Ford Mondeo ketvirtoji karta (Mk4, gamybos metai 2007-2014, kartais nurodoma iki 2015 pradžios tam tikrose rinkose ar kėbulo tipuose) yra automobilis, palikęs ryškų pėdsaką vidutinės klasės automobilių segmente Europoje. Sukurtas ant EUCD platformos, kuria dalijosi su Ford Galaxy Mk2 ir S-Max Mk1, taip pat su kai kuriais Volvo modeliais (S60, V60, S80, V70, XC60), Mondeo Mk4 siekė pasiūlyti aukštesnio lygio komfortą, erdvę ir vairavimo savybes nei jo pirmtakas Mk3. Šis modelis tapo populiariu pasirinkimu tiek šeimoms, ieškančioms erdvaus ir praktiško automobilio, tiek verslo sektoriuje kaip tarnybinis automobilis. Tačiau, kaip ir bet kuris automobilis, jis turi savų privalumų ir trūkumų, kuriuos būtina įvertinti prieš priimant sprendimą dėl pirkimo naudotų automobilių rinkoje.
Variklių Gama: Nuo Paprastumo iki Galios (ir Problemų)
Ford Mondeo Mk4 siūlė platų benzininių ir dyzelinių variklių pasirinkimą, tenkinantį skirtingus poreikius ir biudžetus. Analizuojant konkrečius variklius, atsiskleidžia jų specifinės savybės ir potencialios problemos.
Benzininiai Varikliai
- 1.6 Duratec Ti-VCT (110 AG / 81 kW ir 125 AG / 92 kW): Tai baziniai atmosferiniai varikliai. Nors jie laikomi gana patikimais ir paprastos konstrukcijos, jų galios akivaizdžiai trūksta sunkiam Mondeo kėbului, ypač važiuojant su keleiviais ar kroviniu. Degalų sąnaudos mieste gali būti didokos dėl poreikio nuolat spausti akceleratorių. Pagrindinės problemos susijusios su kintamo vožtuvų valdymo sistema (Ti-VCT) ir kartais pasitaikančiais uždegimo sistemos gedimais. Šie varikliai labiau tinka ramiems vairuotojams, daugiausia važinėjantiems mieste trumpais atstumais.
- 2.0 Duratec (145 AG / 107 kW): Populiarus pasirinkimas tarp benzininių variantų. Šis atmosferinis variklis siūlo geresnę dinamiką nei 1.6 litro agregatai ir yra laikomas vienu patikimiausių Mondeo Mk4 gamoje. Grandininė paskirstymo pavara yra ilgaamžė. Pagrindiniai trūkumai – santykinai aukštos degalų sąnaudos (ypač mieste) ir kartais pasitaikantys tuščiosios eigos sūkių svyravimai dėl droselinės sklendės ar oro srauto matuoklės problemų. Taip pat buvo siūloma Flexifuel versija, galinti naudoti E85 bioetanolį.
- 2.3 Duratec (160 AG / 118 kW): Šis variklis buvo siūlomas tik su automatine pavarų dėže ("Durashift" 6 laipsnių hidrotransformatorine). Jis pasižymi sklandžiu darbu, tačiau yra retesnis nei 2.0 Duratec ir pasižymi dar didesnėmis degalų sąnaudomis. Patikimumas vertinamas gerai, bet specifinių detalių prieinamumas gali būti prastesnis.
- 1.6 EcoBoost (160 AG / 118 kW): Pasirodė po 2010 metų modelio atnaujinimo. Tai modernus variklis su turbokompresoriumi ir tiesioginiu degalų įpurškimu. Jis siūlo gerą galios ir sukimo momento balansą bei teoriškai mažesnes degalų sąnaudas nei atmosferiniai analogai. Tačiau praktikoje, norint išnaudoti jo potencialą, sąnaudos gali būti panašios į 2.0 Duratec. Ankstyvieji EcoBoost varikliai turėjo problemų su aušinimo sistema (galimas perkaitimas dėl žemo aušinimo skysčio lygio ar sistemos nesandarumo), o tiesioginis įpurškimas reiškia didesnį jautrumą degalų kokybei ir potencialias problemas su purkštukais bei kietųjų dalelių kaupimusi ant įsiurbimo vožtuvų. Kaip minėta viename atsiliepime iš Norvegijos, kai kurie savininkai patyrė nemažai problemų ir nusivylė šio variklio kokybe.
- 2.0 EcoBoost (203 AG / 150 kW ir 240 AG / 177 kW): Galingiausi keturių cilindrų benzininiai varikliai, siūlomi tik su "PowerShift" automatine pavarų dėže. Jie suteikia Mondeo įspūdingą dinamiką, prilygstančią sportiškesniems automobiliams. Tačiau jie yra jautrūs priežiūrai, degalų kokybei ir, kaip ir 1.6 EcoBoost, gali turėti problemų su tiesioginiu įpurškimu. Didelė galia taip pat reiškia didesnes degalų sąnaudas realiomis sąlygomis ir potencialiai brangesnį remontą. "PowerShift" dėžės patikimumas šiuose galinguose variantuose taip pat kelia klausimų.
- 2.5T (220 AG / 162 kW): Iki 2010 metų atnaujinimo siūlytas legendinis Volvo penkių cilindrų variklis su turbokompresoriumi (naudotas ir Focus ST). Tai charizmatiškas, galingas ir maloniai skambantis agregatas, suteikiantis Mondeo sportiškumo. Jis laikomas gana patikimu, tačiau reikalauja dėmesio paskirstymo diržo keitimui ir yra pats "alkaniausias" degalams iš visos gamos. Remontas taip pat gali būti brangesnis dėl Volvo kilmės detalių.
Dyzeliniai Varikliai (TDCi)
Dyzeliniai varikliai buvo itin populiarūs Mondeo Mk4 pasirinkimai Europoje dėl geresnės degalų ekonomijos ir didelio sukimo momento, tinkančio ilgoms kelionėms.
- 1.8 TDCi (100 AG / 74 kW ir 125 AG / 92 kW): Tai senesnės konstrukcijos Ford "Lynx" šeimos variklis, perkeltas iš Mk3 modelio. Jis pasižymi specifine konstrukcija (šlapia paskirstymo diržo sistema apačioje ir grandinė arba sausas diržas viršuje, priklausomai nuo modifikacijos). Nors kai kurie savininkai, kaip minėta atsiliepime, nuvažiavo nemažai kilometrų be didelių problemų (pvz., 80 000 km per 3 metus su 1.8 TDCi 2010 m. hečbeku), šis variklis laikomas vienu problematiškiausių Mk4 gamoje. Dažnos problemos apima degalų sistemos gedimus (purkštukai, siurblys), turbinos gedimus, smagračio problemas. Jo darbas taip pat yra triukšmingesnis ir grubesnis, palyginti su PSA grupės dyzeliais. Dėl sudėtingos paskirstymo sistemos keitimas yra brangus.
- 2.0 TDCi (115 AG / 85 kW, 130 AG / 96 kW, 140 AG / 103 kW, 163 AG / 120 kW): Šie varikliai yra PSA (Peugeot/Citroën) DW10 šeimos produktai, plačiai naudoti įvairiuose automobiliuose. Jie laikomi kur kas patikimesniais ir kultūringesniais nei 1.8 TDCi. Pasižymi gera trauka, priimtina degalų ekonomija (vidutiniškai apie 6-7 l/100 km, kaip minėta atsiliepime apie 2.0 TDCi 110 kW automato versiją) ir ilgaamžiškumu, jei tinkamai prižiūrimi. Pagrindinės problemos, būdingos moderniems dyzeliams: kietųjų dalelių filtras (DPF), ypač važinėjant trumpais atstumais mieste; EGR vožtuvo problemos; purkštukų gedimai (nors retesni nei 1.8 TDCi); dviejų masių smagratis mechaninėse pavarų dėžėse. 85 kW versija, paminėta viename atsiliepime, yra silpniausia, bet egzistavo. Populiariausios ir optimaliausios yra 140 AG ir (po atnaujinimo) 163 AG versijos.
- 1.6 TDCi (115 AG / 85 kW): Taip pat PSA kilmės (DV6 šeima), pasirodė vėliau kaip ekonomiškesnis variantas. Nors siūlo mažiausias degalų sąnaudas, jo galios gali nepakakti sunkesniam Mondeo kėbului, ypač universalo versijai. Šis variklis turi specifinių problemų, susijusių su turbinos tepimu (užsikemšanti tepalo padavimo magistralė), EGR ir DPF sistemomis. Reikalauja kruopščios priežiūros ir dažnesnių tepalų keitimų.
- 2.2 TDCi (175 AG / 129 kW ir 200 AG / 147 kW): Galingiausi dyzeliniai variantai, taip pat PSA kilmės (DW12 šeima). Jie siūlo puikią dinamiką ir didelį sukimo momentą, todėl yra puikus pasirinkimas tiems, kas dažnai važinėja greitkeliais ar tempia priekabą. Patikimumas panašus į 2.0 TDCi, tačiau dėl didesnės galios ir apkrovų kai kurios problemos (pvz., smagratis, sankaba, turbina) gali pasireikšti anksčiau ar būti brangesnės taisyti. 200 AG versija pasirodė po modelio atnaujinimo.
Pavarų Dėžės: Nuo Patikimų Mechaninių iki Kaprizingų Automatų
Mondeo Mk4 buvo komplektuojamas su kelių tipų pavarų dėžėmis:
- Mechaninės pavarų dėžės (5 ir 6 laipsnių): Dažniausiai sutinkamos 6 laipsnių MMT6 ir MTX75 dėžės. Jos laikomos patikimomis ir ilgaamžėmis. Pagrindinė potenciali problema – dviejų masių smagračio ir sankabos komplekto susidėvėjimas, ypač galingesniuose dyzeliniuose variantuose. Tai brangus remontas, todėl perkant automobilį svarbu patikrinti, ar nėra pašalinių garsų ar vibracijų jungiant pavaras ar važiuojant žemais sūkiais.
- Automatinė pavarų dėžė "Durashift" (6 laipsnių): Tai klasikinė hidrotransformatorinė automatinė pavarų dėžė (Aisin Warner TF-81SC), kuri buvo komplektuojama su 2.3 Duratec benzininiu varikliu ir kai kuriais dyzeliniais variantais (ypač 2.2 TDCi). Ji laikoma gana patikima, jei reguliariai keičiami tepalai (kas 60 000 km). Pavaras perjungia sklandžiai, tačiau šiek tiek lėčiau nei modernios dviejų sankabų dėžės ir šiek tiek padidina degalų sąnaudas. Kaip minėta atsiliepime apie 2.0 TDCi 2008 m. su šia dėže, kartais ji gali per ilgai "užlaikyti" pirmą pavarą.
- Automatinė pavarų dėžė "PowerShift" (6 laipsnių): Tai dviejų sankabų automatinė pavarų dėžė (Getrag MPS6 / 6DCT450), panaši į VW DSG. Ji buvo komplektuojama su galingesniais dyzeliniais (2.0 TDCi 140/163 AG, 2.2 TDCi 200 AG) ir benzininiais (2.0 EcoBoost) varikliais. Kol veikia gerai, ji užtikrina greitą ir sklandų pavarų perjungimą bei geresnę degalų ekonomiją nei tradicinė automatinė dėžė. Tačiau "PowerShift" yra pagarsėjusi dėl savo nepatikimumo ir brangaus remonto. Dažniausios problemos: sankabos blokų susidėvėjimas, mechatronikos bloko gedimai, tepalo nuotėkiai, programinės įrangos klaidos. Remonto kainos gali siekti kelis tūkstančius eurų. Reguliarus tepalų keitimas (kas 60 000 km) yra būtinas, bet negarantuoja apsaugos nuo gedimų. Daugelyje atsiliepimų, įskaitant pateiktą apie 2.0 TDCi 110 kW (150 AG, nors Mk4 turėjo 140/163 AG) variantą, nors ir giriamas komfortas, "PowerShift" patikimumas lieka didžiausiu klaustuku perkant Mondeo Mk4 su šia transmisija.
Važiuoklė, Vairavimas ir Komfortas
Viena stipriausių Mondeo Mk4 pusių yra jo važiuoklė ir vairavimo savybės. Dėl EUCD platformos ir gerai suderintos pakabos (MacPherson priekyje, daugiasvirtė gale), automobilis pasižymi puikiu stabilumu kelyje, ypač važiuojant dideliu greičiu. Vairavimas yra gana tikslus ir informatyvus, nors kai kam elektrohidraulinis vairo stiprintuvas gali pasirodyti šiek tiek sintetinis ar per lengvas mieste. Automobilis gerai sugeria kelio nelygumus, užtikrindamas aukštą komforto lygį ilgose kelionėse. Tai patvirtina ir atsiliepimai, minintys patogumą ilgesnėms kelionėms.
Tačiau pakaba nėra amžina. Dažniausiai pasitaikančios problemos yra susidėvėjusios stabilizatoriaus traukės ir įvorės, priekinių svirčių šarnyrai ir galinės pakabos svirčių įvorės. Remontas nėra itin brangus, o detalės lengvai prieinamos. Svarbu atkreipti dėmesį į ratų geometriją, ypač po bet kokių pakabos remonto darbų, nes netinkamas suvedimas gali lemti netolygų padangų dilimą.
Garso izoliacija vertinama nevienareikšmiškai. Kai kurie savininkai (pvz., atsiliepime apie 2008 m. Titanium X) ją giria ir lygina su prabangesniais automobiliais, kiti mini, kad ji galėtų būti geresnė, ypač dyzeliniuose variantuose ar važiuojant didesniu greičiu (padangų ir vėjo keliamas triukšmas). Po 2010 m. atnaujinimo garso izoliacija buvo šiek tiek pagerinta.
Kėbulas, Erdvė ir Interjeras
Mondeo Mk4 buvo siūlomas trimis kėbulo tipais: sedanas (4 durų), hečbekas (5 durų) ir universalas (Wagon). Visi jie pasižymi įspūdingu erdvumu. Salone vietos pakanka tiek priekyje sėdintiems, tiek gale sėdintiems keleiviams, net ir aukštesnio ūgio. Bagažinės talpa taip pat yra viena didžiausių klasėje: sedano – apie 535 litrai, hečbeko – 528 litrai (padidėja nulenkus sėdynes), o universalo – net 542 litrai (iki 1733 litrų nulenkus sėdynes). Tai daro Mondeo itin praktišku šeimos automobiliu.
Interjero dizainas yra solidus, bet galbūt ne toks modernus ar įdomus kaip kai kurių konkurentų. Medžiagų kokybė yra gera, ypač aukštesnėse komplektacijose (Ghia, Titanium, Titanium X/S), tačiau pigesnėse versijose (Ambiente, Trend) plastikas gali būti kietesnis ir labiau linkęs braižytis. Surinkimo kokybė vertinama gerai, nors kartais gali pasigirsti nedideli girgždesiai ar barškesiai, ypač senesniuose ar daugiau nuvažiavusiuose automobiliuose.
Ergonomika yra nebloga, dauguma valdiklių išdėstyti logiškai. Tačiau centrinė konsolė, ypač iki atnaujinimo, su gausybe mygtukų gali atrodyti perkrauta ir reikalauti pripratimo. Prietaisų skydelis yra informatyvus, aukštesnėse komplektacijose buvo siūlomas didelis spalvotas "Ford Convers+" ekranas tarp ciferblatų.
Pagrindinė kėbulo problema – polinkis į koroziją. Nors Mondeo Mk4 yra geriau apsaugotas nuo rūdžių nei jo pirmtakai, problematiškos vietos išlieka: ratų arkos (ypač galinės), slenksčiai, durelių apačios, bagažinės dangtis (ypač aplink numerio apšvietimą ar rankeną). Prieš perkant būtina kruopščiai apžiūrėti šias vietas. Taip pat pasitaiko problemų su priekinių žibintų sandarumu (rasojimas) ir galinių LED žibintų (universalo versijoje) gedimais.
Komplektacijos ir Įranga
Mondeo Mk4 siūlė platų komplektacijų spektrą:
- Ambiente: Pati bazinė versija, turinti tik būtiniausią įrangą (oro kondicionierius, elektriniai priekiniai langai, bazinė audio sistema).
- Trend: Populiariausia komplektacija, pridedanti šiek tiek daugiau komforto įrangos (klimato kontrolė, borto kompiuteris, geresnė audio sistema).
- Ghia / Titanium: Aukštesnio lygio komplektacijos, siūlančios prabangesnę apdailą (Ghia – labiau klasikinis stilius su medžio imitacija, Titanium – modernesnis su aliuminio detalėmis), lietus ratlankius, pastovaus greičio palaikymo sistemą, lietaus daviklį, automatiškai tamsėjantį veidrodėlį, "Ford Convers+" prietaisų skydelį ir kitus privalumus.
- Titanium X / Titanium S: Aukščiausios komplektacijos su dar geresne įranga, pavyzdžiui, odiniais ar pusiau odiniais Alcantara sėdynių apmušalais, geresne audio sistema (pvz., Sony), kartais adaptyviais biksenoniniais žibintais, berakte sistema. Titanium S turėjo sportiškesnę išvaizdą (kėbulo apdailos elementai, standesnė pakaba).
Papildomai buvo galima užsisakyti navigacijos sistemą (ankstyvosios versijos, kaip minėta atsiliepime apie Blaupunkt sistemą, galėjo būti neblogos, bet jų žemėlapiai pasenę, o funkcionalumas ribotas), šildomas/ventiliuojamas sėdynes, adaptyvią greičio palaikymo sistemą (ACC), aklosios zonos stebėjimo sistemą (BLIS, po atnaujinimo) ir kitą įrangą.
Elektronikos gedimai nėra labai dažni, bet pasitaiko. Gali kilti problemų su klimato kontrolės valdymu, langų kėlikliais, centrinio užrakto sistema, "Ford Convers+" ekranu (mirgėjimas, užgesimas). Taip pat kartais streikuoja parkavimo davikliai.
Patikimumas ir Eksploatacijos Kaštai
Apibendrinant, Ford Mondeo Mk4 patikimumas yra vidutiniškas ir labai priklauso nuo konkretaus variklio, pavarų dėžės ir automobilio priežiūros istorijos.
Dažniausiai pasitaikančios problemos:
- "PowerShift" pavarų dėžės gedimai: Brangiausia ir dažniausia rimta problema.
- 1.8 TDCi variklio problemos: Degalų sistema, turbina, paskirstymo mechanizmas.
- DPF ir EGR problemos: Būdinga visiems moderniems dyzeliams, ypač eksploatuojamiems mieste.
- Dviejų masių smagračio susidėvėjimas: Mechaninėse dėžėse, ypač dyzeliuose.
- Korozija: Arkos, slenksčiai, bagažinės dangtis.
- Pakabos elementų susidėvėjimas: Stabilizatoriaus traukės, įvorės, svirčių šarnyrai.
- Elektronikos smulkmenos: Klimato kontrolė, langai, "Convers+" ekranas.
- 1.6 EcoBoost aušinimo sistemos problemos: Ankstyvuosiuose modeliuose.
Eksploatacijos kaštai yra vidutiniai. Degalų sąnaudos, ypač dyzelinių variklių, yra priimtinos (realiai 6-8 l/100 km mišriu režimu 2.0 TDCi). Benzininiai varikliai yra "alkanesni", ypač mieste (1.6 Ti-VCT gali viršyti 10 l/100 km, 2.0 Duratec apie 11-12 l/100 km, galingesni dar daugiau). Atsarginės dalys yra plačiai prieinamos ir jų kainos dažniausiai nėra aukštos, išskyrus specifinius komponentus kaip "PowerShift" dalys, DPF filtrai ar sudėtingesnių variklių elementai. Privalomasis draudimas ir KASKO taip pat yra vidutinio lygio.
Pirkėjo Patirtis ir Rinkos Kontekstas
Savininkų atsiliepimai apie Mondeo Mk4 yra labai įvairūs, kaip matyti ir iš pateiktos informacijos. Vieni giria automobilio komfortą, erdvę, vairavimo savybes ir praktiškumą. Pavyzdžiui, minėtas 2.0 AT Diesel 2018 (tikriausiai klaida metuose, turėtų būti iki 2014/15) savininkas džiaugėsi komfortu, valdymu, garso izoliacija ir ekonomija (6,5 l/100km), o 2008 m. 2.0 TDCi Titanium X savininkas gyrė komfortą ilgose kelionėse ir garso sistemą, nors paminėjo galėjus būti geresnę garso izoliaciją ir keistoką automatinės dėžės darbą.
Kiti skundžiasi patikimumo problemomis, ypač susijusiomis su "PowerShift" dėže, 1.8 TDCi varikliu ar 1.6 EcoBoost (kaip Norvegijos pavyzdyje). Taip pat minimos problemos su korozija ir kartais brangoku remontu.
Rinkoje Ford Mondeo Mk4 konkuruoja su tokiais automobiliais kaip Volkswagen Passat B6/B7, Opel Insignia A, Škoda Superb II, Toyota Avensis T270, Peugeot 508, Citroën C5. Lyginant su konkurentais, Mondeo dažnai išsiskiria geresnėmis vairavimo savybėmis ir erdvesniu salonu bei bagažine. Tačiau kai kurie konkurentai (pvz., Toyota Avensis) gali pasiūlyti geresnį bendrą patikimumą, o VW Passat ar Škoda Superb – aukštesnės kokybės interjero medžiagas ar modernesnes technologijas (ypač vėlesniais gamybos metais).
Apibendrinant: Stiprybės ir Silpnybės
Privalumai:
- Erdvumas: Labai erdvus salonas ir didelė bagažinė visuose kėbulo tipuose.
- Vairavimo savybės: Puikus stabilumas, geras valdymas, komfortiška pakaba.
- Komfortas: Patogus automobilis ilgoms kelionėms.
- Variklių pasirinkimas: Plati gama, leidžianti pasirinkti pagal poreikius (ypač patikimi 2.0 Duratec benzininis ir 2.0 TDCi dyzelinis varikliai).
- Dizainas: Solidus ir iki šiol neblogai atrodantis dizainas (ypač po atnaujinimo ir aukštesnėse komplektacijose).
- Kaina naudotų automobilių rinkoje: Dažnai siūlo gerą kainos ir kokybės santykį lyginant su konkurentais.
- Praktiškumas: Ypač universalas yra labai talpus ir universalus automobilis.
Trūkumai:
- "PowerShift" pavarų dėžės patikimumas: Didelė rizika ir brangus remontas.
- 1.8 TDCi variklio problemos: Vienas nepatikimiausių variklių gamoje.
- Korozijos rizika: Reikia atidžiai tikrinti kėbulą.
- DPF/EGR problemos dyzeliuose: Reikalauja tinkamos eksploatacijos ir priežiūros.
- Degalų sąnaudos (benzininiuose varikliuose): Ypač atmosferiniai varikliai gali būti "alkani".
- Interjero medžiagų kokybė (bazinėse versijose): Gali pasirodyti pigokos.
- Kai kurių elementų remontas gali būti brangus: Smagratis, turbinos, specifinės elektronikos dalys.
Ford Mondeo Mk4 yra automobilis, galintis pasiūlyti daug – erdvę, komfortą, geras vairavimo savybes už patrauklią kainą naudotų automobilių rinkoje. Tačiau potencialūs pirkėjai turi būti itin atidūs vertindami konkretų egzempliorių, ypač jo variklio tipą, pavarų dėžę ir bendrą techninę būklę bei priežiūros istoriją. Renkantis patikimesnius variantus (pvz., 2.0 Duratec su mechanine dėže ar gerai prižiūrėtą 2.0 TDCi su mechanine ar patikrinta "Durashift" automatine dėže) ir atidžiai patikrinus kėbulą dėl korozijos, galima įsigyti puikų ir praktišką automobilį. Tačiau rizikingesnių variantų, tokių kaip 1.8 TDCi ar modelių su "PowerShift" dėže, reikėtų vengti arba būti pasiruošus potencialiai brangiems remontams.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Ford Mondeo (2011 m.) Atsiliepimai: Verta Pirkti?
- Ford Mondeo 2001: savininkų atsiliepimai, privalumai ir trūkumai
- Ford Mondeo MK2 Atsiliepimai: Patikimumas, Problemos ir Vairuotojų Nuomonės 2025
- „Ford Mondeo“ (2005 m.) atsiliepimai: ar tai geras pasirinkimas?
- Nuo Kelių Metų Galima Vairuoti Automobilį Lietuvoje: Vairavimo Amžiaus Apribojimai
- Škoda Octavia saugikliai: schema, vieta ir paskirtis