Mercedes-Benz E klasė, o ypač jos E 220 variantas su dyzeliniu varikliu, yra vienas iš kertinių akmenų verslo klasės automobilių segmente Europoje. Tai modelis, kuris per kelias kartas pelnė pripažinimą dėl komforto, kokybės, technologijų ir, žinoma, prestižo. Tačiau kaip ir bet kuris sudėtingas mechanizmas, jis turi savų niuansų, privalumų ir trūkumų, kuriuos verta žinoti tiek svarstantiems apie įsigijimą, tiek esamiems savininkams. Šiame straipsnyje gilinamės į Mercedes-Benz E 220 (ypač populiarių W211, W212 ir W213 kartų) patirtis, remdamiesi tiek techninėmis charakteristikomis, tiek vairuotojų atsiliepimais.

Variklis E 220 CDI / d: Širdis ir Siela

Dažniausiai po E 220 pavadinimu slepiasi keturių cilindrų dyzelinis variklis. Būtent šis motoras tapo savotišku sinonimu E klasei daugelyje rinkų dėl savo ekonomijos ir pakankamos galios derinio. Per pastaruosius dešimtmečius šis variklis evoliucionavo:

OM646 (W211 kartoje)

Ankstyvesnėse W211 kartos E 220 CDI versijose montuotas OM646 variklis buvo vertinamas dėl savo patikimumo ir ilgaamžiškumo, jei buvo tinkamai prižiūrimas. Jo galia (apie 150-170 AG, priklausomai nuo modifikacijos) ir sukimo momentas užtikrino solidų veržlumą kasdienėms kelionėms ir užmiesčio greitkeliams. Degalų sąnaudos, ypač ilgesnėse kelionėse, buvo laikomos labai geromis tokio dydžio automobiliui. Vis dėlto, kaip ir dauguma to meto dyzelių, jis galėjo turėti problemų su purkštukais, EGR vožtuvu ar turbina, ypač esant didesnei ridai ar naudojant nekokybiškus degalus.

OM651 (W211 pabaiga, W212, ankstyvas W213)

Turbūt vienas labiausiai paplitusių ir kartu daugiausiai diskusijų sukėlusių Mercedes-Benz variklių. Montuotas į vėlyvuosius W211, visą W212 kartą ir ankstyvuosius W213 modelius (iki ~2018 m.), OM651 pasižymėjo geresne galia (dažniausiai 170 AG, vėliau ir 194 AG variantai su dviem turbinomis) ir mažesnėmis degalų sąnaudomis nei jo pirmtakas. Dvigubos turbinos (kai kuriose versijose) užtikrino tolygesnę trauką plačiame sūkių diapazone. Tačiau šis variklis pagarsėjo ir dėl potencialių problemų:

  • Paskirstymo grandinė: Ankstyvesnėse versijose (ypač iki ~2011-2012 m.) pasitaikydavo problemų su paskirstymo grandinės įtempėju ir pačia grandine, kuri yra variklio gale (prie pavarų dėžės), todėl jos keitimas yra sudėtingas ir brangus darbas. Vėlesnėse versijose problema buvo iš dalies išspręsta. Simptomai – barškėjimas užvedant šaltą variklį.
  • Purkštukai: Delphi purkštukai, naudoti kai kuriose OM651 versijose, taip pat turėjo patikimumo problemų, nors vėliau buvo pereita prie patikimesnių Bosch komponentų.
  • Vandens pompa: Pasitaikydavo nesandarių vandens pompų atvejų.

Nepaisant šių potencialių bėdų, tinkamai prižiūrimas ir laiku tvarkomas OM651 variklis gali tarnauti ilgai ir efektyviai. Daugelis vairuotojų vertina jo ekonomiškumą – užmiestyje neretai galima pasiekti 5-6 l/100 km sąnaudas.

OM654 (W213 nuo ~2016 m., W214)

Tai naujos kartos Mercedes-Benz keturių cilindrų dyzelinis variklis, pristatytas su W213 E klase. OM654 yra lengvesnis, kompaktiškesnis, tylesnis ir efektyvesnis už OM651. Dažniausia E 220 d versija generuoja 194 AG ir 400 Nm sukimo momentą. Šis variklis pasižymi dar mažesnėmis degalų sąnaudomis ir CO2 emisijomis, atitinka griežtesnius Euro 6d standartus. Jo konstrukcija su paskirstymo grandine priekyje palengvina aptarnavimą. Kol kas didelių sisteminių gedimų, būdingų šiam varikliui, nėra užfiksuota, tačiau kaip ir visi modernūs dyzeliai, jis jautrus degalų kokybei ir reikalauja tinkamos AdBlue sistemos priežiūros. Vairuotojai giria jo sklandų darbą, gerą dinamiką ir realias degalų sąnaudas, kurios dažnai būna labai artimos gamintojo deklaruojamoms.

Kartų Apžvalga: Nuo W211 iki W213

Mercedes-Benz E 220 CDI (W211; 2002–2009)

Privalumai:

  • Komfortas: Net ir pagal šiandienos standartus, W211 pasižymi puikia pakabos eiga ir komfortu, ypač su standartine (ne sportine) pakaba.
  • Erdvė: Salonas erdvus tiek priekyje, tiek gale, bagažinė talpi.
  • Klasikinis dizainas: Daugeliui vis dar patrauklus "keturių akių" dizainas.
  • Patikimesni varikliai (ankstyvieji OM646): Lyginant su vėlesniu OM651, ankstyvesni varikliai laikomi kiek mažiau problemiškais, nors ir ne tokiais efektyviais.

Trūkumai ir Dažniausi Gedimai:

  • SBC stabdžių sistema (Sensotronic Brake Control): Iki 2006 m. modelio atnaujinimo naudota elektrohidraulinė stabdžių sistema turėjo ribotą tarnavimo laiką (skaičiuojamą paspaudimų ciklais). Jos remontas ar keitimas yra brangus. Po atnaujinimo grįžta prie tradicinės hidraulinės sistemos.
  • Korozija: Nors geriau apsaugota nei pirmtakas W210, W211 vis dar gali turėti problemų su rūdimis, ypač ratų arkose, durelių apačioje, po bagažinės dangčio sandarinimo gumomis.
  • Elektronikos gedimai: Kaip ir dauguma to meto aukštesnės klasės automobilių, W211 gali turėti įvairių elektronikos problemų – nuo smulkių (langų pakėlėjai, centrinis užraktas) iki rimtesnių (SAM moduliai, prietaisų skydelis).
  • Airmatic pakaba: Jei automobilyje įrengta pneumatinė Airmatic pakaba, jos komponentai (oro pagalvės, kompresorius) laikui bėgant reikalauja remonto, kuris yra nepigus.

Pirkėjų patirtis: W211 E 220 CDI dažnai vertinamas kaip solidus, patogus ir ilgaamžis automobilis, jei buvo tinkamai prižiūrėtas ir neturi rimtų korozijos ar SBC problemų. Tai geras pasirinkimas ieškantiems klasikinio Mercedes komforto už prieinamesnę kainą, tačiau reikia nusiteikti galimoms išlaidoms dėl amžiaus ir sudėtingumo.

Mercedes-Benz E 220 CDI / BlueTEC (W212; 2009–2016)

Privalumai:

  • Modernesnis dizainas ir technologijos: W212 žengė žingsnį į priekį dizaino, interjero kokybės ir technologijų srityse (ypač po 2013 m. atnaujinimo).
  • Pagerinta surinkimo kokybė: Lyginant su W211, W212 laikomas tvirtesniu ir geriau surinktu automobiliu, su mažiau problemų dėl korozijos.
  • Efektyvesni varikliai: OM651 variklis (nors ir su savais niuansais) užtikrino geresnę dinamiką ir mažesnes degalų sąnaudas.
  • Saugumo įranga: Daug standartinės ir papildomos saugumo įrangos (Attention Assist, Pre-Safe ir kt.).

Trūkumai ir Dažniausi Gedimai:

  • OM651 variklio problemos: Kaip minėta, ankstyvesnių modelių OM651 varikliai turėjo problemų su paskirstymo grandine ir purkštukais.
  • Standesnė pakaba: Kai kurių vairuotojų nuomone, W212 (ypač su Avantgarde ar AMG paketu) yra standesnis nei W211, paaukojant dalį klasikinio Mercedes komforto vardan geresnio valdymo.
  • Elektronikos gedimai: Nors galbūt retesni nei W211, tačiau vis tiek pasitaiko įvairių elektronikos modulių (ypač susijusių su komforto funkcijomis) gedimų.
  • Pneumatinė pakaba (Airmatic): Kaip ir W211, jei įrengta, reikalauja priežiūros ir gali būti brangaus remonto šaltinis.
  • 7G-Tronic pavarų dėžė: Nors laikoma patikima, reikalauja reguliaraus alyvos keitimo (kas ~60 000 km). Kartais pasitaiko valdymo bloko (mechatronikos) gedimų.

Pirkėjų patirtis: W212 E 220 CDI/BlueTEC yra populiarus pasirinkimas ieškantiems modernesnio, patikimesnio (ypač po atnaujinimo) ir vis dar labai komfortiško automobilio. Svarbu atkreipti dėmesį į variklio (ypač OM651) ir pavarų dėžės priežiūros istoriją. Po 2013 m. atnaujinti modeliai (facelift) laikomi brandesniais ir patrauklesniais dėl atnaujinto dizaino ir patobulintų technologijų.

Mercedes-Benz E 220 d (W213; 2016–2023)

Privalumai:

  • Moderniausios technologijos: W213 žengė didžiulį žingsnį technologijų srityje – dideli ekranai (pasirinktinai sujungti į vieną plačią panelę), pažangi MBUX informacinė sistema (vėlesniuose modeliuose), pusiau autonominio vairavimo galimybės.
  • Išskirtinis interjeras: Salono dizainas ir medžiagų kokybė prilygsta S klasei, sukuriant itin prabangos ir modernumo jausmą.
  • Naujasis OM654 variklis: Tylus, galingas, labai ekonomiškas ir kol kas rodantis gerą patikimumą.
  • Komfortas ir Tyla: Puiki garso izoliacija ir subalansuota pakaba (ypač su Airmatic) užtikrina aukščiausio lygio komfortą.
  • 9G-Tronic pavarų dėžė: Standartinėje įrangoje esanti 9 laipsnių automatinė pavarų dėžė veikia itin sklandžiai ir efektyviai.

Trūkumai ir Dažniausi Gedimai:

  • Aukšta kaina: Tiek naujo, tiek naudoto W213 kaina yra ženkliai aukštesnė nei ankstesnių kartų.
  • Sudėtinga elektronika: Nors technologijos yra privalumas, didelis elektronikos sistemų kiekis didina potencialių gedimų riziką ateityje. Pasitaiko programinės įrangos trikdžių, ekranų užstrigimų.
  • AdBlue sistema: Kaip ir visi modernūs dyzeliai su SCR sistema, reikalauja AdBlue skysčio papildymo ir gali turėti problemų su NOx davikliais ar pačia sistema, ypač važinėjant trumpais atstumais mieste.
  • Brangi priežiūra ir remontas: Dėl sudėtingumo ir technologijų gausos, bet koks remontas, ypač autorizuotame servise, gali būti labai brangus. Net ir paprastesni darbai gali reikalauti specifinių įrankių ar diagnostinės įrangos.

Pirkėjų patirtis: W213 E 220 d yra vertinamas kaip itin modernus, prabangus ir technologiškai pažangus automobilis. Savininkai giria komfortą, tylą salone, degalų ekonomiją ir OM654 variklio darbą. Pagrindiniai nuogąstavimai susiję su ilgalaikiu elektronikos patikimumu ir aukštomis eksploatacijos išlaidomis. Tai automobilis tiems, kas nori naujausių technologijų ir aukščiausio lygio komforto bei yra pasirengę už tai mokėti.

Bendri E Klasės Privalumai (ypač E 220)

Nepriklausomai nuo kartos, Mercedes-Benz E klasė, įskaitant E 220 variantą, turi keletą bendrų bruožų, kurie traukia pirkėjus:

Komfortas: Tai bene pagrindinis E klasės arkliukas. Minkšta (bet ne per daug siūbuojanti) pakaba, puikiai sugeria kelio nelygumus, ypač ilgesnėse kelionėse. Sėdynės patogios, su plačiomis reguliavimo galimybėmis. Garso izoliacija paprastai yra aukšto lygio, leidžianti mėgautis tyliu važiavimu net ir didesniu greičiu.

Kokybė ir Surinkimas: Nors kartais pasitaiko nusiskundimų dėl tam tikrų detalių (ypač senesnėse kartose), bendras surinkimo kokybės ir naudojamų medžiagų lygis yra aukštas. Salone dažnai naudojamos kokybiškos odos, medžio ar aliuminio apdailos detalės, mygtukai ir jungikliai veikia solidžiai.

Saugumas: Mercedes-Benz visada skyrė didelį dėmesį saugumui. E klasė nuolat gauna aukštus įvertinimus saugumo bandymuose ir dažnai būna aprūpinta naujausiomis aktyvaus ir pasyvaus saugumo sistemomis, kurios vėliau tampa standartu ir žemesnės klasės automobiliuose.

Prestižas ir Įvaizdis: Ne mažiau svarbus veiksnys – E klasės statusas. Tai solidus, prestižinis automobilis, tinkantis tiek verslo reikalams, tiek šeimos poreikiams, signalizuojantis apie savininko sėkmę ir gerą skonį.

Ekonomija (E 220 CDI/d): Būtent E 220 dyzelinis variantas siūlo puikų kompromisą tarp pakankamos galios ir mažų degalų sąnaudų, kas ypač aktualu daug važinėjantiems ilgesnius atstumus.

Bendri E Klasės Trūkumai ir Iššūkiai

Nepaisant gausybės privalumų, E klasės savininkai susiduria ir su tam tikrais iššūkiais:

Eksploatacijos Kaina: Tai nėra pigus automobilis išlaikyti. Originalios dalys, remontas specializuotuose ar autorizuotuose servisuose kainuoja brangiai. Net ir einamoji priežiūra (alyvos, filtrai, stabdžių diskai ir kaladėlės) kainuos daugiau nei vidutinės klasės automobiliui.

Sudėtingumas: Modernios E klasės yra technologiškai labai sudėtingi automobiliai. Daug elektronikos, daviklių, valdymo blokų. Tai reiškia, kad gedimų diagnostika ir remontas reikalauja specifinių žinių ir įrangos. "Garažinis" remontas dažnai yra neįmanomas arba gali pridaryti daugiau žalos.

Potencialūs Brangūs Gedimai: Tam tikri komponentai, tokie kaip pneumatinė pakaba (Airmatic), automatinė pavarų dėžė, modernių dyzelių išmetimo sistemos (DPF, SCR/AdBlue), turbinos, elektronikos moduliai, gali sugesti, o jų remontas ar keitimas gali kainuoti tūkstančius eurų.

Jautrumas Priežiūrai: Norint išvengti brangių gedimų, E klasei reikalinga reguliari ir kokybiška priežiūra pagal gamintojo rekomendacijas. Taupymas tepalų, filtrų ar techninių skysčių sąskaita gali skaudžiai atsiliepti ateityje.

Nuvertėjimas: Nors E klasė išlaiko vertę geriau nei kai kurie konkurentai, prabangių automobilių nuvertėjimas vis tiek yra ženklus, ypač pirmaisiais metais po įsigijimo.

Kam Skirtas Mercedes-Benz E 220?

Mercedes-Benz E 220 (ypač dyzelinis variantas) yra puikus pasirinkimas tiems, kas:

  • Daug važinėja ilgesnius atstumus ir vertina komfortą bei mažas degalų sąnaudas.
  • Ieško solidaus, erdvaus ir prestižinio automobilio verslui ar šeimai.
  • Vertina aukštą surinkimo kokybę ir modernias (ypač W213) technologijas.
  • Yra pasirengę skirti adekvačias lėšas automobilio priežiūrai ir galimam remontui.

Jis gali būti mažiau tinkamas tiems, kas:

  • Dažniausiai važinėja trumpais atstumais mieste (ypač modernūs dyzeliai su DPF ir AdBlue).
  • Ieško sportiško ir azartiško valdymo (nors AMG Line versijos yra standesnės, E klasės DNR vis tiek yra komfortas).
  • Turi labai ribotą biudžetą automobilio išlaikymui ir remontui.

Apibendrinant, Mercedes-Benz E 220 yra automobilis, siūlantis išskirtinį komforto, kokybės, technologijų ir ekonomijos (dyzeliniuose variantuose) derinį. Tačiau jo sudėtingumas ir aukštesnės eksploatacijos išlaidos reiškia, kad tai nėra pasirinkimas kiekvienam. Kruopšti patikra prieš perkant naudotą automobilį, ypač atkreipiant dėmesį į specifinius kartos ir variklio modelio gedimus, bei reguliari ir kokybiška priežiūra yra raktas į ilgalaikį pasitenkinimą šiuo išties įspūdingu automobiliu.

Tags:

Panašūs įrašai: