Audi Q5, premium segmento vidutinio dydžio SUV (Sport Utility Vehicle), nuo pat pasirodymo rinkoje tapo vienu iš populiariausių savo klasės atstovų. Šis automobilis, sukurtas konkuruoti su tokiais modeliais kaip BMW X3, Mercedes-Benz GLC ar Volvo XC60, siekia suderinti prabangą, komfortą, praktiškumą ir pažangias technologijas. Tačiau kaip ir bet kuris automobilis, Q5 turi savų privalumų ir trūkumų, kurie išryškėja per ilgalaikę eksploataciją. Šiame straipsnyje gilinamasi į konkrečias Audi Q5 kartas, jų technines ypatybes, dažniausiai pasitaikančias problemas, savininkų patirtis ir bendrą automobilio vertinimą, pereinant nuo specifinių detalių prie bendresnių aspektų.

Pirmosios Kartos Audi Q5 (8R; 2008-2017 m.): Pradžia ir Evoliucija

Pirmosios kartos Audi Q5, gamintas ant Audi MLP (Modular Longitudinal Platform) platformos, kurią dalijosi su A4 (B8) ir A5 modeliais, debiutavo 2008 metais. Šis modelis iškart patraukė dėmesį savo elegantišku, tačiau tvirtu dizainu, aukštos kokybės interjeru ir solidžiomis valdymo savybėmis.

Specifiniai Pirmosios Kartos Varikliai ir Jų Ypatumai

Europoje populiariausi buvo dyzeliniai varikliai, ypač2.0 TDI. Priklausomai nuo gamybos metų ir modifikacijos, šis variklis generavo nuo 143 AG iki 190 AG (po atnaujinimo). Ankstyvesni modeliai su 2.0 TDI (EA189 šeima) gali turėti problemų susijusių su "Dyzelgeito" skandalu ir reikalauti programinės įrangos atnaujinimų ar techninių pakeitimų. Taip pat šiems varikliams būdingos problemos su aukšto slėgio kuro siurbliu, EGR vožtuvu ir DPF filtru, ypač eksploatuojant automobilį trumpais atstumais mieste. Vėlesni 2.0 TDI varikliai (EA288 šeima, nuo maždaug 2013-2014 m.) laikomi patikimesniais, tačiau DPF ir AdBlue sistemos (jei įrengta) priežiūra išlieka aktuali.

Galingesnis pasirinkimas buvo3.0 TDI V6 variklis, siūlantis nuo 240 AG iki 258 AG. Šis variklis vertinamas dėl galios ir sukimo momento derinio, užtikrinančio dinamišką važiavimą. Tačiau ir jis nėra be trūkumų. Pasitaiko problemų su įsiurbimo kolektoriaus sklendėmis (swirl flaps), grandininės pavaros įtempikliais (ypač didesnės ridos automobiliuose, remontas brangus), EGR sistema ir DPF filtru. Ankstyvesniems modeliams taip pat būdingi termostato gedimai.

Benzininių variklių gamoje pagrindinis buvo2.0 TFSI (EA888 šeima). Ankstyvieji šio variklio variantai (ypač iki 2011-2012 m. atnaujinimo) pagarsėjo dėl itin didelio alyvos suvartojimo, kurį dažniausiai sukelia stringantys arba susidėvėję stūmoklių žiedai ir/arba karterio alsuoklio sistema (PCV). Šios problemos sprendimas gali būti labai brangus, kartais reikalaujantis variklio kapitalinio remonto. Po atnaujinimo problema buvo iš dalies išspręsta, tačiau perkant naudotą automobilį su šiuo varikliu, būtina kruopščiai patikrinti alyvos suvartojimo istoriją. Vėlesni 2.0 TFSI variantai laikomi patikimesniais šiuo aspektu.

Retesni benzininiai variantai buvo3.2 FSI V6 (ankstyvuosiuose modeliuose, vėliau pakeistas 3.0 TFSI) ir kompresorinis3.0 TFSI V6 (naudotas SQ5 modelyje ir kai kuriose rinkose įprastam Q5). 3.2 FSI gali turėti problemų su anglies nuosėdomis ant įsiurbimo vožtuvų. 3.0 TFSI laikomas gana patikimu ir galingu, tačiau kaip ir 3.0 TDI, gali turėti problemų su grandinės įtempikliais esant didesnei ridai, taip pat pasitaiko termostato, vandens siurblio gedimų.

Pavarų Dėžės: S tronic vs. Tiptronic

Dauguma pirmosios kartos Q5 modelių buvo komplektuojami su 7 laipsnių dvigubos sankabos automatine pavarų dėžeS tronic (DL501). Ši dėžė užtikrina greitą pavarų perjungimą ir prisideda prie sportiškesnio vairavimo pojūčio. Tačiau ji taip pat yra vienas iš potencialiai probleminių Q5 8R mazgų. Dažniausiai pasitaiko mechatronikos bloko gedimai, sankabų komplekto susidėvėjimas (ypač važinėjant agresyviai ar daug mieste). Remontas yra sudėtingas ir brangus. Reguliarus pavarų dėžės alyvos ir filtrų keitimas (kas 60 000 km) yra būtinas norint prailginti jos tarnavimo laiką, tačiau ne visada apsaugo nuo gedimų.

Kai kurios modifikacijos, ypač su galingesniais varikliais (pvz., 3.0 TDI tam tikrose rinkose) arba skirtos Šiaurės Amerikos rinkai, buvo komplektuojamos su tradicine 8 laipsnių hidrauline automatine pavarų dėžeTiptronic (ZF 8HP). Ši pavarų dėžė laikoma gerokai patikimesne ir ilgaamžiškesne nei S tronic, nors pavaras perjungia ne taip žaibiškai. Reguliarus alyvos keitimas taip pat rekomenduojamas, tačiau gedimų rizika yra ženkliai mažesnė.

Mechaninė pavarų dėžė buvo siūloma su silpnesniais varikliais, tačiau ji nėra labai populiari naudotų automobilių rinkoje.

Quattro Visų Varantųjų Ratų Sistema

Dauguma Q5 8R modelių turi nuolatinę visų varančiųjų ratų sistemąQuattro su Torsen tipo centriniu diferencialu. Ši sistema užtikrina puikų sukibimą ir stabilumą įvairiomis kelio sąlygomis, ypač slidžiame kelyje ar važiuojant dinamiškai. Sistema laikoma labai patikima, reikalaujanti tik periodiško diferencialų alyvos keitimo pagal gamintojo rekomendacijas. Tai vienas iš stipriųjų Q5 argumentų prieš kai kuriuos konkurentus su prijungiamomis AWD sistemomis.

Dažniausios Pirmosios Kartos Q5 Problemos (Be Variklių ir Pavarų Dėžių)

  • Važiuoklė: Kaip ir daugeliui Audi modelių su daugiasvirte pakaba, Q5 gali reikalauti investicijų į važiuoklės remontą. Dažniausiai susidėvi priekinės viršutinės ir apatinės svirtys, stabilizatoriaus traukės, atraminiai guoliai. Galinėje pakaboje problemos retesnės. Adaptyvi pakaba (jei įrengta) gali kelti papildomų išlaidų amortizatorių gedimo atveju.
  • Elektronika: Nors Audi MMI sistema yra gana intuityvi, kartais pasitaiko jos veikimo sutrikimų, ypač ankstyvesniuose modeliuose (užstrigimai, lėtas veikimas). Gali sugesti parkavimo davikliai, galinio vaizdo kamera, beraktė sistema. Pasitaiko problemų su LED dienos šviesos žibintais (perdegantys moduliai).
  • Kėbulas ir Salonas: Nors surinkimo kokybė aukšta, kai kurie savininkai skundžiasi dėl traškesių salone, ypač važiuojant nelygiu keliu. Panoraminis stoglangis (jei įrengtas) gali tapti pratekėjimų šaltiniu dėl užsikimšusių drenažo kanalų. Būtina reguliariai juos valyti.
  • Vairo stiprintuvo sistema: Ankstyvesniuose modeliuose su hidrauliniu vairo stiprintuvu gali pasireikšti siurblio gedimai ar skysčio nuotėkiai. Vėlesniuose modeliuose su elektromechaniniu stiprintuvu problemų mažiau, bet gedimo atveju remontas brangesnis.

Pirmosios Kartos SQ5

Verta paminėti ir sportiškąjąSQ5 versiją. Europoje ji iš pradžių buvo siūloma tik su galingu 3.0 BiTDI dyzeliniu varikliu (313 AG, vėliau 326 AG ir net 340 AG "Plus" versijoje), turinčiu įspūdingą sukimo momentą ir specifinį garsą dėl aktyvios išmetimo sistemos. Kitose rinkose buvo siūlomas ir SQ5 su 3.0 TFSI benzininiu varikliu (354 AG). SQ5 pasižymi sportiškesne pakaba, agresyvesne išvaizda ir geresne dinamika, tačiau išlaikymo kaštai (degalų sąnaudos, draudimas, remontas) yra didesni.

Antrosios Kartos Audi Q5 (FY; Nuo 2017 m.): Modernizacija ir Technologijos

Antrosios kartos Q5, pristatytas 2016 m. pabaigoje ir gaminamas ant naujesnės MLB Evo platformos (dalijasi su A4 B9, A6 C8, Q7 4M ir kt.), žymi reikšmingą žingsnį į priekį technologijų, efektyvumo ir komforto srityse. Dizainas tapo aštresnis, o interjeras – dar modernesnis, su galimybe įdiegti Audi Virtual Cockpit skaitmeninį prietaisų skydelį.

Varikliai ir Pavarų Dėžės Antrojoje Kartoje

Variklių gama buvo atnaujinta. Populiariausi Europoje išliko2.0 TDI (dabar žymimi 35 TDI, 40 TDI), atitinkantys naujesnius Euro 6 standartus, dažnai su AdBlue sistema. Nors laikomi patikimesniais nei ankstesnės kartos EA189, AdBlue sistemos gedimai (siurblio, purkštuko, NOx sensorių) gali kelti problemų ir reikalauti brangaus remonto. Taip pat išlieka DPF filtro priežiūros būtinybė.

Galingesnis dyzelinis variantas3.0 TDI V6 (žymimas 45 TDI, 50 TDI) taip pat buvo modernizuotas, dažnai derinamas su 48V "mild-hybrid" (MHEV) sistema, skirta pagerinti degalų ekonomiją ir sumažinti CO2 emisijas. Nors MHEV sistema veikia sklandžiai, jos ilgalaikis patikimumas ir remonto kaštai kol kas kelia klausimų dėl sudėtingumo.

Benzininis2.0 TFSI (žymimas 40 TFSI, 45 TFSI) antrosios kartos modelyje (EA888 Gen3/Gen4) laikomas ženkliai patikimesniu alyvos suvartojimo atžvilgiu. Daugelis šių variklių taip pat turi 12V arba 48V MHEV sistemas. Jie pasižymi gera dinamika ir efektyvumu (ypač su "B-cycle" degimo ciklu).

Antrojoje kartoje pasirodė irįkraunamos hibridinės (Plug-in Hybrid) versijos (TFSI e), derinantys 2.0 TFSI variklį su elektros motoru ir baterija (pvz., 50 TFSI e, 55 TFSI e). Šios versijos siūlo galimybę važiuoti vien elektra trumpus atstumus ir pasižymi labai geromis dinaminėmis savybėmis bei mažomis degalų sąnaudomis (ypač jei reguliariai įkraunamos). Tačiau jų kaina yra aukštesnė, o sudėtinga sistema potencialiai didina gedimų riziką ir remonto kaštus ateityje (ypač baterijos degradacija).

Kalbant apie pavarų dėžes, dauguma antrosios kartos Q5 su keturių cilindrų varikliais komplektuojami su atnaujinta 7 laipsniųS tronic pavarų dėže. Nors teigiama, kad jos patikimumas pagerėjo, ji vis dar reikalauja reguliarios priežiūros ir išlieka potencialiai brangesnė remontuoti nei tradicinis automatas. Galingesni modeliai (pvz., 3.0 TDI, SQ5) dažniausiai komplektuojami su patikima 8 laipsniųTiptronic (ZF 8HP) automatine pavarų dėže.

Quattro su Ultra Technologija

Reikšmingas pokytis antrosios kartos Q5 modeliuose su dauguma keturių cilindrų variklių –Quattro su Ultra technologija. Tai nėra nuolatinė visų varančiųjų ratų sistema kaip anksčiau su Torsen diferencialu. Ultra sistema veikia kaip priekinių ratų pavara, tačiau nuolat stebi važiavimo sąlygas ir, esant poreikiui (pvz., praradus sukibimą, staigiai akseleruojant, posūkyje), per kelias milisekundes prijungia galinę ašį. Pagrindinis šios sistemos privalumas – mažesnės degalų sąnaudos. Tačiau kai kurie vairuotojai ir entuziastai kritikuoja šią sistemą dėl to, kad ji nėra "tikra" nuolatinė Quattro, ir kartais jaučiamas nežymus vėlavimas prijungiant galinę ašį. Galingesni modeliai (pvz., SQ5, kai kurie 3.0 TDI) išlaikė nuolatinę Quattro sistemą su savaime blokuojančiu centriniu diferencialu (panašią į ankstesnės kartos).

Antrosios Kartos Technologijos ir Problemos

Antrosios kartos Q5 žavi moderniomis technologijomis: Audi Virtual Cockpit, MMI Touch Response (po atnaujinimo), pažangios vairuotojo pagalbos sistemos (adaptyvus kruizo kontrolė, juostos palaikymo sistema, aklosios zonos stebėjimas ir kt.).

Dažniau pasitaikančios problemos:

  • Elektronika ir Programinė Įranga: Dėl sistemų sudėtingumo pasitaiko įvairių programinės įrangos "gliukų" – gali užstrigti MMI sistema, netiksliai veikti navigacija, kilti problemų su telefono prijungimu. Kartais prireikia programinės įrangos atnaujinimų.
  • Vairuotojo Pagalbos Sistemos: Sensorių ir kamerų gedimai ar netikslus veikimas (ypač esant blogoms oro sąlygoms) gali išjungti pagalbines sistemas.
  • AdBlue Sistema (dyzeliams): Kaip minėta, tai išlieka potenciali problema, ypač NOx sensoriai ir siurblys.
  • Start-Stop Sistema: Kai kuriems vairuotojams sistemos veikimas atrodo per grubus ar ne visada logiškas. MHEV sistemos turėtų švelninti šį procesą.
  • Pakaba: Nors pakaba tapo komfortiškesnė (ypač su adaptyvia pneumatine pakaba, kuri yra retas, bet vertingas priedas), ji išlieka sudėtinga ir potencialiai brangi remontuoti ateityje.

Antrosios Kartos SQ5

Antrosios kartos SQ5 Europoje po atnaujinimo grįžo prie3.0 TDI V6 variklio (341-347 AG), dabar su MHEV sistema ir elektriniu kompresoriumi (EPC), kuris padeda sumažinti turboduobę esant žemoms apsukoms. Kitose rinkose siūlomas3.0 TFSI V6 (apie 350 AG). SQ5 išlaiko sportiškesnį charakterį, nuolatinę Quattro pavarą ir agresyvesnį stilių.

Bendri Audi Q5 Privalumai (Apibendrinant Abi Kartas)

Pereinant prie bendresnių aspektų, galima išskirti šiuos nuolatinius Audi Q5 privalumus:

  • Aukštos Kokybės Interjeras: Tai viena stipriausių Audi pusių. Q5 salonas pasižymi puikiomis apdailos medžiagomis (minkštas plastikas, aliuminio ar medžio intarpai, kokybiška oda), kruopščiu surinkimu ir dėmesiu detalėms. Ergonomika taip pat gerai apgalvota, valdikliai išdėstyti logiškai.
  • Komfortiškas Važiavimas: Q5 užtikrina gerą balansą tarp komforto ir valdymo savybių. Pakaba (ypač standartinė ar komfortiška) gerai sugeria kelio nelygumus, o garso izoliacija yra puiki, todėl automobilis tylus net važiuojant didesniu greičiu. Tai ypač vertinama ilgose kelionėse.
  • Solidus Valdymas ir Stabilumas: Dėl standžios kėbulo struktūros ir gerai suderintos pakabos (ypač su Quattro sistema), Q5 kelyje jaučiasi labai stabiliai ir užtikrintai, net ir prastesnėmis oro sąlygomis ar dinamiškiau įveikiant posūkius. Vairas pakankamai informatyvus (ypač pirmos kartos modelyje).
  • Pažangios Technologijos (ypač antroje kartoje): Audi dažnai pirmauja technologijų srityje. MMI infotainment sistema (ypač vėlesnės versijos) yra funkcionali ir palyginti lengvai valdoma. Audi Virtual Cockpit skaitmeninis prietaisų skydelis suteikia modernumo ir leidžia individualizuoti rodomą informaciją. Platus vairuotojo pagalbos sistemų pasirinkimas didina saugumą ir komfortą.
  • Prestižas ir Išliekamoji Vertė: Audi prekės ženklas asocijuojasi su prabanga ir kokybe, o tai teigiamai veikia automobilio įvaizdį. Q5 modeliai paprastai neblogai išlaiko savo vertę naudotų automobilių rinkoje, palyginti su mažiau prestižinių gamintojų SUV.
  • Praktiškumas: Nors tai nėra didžiausias SUV klasėje, Q5 siūlo pakankamai erdvės keturiems suaugusiems keleiviams ir turi solidžios talpos bagažinę (apie 540-550 litrų, priklausomai nuo kartos ir komplektacijos), kurią galima padidinti nulenkus galines sėdynes. Galinės sėdynės dažnai būna stumdomos ir su reguliuojamu atlošo kampu, kas didina universalumą.

Bendri Audi Q5 Trūkumai ir Rizikos Veiksniai

Nepaisant privalumų, potencialūs pirkėjai turėtų atsižvelgti ir į šiuos trūkumus bei rizikas:

  • Aukšta Kaina ir Išlaikymo Kaštai: Tiek naujas, tiek naudotas Audi Q5 yra brangesnis už daugelį ne premium segmento konkurentų. Eksploatacijos kaštai taip pat yra didesni – brangesnės detalės, aptarnavimas specializuotuose servisuose, didesni draudimo įkainiai. Remontas, ypač susijęs su varikliu, pavarų dėže (S tronic) ar sudėtinga elektronika, gali būti labai brangus.
  • Patikimumo Problemos (ypač tam tikrose versijose): Kaip detaliai aptarta anksčiau, tam tikri varikliai (ankstyvieji 2.0 TFSI, TDI su AdBlue/DPF problemomis) ir S tronic pavarų dėžė gali kelti rimtų ir brangiai kainuojančių problemų. Prieš perkant naudotą Q5, būtina labai kruopšti patikra ir automobilio istorijos išsiaiškinimas.
  • Standoka Pakaba (kai kuriose versijose): Nors bazinė pakaba yra komfortiška, modeliai su sportine pakaba (S line) ar didesniais ratlankiais gali atrodyti per standūs Lietuvos keliams, ypač mieste.
  • Erdvė Ant Galinės Sėdynės: Nors keturiems suaugusiems vietos pakanka, penktam keleiviui per vidurį bus nepatogu dėl aukšto centrinio tunelio (dėl Quattro sistemos) ir siauresnės sėdynės dalies. Kai kurie konkurentai siūlo šiek tiek daugiau erdvės gale.
  • Infotainment Sistemos Sudėtingumas (naujesnėse versijose): Nors MMI sistema funkcionali, naujesnės versijos su lietimui jautriais ekranais (MMI Touch Response) gali reikalauti daugiau vairuotojo dėmesio valdant nei sistemos su fiziniais mygtukais ir ratuku, ypač važiuojant.

Pirkėjų Patirtys ir Atsiliepimai: Subjektyvus Vertinimas

Apibendrinant savininkų atsiliepimus internete ir forumuose, galima išskirti kelias pasikartojančias temas:

Teigiami atsiliepimai dažniausiai akcentuoja:

  • Važiavimo kokybę ir komfortą ilgose kelionėse.
  • Salono kokybę, medžiagas ir surinkimą.
  • Stabilumą ir saugumo jausmą kelyje, ypač su Quattro.
  • Galingesnių variklių (3.0 TDI, 3.0 TFSI, SQ5) dinamiką.
  • Modernias technologijas ir infotainment sistemos galimybes (ypač antroje kartoje).
  • Prestižinį įvaizdį ir dizainą.

Neigiami atsiliepimai ir nusiskundimai dažniausiai susiję su:

  • Dideliais remonto kaštais, ypač sugedus S tronic pavarų dėžei ar varikliui (pvz., 2.0 TFSI alyvos vartojimas).
  • Problemomis su DPF filtrais ir AdBlue sistemomis dyzeliniuose modeliuose.
  • Elektronikos gedimais ir programinės įrangos trikdžiais.
  • Didelėmis degalų sąnaudomis (ypač galingesnių benzininių variklių).
  • Aukšta pradinė automobilio kaina ir brangiais papildomos įrangos pasirinkimais.
  • Kartais pasitaikančiais traškesiais salone.

Svarbu pažymėti, kad daugelis savininkų, net ir susidūrę su tam tikromis problemomis, bendrai vertina Q5 teigiamai dėl jo važiavimo savybių, komforto ir kokybės pojūčio. Tačiau potencialūs pirkėjai, ypač ieškantys naudoto automobilio, turi būti pasiruošę galimoms didesnėms išlaidoms ir atidžiai rinktis konkretų modelį bei jo būklę.

Kam Skirtas Audi Q5? Tikslinė Auditorija ir Alternatyvos

Audi Q5 yra skirtas pirkėjams, ieškantiems prabangaus, gerai sukomplektuoto ir universalaus vidutinio dydžio SUV. Jis tinka tiek šeimoms, vertinančioms komfortą ir saugumą, tiek individualiems vairuotojams, norintiems dinamiško ir technologiškai pažangaus automobilio. Dėl Quattro sistemos jis yra geras pasirinkimas gyvenantiems regionuose su prastesniais keliais ar snieguotomis žiemomis.

Pagrindiniai Audi Q5 konkurentai:

  • BMW X3: Dažnai laikomas sportiškesniu vairavimo atžvilgiu, siūlo panašų prabangos ir technologijų lygį.
  • Mercedes-Benz GLC: Pasižymi itin komfortiška pakaba ir prabangiu interjeru, orientuotas labiau į komfortą nei sportiškumą.
  • Volvo XC60: Išsiskiria skandinavišku dizainu, ypatingu dėmesiu saugumui ir labai komfortišku salonu.
  • Lexus NX/RX: Siūlo hibridines pavaras ir garsėja patikimumu, tačiau infotainment sistema dažnai kritikuojama.
  • Porsche Macan: Nors dalijasi platformos elementais su pirmos kartos Q5, Macan yra ženkliai sportiškesnis ir brangesnis pasirinkimas.
  • Alfa Romeo Stelvio: Išsiskiria emocingu dizainu ir sportišku valdymu, bet gali nusileisti interjero kokybe ar patikimumu.

Renkantis tarp šių modelių, sprendimą dažnai lemia asmeniniai prioritetai: vairavimo pojūtis, dizainas, interjero stilius, technologijų įgyvendinimas ir prekės ženklo įvaizdis.

Apibendrinant Audi Q5 Vertinimą: Nuo Specifikos Prie Bendro Vaizdo

Audi Q5, tiek pirmosios (8R), tiek antrosios (FY) kartos, yra solidus ir geidžiamas premium SUV. Jis sėkmingai suderina daugelį svarbių savybių: aukštą surinkimo kokybę, komfortišką važiavimą, stabilų valdymą (ypač su Quattro), pažangias technologijas ir praktiškumą. Specifiniai modelių variantai, pavyzdžiui, SQ5, suteikia papildomos galios ir sportiškumo.

Tačiau šis automobilis nėra be trūkumų. Potencialūs pirkėjai turi būti informuoti apie specifinių variklių ir pavarų dėžių (ypač ankstyvųjų 2.0 TFSI ir S tronic) patikimumo problemas, kurios gali lemti dideles remonto išlaidas. Dyzelinių modelių savininkams aktualūs DPF ir AdBlue sistemų priežiūros klausimai. Antrosios kartos modeliai, nors technologiškai pažangesni ir dažnai efektyvesni, taip pat turi savų sudėtingų sistemų (MHEV, Quattro Ultra, pažangios pagalbos vairuotojui), kurių ilgalaikis patikimumas ir remonto kaštai dar nėra iki galo aiškūs.

Kruopšti patikra prieš perkant naudotą Audi Q5, ypač atkreipiant dėmesį į probleminius mazgus ir automobilio aptarnavimo istoriją, yra būtina. Pasirinkus tvarkingą ir prižiūrėtą egzempliorių, Audi Q5 gali suteikti daug vairavimo malonumo ir būti patikimu bei komfortišku palydovu kasdienėse kelionėse ir ilgesnėse išvykose. Vis dėlto, reikia nusiteikti, kad premium segmento automobilio išlaikymas visada reikalaus didesnių investicijų nei ekonominės klasės transporto priemonės.

Tags:

Panašūs įrašai: