Mercedes-Benz E-klasė jau dešimtmečius yra verslo klasės automobilių segmento etalonas, o E220 variantas, ypač su dyzeliniu varikliu, dažnai tampa populiariu pasirinkimu ieškantiems komforto, prestižo ir ekonomiškumo derinio. Tačiau ar šis modelis tikrai vertas investicijos, ypač žvelgiant į naudotų automobilių rinką, kurioje gausu įvairių kartų ir būklės egzempliorių? Šiame straipsnyje gilinamės į Mercedes-Benz E220 specifiką, nagrinėdami skirtingų kartų modelius, jų variklius, dažniausiai pasitaikančias problemas, eksploatacijos ypatumus ir bendrą vertę, siekdami pateikti kuo objektyvesnį vaizdą potencialiems pirkėjams.

Specifiniai E220 Varikliai: Širdis ir Achilo Kulnas

E220 žymėjimas dažniausiai asocijuojasi su dyzeliniais varikliais, kurie per ilgą E-klasės istoriją nuolat evoliucionavo. Kiekvienas motoras turi savų privalumų ir trūkumų, kuriuos būtina žinoti prieš priimant sprendimą.

OM651 Variklis: Populiarus, Bet Reikalaujantis Dėmesio (W212, Ankstyvas W213)

Bene plačiausiai paplitęs E220 variklis, montuotas į W212 kartos modelius ir pirmuosius W213, yra 2.1 litro darbinio tūrio keturių cilindrų dyzelinis agregatas OM651. Šis variklis buvo siūlomas įvairių galios variantų (pvz., 125 kW/170 AG, 150 kW/204 AG E250 CDI versijoje, bet techniškai labai panašus).

Privalumai: Pagrindinis OM651 privalumas – santykinai geros degalų sąnaudos ir pakankamas sukimo momentas, užtikrinantis malonią trauką tiek mieste, tiek užmiestyje. Vairuotojai dažnai giria jo dinamiką, ypač lyginant su ankstesnių kartų dyzeliais.

Trūkumai ir Dažnos Problemos: Deja, OM651 pagarsėjo ir tam tikromis specifinėmis problemomis, kurios gali pareikalauti nemažų investicijų:

  • Pjezoelektriniai purkštukai (ankstyvesnėse versijose): Delphi gaminti purkštukai buvo linkę gesti, o jų keitimas ar remontas nėra pigus. Vėlesnėse versijose pereita prie patikimesnių solenoidinių purkštukų. Prieš perkant W212 su OM651, būtina patikrinti purkštukų būklę diagnostikos įranga.
  • Paskirstymo grandinė: Nors grandinė laikoma ilgaamžiškesne už diržą, OM651 atveju ji yra variklio gale (prie pavarų dėžės). Dėl šios konstrukcinės ypatybės, grandinei išsitampius (kas pasitaiko, ypač esant didesnei ridai ar netinkamai priežiūrai), jos keitimas reikalauja variklio išėmimo. Tai labai brangi procedūra, dažnai viršijanti 1000-1500 eurų ribą specializuotuose servisuose. Būdingas grandinės išsitampymo požymis – barškėjimas užvedant šaltą variklį.
  • Vandens siurblys: Pasitaiko siurblio guolių gedimų ar nuotėkių. Nors pati detalė nėra itin brangi, jos keitimas taip pat reikalauja darbo.
  • Tepalo siurblio problemos: Retesnės, bet pasitaikančios problemos, galinčios sukelti rimtų variklio pažeidimų dėl nepakankamo tepimo.

Savininkų atsiliepimai apie OM651 variklį yra labai prieštaringi. Vieni džiaugiasi ekonomiškumu ir galia, reguliariai prižiūrėdami automobilį ir išvengdami rimtų gedimų. Kiti susiduria su brangiais remontais, ypač susijusiais su grandine ar purkštukais, ir laiko šį variklį ne pačiu patikimiausiu Mercedes-Benz kūriniu. Kritiškai svarbu yra automobilio priežiūros istorija ir atlikti darbai.

OM654 Variklis: Modernesnis ir Patikimesnis? (W213 ir Naujesni)

Su W213 karta Mercedes-Benz pristatė visiškai naują dyzelinių variklių šeimą, o E220 gavo OM654 variklį. Tai 2.0 litrų darbinio tūrio, aliumininio bloko keturių cilindrų agregatas (dažniausiai 143 kW/194 AG), sukurtas atitikti griežtesnius Euro 6 emisijų standartus.

Privalumai: OM654 yra pastebimai tylesnis, sklandžiau veikiantis ir dar ekonomiškesnis nei jo pirmtakas OM651. Dėl mažesnės trinties ir optimizuoto degimo proceso jis pasižymi mažesnėmis vibracijomis ir geresne dinamika prie žemesnių sūkių. Daugelis ekspertų ir savininkų laiko jį gerokai patikimesniu už OM651, ypač kalbant apie anksčiau minėtas specifines OM651 problemas (pvz., grandinės vieta perkelta į priekį, kas supaprastina aptarnavimą).

Trūkumai ir Potencialios Problemos:

  • Sudėtinga išmetimo sistema: Kaip ir visi modernūs dyzeliai, OM654 turi sudėtingą išmetamųjų dujų apdorojimo sistemą su DPF (kietųjų dalelių filtru) ir SCR (AdBlue) technologija. Šios sistemos reikalauja priežiūros ir gali kelti problemų, ypač važinėjant trumpais atstumais mieste (DPF regeneracijos sunkumai) arba esant AdBlue sistemos gedimams (NOx davikliai, siurbliai, purkštukai). Remontas gali būti brangus.
  • Ankstyvųjų modelių "vaikiškos ligos": Nors bendrai laikomas patikimu, pirmųjų gamybos metų modeliai gali turėti specifinių, gamintojo vėliau ištaisytų trūkumų. Vis dėlto, masinių, sisteminių problemų, būdingų OM651, kol kas nefiksuojama.

Renkantis W213 E220d su OM654 varikliu, gaunamas modernesnis, efektyvesnis ir potencialiai patikimesnis automobilis nei su OM651. Tačiau reikia nepamiršti modernių dyzelių priežiūros ypatumų ir potencialių išlaidų, susijusių su ekologinėmis sistemomis.

Benzininiai E220 Variantai

Nors E220 dažniausiai yra dyzelis, kai kuriose rinkose ar specifiniais gamybos metais galėjo būti siūlomi ir benzininiai variantai su panašiu žymėjimu. Tačiau dažniau keturių cilindrų benzininiai E-klasės modeliai žymimi kaip E200 ar E250. Jei svarstote apie benzininį variantą, reikėtų nagrinėti konkrečius tų modelių variklius (pvz., M271, M274, M264), kurie turi savų privalumų (tylesnis veikimas, paprastesnė konstrukcija be DPF/AdBlue) ir trūkumų (didesnės degalų sąnaudos, specifinės problemos kaip M271 grandinės ar M274 tepalų nuotėkiai).

Skirtingų Kartų E220 Ypatumai

E220 žymėjimas buvo naudojamas keliose E-klasės kartose. Kiekviena karta turi savitą charakterį, technologijas ir potencialias problemas.

W211 Karta (2002-2009): Komfortas su Potencialiomis Bėdomis

Nors E220 CDI (su OM646 ir vėliau OM646 EVO varikliais, laikomais patikimesniais už OM651) buvo populiarus W211 modelis, ši karta bendrai pagarsėjo keliomis rimtomis problemomis:

  • SBC (Sensotronic Brake Control): Elektrohidraulinė stabdžių sistema (montuota iki 2006 m. atnaujinimo) turėjo ribotą resurso bloką, kurį pasiekus reikėdavo keisti. Tai labai brangi procedūra (tūkstančiai eurų). Nors Mercedes-Benz vykdė aptarnavimo akcijas, perkant tokį automobilį būtina įsitikinti bloko būkle arba rinktis modelį po atnaujinimo su įprasta hidrauline sistema.
  • Korozija: Ypač ankstyvesni W211 modeliai (iki 2005-2006 m.) buvo linkę į koroziją, ypač durelių apačioje, sparnų arkose, bagažinės dangčio srityje. Tai buvo žingsnis atgal lyginant su legendiniu W124 patvarumu.
  • Elektronikos gedimai: Sudėtinga elektronika kartais keldavo problemų su įvairiais davikliais, blokais (pvz., SAM moduliais).
  • Airmatic pakaba: Orinė pakaba (jei įrengta) suteikia puikų komfortą, bet yra linkusi į gedimus (kompresorius, oro pagalvės, vožtuvų blokas), o remontas brangus.

Nepaisant šių trūkumų, gerai prižiūrėtas W211 E220 CDI po atnaujinimo (nuo 2006 m.) gali būti komfortiškas ir santykinai patikimas pasirinkimas už patrauklią kainą, tačiau kruopšti patikra prieš perkant yra absoliučiai būtina.

W212 Karta (2009-2016): Dizaino Šuolis ir OM651 Iššūkiai

W212 pasižymėjo radikaliai pasikeitusiu, kampuotesniu dizainu ir modernesniu interjeru. Būtent šioje kartoje E220 CDI su OM651 varikliu tapo itin populiarus.

  • Variklio problemos: Kaip jau minėta, OM651 purkštukai ir paskirstymo grandinė yra pagrindiniai šios kartos E220 CDI galvos skausmai.
  • Pavarų dėžė: 7G-Tronic automatinė pavarų dėžė (722.9) bendrai laikoma patikima, tačiau reikalauja reguliaraus tepalų keitimo (kas 60 000 - 100 000 km, priklausomai nuo rekomendacijų). Pasitaiko valdymo plokštės (conductor plate) gedimų, ypač ankstyvesniuose modeliuose.
  • Elektronika: Nors patikimesnė nei W211, bet vis tiek sudėtinga. Gali pasitaikyti problemų su parkavimo davikliais, LED žibintais (ypač po atnaujinimo 2013 m.), multimedijos sistema.
  • Pakaba: Standartinė pakaba yra patvari. Airmatic (jei yra) išlieka potencialiu brangių gedimų šaltiniu.
  • Kokybės gerinimas po atnaujinimo: Modeliai po 2013 m. atnaujinimo (facelift) dažnai laikomi kokybiškesniais, su ištaisytais kai kuriais ankstyvųjų modelių trūkumais ir modernesne išvaizda bei technologijomis (pvz., LED žibintai).

W212 E220 CDI yra patrauklus pasirinkimas dėl komforto, erdvės ir vis dar modernios išvaizdos (ypač po atnaujinimo). Tačiau OM651 variklio reputacija verčia būti labai atsargiems ir rinktis tik gerai prižiūrėtą egzempliorių su skaidria istorija, idealiu atveju – su jau pakeista paskirstymo grandine ar patikrintais purkštukais.

W213 Karta (Nuo 2016 m.): Technologijų Era ir OM654

Naujausia E-klasės karta W213 žengė didelį žingsnį technologijų srityje su dideliais ekranais prietaisų skydelyje ir centre, pažangiomis vairuotojo pagalbos sistemomis ir naujuoju OM654 varikliu E220d versijoje.

  • Variklis ir ekologija: OM654 yra pagrindinis privalumas patikimumo ir efektyvumo prasme, tačiau reikia atsižvelgti į DPF/AdBlue sistemų priežiūrą.
  • Infotainment sistema: Sudėtinga COMAND ar vėlesnė MBUX sistema kartais gali strigti, reikalauti programinės įrangos atnaujinimų.
  • Vairuotojo pagalbos sistemos: Nors labai naudingos, tačiau jų davikliai ir kameros (pvz., priekiniame stikle) yra jautrūs pažeidimams, o kalibravimas ar keitimas gali būti brangus.
  • Interjero medžiagos: Nors dizainas įspūdingas, kai kurie savininkai pastebi, kad tam tikros interjero detalės (ypač blizgūs plastikai) nėra tokios atsparios įbrėžimams kaip ankstesnėse kartose.
  • 9G-Tronic pavarų dėžė: Standartiškai montuojama 9 laipsnių automatinė pavarų dėžė veikia sklandžiai ir efektyviai, tačiau taip pat reikalauja reguliaraus tepalų keitimo pagal gamintojo nurodymus.

W213 E220d yra moderniausias, technologiškai pažangiausias ir potencialiai patikimiausias E220 variantas, ypač kalbant apie variklį. Tačiau jo kaina naudotų automobilių rinkoje vis dar yra aukšta, o sudėtingos elektroninės sistemos ilgainiui gali tapti brangių gedimų šaltiniu.

Bendri Eksploatacijos Aspektai ir Išlaidos

Nepriklausomai nuo kartos, Mercedes-Benz E220 eksploatacija turi tam tikrų bendrų bruožų:

Degalų sąnaudos: Dyzeliniai E220 variantai (ypač OM654) pasižymi geromis degalų sąnaudomis. Užmiestyje galima tikėtis 5-6 l/100 km, mieste – 7-9 l/100 km, priklausomai nuo vairavimo stiliaus ir eismo sąlygų. OM651 bus šiek tiek mažiau ekonomiškas nei OM654.

Priežiūros kaštai: Mercedes-Benz priežiūra yra brangesnė nei vidutinės klasės automobilių. Tai lemia tiek detalių kainos, tiek darbo įkainiai specializuotuose servisuose ar oficialiose atstovybėse. Reguliarūs aptarnavimai (tepalų, filtrų keitimas) yra būtini norint išlaikyti automobilio patikimumą, ypač kalbant apie variklį ir automatinę pavarų dėžę.

Remonto kaštai: Kaip matyti iš dažniausiai pasitaikančių problemų analizės, kai kurie remontai gali būti labai brangūs (OM651 grandinė, SBC blokas W211, Airmatic pakaba, DPF/AdBlue sistemos, elektronikos gedimai). Prieš perkant būtina ne tik kruopšti patikra, bet ir finansinės pagalvės turėjimas nenumatytiems atvejams.

Draudimas: Kasko draudimas E-klasės Mercedes-Benz automobiliui bus brangesnis nei paprastesniems modeliams dėl didesnės automobilio vertės ir galimų remonto kaštų.

Komfortas ir Važiavimo Savybės: E-klasė tradiciškai siūlo aukštą komforto lygį. Pakaba (net standartinė) gerai sugeria kelio nelygumus, garso izoliacija puiki, sėdynės patogios ilgose kelionėse. Važiavimo savybės orientuotos į stabilumą ir komfortą, o ne sportiškumą (nebent tai AMG Line versija su standesne pakaba ir žemesnio profilio padangomis).

Interjero Kokybė: Nors su kiekviena karta dizainas ir technologijos keičiasi, Mercedes-Benz stengiasi išlaikyti aukštą surinkimo kokybę ir naudoti malonias liesti medžiagas. W212 ir ypač W213 interjerai atrodo solidžiai ir prabangiai.

Rinkos Pozicija ir Alternatyvos

Mercedes-Benz E220 konkuruoja su kitais premium verslo klasės sedanais (ar universalais), tokiais kaip:

  • BMW 5 serija (ypač 520d): Dažnai laikomas sportiškesniu, dinamiškesniu vairuoti automobiliu, tačiau gali šiek tiek nusileisti E-klasei komforto lygiu. BMW dyzeliniai varikliai taip pat turi savų niuansų (pvz., N47 variklio grandinės problemos).
  • Audi A6 (ypač 2.0 TDI): Pasižymi puikia interjero kokybe, dažnai siūlo Quattro visų varančiųjų ratų pavarą. Važiavimo savybės yra geras kompromisas tarp komforto ir sportiškumo. 2.0 TDI varikliai taip pat turėjo savų problemų skirtingose kartose.
  • Kitos alternatyvos: Volvo S90/V90, Jaguar XF, Lexus ES (dažniau hibridinis). Šie modeliai siūlo kitokį požiūrį į prabangą ir technologijas.

Lyginant su konkurentais, Mercedes-Benz E220 dažniausiai išsiskiria komfortu, prestižu ir, ypač su OM654 varikliu, geru efektyvumo ir galios balansu. Tačiau potencialūs pirkėjai turėtų įvertinti ir konkurentų siūlomus privalumus bei trūkumus.

Kam Skirtas Mercedes-Benz E220? Auditorijos Aspektai

Atsižvelgiant į skirtingas kartas ir jų ypatumus, E220 gali tikti įvairiems pirkėjams:

Pradedantiesiems ar Turintiems Ribotą Biudžetą: Senesnės kartos (W211 po atnaujinimo, W212) gali atrodyti viliojančiai dėl žemos pradinės kainos. Tačiau būtina labai kruopščiai tikrinti automobilio būklę, ypač žinomas problemines vietas (SBC, OM651 grandinė, korozija), ir turėti omenyje potencialiai aukštus remonto kaštus. Galbūt verta ieškoti paprastesnės komplektacijos, be Airmatic pakabos. Serviso istorija yra kritiškai svarbi.

Ieškantiems Modernumo ir Patikimumo Balanso: W212 po atnaujinimo (nuo 2013 m.) arba ankstyvesni W213 modeliai su OM654 varikliu gali būti geras pasirinkimas. Jie siūlo modernesnes technologijas ir išvaizdą nei W211, o OM654 variklis (W213) laikomas patikimesniu už OM651. Vis dėlto, kaina bus aukštesnė, o W213 atveju reikia nepamiršti DPF/AdBlue priežiūros.

Technologijų Entuziastams ir Vertinantiems Naujoves: Naujausi W213 modeliai su MBUX sistema, pažangiomis vairuotojo pagalbos sistemomis ir OM654 varikliu pasiūlys daugiausiai modernumo. Tačiau tai brangiausias variantas, o ilgalaikė sudėtingų sistemų eksploatacija gali pareikalauti investicijų.

Profesionalams ir Verslui: E-klasė išlieka populiariu pasirinkimu verslo klientams dėl savo įvaizdžio, komforto ir tinkamumo ilgoms kelionėms. E220d (ypač W213) siūlo gerą reprezentatyvumo ir eksploatacinių kaštų (degalų sąnaudų) santykį.

Apibendrinant: Ar Verta Rinktis Mercedes-Benz E220?

Mercedes-Benz E220 gali būti puikus automobilis, siūlantis aukštą komforto lygį, solidų įvaizdį ir, ypač su naujesniais dyzeliniais varikliais, gerą ekonomiškumą. Tačiau tai nėra automobilis, kurį galima pirkti aklai, ypač naudotą.

Sėkmės faktoriai renkantis E220:

  1. Kruopšti patikra prieš perkant: Būtina patikrinti konkrečios kartos ir variklio žinomas problemines vietas specializuotame servise. Diagnostika, pakabos patikra, kėbulo apžiūra dėl korozijos (ypač W211), variklio darbo įvertinimas (pašaliniai garsai, dūmingumas) yra privalomi.
  2. Skaidri serviso istorija: Reguliariai ir pagal gamintojo reikalavimus prižiūrėtas automobilis turi kur kas didesnę tikimybę tarnauti patikimai.
  3. Konkretaus variklio įvertinimas: OM654 (W213) bendrai laikomas patikimesniu pasirinkimu nei OM651 (W212). Jei renkatės OM651, įsitikinkite purkštukų ir grandinės būkle arba būkite pasiruošę potencialioms investicijoms.
  4. Realistiškas biudžeto planavimas: Reikia nusimatyti lėšų ne tik automobilio įsigijimui, bet ir jo priežiūrai bei galimiems nenumatytiems remontams, kurie premium segmente gali būti brangūs.

Venkite pigiausių rinkoje esančių variantų – dažnai žema kaina slepia prastą būklę ar didelę ridą su laukiančiais brangiais remontais. Geriau sumokėti šiek tiek daugiau už tvarkingą, prižiūrėtą egzempliorių su aiškia istorija.

Atsakius į klausimą "Ar verta?", vienareikšmio atsakymo nėra. Tai priklauso nuo jūsų prioritetų, biudžeto ir pasiruošimo susidurti su potencialiais premium automobilio eksploatacijos iššūkiais. Jei ieškote maksimalaus komforto, prestižo ir esate pasiruošę skirti lėšų tinkamai priežiūrai, gerai pasirinktas Mercedes-Benz E220 gali tapti puikiu ir ilgamečiu palydovu kelyje. Tačiau jei pagrindinis prioritetas yra minimalūs eksploatacijos kaštai ir absoliutus patikimumas be jokių "bet", galbūt verta apsvarstyti ir kitas, paprastesnes alternatyvas.

Tags:

Panašūs įrašai: