Toyota Avensis yra automobilis, kuris Europos rinkoje įsitvirtino kaip patikimumo, praktiškumo ir ramaus komforto simbolis. Nors jo gamyba nutraukta 2018 metais, pakeičiant jį globaliu Camry modeliu daugelyje rinkų, Avensis išlieka populiarus pasirinkimas naudotų automobilių segmente. Šiame straipsnyje gilinamės į įvairius Avensis aspektus, pradedant nuo konkrečių kartų ypatumų ir baigiant bendromis charakteristikomis, kurios apibrėžė šį modelį per visą jo gyvavimo laikotarpį.

Pirmosios Kartos Toyota Avensis (T220; 1997–2003 m.)

Pirmoji Toyota Avensis karta pasirodė 1997 metų pabaigoje, pakeisdama iki tol gamintą Toyota Carina E. Šis žingsnis žymėjo Toyota siekį sukurti automobilį, labiau pritaikytą Europos vairuotojų skoniui ir poreikiams. T220 buvo gaminamas Didžiojoje Britanijoje, Burnastono gamykloje, kas dar labiau pabrėžė jo europietišką orientaciją.

Dizainas ir Kėbulo Tipai

Pirmosios kartos Avensis dizainas buvo gana konservatyvus ir funkcionalus, be ryškesnių stilistinių akcentų. Toyota tuo metu koncentravosi į kokybę ir patikimumą, o ne į avangardinę išvaizdą. Automobilis buvo siūlomas trimis kėbulo tipais: sedano, hečbeko (liftback) ir universalo. Būtent universalas greitai pelnė populiarumą dėl savo erdvumo ir praktiškumo, ypač tarp šeimų ir smulkaus verslo atstovų.

Varikliai ir Techninė Pusė

Variklių gamą sudarė benzininiai 1.6L (4A-FE), 1.8L (7A-FE) ir 2.0L (3S-FE) agregatai. Vėliau, po 2000 metų atnaujinimo, pasirodė modernesni benzininiai varikliai su VVT-i (Variable Valve Timing - intelligent) technologija: 1.6L (3ZZ-FE), 1.8L (1ZZ-FE) ir 2.0L D-4 tiesioginio įpurškimo (1AZ-FSE). Dyzelinių variklių fronte iš pradžių buvo siūlomas senesnės kartos 2.0L turbodyzelis (2C-TE), o po atnaujinimo jį pakeitė modernesnis 2.0L D-4D (1CD-FTV) su common-rail įpurškimo sistema, pasižymintis geresne trauka ir ekonomiškesnėmis degalų sąnaudomis.

Pakaba buvo orientuota į komfortą, gerai sugeriantį kelio nelygumus, tačiau nepretenduojantį į sportišką valdymą. Vairavimo mechanizmas buvo pakankamai informatyvus kasdieniam vairavimui.

Patikimumas ir Eksploatacija

Jau pirmoji Avensis karta užsitarnavo itin patikimo automobilio reputaciją. Varikliai, ypač benzininiai, buvo ilgaamžiai ir nereikalavo didelių investicijų. Dyzeliniai D-4D taip pat laikomi patikimais, nors, kaip ir dauguma to meto dyzelių, buvo jautresni degalų kokybei. Pagrindinės problemos dažniausiai buvo susijusios su natūraliu dėvėjimusi – pakabos elementais, stabdžių sistema. Korozija nebuvo itin opi problema, lyginant su kai kuriais konkurentais, tačiau patikrinti jautresnes vietas (slenksčius, arkų kraštus) perkant verta.

Antrosios Kartos Toyota Avensis (T250; 2003–2009 m.)

Antrosios kartos Avensis, pristatytas 2003 metais, žymėjo didelį žingsnį pirmyn visose srityse. Automobilis buvo kuriamas Toyota ED² dizaino centre Pietų Prancūzijoje, siekiant dar labiau priartėti prie europietiškų standartų ir estetikos.

Dizainas ir Kokybės Šuolis

T250 pasižymėjo gerokai solidesniu ir brandesniu dizainu. Jo linijos tapo aptakesnės, o bendras įvaizdis – prabangesnis. Ypatingas dėmesys buvo skirtas interjero kokybei: panaudotos geresnės medžiagos, surinkimas tapo dar preciziškesnis. Visa tai leido Avensis sėkmingiau konkuruoti su tokiais modeliais kaip Volkswagen Passat ar Ford Mondeo. Kaip ir pirmtakas, T250 buvo siūlomas sedano, hečbeko (liftback) ir universalo kėbulais.

Saugumas

Saugumas tapo vienu iš kertinių T250 akcentų. Tai buvo vienas pirmųjų automobilių savo klasėje ir pirmasis Japonijoje pagamintas automobilis, gavęs maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą Euro NCAP saugumo bandymuose. Standartinėje įrangoje jau buvo montuojama iki devynių oro pagalvių (įskaitant vairuotojo kelių oro pagalvę), ABS su EBD, o aukštesnėse komplektacijose – ir stabilumo kontrolės sistema (VSC) bei traukos kontrolė (TRC).

Varikliai ir Technologijos

Variklių gama buvo atnaujinta ir praplėsta. Benzininiai varikliai buvo tie patys VVT-i: 1.6L (3ZZ-FE – tik kai kuriose rinkose, ne itin populiarus), 1.8L (1ZZ-FE) ir 2.0L (1AZ-FSE). Vėliau pasirodė galingas 2.4L (2AZ-FSE) variklis, pasiskolintas iš Camry modelio, komplektuojamas tik su automatine pavarų dėže ir suteikiantis automobiliui solidžią dinamiką.

Dyzelinių variklių srityje tęsėsi 2.0L D-4D (1CD-FTV) era, tačiau vėliau jį papildė ir pakeitė naujos kartos aliumininiai 2.0L D-4D (1AD-FTV, 125 AG) ir galingesni 2.2L D-4D (2AD-FTV, 148 AG) bei 2.2L D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology) (2AD-FHV, 174 AG) variantai. Pastarasis D-CAT variklis buvo technologiškai pažangus, turintis kietųjų dalelių filtrą (DPF) ir azoto oksidų (NOx) neutralizavimo sistemą, tačiau būtent jis vėliau pagarsėjo kaip potencialiai problematiškas dėl galimų tarpinės po galvute gedimų ir DPF filtro bėdų.

Svarbu pastebėti: Ankstyvesni 1.8L 1ZZ-FE benzininiai varikliai (gaminti maždaug iki 2005 m. vidurio) turėjo polinkį padidintam alyvos suvartojimui dėl konstrukcinių stūmoklio žiedų ypatumų. Vėlesniuose modeliuose ši problema buvo išspręsta.

T250 išlaikė komfortišką pakabos nustatymą, tačiau važiavimo savybės tapo labiau subalansuotos. Automobilis stabiliau jautėsi kelyje didesniu greičiu, pagerėjo garso izoliacija. Valdymas išliko neutralus ir nuspėjamas, labiau orientuotas į saugų ir ramų važiavimą nei į azartišką vairavimą vingiuotuose keliuose.

Trečiosios Kartos Toyota Avensis (T270; 2009–2018 m.)

Trečioji ir paskutinė Avensis karta, T270, debiutavo 2008 metų pabaigoje Paryžiaus automobilių parodoje, o prekyba prasidėjo 2009 metais. Šios kartos modelis buvo kuriamas išskirtinai Europos rinkai, atsižvelgiant į jos reikalavimus ir tendencijas. Hečbeko (liftback) kėbulo tipo buvo atsisakyta, paliekant tik sedaną ir universalą (Touring Sports).

Dizainas ir Aerodinamika

T270 dizainas tapo dar dinamiškesnis ir atletiškesnis, nors ir išlaikė tam tikrą konservatyvumo lygį, būdingą Toyota. Didelis dėmesys skirtas aerodinamikai – oro pasipriešinimo koeficientas (Cd) sedanui siekė 0.28, o universalui – 0.29. Tai prisidėjo prie mažesnių degalų sąnaudų ir tylesnio važiavimo didesniu greičiu.

Ši karta sulaukė dviejų reikšmingų atnaujinimų (facelift):

  • Pirmasis atnaujinimas (2012 m.): Šiek tiek pakeista priekinės dalies išvaizda (radiatoriaus grotelės, bamperis, žibintai), atnaujintas interjeras, pagerinta garso izoliacija, optimizuoti kai kurie varikliai (ypač 2.0 D-4D).
  • Antrasis atnaujinimas (2015 m.): Žymiai ryškesni dizaino pokyčiai, ypač priekinėje dalyje, kuri tapo agresyvesnė ir modernesnė, su naujais LED žibintais. Radikaliai atnaujintas interjeras su geresnėmis medžiagomis, nauja prietaisų skydelio architektūra ir didesniu multimedijos ekranu (Toyota Touch 2 sistema). Pasirodė nauji dyzeliniai varikliai, pasiskolinti iš BMW (1.6 D-4D ir 2.0 D-4D), pakeitę senesnius Toyota agregatus. Taip pat buvo pristatytas Toyota Safety Sense aktyvaus saugumo sistemų paketas.

Varikliai ir Transmisijos

Benzininių variklių gamą sudarė modernizuoti agregatai su Valvematic technologija (kintamas vožtuvų pakėlimo aukštis), kuri pagerino galią ir efektyvumą: 1.6L (1ZR-FAE, 132 AG), 1.8L (2ZR-FAE, 147 AG) ir 2.0L (3ZR-FAE, 152 AG). Šie varikliai pasižymi patikimumu ir yra laikomi geru pasirinkimu ieškantiems mažiau problemų keliančios eksploatacijos.

Dyzelinių variklių srityje iki 2015 metų buvo siūlomi Toyota 2.0L D-4D (1AD-FTV, 126 AG, vėliau 124 AG) ir 2.2L D-4D/D-CAT (2AD-FHV/FTV, 150 AG arba 177 AG). Po 2015 metų atnaujinimo juos pakeitė BMW gamybos varikliai: 1.6L D-4D (1WW, 112 AG) ir 2.0L D-4D (2WW, 143 AG). Šie varikliai pasižymėjo geresne ekonomija ir atitiko aukštesnius Euro 6 emisijos standartus, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje gali turėti specifinių, BMW varikliams būdingų priežiūros niuansų (pvz., paskirstymo grandinės).

Pavarų dėžės: 6 laipsnių mechaninė buvo standartinė daugeliui variklių. Benzininiai 1.8L ir 2.0L varikliai galėjo būti komplektuojami su bepakope automatine transmisija (CVT), vadinama Multidrive S. Dyzeliniams 2.2L varikliams buvo siūloma ir tradicinė 6 laipsnių automatinė pavarų dėžė.

Interjeras ir Komfortas

T270 interjeras, ypač po 2015 metų atnaujinimo, žengė didelį žingsnį pirmyn kokybės ir dizaino prasme. Naudojamos malonesnės liesti medžiagos, pagerėjo ergonomika. Prietaisų skydelis tapo informatyvesnis, o centrinėje konsolėje įsikūrusi Toyota Touch 2 multimedijos sistema (priklausomai nuo komplektacijos) siūlė navigaciją, galinio vaizdo kamerą ir kitas funkcijas. Vis dėlto, net ir atnaujintame modelyje kai kurie sprendimai ar medžiagos galėjo atrodyti šiek tiek senstelėję lyginant su naujausiais konkurentų modeliais.

Važiavimo komfortas išliko aukšto lygio. Pakaba efektyviai sugeria kelio nelygumus, o garso izoliacija, ypač po atnaujinimų, tapo dar geresnė. Tai automobilis, puikiai tinkantis ilgoms kelionėms greitkeliais.

Bendrosios Toyota Avensis Charakteristikos (Apibendrinant Visas Kartas)

Patikimumas ir Ilgaamžiškumas

Tai neabejotinai stipriausia Toyota Avensis pusė. Visos trys kartos garsėja kaip itin patikimi automobiliai. Žinoma, idealiai patikimų automobilių nebūna, ir Avensis turi savų silpnesnių vietų, tačiau bendrame kontekste gedimai yra retesni nei daugelio konkurentų. Benzininiai varikliai (ypač VVT-i ir Valvematic) laikomi beveik neprobleminiais, reikalaujančiais tik reguliarios priežiūros. Dyzeliniai D-4D varikliai taip pat yra patikimi, tačiau reikalauja dėmesio DPF filtrui (ypač važinėjant trumpais atstumais mieste) ir EGR vožtuvui. Kaip minėta, ankstyvieji 1.8 VVT-i turėjo bėdų su alyvos suvartojimu, o 2.2 D-CAT (T250 ir ankstyvas T270) gali turėti problemų su variklio galvutės tarpine.

BMW dyzeliniai varikliai (T270 po 2015 m.) yra ekonomiški, tačiau jų ilgalaikis patikimumas ir priežiūros kaštai gali skirtis nuo tradicinių Toyota agregatų. Verta atkreipti dėmesį į paskirstymo grandinės būklę.

Praktiškumas ir Erdvė

Avensis visada buvo praktiškas pasirinkimas. Sedanas siūlo talpią bagažinę, o universalas (Touring Sports) yra itin erdvus, puikiai tinkantis šeimoms ar tiems, kam reikia pervežti didesnius krovinius. Salone vietos pakanka tiek priekyje, tiek gale sėdintiems keleiviams. Daug dėtuvių smulkiems daiktams.

Važiavimo Savybės ir Komfortas

Avensis niekada nebuvo sportiškas automobilis. Jo pakaba visada buvo orientuota į komfortą. Vairavimas yra lengvas, nuspėjamas ir saugus, tačiau neįkvepiantis aktyvesnio vairavimo entuziastų. Tai automobilis ramiam, komfortiškam judėjimui iš taško A į tašką B. Garso izoliacija, ypač T250 ir T270 modeliuose, yra gera.

Degalų Sąnaudos

Benzininiai varikliai pasižymi vidutinėmis arba šiek tiek geresnėmis nei vidutinėmis degalų sąnaudomis savo klasėje. 1.8 Valvematic (T270) realiomis sąlygomis vidutiniškai vartoja apie 7-8 l/100 km. Dyzeliniai varikliai yra gerokai ekonomiškesni, ypač važiuojant užmiestyje. 2.0 D-4D (tiek Toyota, tiek BMW) vidutinės sąnaudos gali svyruoti apie 5-6.5 l/100 km, priklausomai nuo vairavimo stiliaus ir sąlygų. BMW 1.6 D-4D yra pats taupiausias variantas.

Priežiūra ir Eksploatacijos Kaštai

Reguliari techninė priežiūra nėra brangi. Detalių pasiūla yra didelė, tiek originalių, tiek alternatyvių gamintojų. Dėl bendro automobilio patikimumo netikėtų gedimų tikimybė yra mažesnė nei vidutinė, kas leidžia planuoti eksploatacijos išlaidas. Brangesni remontai gali būti susiję su dyzelinių variklių sistemomis (DPF, purkštukai, turbina, EGR), ypač jei automobilis buvo netinkamai prižiūrimas ar eksploatuojamas.

Kam Skirtas Toyota Avensis?

Toyota Avensis yra puikus pasirinkimas tiems, kas vertina:

  • Patikimumą: Tai vienas patikimiausių automobilių savo klasėje.
  • Komfortą: Minkšta pakaba ir gera garso izoliacija užtikrina komfortišką kelionę.
  • Praktiškumą: Erdvus salonas ir bagažinė (ypač universalo).
  • Ramią eksploataciją: Mažesnė netikėtų gedimų tikimybė.
  • Išliekamąją vertę: Dėl gero patikimumo Avensis neblogai išlaiko vertę naudotų automobilių rinkoje.

Šis automobilis mažiau tiks tiems, kas ieško:

  • Sportiško valdymo ir dinamikos: Avensis nėra sukurtas azartiškam vairavimui.
  • Avangardinio dizaino: Nors T270 atrodo moderniai, jis vis tiek yra gana konservatyvus.
  • Pačių naujausių technologijų: Nors T270 turėjo nemažai modernios įrangos (ypač po 2015 m.), kai kurie konkurentai galėjo pasiūlyti daugiau inovacijų.

Apibendrinant, Toyota Avensis per savo gyvavimo istoriją įrodė esąs solidus, patikimas ir komfortiškas vidutinės klasės automobilis, puikiai atliekantis savo pagrindinę funkciją – saugiai ir patogiai pervežti keleivius bei krovinius. Nors jo gamyba baigėsi, jis išlieka labai racionaliu pasirinkimu naudotų automobilių rinkoje tiems, kam svarbiausia yra ramybė ir užtikrintumas dėl automobilio techninės būklės.

Tags:

Panašūs įrašai: