Generatoriaus, dar vadinamo kintamosios srovės generatoriumi, dirželis yra esminė daugelio Ford Galaxy variklio pagalbinių sistemų sudedamoji dalis. Jo pagrindinė funkcija – perduoti sukimo momentą nuo alkūninio veleno skriemulio generatoriui, kuris gamina elektros energiją automobilio elektros sistemai ir įkrauna akumuliatorių. Tačiau dažnai tas pats dirželis suka ir kitus gyvybiškai svarbius agregatus: vairo stiprintuvo siurblį, oro kondicionieriaus kompresorių, o kai kuriuose modeliuose – net aušinimo skysčio siurblį. Dėl šios priežasties dirželio būklė ir tinkamas įtempimas yra kritiškai svarbūs ne tik elektros energijos tiekimui, bet ir vairavimo saugumui bei komfortui, o kartais – ir variklio aušinimui. Laikui bėgant, dėl nuolatinės apkrovos, temperatūrų svyravimų ir aplinkos poveikio dirželis dėvisi, trūkinėja, praranda elastingumą ir galiausiai gali nutrūkti. Nutrūkęs dirželis reiškia staigų visų jo varomų sistemų gedimą, o tai gali sukelti pavojingą situaciją kelyje (pvz., staiga dingęs vairo stiprintuvas) ar net rimtesnį variklio gedimą, jei jis varo ir vandens siurblį.

Šis vadovas skirtas suteikti išsamią informaciją apie Ford Galaxy generatoriaus dirželio keitimo procesą, apimant ne tik pačią keitimo procedūrą, bet ir susijusių komponentų patikrą, galimas problemas bei bendrus priežiūros principus. Nors procesas gali skirtis priklausomai nuo konkretaus Ford Galaxy modelio metų, variklio tipo (benzininis ar dyzelinis, jo darbinio tūrio) ir komplektacijos, pagrindiniai principai išlieka panašūs. Vis dėlto,primygtinai rekomenduojama prieš pradedant darbus susipažinti su konkretaus automobilio techninės priežiūros vadovu.

Pasiruošimas Darbui: Būtini Įrankiai ir Sauga

Prieš pradedant bet kokius remonto darbus po automobilio gaubtu, saugumas yra svarbiausias prioritetas. Įsitikinkite, kad automobilis stovi ant lygaus, stabilaus paviršiaus, įjungtas stovėjimo stabdys ir išjungtas degimas.Labai svarbu atjungti neigiamą (-) akumuliatoriaus gnybtą, kad būtų išvengta trumpojo jungimo rizikos dirbant šalia elektros komponentų, tokių kaip generatorius ar starteris. Palaukite, kol variklis visiškai atvės, nes dirbant prie karšto variklio kyla nudegimų pavojus, o įkaitusios detalės gali būti sunkiau atsukamos ar nuimamos.

Darbui reikalingi įrankiai priklausys nuo konkretaus Ford Galaxy modelio, tačiau dažniausiai prireiks:

  • Raktų komplekto (veržliarakčių ir galvučių su terkšle), įskaitant tinkamo dydžio raktą ar galvutę dirželio įtempiklio atlaisvinimui. Dažnai tai būna 15 mm, 17 mm ar kitokio dydžio raktas, kartais specialus įrankis ar ilgesnė terkšlė/laužtuvas papildomai jėgai.
  • Atsuktuvų komplekto (plokščio ir kryžminio) galimoms plastikinėms apsaugoms ar laikikliams nuimti.
  • Naujo generatoriaus dirželio.Kritinai svarbu įsitikinti, kad naujas dirželis yra tiksliai tinkamas jūsų automobilio modeliui, varikliui ir komplektacijai (su oro kondicionieriumi ar be jo, su tam tikro tipo vairo stiprintuvu ir pan.). Netinkamo ilgio ar profilio dirželis neveiks tinkamai, greitai susidėvės arba išvis negalės būti sumontuotas. Geriausia rinktis kokybišką, žinomo gamintojo dirželį (pvz., Gates, Continental Contitech, Dayco, SKF). Patikrinkite dalies numerį pagal automobilio VIN kodą arba senojo dirželio žymes (jei įskaitomos).
  • Apsauginių pirštinių ir akių apsaugos.
  • Prožektoriaus ar kito šviesos šaltinio geram matomumui užtikrinti.
  • Švaros skudurų ar popierinių rankšluosčių.
  • Galbūt – specialaus įrankio dirželio įtempikliui atlaisvinti, ypač jei prieiga yra labai ribota. Kai kuriems modeliams gali prireikti plono, ilgo rakto ar specialios terkšlės.
  • Žymeklio arba telefono su fotoaparatu dirželio vedimo schemai užfiksuoti prieš nuimant senąjį.

