūko, smarkaus lietaus, snygio ar pūgos.
  • Juos taip patleidžiama naudoti tamsiuoju paros metuneapšviestuose kelių ruožuose važiuojant kartu su artimosiomis šviesomis (kai kuriose šalyse tai leidžiama tik vingiuotuose keliuose, bet Lietuvos KET tokio apribojimo neturi). Tačiau šis punktas dažnai interpretuojamas neteisingai – jei matomumas geras, jų naudoti nereikėtų net ir neapšviestame kelyje, nes jie gali akinti kitus.
  • Draudžiama naudoti priešrūkinius žibintus, kai matomumas yra geras, ypač tamsiu paros metu, nes jie akina kitus vairuotojus.
  • Priešrūkiniai žibintainėra dienos šviesos žibintai (DRL) ir negali būti naudojami vietoje jų. Dienos šviesos žibintai turi kitokią paskirtį (padaryti automobilį geriau matomą dieną) ir kitokią šviesos sklaidą.

Be teisinių reikalavimų, svarbus ir vairavimo etiketas. Net jei formaliai sąlygos leidžia naudoti priešrūkinius žibintus (pvz., lengvas rūkas), reikėtų įvertinti, ar jie tikrai reikalingi ir ar neakins kitų. Jei artėjant kitam automobiliui ar važiuojant paskui jį matote, kad jūsų priešrūkiniai žibintai sukelia diskomfortą (pvz., ryškiai atsispindi veidrodėliuose), mandagu juos išjungti, jei tai nekelia pavojaus jūsų pačių saugumui.

Dažna klaida – pamiršti išjungti priešrūkinius žibintus, kai oro sąlygos pagerėja. Vairuotojas pripranta prie papildomo apšvietimo ir nepastebi, kad rūkas išsisklaidė ar lietus liovėsi. Reikėtų periodiškai tikrinti prietaisų skydelio indikatorių ir sąmoningai išjungti šiuos žibintus, kai jie nebereikalingi.

Priežiūra ir Gedimų Diagnostika

Nors priešrūkiniai žibintai yra gana paprastos konstrukcijos, jie, kaip ir bet kuri automobilio dalis, reikalauja tam tikros priežiūros ir gali sugesti. Pagrindiniai priežiūros aspektai:

  • Švara: Reguliariai valykite žibintų stikliukus nuo purvo, vabzdžių ir druskų apnašų (ypač žiemą). Nešvarus stikliukas smarkiai sumažina šviesos srautą ir gali iškraipyti spindulio formą.
  • Sandarumas: Periodiškai apžiūrėkite, ar žibinto korpusas nėra įtrūkęs, ar sandarikliai nepažeisti. Jei į žibinto vidų patenka drėgmė, ji kondensuojasi ant stikliuko iš vidaus ("rasoja"), blogina matomumą, gali sukelti reflektoriaus koroziją ar net trumpąjį jungimą elektros jungtyse.
  • Stikliuko būklė: Patikrinkite, ar stikliukas nėra smarkiai subraižytas ar matinį paviršių įgavęs nuo akmenukų smūgių. Stipriai pažeistas stikliukas ne tik blogai praleidžia šviesą, bet ir gali būti techninės apžiūros reikalavimų neatitikimo priežastis. Kartais polikarbonato stikliukus galima nupoliruoti ir atkurti jų skaidrumą.
  • Tvirtinimas: Įsitikinkite, kad žibintai tvirtai laikosi savo vietoje ir nevibruoja važiuojant. Atsilaisvinęs žibintas gali neteisingai šviesti ir greičiau sugesti.

Dažniausi priešrūkinių žibintų gedimai ir jų diagnostika:

  1. Nešviečia vienas žibintas:
    • Perdegusi lemputė: Tai pati dažniausia priežastis. Reikia pakeisti lemputę.
    • Blogas kontaktas lemputės lizde arba jungtyje: Patikrinkite, ar lemputė gerai įstatyta, ar jungtis švari ir tvirtai sujungta. Kontaktai gali oksiduotis, ypač jei į žibintą patenka drėgmė.
    • Pažeistas laidas iki žibinto: Apžiūrėkite laidus, einančius į neveikiantį žibintą, ar nėra matomų pažeidimų, nutrūkimų.
  2. Nešviečia abu žibintai:
    • Perdegęs saugiklis: Raskite priešrūkinių žibintų saugiklį (vieta nurodyta automobilio vartotojo vadove) ir patikrinkite, ar jis neperdegęs. Jei perdegęs, pakeiskite jį tokios pačios amperinės vertės saugikliu. Jei naujas saugiklis iškart perdega, grandinėje yra trumpasis jungimas, kurį reikia surasti ir pašalinti.
    • Sugedusi relė: Priešrūkinių žibintų relė gali sugesti. Kartais galima išgirsti jos spragtelėjimą įjungiant jungiklį. Jei spragtelėjimo nėra arba jis neįprastas, relė gali būti kalta. Galima pabandyti laikinai sukeisti ją vietomis su kita tokia pačia rele (jei automobilyje tokių yra), atsakinga už mažiau svarbią funkciją, ir pažiūrėti, ar problema išsispręs.
    • Sugedęs jungiklis salone: Nors tai retesnis gedimas, pats jungiklis taip pat gali sugesti.
    • Problema bendroje grandinėje: Gali būti pažeistas pagrindinis maitinimo laidas arba įžeminimo taškas, bendras abiem žibintams.
  3. Žibintas šviečia, bet silpnai arba mirksi:
    • Blogas kontaktas: Dažniausia priežastis – prastas kontaktas lemputės lizde, jungtyje arba įžeminimo taške.
    • Senstanti lemputė: Halogeninės lemputės senstant gali prarasti ryškumą.
    • Įtampos kritimas: Problemos su generatoriumi ar laidais gali sukelti įtampos kritimą grandinėje.
  4. Žibinto viduje kaupiasi drėgmė (rasoja):
    • Pažeistas sandarumas: Įtrūkęs korpusas, pažeistas stikliuko sandariklis arba netinkamai uždarytas dangtelis lemputės keitimui. Reikia rasti nesandarumo vietą ir ją užsandarinti arba pakeisti pažeistą dalį. Mažas rasojimas po plovimo ar esant dideliems temperatūrų skirtumams kartais gali būti normalus reiškinys, jei drėgmė greitai išgaruoja įjungus žibintus, tačiau nuolatinis vandens kaupimasis rodo problemą.

Atliekant bet kokius darbus su elektros sistema, rekomenduojama atjungti automobilio akumuliatoriaus neigiamą gnybtą, kad būtų išvengta trumpojo jungimo.

Remontas ir Keitimas

Priešrūkinių žibintų remontas dažniausiai apsiriboja lemputės keitimu, kontaktų valymu ar smulkių korpuso pažeidimų tvarkymu. Jei žibintas stipriai pažeistas (pvz., sudaužytas stikliukas, sulaužytas korpusas ar reflektorius), jį tenka keisti nauju arba naudotu.

Lemputės keitimas: Priklausomai nuo Volvo V70 modelio, prieiga prie priešrūkinio žibinto lemputės gali skirtis. Kartais ją galima pasiekti per specialią angą ratų arkoje arba iš apatinės buferio dalies, nuėmus apsauginį dangtelį. Kitais atvejais gali tekti dalinai atlaisvinti arba net nuimti priekinį buferį. Tikslią procedūrą reikėtų pasitikrinti automobilio remonto vadove. Keičiant halogeninę lemputę, svarbu neliesti jos stiklinės kolbos plikais pirštais, nes riebalų pėdsakai gali sukelti netolygų kaitimą ir sutrumpinti lemputės tarnavimo laiką. Naudokite švarias pirštines arba servetėlę.

Žibinto keitimas: Jei reikia keisti visą žibinto bloką, dažniausiai tenka nuimti bent dalį priekinio buferio arba kitas apdailos detales, kad būtų galima pasiekti žibinto tvirtinimo varžtus ar spaustukus. Procedūra gali būti sudėtinga ir reikalauti specifinių įrankių bei žinių. Prieš pradedant darbus, būtina atjungti elektros jungtį. Sumontavus naują žibintą, svarbu įsitikinti, kad jis tinkamai sureguliuotas (jei yra reguliavimo galimybė), kad neakintų kitų vairuotojų.

Nors kai kuriuos paprastus darbus, pavyzdžiui, lemputės keitimą (jei prieiga lengva), gali atlikti pats automobilio savininkas, sudėtingesnius gedimus ar žibinto keitimą, ypač jei reikia nuimti buferį, geriau patikėti profesionaliems autoserviso meistrams. Jie turi reikiamą įrangą, patirtį ir gali užtikrinti, kad darbai bus atlikti kokybiškai ir saugiai.

Atsarginių Dalių Paieška ir Tiekėjai

Sugedus Volvo V70 priešrūkiniam žibintui ar jo komponentui, kyla klausimas, kur ieškoti atsarginių dalių. Galimi keli variantai:

  • Oficialūs Volvo atstovai: Čia galima įsigyti originalias (OEM – Original Equipment Manufacturer) dalis. Jos pasižymi aukščiausia kokybe, tiksliai atitinka automobilio specifikacijas ir joms suteikiama gamintojo garantija. Tačiau originalios dalys paprastai yra brangiausios.
  • Nepriklausomi autodalių pardavėjai: Jie siūlo platų asortimentą tiek originalių, tiek alternatyvių gamintojų (aftermarket) dalių. Alternatyvios dalys dažnai būna pigesnės už originalias, tačiau jų kokybė gali svyruoti nuo labai geros iki prastos. Verta rinktis žinomų ir patikimų prekės ženklų gaminius. Tokie pardavėjai dažnai turi ir fizines parduotuves, ir elektronines prekybos platformas.
  • Internetinės parduotuvės ir platformos: Specializuotos internetinės parduotuvės, pavyzdžiui, Lietuvoje veikiančiosSrotas24.lt ar tarptautinės platformos kaipRRR.LT, siūlo tiek naujas, tiek naudotas dalis. Naudotų dalių paieška tokiose platformose gali būti ypač patogi ieškant retesnių ar senesnių modelių dalių už prieinamą kainą. Čia galima rasti konkrečių dalių pagal kodus (pvz., minėtasis31213102 ar31213175) ir palyginti skirtingų pardavėjų kainas. Svarbu atkreipti dėmesį į dalies būklę (jei naudota), pardavėjo patikimumą ir pristatymo sąlygas.
  • Automobilių laužynai (šrotai): Čia galima rasti naudotų originalių dalių už žymiai mažesnę kainą nei naujos. Tai geras pasirinkimas, jei biudžetas ribotas, tačiau reikia atidžiai įvertinti dalies būklę prieš perkant.

Renkantis dalį, ypač naudotą ar alternatyvaus gamintojo, būtina įsitikinti, kad ji tiksliai tinka jūsų Volvo V70 modeliui. Reikia atsižvelgti į:

  • Modelio kartą ir gamybos metus: Pvz., V70 II (P2) ir V70 III (P3, 2007-2016 m.) žibintai skiriasi.
  • Kėbulo pusę: Kairės (vairuotojo) ir dešinės (keleivio) pusės žibintai yra skirtingi.
  • Specifikaciją: Kartais gali būti skirtumų tarp skirtingų komplektacijų (pvz., R-Design modeliai gali turėti kitokio dizaino žibintus).
  • Dalies kodą: Jei įmanoma, geriausia ieškoti dalies pagal originalų Volvo kodą.

Informacija, pateikiama interneto svetainėse, pvz., kad "VOLVO V70 2007 - 2016 PRIEŠRŪKINIAI ŽIBINTAI, JŲ DALYS" yra kategorija, padeda susiaurinti paiešką iki konkrečios modelio kartos. Taip pat svarbu atkreipti dėmesį į pardavėjų siūlomas konsultacijas ar galimybę prekes atsiimti fizinėse parduotuvėse, kur galima pasitarti su specialistais.

Priešrūkinių Žibintų Reikšmė Bendrame Saugumo Kontekste

Nors priešrūkiniai žibintai yra tik maža automobilio apšvietimo sistemos dalis, jų vaidmuo bendrame eismo saugumo kontekste yra reikšmingas, ypač tam tikromis specifinėmis sąlygomis. Jų gebėjimas pagerinti matomumą ten, kur įprastos šviesos yra neefektyvios, tiesiogiai prisideda prie avarijų rizikos mažinimo prasto oro sąlygomis.

Geresnis kelio dangos, ženklinimo linijų ir kelkraščių matomumas leidžia vairuotojui tiksliau išlaikyti automobilį savo eismo juostoje ir anksčiau pastebėti kliūtis ar staigius kelio posūkius. Tai ypač svarbu važiuojant nežinomais ar vingiuotais keliais rūke ar smarkaus lietaus metu.

Tačiau svarbu suvokti ir antrines bei tretines netinkamo naudojimo pasekmes. Priešrūkinių žibintų naudojimas geromis sąlygomis ne tik pažeidžia KET, bet ir sukelia realų pavojų:

  • Akinimas: Ryški, žemai sklindanti šviesa gali akinti priešais atvažiuojančius ar priekyje važiuojančius vairuotojus (per veidrodėlius), blogindama jų matomumą ir reakcijos laiką.
  • Dėmesio atitraukimas: Nereikalingai ryškios šviesos gali blaškyti kitus vairuotojus.
  • Klaidingas saugumo jausmas: Vairuotojas, įsijungęs visas įmanomas šviesas, gali jaustis pernelyg saugiai ir viršyti saugų greitį esant prastam matomumui. Priešrūkiniai žibintai padeda matyti geriau, bet jie nepanaikina rizikos, susijusios su prastomis oro sąlygomis. Svarbiausia priemonė išlieka sumažintas greitis ir padidintas atstumas.

Todėl kritinis mąstymas ir atsakingas požiūris į priešrūkinių žibintų naudojimą yra būtini. Jie yra įrankis, skirtas specifinėms situacijoms, o ne papildomas aksesuaras ar būdas "pagerinti" automobilio išvaizdą. Supratimas, kada ir kodėl juos naudoti (ir kada nenaudoti), yra gero vairuotojo požymis.

Galų gale, Volvo V70 priešrūkiniai žibintai, kaip ir visas automobilis, yra inžinerinis sprendimas, skirtas konkrečiai problemai spręsti. Jų efektyvumas priklauso ne tik nuo techninės būklės, bet ir nuo vairuotojo gebėjimo teisingai ir laiku juos panaudoti, atsižvelgiant į aplinkybes, taisykles ir pagarbą kitiems eismo dalyviams. Tinkamai prižiūrimi ir naudojami, jie tampa vertingu pagalbininku kelyje, padedančiu saugiai pasiekti kelionės tikslą net ir pačiomis nepalankiausiomis oro sąlygomis.

Tags:

Panašūs įrašai: