MTZ 82 traktoriai, garsėjantys savo patikimumu ir universalumu, plačiai naudojami žemės ūkyje. Viena iš svarbiausių šių traktorių sistemų yra hidraulinis vairas, užtikrinantis lengvą ir patogų valdymą. Tačiau, kaip ir bet kuri mechaninė sistema, hidraulinis vairas reikalauja tinkamos priežiūros ir kartais remonto. Šiame straipsnyje išsamiai aptarsime MTZ 82 hidraulinio vairo veikimo principus, dažniausiai pasitaikančias problemas, jų priežastis, diagnostikos metodus ir remonto būdus.

Hidraulinio Vairo Veikimo Principas

MTZ 82 hidraulinis vairas – tai sudėtinga sistema, susidedanti iš kelių pagrindinių komponentų, kurie veikia sinergiškai, kad užtikrintų lengvą vairo pasukimą. Pagrindiniai komponentai yra:

  • Vairo siurblys: Tai hidraulinio vairo širdis, tiekianti hidraulinį skystį (alyvą) į visą sistemą. Siurblys varomas traktoriaus variklio ir sukuria reikiamą slėgį.
  • Vairo kolonėlė (dozatorius): Šis komponentas atsakingas už hidraulinio skysčio paskirstymą į cilindrą, priklausomai nuo vairuotojo atliekamo vairo pasukimo. Vairo kolonėlė veikia kaip vožtuvas, reguliuojantis skysčio srautą.
  • Hidraulinis cilindras: Šis cilindras paverčia hidraulinio skysčio slėgį mechanine jėga, kuri pasuka priekinius ratus. MTZ 82 traktoriuose dažniausiai naudojami dvipusio veikimo hidrauliniai cilindrai.
  • Hidraulinės žarnos ir vamzdeliai: Jie jungia visus sistemos komponentus ir užtikrina hidraulinio skysčio cirkuliaciją.
  • Alyvos bakelis: Tai talpa, kurioje laikomas hidraulinis skystis. Bakelis taip pat atlieka filtravimo funkciją, pašalindamas nešvarumus iš skysčio.

Veikimo principas yra toks: vairuotojas pasuka vairą, tai suaktyvina vairo kolonėlę, kuri nukreipia hidraulinį skystį iš siurblio į hidraulinį cilindrą. Cilindras, veikiamas slėgio, išstumia stūmoklį, kuris per traukes pasuka priekinius ratus. Kai vairas atleidžiamas, kolonėlė grįžta į neutralią padėtį, ir skystis vėl cirkuliuoja į bakelį.

Dažniausiai Pasitaikančios Problemos ir Jų Priežastys

MTZ 82 hidraulinio vairo sistemoje gali kilti įvairių problemų, kurios gali paveikti vairo veikimą. Dažniausios problemos ir jų galimos priežastys:

  • Sunkus vairas:
    • Nepakankamas hidraulinio skysčio lygis: Pirmiausia patikrinkite alyvos lygį bakelyje. Jei lygis žemas, papildykite reikiamu skysčiu.
    • Oro patekimas į sistemą: Oras hidraulinėje sistemoje gali sukelti slėgio sumažėjimą ir sunkų vairavimą. Reikia išvalyti sistemą nuo oro.
    • Sugedęs vairo siurblys: Jei siurblys nepakankamai generuoja slėgio, vairas gali tapti sunkus. Patikrinkite siurblio veikimą ir, jei reikia, jį pakeiskite.
    • Užsikimšęs hidraulinis filtras: Užsikimšęs filtras apriboja skysčio srautą ir gali sukelti sunkų vairavimą. Reguliariai keiskite filtrą.
    • Problemos su vairo kolonėle (dozatoriumi): Kolonėlės gedimai gali sukelti netolygų skysčio paskirstymą ir sunkų vairavimą.
    • Pažeistas hidraulinis cilindras: Cilindro vidiniai pažeidimai gali sumažinti jo efektyvumą ir apsunkinti vairavimą.
  • Netolygus vairas (strigimas):
    • Oro patekimas į sistemą: Kaip ir sunkaus vairo atveju, oras sistemoje gali sukelti netolygų vairavimą.
    • Sugedusi vairo kolonėlė (dozatorius): Kolonėlės vidiniai gedimai gali sukelti strigimus.
    • Pažeistos traukės arba šarnyrai: Pažeistos arba surūdijusios traukės ir šarnyrai gali trukdyti sklandžiam vairo pasukimui.
  • Alyvos nutekėjimas:
    • Pažeistos hidraulinės žarnos arba vamzdeliai: Įtrūkimai arba pažeidimai žarnose ir vamzdeliuose gali sukelti alyvos nutekėjimą.
    • Pažeisti sandarikliai: Sandarikliai hidrauliniuose komponentuose (siurblyje, cilindre, kolonėlėje) laikui bėgant gali susidėvėti ir praleisti alyvą.
    • Atsipalaidavusios jungtys: Jungtys tarp hidraulinių komponentų gali atsipalaiduoti ir sukelti nutekėjimą.
  • Vairo vibracija:
    • Oro patekimas į sistemą: Oras sistemoje gali sukelti vibraciją.
    • Sugedęs vairo siurblys: Siurblio vidiniai gedimai gali sukelti vibraciją.
    • Nesubalansuoti priekiniai ratai: Nesubalansuoti ratai gali sukelti vibraciją, kuri persiduoda į vairą.

Diagnostikos Metodai

Norint sėkmingai pašalinti hidraulinio vairo problemas, būtina tiksliai nustatyti gedimo priežastį. Štai keletas diagnostikos metodų:

  • Vizualinė apžiūra: Apžiūrėkite visus hidraulinius komponentus (žarnas, vamzdelius, siurblį, cilindrą, kolonėlę) dėl pažeidimų, nutekėjimų ir kitų akivaizdžių problemų.
  • Alyvos lygio patikrinimas: Patikrinkite alyvos lygį bakelyje. Jei lygis žemas, papildykite ir stebėkite, ar nėra nutekėjimų.
  • Oro pašalinimas iš sistemos: Jei įtariate, kad sistemoje yra oro, atlikite oro pašalinimo procedūrą (aprašyta toliau).
  • Slėgio matavimas: Naudojant manometrą, galima patikrinti slėgį hidraulinėje sistemoje ir nustatyti, ar siurblys generuoja pakankamą slėgį.
  • Komponentų patikrinimas: Atskirus komponentus (siurblį, cilindrą, kolonėlę) galima patikrinti specialiose dirbtuvėse, naudojant specialią įrangą.

Remonto Būdai

Hidraulinio vairo remonto būdai priklauso nuo gedimo pobūdžio ir sudėtingumo. Kai kuriuos remonto darbus galima atlikti savarankiškai, o sudėtingesnius darbus rekomenduojama patikėti specialistams.

  • Oro pašalinimas iš sistemos:
    1. Pakelkite priekinius traktoriaus ratus nuo žemės.
    2. Atidarykite oro išleidimo varžtus ant hidraulinio cilindro.
    3. Lėtai sukite vairą iš vienos pusės į kitą, kol iš varžtų pradės tekėti alyva be oro burbuliukų.
    4. Užsukite varžtus.
    5. Patikrinkite alyvos lygį bakelyje ir, jei reikia, papildykite.
  • Hidraulinių žarnų ir vamzdelių keitimas: Jei žarnos arba vamzdeliai yra pažeisti, juos reikia pakeisti naujais. Pasirinkite tinkamas žarnas ir vamzdelius, atsižvelgdami į slėgį ir temperatūrą.
  • Sandariklių keitimas: Jei pastebėjote alyvos nutekėjimą iš hidraulinių komponentų, greičiausiai reikia pakeisti sandariklius. Atkreipkite dėmesį į sandariklių tipą ir dydį.
  • Vairo siurblio remontas arba keitimas: Jei siurblys sugedęs, jį galima bandyti remontuoti (pakeisti vidines dalis) arba pakeisti nauju. Siurblio remontas reikalauja specialių žinių ir įrankių.
  • Vairo kolonėlės (dozatoriaus) remontas arba keitimas: Kolonėlės remontas yra sudėtingas procesas, kurį rekomenduojama patikėti specialistams. Jei kolonėlė labai pažeista, ją geriau pakeisti nauja.
  • Hidraulinio cilindro remontas arba keitimas: Cilindro remontas apima sandariklių keitimą ir kitų pažeidimų šalinimą. Jei cilindras labai pažeistas, jį geriau pakeisti nauju.

Priežiūra

Reguliari MTZ 82 hidraulinio vairo priežiūra padės išvengti daugelio problemų ir prailginti sistemos tarnavimo laiką. Štai keletas priežiūros patarimų:

  • Reguliariai tikrinkite alyvos lygį bakelyje: Palaikykite tinkamą alyvos lygį.
  • Laiku keiskite hidraulinį filtrą: Rekomenduojamas filtro keitimo intervalas nurodytas traktoriaus naudojimo instrukcijoje.
  • Stebėkite, ar nėra alyvos nutekėjimų: Jei pastebėjote nutekėjimą, nedelsdami pašalinkite priežastį.
  • Reguliariai tepkite traukes ir šarnyrus: Tepimas padės išvengti korozijos ir užtikrins sklandų vairo pasukimą.
  • Naudokite tinkamą hidraulinį skystį: Rekomenduojamą skysčio tipą rasite traktoriaus naudojimo instrukcijoje.
  • Venkite perkrovų: Perkrovos gali sukelti didesnį krūvį hidraulinei sistemai ir pagreitinti jos susidėvėjimą.

Svarbūs Patarimai

  • Prieš pradedant bet kokius remonto darbus, atjunkite traktoriaus akumuliatorių.
  • Dirbdami su hidrauline sistema, būkite atsargūs, nes skystis gali būti aukšto slėgio.
  • Naudokite tik kokybiškas atsargines dalis.
  • Jei nesate tikri dėl savo sugebėjimų, patikėkite remonto darbus specialistams.

Alternatyvūs Sprendimai ir Patobulinimai

Nors MTZ 82 hidraulinis vairas yra patikima sistema, yra keletas alternatyvių sprendimų ir patobulinimų, kurie gali pagerinti vairo veikimą ir patogumą:

  • Vairo stiprintuvo montavimas: Vairo stiprintuvas sumažina vairo pasukimo jėgą, ypač dirbant su sunkiu inventoriumi.
  • Hidraulinio vairo modernizavimas: Galima įdiegti modernesnę hidraulinio vairo sistemą su geresniais parametrais.
  • Priekinio tilto su hidrauliniu cilindru montavimas: Jei traktorius neturi priekinio tilto su hidrauliniu cilindru, jį galima įdiegti.

Šie patobulinimai gali padidinti traktoriaus našumą ir vairuotojo komfortą.

Tags:

Panašūs įrašai: