Vairo stiprintuvas yra esminė šiuolaikinio automobilio dalis, leidžianti vairuotojui lengviau ir patogiau valdyti transporto priemonę. Tačiau, kaip ir bet kuris kitas automobilio komponentas, vairo stiprintuvas gali sugesti, o vienas iš pirmųjų gedimo požymių dažnai būna neįprastas garsas. Šiame straipsnyje išsamiai aptarsime, ką reiškia vairo stiprintuvo skleidžiamas garsas, kokios yra galimos jo priežastys ir kaip galima išspręsti šią problemą. Nors dažnai pamirštamas, vairo stiprintuvas yra gyvybiškai svarbus saugiam ir patogiam vairavimui. Jo gedimai gali ne tik apsunkinti vairavimą, bet ir kelti pavojų.
Vairo Stiprintuvo Sistemos Pagrindai
Prieš gilinantis į garsų priežastis, svarbu suprasti, kaip veikia vairo stiprintuvo sistema. Dažniausiai automobiliuose naudojama hidraulinė vairo stiprintuvo sistema, kurią sudaro šie pagrindiniai komponentai:
- Siurblys: Varomas variklio diržu, siurblys tiekia hidraulinį skystį į sistemą.
- Skysčio rezervuaras: Talpina vairo stiprintuvo skystį.
- Žarnos: Jungia siurblį, rezervuarą ir vairo mechanizmą.
- Vairo mechanizmas: Naudoja hidraulinį slėgį, kad padėtų vairuotojui pasukti ratus.
Kai vairuotojas suka vairą, vairo mechanizmas atidaro vožtuvą, kuris leidžia hidrauliniam skysčiui tekėti į vieną ar kitą stūmoklio pusę. Slėgis, sukuriamas skysčio, padeda vairuotojui pasukti ratus, sumažindamas reikiamą pastangų kiekį.
Galimos Vairo Stiprintuvo Garsų Priežastys
Vairo stiprintuvo sistema gali skleisti įvairius garsus, o kiekvienas iš jų gali rodyti skirtingą problemą. Štai keletas dažniausių garsų ir jų galimų priežasčių:
Cypimas arba Svyravimas
Cypimas, ypač girdimas sukant vairą arba paleidžiant variklį, dažnai rodo problemą su vairo stiprintuvo diržu. Tai gali būti:
- Susidėvėjęs diržas: Laikui bėgant diržas gali išdžiūti, suskilinėti ir prarasti savo elastingumą, todėl jis pradeda slysti ant skriemulių ir skleidžia cypiantį garsą.
- Atsilaisvinęs diržas: Jei diržas nėra pakankamai įtemptas, jis taip pat gali slysti ir cypti.
- Užstrigęs skriemulys: Jei vienas iš skriemulių, ant kurių eina diržas, yra užstrigęs arba sunkiai sukasi, tai gali sukelti diržo slydimą ir cypimą.
- Skysčio patekimas ant diržo: Kartais vairo stiprintuvo skystis gali nutekėti ant diržo, sumažindamas jo sukibimą ir sukeldamas cypimą.
Uržimas arba Dejavimas
Uržiantis arba dejantis garsas, kuris stiprėja sukant vairą, dažnai rodo problemą su vairo stiprintuvo siurbliu. Tai gali būti:
- Žemas skysčio lygis: Jei vairo stiprintuvo skysčio lygis yra per žemas, siurblys gali pradėti "orėti", t. y. siurbti orą kartu su skysčiu. Tai sukelia uržiantį garsą.
- Sugedęs siurblys: Laikui bėgant siurblys gali susidėvėti ir pradėti skleisti uržiantį garsą. Tai gali būti susiję su vidiniais siurblio gedimais, tokiais kaip guolių susidėvėjimas ar siurblio mentelių pažeidimas.
- Užsikimšęs filtras: Jei vairo stiprintuvo sistemoje yra filtras, jis gali užsikimšti, apribodamas skysčio srautą ir sukeldamas siurblio uržimą.
Bubuliavimas arba Gargaliavimas
Bubuliuojantis arba gargaliuojantis garsas, ypač girdimas sukant vairą, dažnai rodo, kad sistemoje yra oro. Tai gali atsitikti po to, kai buvo atliktas vairo stiprintuvo sistemos remontas arba kai skysčio lygis buvo per žemas.
Kaukšėjimas arba Klaksėjimas
Kaukšėjimas arba klaksėjimas sukant vairą gali rodyti problemą su vairo traukėmis arba kitomis vairo mechanizmo dalimis. Tai gali būti susiję su:
- Susidėvėjusios vairo traukės: Susidėvėjusios vairo traukės gali turėti per didelį laisvumą, todėl sukant vairą girdimas kaukšėjimas.
- Pažeistos šarnyrai: Pažeisti šarnyrai taip pat gali sukelti kaukšėjimą.
Kaip Išspręsti Vairo Stiprintuvo Garso Problemą?
Norint išspręsti vairo stiprintuvo garso problemą, būtina nustatyti garso priežastį. Štai keletas žingsnių, kuriuos galite atlikti:
1. Patikrinkite Skysčio Lygį
Pirmiausia patikrinkite vairo stiprintuvo skysčio lygį. Atidarykite variklio skyrių ir suraskite vairo stiprintuvo skysčio rezervuarą. Patikrinkite, ar skysčio lygis yra tarp minimalios ir maksimalios žymų. Jei skysčio lygis yra per žemas, papildykite jį tinkamu vairo stiprintuvo skysčiu. Svarbu naudoti tinkamą skystį, nurodytą automobilio gamintojo.
2. Patikrinkite Diržą
Apžiūrėkite vairo stiprintuvo diržą. Patikrinkite, ar nėra įtrūkimų, susidėvėjimo požymių arba skysčio patekimo ant diržo. Jei diržas atrodo susidėvėjęs arba pažeistas, jį reikia pakeisti. Taip pat patikrinkite diržo įtempimą. Diržas turi būti pakankamai įtemptas, kad neslystų ant skriemulių. Jei diržas yra atsilaisvinęs, jį reikia įtempti. Daugelis automobilių turi automatinį diržo įtempiklį, tačiau kai kuriuose automobiliuose diržo įtempimą reikia reguliuoti rankiniu būdu.
3. Patikrinkite Siurblį
Jei įtariate, kad problema yra su vairo stiprintuvo siurbliu, galite atlikti keletą paprastų testų. Paleiskite variklį ir paklausykite, ar siurblys skleidžia uržiantį garsą. Tada pasukite vairą į vieną pusę iki galo ir paklausykite, ar garsas stiprėja. Jei garsas stiprėja, tai gali rodyti, kad siurblys yra susidėvėjęs ir jį reikia pakeisti. Taip pat patikrinkite, ar siurblys nepraleidžia skysčio.
4. Patikrinkite Žarnas ir Jungtis
Apžiūrėkite vairo stiprintuvo žarnas ir jungtis. Patikrinkite, ar nėra įtrūkimų, nutekėjimų arba pažeidimų. Jei randate pažeistų žarnų arba jungčių, jas reikia pakeisti.
5. Nuorinkite Sistemą
Jei įtariate, kad sistemoje yra oro, ją reikia nuorinti. Tai galima padaryti pakeliant priekinius automobilio ratus nuo žemės ir kelis kartus pasukant vairą nuo vieno galo iki kito. Tai padės pašalinti orą iš sistemos. Svarbu lėtai sukioti vairą, kad nesukeltumėte papildomo oro patekimo į sistemą.
6. Kreipkitės į Specialistą
Jei atlikote visus šiuos veiksmus ir vis dar negalite nustatyti garso priežasties arba išspręsti problemos, kreipkitės į kvalifikuotą automobilių mechaniką. Profesionalus mechanikas turės reikiamą įrangą ir žinias, kad tiksliai nustatytų problemą ir ją išspręstų.
Prevencija
Norint išvengti vairo stiprintuvo problemų, svarbu reguliariai atlikti techninę priežiūrą. Štai keletas patarimų:
- Reguliariai tikrinkite skysčio lygį: Patikrinkite vairo stiprintuvo skysčio lygį bent kartą per mėnesį ir papildykite jį, jei reikia.
- Laiku keiskite skystį: Vairo stiprintuvo skystį reikia keisti pagal automobilio gamintojo rekomendacijas.
- Apžiūrėkite diržą: Reguliariai apžiūrėkite vairo stiprintuvo diržą ir pakeiskite jį, jei jis atrodo susidėvėjęs arba pažeistas.
- Venkite ekstremalių temperatūrų: Ekstremalios temperatūros gali pažeisti vairo stiprintuvo sistemą.
Laikantis šių patarimų, galite prailginti vairo stiprintuvo sistemos tarnavimo laiką ir išvengti brangių remonto darbų.
Alternatyvūs Vairo Stiprintuvai
Nors hidrauliniai vairo stiprintuvai yra labiausiai paplitę, šiuolaikiniuose automobiliuose vis dažniau naudojami elektriniai vairo stiprintuvai (EPS). EPS sistemos naudoja elektros variklį, kad padėtų vairuotojui pasukti ratus. EPS sistemos turi keletą privalumų, palyginti su hidraulinėmis sistemomis:
- Didesnis efektyvumas: EPS sistemos sunaudoja mažiau energijos, nes variklis įsijungia tik tada, kai reikia pagalbos vairuojant.
- Mažesnis svoris: EPS sistemos yra lengvesnės už hidraulines sistemas.
- Lengvesnė priežiūra: EPS sistemoms nereikia skysčio, todėl nereikia rūpintis skysčio lygiu arba nutekėjimais.
Nors EPS sistemos turi daug privalumų, jos taip pat gali sugesti. Gedimo požymiai gali būti panašūs į hidraulinių sistemų, tokie kaip sunkus vairavimas arba neįprasti garsai. Jei įtariate, kad problema yra su EPS sistema, kreipkitės į kvalifikuotą automobilių mechaniką.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Automobilio vairo atnaujinimas: Kaip atnaujinti vairą ir pagerinti savo vairavimo patirtį
- Viskas, Ką Reikia Žinoti apie Automobilių Vairo Perkėlimą
- Kaip Pasirinkti Tinkamą Vairo Stiprintuvo Skystį Pagal Jūsų Automobilį?
- Ar būtina turėti vairuotojo pažymėjimą Lietuvoje: kada ir kodėl?
- Naujas Opel visureigis: apžvalga, specifikacijos ir kainos