Prieš pradedant ardyti, atidžiai apžiūrėkite esamo dirželio vedimo kelią per visus skriemulius (alkūninio veleno, generatoriaus, vairo stiprintuvo siurblio, kondicionieriaus kompresoriaus, vandens siurblio (jei taikoma), įtempimo ir vedančiuosius skriemulius). Jei po ranka neturite automobilio remonto vadovo su schema,būtinai nusipieškite aiškią schemą arba nufotografuokite dirželio kelią iš kelių kampų. Neteisingai uždėtas dirželis gali ne tik neveikti, bet ir pažeisti save ar kitus komponentus.

Seno Generatoriaus Dirželio Nuėmimas

Suradę dirželio įtempiklį (dažniausiai tai spyruoklinis arba hidraulinis mechanizmas su skriemuliu, kuris palaiko pastovią dirželio įtampą), turėsite jį atlaisvinti. Daugumoje Ford Galaxy modelių įtempiklis turi specialią vietą (kvadratinę angą terkšlei arba šešiakampę iškyšą raktui) mechanizmui pasukti prieš spyruoklės jėgą. Uždėkite tinkamą įrankį (raktą, terkšlę su galvute ar specialų įrankį) ant įtempiklio ir lėtai, tolygiai pasukite jį nurodyta kryptimi (paprastai taip, kad dirželis atsilaisvintų). Šis judesys reikalauja nemažos jėgos, todėl naudokite pakankamai ilgą įrankį arba prailgintuvą.

Kai įtempiklis pakankamai pasuktas ir dirželis atlaisvėjęs, kita ranka atsargiai numaukite dirželį nuo vieno iš lengviausiai pasiekiamų lygiu paviršiumi skriemulių (dažnai tai būna pats įtempiklio skriemulys arba vedantysis skriemulys).Svarbu: atleisdami įtempiklį, darykite tai lėtai ir kontroliuojamai. Staigus atleidimas gali sugadinti įtempiklio mechanizmą arba sužeisti jus.

Numovus dirželį nuo vieno skriemulio, lėtai atleiskite įtempiklį į pradinę padėtį. Dabar galite visiškai nuimti seną dirželį nuo visų kitų skriemulių. Atkreipkite dėmesį, kaip jis buvo pravestas – tai padės vėliau teisingai uždėti naują.

Nuėmę seną dirželį, atidžiai jį apžiūrėkite. Ieškokite akivaizdžių pažeidimų:

  • Įtrūkimų (ypač skersinių griovelių dugne).
  • Išdilimo, nudilusių šonų ar griovelių.
  • Medžiagos sukietėjimo, blizgančio paviršiaus ("glazūravimo").
  • Atsisluoksniavimo, išplyšusių gijų.
  • Trūkstamų gumos gabalėlių.
  • Tepalo ar kitų skysčių pėdsakų (tai gali rodyti kitą problemą, pvz., alyvos nuotėkį, kurį reikia pašalinti prieš keičiant dirželį).
Senojo dirželio būklė gali suteikti naudingos informacijos apie bendrą sistemos būklę ir galimas kitas problemas.

Susijusių Komponentų Patikra: Įtempiklis ir Skriemuliai

Kol dirželis nuimtas, yra puiki proga patikrinti visų su juo susijusių komponentų būklę. Šis žingsnis yrakritiškai svarbus, nes sugedęs įtempiklis ar skriemulys gali labai greitai sugadinti naują dirželį arba sukelti triukšmą bei vibracijas. Ignoruoti šią patikrą yra dažna klaida, vedanti prie pasikartojančių problemų.

Įtempiklio patikra:

  • Pabandykite ranka pasukti įtempiklio skriemulį. Jis turėtų suktis laisvai, tyliai ir be jokio juntamo pasipriešinimo ar strigimo.
  • Patikrinkite, ar skriemulys neturi ašinio ar radialinio klibėjimo (laisvumo). Judinant skriemulį į šonus ar aukštyn/žemyn, neturėtų jaustis laisvumo.
  • Apžiūrėkite patį įtempiklio mechanizmą. Spyruoklinio tipo įtempiklis turi turėti pakankamą pasipriešinimą sukant jį įrankiu ir sklandžiai grįžti į pradinę padėtį. Hidraulinio tipo įtempiklis neturi rodyti alyvos nuotėkio ženklų.
  • Jei įtempiklis kelia įtarimų (triukšmauja, kliba, stringa, spyruoklė atrodo pavargusi), jį rekomenduojama pakeisti kartu su dirželiu. Dažnai parduodami komplektai, kuriuos sudaro dirželis ir įtempiklis.

Skriemulių patikra:

  • Pasukite ranka kiekvieną skriemulį, per kurį eina dirželis: generatoriaus, vairo stiprintuvo siurblio, oro kondicionieriaus kompresoriaus (jo išorinė sankabos dalis turėtų suktis laisvai, kai kompresorius neįjungtas), vedančiuosius (tuščiosios eigos) skriemulius. Visi jie turi suktis tyliai ir sklandžiai.
  • Patikrinkite kiekvieno skriemulio guolius – ar nėra klibėjimo, strigimo, ūžesio sukant. Ypatingą dėmesį skirkite vedantiesiems skriemuliams, nes jų guoliai dažnai genda pirmieji.
  • Apžiūrėkite skriemulių darbinius paviršius (griovelius). Jie turi būti švarūs, be gilių įbrėžimų, rūdžių ar deformacijų, kurios galėtų pažeisti naują dirželį. Įsitikinkite, kad grioveliuose nėra įstrigusių akmenukų ar kitų šiukšlių.
  • Patikrinkite alkūninio veleno skriemulį. Kai kurie modeliai turi sudėtingesnės konstrukcijos skriemulius su guminiu vibracijų slopintuvu. Apžiūrėkite, ar guminė dalis nėra sutrūkinėjusi, atsiskyrusi nuo metalinių dalių. Sugedęs alkūninio veleno skriemulys gali sukelti vibracijas ir pažeisti dirželį.
Jei randate bet kokių problemų su įtempikliu ar bet kuriuo iš skriemulių, juos būtina sutvarkyti arba pakeisti prieš montuojant naują dirželį. Priešingu atveju, naujas dirželis tarnaus labai trumpai.

Naujo Generatoriaus Dirželio Uždėjimas

Prieš pradedant montuoti naują dirželį, dar kartą įsitikinkite, kad turite teisingą dalį ir kad visi skriemulių paviršiai yra švarūs. Pasiruoškite anksčiau pasidarytą dirželio vedimo schemą arba nuotrauką.

Pradėkite dėti naują dirželį ant skriemulių pagal schemą. Dažniausiai patogiausia pradėti nuo alkūninio veleno skriemulio (kuris paprastai yra žemiausiai ir sunkiausiai pasiekiamas) ir palaipsniui apvesti dirželį per kitus fiksuotus skriemulius (generatoriaus, vairo stiprintuvo, kondicionieriaus ir t.t.), paliekant pabaigai vieną iš lengviausiai prieinamų lygių skriemulių (dažniausiai tai įtempiklio skriemulys arba vedantysis skriemulys).

Įsitikinkite, kad dirželio grioveliai tiksliai sutampa su visų skriemulių grioveliais. Dirželis turi būti centre, negali būti pasislinkęs į šoną ar užlipęs ant skriemulio briaunos. Tai ypač svarbu ant skriemulių su daug griovelių (V formos rumbuotas diržas).

Kai dirželis uždėtas ant visų skriemulių, išskyrus paskutinįjį, vėl naudokite įrankį įtempikliui atlaisvinti (pasukti prieš spyruoklės jėgą), kaip darėte nuimdami seną dirželį. Sukūrę pakankamai laisvumo, užmaukite likusią dirželio dalį ant paskutiniojo skriemulio. Dar kartą patikrinkite, ar dirželis visur teisingai sėdi grioveliuose.

Lėtai ir kontroliuojamai atleiskite įtempiklį. Spyruoklė ar hidraulinis mechanizmas automatiškai įtemps dirželį iki reikiamos įtampos. Įsitikinkite, kad įtempiklis grįžo į darbinę padėtį ir dirželis yra įtemptas.

Baigiamieji Darbai ir Patikra

Sumontavus naują dirželį ir atleidus įtempiklį, atlikite galutinę vizualinę patikrą:

  • Dar kartą kruopščiai patikrinkite, ar dirželis teisingai uždėtas ant visų skriemulių ir ar jo grioveliai tiksliai sutampa su skriemulių grioveliais.
  • Įsitikinkite, kad dirželis nėra persisukęs ar pažeistas montavimo metu.
  • Patikrinkite, ar įtempiklis yra darbinėje padėtyje ir ar jo žymės (jei tokios yra) rodo normalią įtampą.
  • Pašalinkite visus įrankius, skudurus ar kitus daiktus iš variklio skyriaus.

Jei viskas atrodo gerai, prijunkite neigiamą (-) akumuliatoriaus gnybtą. Užveskite variklį ir leiskite jam kelias minutes padirbti tuščiąja eiga. Atidžiai stebėkite dirželio darbą:

  • Klausykitės, ar nėra neįprastų garsų: cypimo (gali rodyti netinkamą įtempimą, slidinėjimą arba tepalo/aušinimo skysčio patekimą ant dirželio), barškėjimo ar ūžimo (gali rodyti guolių problemas).
  • Stebėkite, ar dirželis juda sklandžiai, ar "nemėto" jo į šonus, ar jis stabiliai laikosi ant skriemulių centrų.
  • Įjunkite įvairius elektros prietaisus (šviesas, ventiliatorių, galinio lango šildymą) ir oro kondicionierių, kad padidintumėte apkrovą generatoriui ir kitiems agregatams. Stebėkite, ar dirželis nepradeda slysti ar cypauti esant apkrovai.
  • Jei turite multimetrą, galite patikrinti įkrovimo įtampą ant akumuliatoriaus gnybtų dirbant varikliui. Ji turėtų būti maždaug 13.8 - 14.5 V ribose, priklausomai nuo modelio ir sąlygų. Tai patvirtins, kad generatorius yra varomas tinkamai.

Jei variklis dirba tyliai, dirželis sukasi sklandžiai ir įkrovimo sistema veikia normaliai, išjunkite variklį. Jei anksčiau buvo nuimtos kokios nors apsaugos ar dangčiai, sumontuokite juos atgal.

Dažniausios Klaidos ir Kaip Jų Išvengti

Nors generatoriaus dirželio keitimas daugeliui Ford Galaxy modelių nėra pati sudėtingiausia procedūra, klaidos gali sukelti rimtų problemų. Štai keletas dažniausiai pasitaikančių:

  • Netinkamo dirželio naudojimas: Per ilgas dirželis nebus pakankamai įtemptas ir slys, per trumpo nepavyks uždėti arba jis bus pertemptas, kas greitai sugadins guolius. Visada naudokite tiksliai jūsų modeliui skirtą dirželį.
  • Neteisingas dirželio pravedimas: Tai viena dažniausių klaidų. Neteisingai pravestas dirželis gali trintis į kitas dalis, nukristi nuo skriemulių arba sukti agregatus neteisinga kryptimi (jei tai įmanoma). Visada naudokitės schema arba nuotrauka.
  • Ignoruojama susijusių komponentų patikra: Pakeitus tik dirželį, bet palikus seną, klibantį įtempiklį ar ūžiantį vedantįjį skriemulį, problema greitai sugrįš. Naujas dirželis bus sugadintas per trumpą laiką.
  • Nepakankamas arba per didelis įtempimas (senuose modeliuose su rankiniu įtempimu): Dauguma šiuolaikinių automobilių, įskaitant Ford Galaxy, naudoja automatinius įtempiklius, tačiau jei jūsų modelis turi rankinį reguliavimą, labai svarbu nustatyti teisingą įtempimą pagal gamintojo specifikacijas. Per laisvas dirželis slys ir cypaus, per daug įtemptas – greitai sudėvės guolius.
  • Neatjungtas akumuliatorius: Rizika sukelti trumpąjį jungimą ir sugadinti elektroniką arba net sukelti gaisrą.
  • Komponentų pažeidimas montavimo metu: Per didelė jėga bandant uždėti dirželį, netinkamų įrankių naudojimas ar neatidumas gali pažeisti skriemulius, įtempiklio mechanizmą ar patį naują dirželį.
  • Alyvos ar kitų skysčių patekimas ant dirželio: Jei variklyje yra alyvos ar aušinimo skysčio nuotėkis, kuris patenka ant dirželio, jis greitai suges. Prieš keičiant dirželį, būtina pašalinti nuotėkio priežastį.
Kruopštumas, atidumas detalėms ir tinkamų procedūrų laikymasis padės išvengti šių klaidų.

Kada Kreiptis į Profesionalus?

Nors daugelis automobilių entuziastų gali sėkmingai pasikeisti generatoriaus dirželį patys, yra situacijų, kai geriau patikėti šį darbą profesionaliam mechanikui:

  • Trūksta patirties ar pasitikėjimo: Jei nesate tikri dėl savo sugebėjimų ar procedūros eigos, geriau nerizikuoti.
  • Neturite reikiamų įrankių: Kai kuriems modeliams gali prireikti specifinių įrankių įtempikliui atlaisvinti ar kitiems veiksmams atlikti.
  • Labai ribota prieiga prie dirželio: Kai kuriuose Ford Galaxy modeliuose su didesniais varikliais ar tam tikra įranga variklio skyrius gali būti labai ankštas, todėl dirželio keitimas reikalauja nuimti papildomas detales (pvz., ratą, posparnį, kartais net variklio pagalvę), kas gerokai apsunkina darbą.
  • Įtariamos kitos problemos: Jei dirželis nutrūko dėl neaiškios priežasties, jei girdisi stiprūs pašaliniai garsai iš skriemulių ar įtempiklio, jei yra akivaizdžių alyvos ar aušinimo skysčio nuotėkių – profesionalas galės atlikti tikslesnę diagnostiką ir pašalinti pagrindinę problemos priežastį.
  • Nėra galimybės saugiai atlikti darbą: Jei neturite lygios vietos, tinkamų įrankių ar pakankamai laiko, verčiau kreiptis į servisą.
Profesionalus servisas ne tik pakeis dirželį, bet ir patikrins visą sistemą, suteiks garantiją darbams ir dalims.

Generatoriaus Dirželio Sistemos Veikimo Principas ir Priežiūra: Bendras Vaizdas

Generatoriaus dirželio sistema yra daugiau nei tik guminė juosta. Tai sinchronizuotas mechanizmas, perduodantis jėgą iš variklio į gyvybiškai svarbius agregatus. Supratimas, kaip ši sistema veikia ir kaip ją prižiūrėti, padeda užtikrinti automobilio patikimumą. Pagrindiniai elementai yra:

  • Alkūninio veleno skriemulys: Pagrindinis varantysis skriemulys, gaunantis sukimo momentą tiesiai iš variklio.
  • Generatoriaus skriemulys: Suka generatorių, gaminantį elektrą.
  • Kitų agregatų skriemuliai: Vairo stiprintuvo siurblio, oro kondicionieriaus kompresoriaus, kartais vandens siurblio.
  • Įtempiklis: Palaiko pastovią dirželio įtampą, kompensuoja dirželio tempimąsi ir variklio vibracijas. Gali būti spyruoklinis arba hidraulinis.
  • Vedantieji (tuščiosios eigos) skriemuliai: Naudojami dirželio vedimo krypčiai pakeisti arba papildomam sąlyčio plotui su kitais skriemuliais užtikrinti.
  • Pats dirželis: Dažniausiai V formos rumbuotas (poly-V, serpentine) diržas, pagamintas iš tvirtos gumos su vidiniais kordais stiprumui užtikrinti.

Tinkama šios sistemos priežiūra apima reguliarų dirželio būklės tikrinimą (kas rekomenduojamą intervalą arba bent kartą per metus/prieš ilgesnę kelionę), įsiklausymą į neįprastus garsus ir savalaikį susidėvėjusių dalių keitimą. Gamintojai paprastai nurodo rekomenduojamą dirželio keitimo intervalą (pvz., kas 60 000 km, 90 000 km ar 120 000 km, arba kas tam tikrą metų skaičių), tačiau šis intervalas gali sutrumpėti esant sunkioms eksploatacijos sąlygoms (dažnas važiavimas mieste, dulkėta aplinka, dideli temperatūrų svyravimai). Vizualiai tikrinant, reikėtų ieškoti anksčiau minėtų nusidėvėjimo požymių. Net jei dirželis atrodo neblogai, bet artėja prie rekomenduojamo keitimo intervalo pabaigos, verta jį pakeisti prevenciškai, kad išvengtumėte netikėto gedimo kelyje.

Skirtingų Ford Galaxy Modelių Ypatumai

Ford Galaxy buvo gaminamas kelias kartas, su įvairiais benzininiais (pvz., Duratec, EcoBoost) ir dyzeliniais (pvz., Duratorq TDCi) varikliais. Dėl šios įvairovės generatoriaus dirželio sistemos konfigūracija gali ženkliai skirtis:

  • Dirželio ilgis ir tipas: Skirtingi varikliai ir komplektacijos (pvz., su/be oro kondicionieriaus, su skirtingo tipo vairo stiprintuvu) naudoja skirtingo ilgio ir kartais pločio (griovelių skaičiaus) dirželius.
  • Dirželio vedimo schema: Skriemulių išdėstymas ir dirželio kelias gali būti visiškai skirtingi.
  • Įtempiklio tipas ir vieta: Gali būti naudojami skirtingi įtempiklio mechanizmai (spyruokliniai, hidrauliniai), jie gali būti skirtingose vietose ir reikalauti skirtingų įrankių atlaisvinimui.
  • Prieiga: Priklausomai nuo variklio dydžio ir variklio skyriaus komponuotės, prieiga prie dirželio ir jo komponentų gali būti nuo labai lengvos iki itin sudėtingos.
  • Varomi agregatai: Kai kuriuose modeliuose dirželis gali sukti vandens siurblį, kituose – ne (vandens siurblys varomas paskirstymo diržu/grandinėle arba yra elektrinis). Tai svarbu žinoti, nes dirželio gedimas tokiu atveju gali lemti greitą variklio perkaitimą.
Dėl šių skirtumųbūtina remtis konkretaus automobilio technine dokumentacija arba patikimais dalių katalogais, identifikuojant automobilį pagal VIN kodą, kad būtų parinktas teisingas dirželis ir žinoma tiksli keitimo procedūra bei vedimo schema.

Ilgalaikės Perspektyvos ir Susijusios Sistemos: Plačiau Nei Tik Dirželis

Generatoriaus dirželio keitimas nėra tik izoliuotas techninės priežiūros veiksmas. Tai dalis bendros automobilio priežiūros strategijos, turinčios įtakos kelioms susijusioms sistemoms ir ilgalaikiam automobilio patikimumui.

Nutrūkęs dirželis – tai ne tik nepatogumas, bet ir potencialiai pavojinga situacija. Staigus vairo stiprintuvo dingimas gali apsunkinti automobilio valdymą, ypač posūkiuose ar manevruojant. Nustojus veikti generatoriui, automobilio elektros sistema veiks tik iš akumuliatoriaus, kuris greitai išsikraus, ir galiausiai variklis užges. Jei dirželis varo ir vandens siurblį, variklis gali perkaisti per kelias minutes, o tai gali baigtis labai brangiu remontu (pvz., galvutės tarpinės keitimu ar net variklio kapitaliniu remontu).

Reguliari dirželio ir susijusių komponentų (įtempiklio, skriemulių) patikra ir savalaikis keitimas yra prevencinė priemonė, padedanti išvengti šių rimtų pasekmių. Be to, gera dirželio sistemos būklė užtikrina optimalų generatoriaus darbą, o tai tiesiogiai veikia akumuliatoriaus įkrovimą ir ilgaamžiškumą. Prastas įkrovimas dėl slidinėjančio dirželio gali greičiau "pribaigti" akumuliatorių.

Triukšmas iš dirželio zonos (cypimas, ūžimas) ne tik erzina, bet ir yra aiškus signalas apie problemą – ar tai būtų pats dirželis, ar įtempiklis, ar kurio nors agregato (generatoriaus, siurblio, kompresoriaus) guolis. Ignoruojamas triukšmas dažnai virsta rimtesniu gedimu. Todėl svarbu ne tik keisti dirželį pagal intervalą, bet ir reaguoti į bet kokius įspėjamuosius ženklus.

Galų gale, supratimas, kad generatoriaus dirželis yra neatsiejama sudėtingos sistemos dalis, skatina atsakingesnį požiūrį į automobilio priežiūrą. Tai ne tik gumos gabalas, bet grandis, jungianti mechaninę variklio energiją su elektros energijos gamyba, vairavimo komfortu ir kartais net variklio aušinimu – elementais, kurie yra būtini saugiam ir patikimam Ford Galaxy eksploatavimui.

Tags:

Panašūs įrašai: