BMW automobilių kondicionieriaus sistema, kaip ir bet kuri kita sudėtinga automobilio dalis, gali sugesti. Šiame straipsnyje išsamiai aptarsime BMW kondicionieriaus siurblio (kompresoriaus) gedimus, jų požymius, diagnostikos metodus, keitimo procesą ir kainas. Sieksime pateikti informaciją tiek pradedantiesiems, tiek patyrusiems automobilių entuziastams.

Kondicionieriaus Sistemos Veikimo Principas

Prieš gilinantis į siurblio problemas, verta suprasti, kaip veikia visa kondicionieriaus sistema. Pagrindiniai komponentai yra:

  • Kompresorius (siurblys): Atsakingas už freono (šaltnešio) suspaudimą ir cirkuliavimą sistemoje.
  • Kondensatorius: Atvėsina aukšto slėgio freoną, paversdamas jį skysčiu.
  • Išsiplėtimo vožtuvas (droselis): Sumažina freono slėgį, leisdamas jam išgaruoti garintuve.
  • Garintuvas: Sugeria šilumą iš automobilio salono, atvėsindamas orą.
  • Džiovintuvas (akumuliatorius): Pašalina drėgmę iš freono.
  • Ventiliatorius: Užtikrina oro srautą per kondensatorių ir garintuvą.

Sistema veikia uždaru ciklu: kompresorius suspaudžia freoną, kuris keliauja į kondensatorių, kur atvėsta ir virsta skysčiu. Tada freonas patenka į išsiplėtimo vožtuvą, kur sumažėja jo slėgis. Žemo slėgio freonas keliauja į garintuvą, kur išgaruoja, sugerdamas šilumą iš salono. Galiausiai, freonas grįžta į kompresorių ir ciklas kartojasi.

BMW Kondicionieriaus Siurblio Gedimai: Priežastys ir Požymiai

Kondicionieriaus siurblys yra viena iš labiausiai apkrautų sistemos dalių, todėl gedimai – dažnas reiškinys. Pagrindinės gedimų priežastys:

  • Šaltnešio trūkumas: Mažas freono lygis sukelia siurblio perkaitimą ir dilimą.
  • Tepalo trūkumas: Kompresoriaus tepalas užtikrina tinkamą jo veikimą ir apsaugo nuo dilimo. Tepalo trūkumas greitai sugadina siurblį.
  • Užteršimas: Sistemoje esantys nešvarumai, metalo drožlės ar drėgmė gali pažeisti siurblio vidinius komponentus.
  • Mechaniniai pažeidimai: Smūgiai ar vibracija gali sugadinti siurblio korpusą ar vidinius mechanizmus.
  • Elektros problemos: Elektros laidų pažeidimai, blogi kontaktai ar sugedęs siurblio valdymo modulis gali sutrikdyti jo veikimą.
  • Amortizacijos ir natūralus susidėvėjimas: Ilgai naudojant, bet kuris mechanizmas dėvisi.

Gedimo požymiai:

  • Nepakankamas oro vėsinimas: Tai vienas iš pirmųjų požymių, rodančių problemą. Oras pučiamas ne taip šaltai, kaip turėtų būti.
  • Triukšmas: Neįprasti garsai, tokie kaip cypimas, ūžimas ar barškėjimas, sklindantys iš siurblio srities.
  • Siurblio neįsijungimas: Siurblys visiškai nereaguoja į įjungimą.
  • Atsiradęs kvapas: Nemalonus kvapas, sklindantis iš ventiliacijos angų. Tai gali reikšti, kad sistemoje atsirado pelėsių ar bakterijų.
  • Nuotėkis: Freono nuotėkis iš siurblio. Tai galima pastebėti pagal riebaluotą dėmę aplink siurblį.
  • Padidėjusios degalų sąnaudos: Sugedęs kompresorius gali reikalauti daugiau energijos iš variklio, todėl padidėja degalų sąnaudos.

BMW Kondicionieriaus Siurblio Diagnostika

Norint tiksliai nustatyti gedimą, būtina atlikti diagnostiką. Diagnostikos procesas apima:

  • Vizualinė apžiūra: Apžiūrėkite siurblį, ar nėra matomų pažeidimų, nuotėkių ar korozijos.
  • Slėgio patikrinimas: Prijunkite manometrus prie aukšto ir žemo slėgio jungčių, kad patikrintumėte freono slėgį sistemoje. Netinkamas slėgis gali rodyti nuotėkį, užsikimšimą ar sugedusį siurblį.
  • Elektros patikrinimas: Patikrinkite siurblio elektros grandinę, ar nėra pažeidimų, blogų kontaktų ar trumpojo jungimo.
  • Triukšmo analizė: Klausykitės siurblio veikimo, ar nėra neįprastų garsų.
  • Kompiuterinė diagnostika: Prijunkite diagnostikos įrangą prie automobilio, kad nuskaitytumėte klaidas. Klaidos kodai gali padėti nustatyti gedimo priežastį.
  • Šaltnešio tikrinimas: Šaltnešio kokybė ir sudėtis gali būti patikrinta naudojant specialią įrangą.

BMW Kondicionieriaus Siurblio Pakeitimas

Jei diagnostika parodė, kad siurblys yra sugedęs, jį reikia pakeisti. Pakeitimo procesas yra gana sudėtingas ir reikalauja specialių įrankių bei žinių. Rekomenduojama kreiptis į profesionalų autoservisą.

Pakeitimo žingsniai:

  1. Šaltnešio išsiurbimas: Prieš pradedant darbus, būtina išsiurbti freoną iš sistemos. Tai atliekama naudojant specialią freono išsiurbimo įrangą.
  2. Senojo siurblio išmontavimas: Atskirkite elektros jungtis ir freono vamzdelius nuo senojo siurblio. Atsukite tvirtinimo varžtus ir išimkite siurblį.
  3. Sistemos praplovimas: Prieš montuojant naują siurblį, būtina praplauti visą sistemą, kad pašalintumėte nešvarumus ir metalo drožles.
  4. Džiovintuvo (akumuliatoriaus) pakeitimas: Rekomenduojama pakeisti džiovintuvą (akumuliatorių) kartu su siurbliu, kad užtikrintumėte tinkamą sistemos veikimą.
  5. Naujo siurblio montavimas: Sumontuokite naują siurblį, prijunkite elektros jungtis ir freono vamzdelius. Užveržkite tvirtinimo varžtus.
  6. Vakuumavimas: Prieš pildant freoną, būtina vakuumuoti sistemą, kad pašalintumėte orą ir drėgmę.
  7. Šaltnešio pildymas: Užpildykite sistemą reikiamu kiekiu freono.
  8. Testavimas: Patikrinkite, ar sistema veikia tinkamai ir ar nėra nuotėkių.

BMW Kondicionieriaus Siurblio Kainos

Kondicionieriaus siurblio kaina priklauso nuo:

  • Automobilio modelio ir metų: Skirtingiems modeliams gali būti reikalingi skirtingi siurbliai.
  • Siurblio gamintojo: Originalūs (OEM) siurbliai paprastai yra brangesni nei pakaitiniai.
  • Siurblio būklės: Nauji siurbliai yra brangesni nei naudoti ar restauruoti.
  • Autoserviso: Kainos gali skirtis priklausomai nuo autoserviso.

Apytikslės kainos:

  • Naujas originalus siurblys: Nuo 400 EUR iki 1000 EUR ar daugiau.
  • Naujas pakaitinis siurblys: Nuo 200 EUR iki 600 EUR.
  • Naudotas siurblys: Nuo 100 EUR iki 300 EUR.
  • Siurblio pakeitimo darbas: Nuo 150 EUR iki 400 EUR.
  • Šaltnešio pildymas: Nuo 50 EUR iki 100 EUR.

Svarbu gauti kelis pasiūlymus iš skirtingų autoservisų, kad galėtumėte palyginti kainas ir pasirinkti geriausią variantą. Taip pat atkreipkite dėmesį į autoserviso reputaciją ir atsiliepimus.

Prevencija

Norint išvengti kondicionieriaus siurblio gedimų, rekomenduojama laikytis šių prevencinių priemonių:

  • Reguliariai tikrinkite freono lygį: Patikrinkite freono lygį bent kartą per metus ir papildykite, jei reikia.
  • Naudokite kokybišką tepalą: Naudokite tik gamintojo rekomenduojamą tepalą.
  • Reguliariai keiskite džiovintuvą (akumuliatorių): Keiskite džiovintuvą (akumuliatorių) kas 2-3 metus.
  • Venkite sistemos užteršimo: Pasirūpinkite, kad į sistemą nepatektų nešvarumų ar drėgmės.
  • Reguliariai įjunkite kondicionierių: Net ir žiemą įjunkite kondicionierių bent kartą per mėnesį, kad išlaikytumėte tepalą cirkuliuojantį ir apsaugotumėte siurblį.
  • Atlikite reguliarią techninę priežiūrą: Atlikite reguliarią kondicionieriaus sistemos techninę priežiūrą autoservise.

Laikydamiesi šių patarimų, galite prailginti kondicionieriaus siurblio tarnavimo laiką ir išvengti brangių remontų.

Tags:

Panašūs įrašai: