Šiuolaikiniuose automobiliuose vairo stiprintuvas (VS) yra esminė komforto ir saugumo dalis. Jis palengvina automobilio valdymą, ypač manevruojant lėtai arba statant automobilį. Tačiau, kaip ir bet kuris kitas automobilio komponentas, VS sistema reikalauja reguliarios priežiūros, įskaitant skysčio keitimą ir sistemos plovimą. Šiame straipsnyje išsamiai aptarsime, kada ir kaip atlikti šią procedūrą.

Vairo Stiprintuvo Sistemos Veikimo Principas

Prieš gilindamiesi į plovimo procesą, svarbu suprasti, kaip veikia vairo stiprintuvo sistema. Pagrindiniai komponentai yra:

  • Siurblys: Sukuria hidraulinį slėgį.
  • Skystis: Perduoda slėgį nuo siurblio iki vairo mechanizmo.
  • Vairo mechanizmas: Padidina vairuotojo pastangas sukant vairą.
  • Skysčio bakelis: Rezervuaras skysčiui laikyti.
  • Žarnos ir vamzdeliai: Jungia visus sistemos komponentus.

Sistema veikia taip: vairuotojas suka vairą, kuris atidaro vožtuvą vairo mechanizme. Šis vožtuvas nukreipia hidraulinį skystį į vieną ar kitą stūmoklio pusę, priklausomai nuo sukimo krypties. Stūmoklis padeda sukti ratus, sumažindamas vairuotojo reikalingą jėgą.

Kodėl Reikia Plovimo?

Laikui bėgant, vairo stiprintuvo skystis (dažnai vadinamas tiesiog hidrauliniu skysčiu) praranda savo savybes. Tai atsitinka dėl kelių priežasčių:

  • Užteršimas: Į sistemą patenka nešvarumai, metalo drožlės nuo besidėvinčių komponentų ir kiti teršalai.
  • Terminis skilimas: Aukšta temperatūra, ypač intensyviai naudojant automobilį, ardo skysčio molekules, sumažindama jo tepimo ir slėgio perdavimo efektyvumą.
  • Oksidacija: Skystis reaguoja su oru, oksiduojasi ir praranda savo savybes.
  • Drėgmė: Kondensatas ir kitos drėgmės formos gali patekti į sistemą, mažindamos skysčio efektyvumą ir skatindamos koroziją.

Užterštas arba susidėvėjęs skystis gali sukelti įvairių problemų:

  • Sunkesnis vairavimas: Reikia daugiau jėgos norint pasukti vairą.
  • Triukšmas: Siurblys gali skleisti ūžesį ar kitus neįprastus garsus.
  • Sistemos komponentų dėvėjimasis: Užteršimai pagreitina siurblio, vairo mechanizmo ir kitų dalių dėvėjimąsi.
  • Sistemos gedimai: Kraštutiniu atveju, užterštas skystis gali sukelti rimtus sistemos gedimus, pavyzdžiui, siurblio sugedimą ar vairo mechanizmo užstrigimą.

Reguliarus sistemos plovimas pašalina užteršimus, atstato skysčio savybes ir prailgina visos sistemos tarnavimo laiką. Tai taip pat padeda išvengti brangių remonto darbų ateityje.

Kada Atlikti Plovimą?

Nėra griežtai apibrėžto intervalo, kada reikia plauti vairo stiprintuvo sistemą, tačiau yra keletas rekomendacijų ir veiksnių, į kuriuos reikėtų atsižvelgti:

  • Gamintojo rekomendacijos: Pirmiausia, patikrinkite savo automobilio savininko vadovą. Gamintojas dažnai nurodo rekomenduojamą skysčio keitimo intervalą, kuris gali būti ir plovimo intervalas.
  • Nuvažiuotas atstumas: Daugelis mechanikų rekomenduoja plauti sistemą kas 30 000 - 50 000 kilometrų. Tai yra geras atskaitos taškas, tačiau jis gali skirtis priklausomai nuo naudojimo sąlygų.
  • Laikas: Jei nuvažiuojate nedaug kilometrų per metus, rekomenduojama plauti sistemą kas 2-4 metus, net jei neatitinkate kilometrų intervalo.
  • Skysčio būklė: Reguliariai tikrinkite vairo stiprintuvo skysčio būklę. Jei skystis yra tamsus, purvinas arba turi degėsio kvapą, tai yra ženklas, kad jį reikia pakeisti ir išplauti sistemą.
  • Vairavimo sąlygos: Jei dažnai važinėjate sunkiomis sąlygomis, pavyzdžiui, dulkėtais keliais arba intensyviu eismu mieste, rekomenduojama plauti sistemą dažniau.
  • Simptomai: Jei pastebite bet kurį iš anksčiau minėtų simptomų, tokių kaip sunkesnis vairavimas, triukšmas ar sistemos gedimai, nedelsdami patikrinkite sistemą ir, jei reikia, atlikite plovimą.

Kaip Atlikti Vairo Stiprintuvo Sistemos Plovimą?

Yra keletas būdų, kaip išplauti vairo stiprintuvo sistemą. Paprasčiausias būdas yra atlikti skysčio keitimą su plovimu, tačiau efektyvesnis būdas yra naudoti specialią plovimo įrangą. Žemiau aptarsime abu metodus.

1. Skysčio Keitimas su Plovimu (Pasidaryk Pats Metodas)

Šis metodas yra palyginti paprastas ir jį galima atlikti namuose su minimaliais įrankiais. Tačiau jis nėra toks efektyvus kaip naudojant specialią įrangą, nes nepašalina visų užteršimų.

Reikalingi įrankiai ir medžiagos:

  • Naujas vairo stiprintuvo skystis (patikrinkite savo automobilio savininko vadovą, kad sužinotumėte tinkamą tipą).
  • Švirkštas arba skysčio išsiurbimo įrankis.
  • Atsuktuvai arba veržliarakčiai (priklausomai nuo jūsų automobilio).
  • Švarus indas senam skysčiui surinkti.
  • Piltuvas.
  • Švarios šluostės.
  • Guminės pirštinės.

Žingsniai:

  1. Paruošimas: Pastatykite automobilį ant lygaus paviršiaus ir užgesinkite variklį. Atidarykite variklio dangtį ir suraskite vairo stiprintuvo skysčio bakelį.
  2. Skysčio pašalinimas: Naudokite švirkštą arba skysčio išsiurbimo įrankį, kad pašalintumėte kuo daugiau seno skysčio iš bakelio.
  3. Skysčio bakelio atjungimas (nebūtina, bet rekomenduojama): Atsargiai atjunkite žarnas nuo skysčio bakelio. Išimkite bakelį ir išvalykite jį švariu skudurėliu. Tai padės pašalinti susikaupusius nešvarumus ir nuosėdas.
  4. Sistemos plovimas:
    • Žarnų atjungimas: Suraskite grįžtamąją žarną, kuri jungiasi prie skysčio bakelio. Tai žarna, kuri grąžina skystį iš vairo mechanizmo į bakelį. Atsargiai atjunkite šią žarną ir nukreipkite ją į švarų indą.
    • Automobilio pakėlimas (nebūtina, bet rekomenduojama): Pakelkite priekinius automobilio ratus nuo žemės. Tai palengvins vairo sukimą be apkrovos.
    • Skysčio papildymas: Užpildykite skysčio bakelį nauju vairo stiprintuvo skysčiu.
    • Vairo sukimas: Lėtai sukite vairą nuo vieno krašto iki kito kelis kartus. Stebėkite, kaip senas skystis teka iš grįžtamosios žarnos į indą. Papildykite skystį bakelyje, kad jis nenusėstų žemiau minimalaus lygio.
    • Kartojimas: Tęskite vairą sukimą ir skysčio papildymą, kol iš grįžtamosios žarnos pradės tekėti švarus skystis.
  5. Sistemos surinkimas: Prijunkite grįžtamąją žarną atgal prie skysčio bakelio. Jei atjungėte bakelį, prijunkite jį atgal prie žarnų.
  6. Skysčio lygio patikrinimas: Patikrinkite skysčio lygį bakelyje. Jis turėtų būti tarp minimalios ir maksimalios žymų. Jei reikia, papildykite skysčio.
  7. Oro pašalinimas: Užveskite variklį ir leiskite jam veikti kelias minutes. Lėtai sukite vairą nuo vieno krašto iki kito kelis kartus. Tai padės pašalinti orą iš sistemos. Patikrinkite skysčio lygį bakelyje ir, jei reikia, papildykite.
  8. Patikrinimas: Patikrinkite, ar nėra skysčio nuotėkių aplink žarnas ir bakelį. Jei pastebėjote nuotėkį, patikrinkite žarnų jungtis ir, jei reikia, jas priveržkite.

2. Plovimas Naudojant Specialią Įrangą (Profesionalus Metodas)

Šis metodas yra efektyvesnis, nes jis pašalina daugiau užteršimų ir oro iš sistemos. Jį paprastai atlieka profesionalūs mechanikai, turintys specialią plovimo įrangą.

Įranga:

  • Speciali vairo stiprintuvo sistemos plovimo įranga.
  • Naujas vairo stiprintuvo skystis.
  • Adapteriai, tinkantys jūsų automobilio vairo stiprintuvo sistemai.

Žingsniai:

  1. Įrangos prijungimas: Mechanikas prijungs plovimo įrangą prie jūsų automobilio vairo stiprintuvo sistemos, naudodamas tinkamus adapterius.
  2. Sistemos plovimas: Įranga cirkuliuos naują vairo stiprintuvo skystį per visą sistemą, pašalindama seną skystį, nešvarumus ir nuosėdas.
  3. Oro pašalinimas: Įranga taip pat padės pašalinti orą iš sistemos.
  4. Skysčio lygio patikrinimas: Mechanikas patikrins skysčio lygį bakelyje ir, jei reikia, papildys.
  5. Patikrinimas: Mechanikas patikrins, ar nėra skysčio nuotėkių aplink žarnas ir bakelį.

Svarbu: Plovimas naudojant specialią įrangą turėtų būti atliekamas tik kvalifikuoto mechaniko, nes netinkamas naudojimas gali sugadinti vairo stiprintuvo sistemą.

Skysčio Pasirinkimas

Svarbu naudoti tinkamą vairo stiprintuvo skystį, skirtą jūsų automobiliui. Naudokite tik tokį skystį, kuris atitinka gamintojo specifikacijas. Informaciją apie tinkamą skysčio tipą galite rasti savo automobilio savininko vadove arba pasikonsultuoti su mechaniku.

Yra keletas pagrindinių tipų vairo stiprintuvo skysčių:

  • Mineraliniai skysčiai: Tai tradiciniai skysčiai, pagaminti iš rafinuotos naftos. Jie yra pigesni, bet gali būti mažiau atsparūs aukštai temperatūrai ir oksidacijai.
  • Sintetiniai skysčiai: Tai skysčiai, pagaminti iš chemiškai susintetintų komponentų. Jie pasižymi geresnėmis savybėmis, tokiomis kaip atsparumas aukštai temperatūrai, oksidacijai ir dėvėjimuisi.
  • Pusiau sintetiniai skysčiai: Tai skysčiai, pagaminti iš mineralinių ir sintetinių komponentų mišinio. Jie siūlo geresnį balansą tarp kainos ir savybių.
  • ATF (Automatic Transmission Fluid): Kai kurie gamintojai rekomenduoja naudoti ATF kaip vairo stiprintuvo skystį. Tačiau ne visi ATF skysčiai yra tinkami, todėl būtinai patikrinkite savo automobilio savininko vadovą.

Naudojant netinkamą skystį, galite sugadinti vairo stiprintuvo sistemą.

Atsargumo Priemonės

Dirbant su vairo stiprintuvo sistema, svarbu laikytis šių atsargumo priemonių:

  • Apsauga: Dėvėkite gumines pirštines ir apsauginius akinius, kad apsaugotumėte odą ir akis nuo skysčio.
  • Švara: Dirbkite švarioje aplinkoje, kad išvengtumėte sistemos užteršimo.
  • Saugumas: Būkite atsargūs, dirbdami su automobilio varikliu ir judančiomis dalimis.
  • Atliekų tvarkymas: Tinkamai utilizuokite seną vairo stiprintuvo skystį. Niekada nepilkite jo į kanalizaciją ar ant žemės.
  • Konsultacija: Jei nesate tikri dėl savo gebėjimų, kreipkitės į profesionalų mechaniką.

Reguliarus vairo stiprintuvo sistemos plovimas ir tinkama priežiūra užtikrins sklandų ir saugų automobilio valdymą bei prailgins visos sistemos tarnavimo laiką. Atkreipkite dėmesį į savo automobilio savininko vadovą ir, jei reikia, pasikonsultuokite su specialistais.

Tags: #Plovimas

Panašūs įrašai: