VW Transporter T5 – tai penktosios kartos legendinis Volkswagen Transporter komercinis automobilis, gamintas nuo 2003 iki 2015 metų. Šis modelis pasižymėjo patikimumu, universalumu ir plačiu pritaikymo spektru, todėl tapo populiarus tarp įvairių verslų ir šeimų. Šiame straipsnyje išsamiai apžvelgsime VW Transporter T5 techninius duomenis, specifikacijas, modifikacijas ir kitus svarbius aspektus.

T5 Istorija ir Paskirtis

VW Transporter T5 pakeitė T4 modelį ir buvo siūlomas įvairiomis kėbulo versijomis: furgonas (Panel Van), keleivinis mikroautobusas (Caravelle/Multivan), bortinis sunkvežimis (Single Cab/Double Cab), bei važiuoklė su kabina (Chassis Cab), leidžiančia gamintojams montuoti įvairias antstato konstrukcijas. Šis universalumas leido T5 pritaikyti įvairiems poreikiams – nuo prekių pervežimo iki keleivių transportavimo ir specializuotų užduočių.

Variklių Gama ir Techniniai Duomenys

VW Transporter T5 buvo siūlomas su plačia variklių gama, įskaitant benzininius ir dyzelinius variantus. Dyzeliniai varikliai buvo ypač populiarūs dėl savo ekonomiškumo ir pakankamo galios rezervo. Tarp benzininių variklių buvo galima rasti tiek atmosferinius, tiek turbokompresorinius variantus. Svarbu pažymėti, kad variklių pasirinkimas priklausė nuo rinkos ir gamybos metų.

Dyzeliniai Varikliai (TDI)

Populiariausi dyzeliniai varikliai:

  • 1.9 TDI: Siūlomas su 62 kW (84 AG), 75 kW (102 AG) galia. Tai buvo bazinis dyzelinis variklis, pasižymėjęs ekonomiškumu, bet ne dideliu galios rezervu.
  • 2.0 TDI: Pakeitęs 1.9 TDI, siūlomas su įvairiomis galios versijomis: 62 kW (84 AG), 75 kW (102 AG), 84 kW (114 AG), 103 kW (140 AG), 132 kW (180 AG). Šis variklis pasižymėjo didesniu galios spektru ir geresniu ekonomiškumu, ypač su Common Rail įpurškimo sistema (nuo 2009 m. modelio atnaujinimo). 132 kW (180 AG) versija buvo biturbo, užtikrinanti puikią dinamiką.
  • 2.5 TDI: Siūlomas su 96 kW (130 AG) ir 128 kW (174 AG) galia. Tai buvo galingiausias dyzelinis variklis iki 2009 metų modelio atnaujinimo. Jis pasižymėjo dideliu sukimo momentu ir tinkamumu sunkiems darbams. Tačiau, šis variklis turėjo ir trūkumų – sudėtingesnė konstrukcija ir didesnė tikimybė gedimams.

Benzininiai Varikliai

Dažniausiai pasitaikantys benzininiai varikliai:

  • 2.0: Atmosferinis variklis, siūlomas su 85 kW (115 AG) galia. Tai buvo paprastas ir patikimas variklis, bet ne itin populiarus dėl didesnių kuro sąnaudų, lyginant su dyzeliniais variantais.
  • 3.2 V6: Galingas variklis, siūlomas su 173 kW (235 AG) galia. Šis variklis užtikrino puikią dinamiką, bet pasižymėjo didelėmis kuro sąnaudomis.
  • 2.0 TSI: (Po 2009 metų modelio atnaujinimo) Turbokompresorinis variklis, siūlomas su 110 kW (150 AG) ir 150 kW (204 AG) galia. Šis variklis sujungė gerą galią ir pakankamą ekonomiškumą.

Transmisijos

VW Transporter T5 buvo siūlomas su mechanine (5 arba 6 pavarų) ir automatine (6 pavarų) transmisija. Taip pat buvo galima rinktis versijas su priekine arba visų varančiųjų ratų pavara (4Motion). 4Motion sistema užtikrino geresnį pravažumą sudėtingomis sąlygomis.

Techninių Duomenų Lentelė (Pavyzdys)

Žemiau pateikta pavyzdinė lentelė, iliustruojanti kai kurių populiariausių T5 variklių techninius duomenis:

VariklisDarbinis tūris (cc)Galia (kW/AG)Sukimo momentas (Nm)Kuro sąnaudos (vidutinės, l/100km)TransmisijaVarantieji ratai
1.9 TDI (75 kW)189675/1022507.7-8.55-pavarų mechaninėPriekiniai
2.0 TDI (103 kW)1968103/1403407.2-8.06-pavarų mechaninė/AutomatinėPriekiniai/4Motion
2.5 TDI (96 kW)246196/1303408.5-9.56-pavarų mechaninėPriekiniai/4Motion
2.0 TSI (150 kW)1984150/2043509.0-10.06-pavarų mechaninė/AutomatinėPriekiniai

Pastaba: Kuro sąnaudos yra apytikslės ir gali skirtis priklausomai nuo vairavimo stiliaus, kelio sąlygų ir automobilio būklės.

Kėbulo Matmenys ir Talpa

VW Transporter T5 buvo siūlomas su dviem ratų bazėmis – trumpa ir ilga. Tai leido pasirinkti tinkamą kėbulo ilgį ir talpą, atsižvelgiant į poreikius. Taip pat buvo siūlomi skirtingi stogo aukščiai.

Pagrindiniai Matmenys (Trumpa Ratų Bazė)

  • Ilgis: Apie 4890 mm
  • Plotis: Apie 1904 mm
  • Aukštis: Apie 1990 mm (su standartiniu stogu)
  • Ratų bazė: Apie 3000 mm

Pagrindiniai Matmenys (Ilga Ratų Bazė)

  • Ilgis: Apie 5290 mm
  • Plotis: Apie 1904 mm
  • Aukštis: Apie 1990 mm (su standartiniu stogu)
  • Ratų bazė: Apie 3400 mm

Krovininio skyriaus talpa priklausė nuo kėbulo versijos ir ratų bazės, svyruodama nuo kelių kubinių metrų (trumpa ratų bazė) iki daugiau nei 9 kubinių metrų (ilga ratų bazė su aukštu stogu).

Įranga ir Komfortas

VW Transporter T5 buvo siūlomas su įvairiais įrangos lygiais, priklausomai nuo modelio ir gamybos metų. Baziniuose modeliuose buvo siūloma būtiniausia įranga, o aukštesnės klasės modeliuose – tokie privalumai kaip oro kondicionierius, elektra valdomi langai ir veidrodėliai, centrinis užraktas, audio sistema ir kt. Keleivinės versijos (Caravelle/Multivan) pasižymėjo didesniu komfortu ir papildoma įranga, pavyzdžiui, atskirais sėdynių reguliavimais, staleliais, apšvietimu ir pan.

Saugumas

VW Transporter T5 saugumo srityje siūlė tokias funkcijas kaip ABS (stabdžių antiblokavimo sistema), ESP (elektroninė stabilumo programa), oro pagalvės vairuotojui ir keleiviui. Kai kuriuose modeliuose buvo siūlomos ir šoninės oro pagalvės. Svarbu paminėti, kad saugumo įranga priklausė nuo modelio ir komplektacijos.

Modelio Atnaujinimas (Facelift) 2009 m.

2009 metais VW Transporter T5 patyrė modelio atnaujinimą (facelift). Buvo atnaujintas priekinis ir galinis dizainas, pakeisti varikliai (įskaitant 2.0 TDI su Common Rail įpurškimo sistema ir 2.0 TSI benzininius variklius), patobulinta salono apdaila ir įdiegta nauja įranga. Atnaujintas modelis dažnai vadinamas T5.1.

Pagrindiniai Privalumai ir Trūkumai

Privalumai:

  • Universalumas: Platus kėbulo versijų ir modifikacijų pasirinkimas.
  • Patikimumas: Daugelis variklių ir transmisijų pasižymi patikimumu (ypač po 2009 m. atnaujinimo).
  • Praktiškumas: Didelė krovininio skyriaus talpa arba patogus keleivių salonas.
  • Gera paklausa antrinėje rinkoje: Dėl savo populiarumo ir patikimumo, T5 išlaiko gerą vertę antrinėje rinkoje.

Trūkumai:

  • Aukšta kaina: Tiek naujo, tiek naudoto T5 kaina gali būti aukštesnė, lyginant su konkurentais.
  • Kai kurių variklių problemos: Ankstyvieji 2.5 TDI varikliai turėjo problemų su purkštukais ir galvos tarpine.
  • Kuro sąnaudos: Kai kurie benzininiai varikliai (ypač 3.2 V6) pasižymi didelėmis kuro sąnaudomis.

Dažniausios Problemos ir Priežiūra

VW Transporter T5, kaip ir bet kuris kitas automobilis, gali turėti tam tikrų problemų. Svarbu reguliariai atlikti techninę priežiūrą ir laiku šalinti gedimus. Tarp dažniausiai pasitaikančių problemų galima paminėti:

  • Purkštukų problemos (2.5 TDI): Ankstyvieji 2.5 TDI varikliai buvo jautrūs purkštukų kokybei.
  • Galvos tarpinės problemos (2.5 TDI): Taip pat pasitaikė galvos tarpinės pratekėjimai.
  • DPF filtro problemos (dyzeliniai varikliai): Dyzeliniai varikliai su DPF filtru gali turėti problemų dėl užsikimšimo, ypač važinėjant trumpais atstumais mieste.
  • Pakabos komponentų nusidėvėjimas: Dėl didelio svorio ir dažnos eksploatacijos, pakabos komponentai gali greičiau nusidėvėti.
  • Elektronikos gedimai: Pasitaiko smulkių elektronikos gedimų, pavyzdžiui, langų kėliklių ar centrinio užrakto problemų.

Reguliari alyvos keitimas, filtrų keitimas, stabdžių sistemos patikra ir kiti priežiūros darbai padės išvengti didesnių problemų ir užtikrins ilgą ir patikimą T5 eksploataciją.

Apibendrinimas

VW Transporter T5 yra universalus ir patikimas komercinis automobilis, tinkantis įvairiems poreikiams. Platus variklių pasirinkimas, kėbulo versijos ir įrangos lygiai leidžia pasirinkti tinkamiausią variantą. Prieš perkant naudotą T5, svarbu atkreipti dėmesį į automobilio istoriją, techninę būklę ir atlikti kruopščią apžiūrą. Tinkamai prižiūrint, VW Transporter T5 gali tarnauti ilgus metus.

Tags:

Panašūs įrašai: