Volkswagen Sharan, kaip vienas populiariausių didelių vienatūrių (MPV) Europoje, dažnai vertinamas dėl savo erdvumo, praktiškumo ir universalumo, ypač tarp šeimų. Tačiau potencialiems pirkėjams ir esamiems savininkams itin aktualus klausimas yra šio automobilio degalų sąnaudos. Tai yra kompleksinis rodiklis, priklausantis nuo daugybės veiksnių: konkrečios modelio kartos, variklio tipo ir galios, pavarų dėžės, vairavimo stiliaus, eksploatavimo sąlygų ir net automobilio techninės būklės. Šiame straipsnyje detaliai nagrinėsime Volkswagen Sharan degalų sąnaudas, pradedant nuo konkrečių modelių pavyzdžių ir palaipsniui pereinant prie bendresnių dėsningumų bei patarimų, kaip šias sąnaudas optimizuoti.

Konkrečių Volkswagen Sharan Modifikacijų Degalų Sąnaudos: Nuo Teorijos Iki Praktikos

Norint suprasti realų Sharan "apetitą" degalams, svarbu atskirti gamintojo deklaruojamus (oficialius) duomenis nuo tų, su kuriais susiduria vairuotojai kasdienėje eksploatacijoje. Gamintojo duomenys, ypač senesnių modelių, dažnai buvo matuojami pagal NEDC (New European Driving Cycle) ciklą, kuris pasižymėjo laboratorinėmis, dažnai pernelyg optimistinėmis sąlygomis. Vėliau įvestas WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) ciklas yra artimesnis realioms vairavimo sąlygoms, tačiau net ir jis ne visada idealiai atspindi individualią patirtį.

Antrosios Kartos Sharan (7N, 2010 – 2022 m.)

Ši karta žymi modernizacijos šuolį, įskaitant efektyvesnius variklius ir technologijas, tokias kaip "BlueMotion".

Dyzeliniai Varikliai (TDI): Populiariausias Pasirinkimas

  • 2.0 TDI (103 kW / 140 AG): Tai buvo vienas populiariausių pasirinkimų. Oficialios vidutinės sąnaudos dažniausiai svyravo apie5.5-6.0 l/100 km (priklausomai nuo pavarų dėžės tipo – mechaninės ar DSG – ir ar modelis turėjo "BlueMotion" technologiją). Realybėje vairuotojai dažniausiai raportuoja sąnaudas tarp6.5 l/100 km važiuojant ekonomiškai užmiestyje ir iki8.0-9.0 l/100 km mieste, ypač šaltuoju metų laiku ar esant didelėms spūstims. Vidutinės realios sąnaudos dažnai nusistovi ties7.0-7.5 l/100 km riba. Svarbu paminėti, kad DSG pavarų dėžė, nors ir komfortiška, kartais gali nežymiai padidinti sąnaudas mieste dėl savo veikimo principų, tačiau užmiestyje, palaikant pastovų greitį, gali būti labai efektyvi.
  • 2.0 TDI (110 kW / 150 AG): Atnaujinta ir šiek tiek galingesnė versija, pakeitusi 103 kW variantą. Oficialios sąnaudos išliko labai panašios, kartais net šiek tiek mažesnės dėl optimizacijų (apie5.0-5.7 l/100 km pagal WLTP ciklą vėlesniuose modeliuose). Realios sąnaudos taip pat labai artimos 103 kW versijai, galbūt su nežymiu pagerėjimu – vidutiniškai6.8-7.3 l/100 km. Šis variklis laikomas geru galios ir ekonomiškumo kompromisu šiam kėbului.
  • 2.0 TDI (130 kW / 177 AG, vėliau 135 kW / 184 AG): Galingiausias dyzelinis variantas. Oficialios vidutinės sąnaudos nurodomos apie5.8-6.2 l/100 km. Realybėje vairuotojai gali tikėtis vidutinių sąnaudų apie7.5-8.5 l/100 km. Nors galios rezervas didesnis, jis natūraliai reikalauja šiek tiek daugiau degalų, ypač dinamiškiau vairuojant ar pilnai pakrovus automobilį. Mieste sąnaudos gali lengvai pasiekti ir9.0-10.0 l/100 km.

Benzininiai Varikliai (TSI): Alternatyva Dyzelinui

  • 1.4 TSI (110 kW / 150 AG): Šis turbobenzininis variklis siūlo neblogą dinamiką, tačiau jo ekonomiškumas labai priklauso nuo vairavimo stiliaus ir sąlygų. Oficialios vidutinės sąnaudos – apie6.4-7.2 l/100 km. Realybėje šis variklis jautresnis apkrovai ir greičiui nei dyzeliniai analogai. Važiuojant ramiai užmiestyje galima pasiekti7.0-7.5 l/100 km, tačiau mieste ar važiuojant greičiau automagistrale, ypač su keleiviais ar kroviniu, sąnaudos gali šoktelėti iki9.0-11.0 l/100 km ar net daugiau. Vidutinės realios sąnaudos dažniausiai svyruoja tarp8.5-9.5 l/100 km.
  • 2.0 TSI (147 kW / 200 AG, vėliau 162 kW / 220 AG): Galingiausias benzininis variantas, dažniausiai komplektuojamas su DSG pavarų dėže. Oficialios sąnaudos prasideda nuo maždaug8.4 l/100 km. Realiame pasaulyje tai yra mažiausiai ekonomiškas Sharan pasirinkimas. Vidutinės sąnaudos retai nukrenta žemiau10.0 l/100 km, o mieste ar dinamiškai važiuojant lengvai viršija12.0-14.0 l/100 km. Šis variklis skirtas tiems, kam prioritetas yra galia ir dinamika, o ne degalų taupymas.

Pirmosios Kartos Sharan (7M, 1995 – 2010 m.)

Ši karta, ypač po atnaujinimo 2000 metais, taip pat turėjo keletą populiarių variklių, kurių sąnaudos skiriasi.

Dyzeliniai Varikliai (TDI): Patikimumo Ikona

  • 1.9 TDI (66 kW / 90 AG; 81 kW / 110 AG; 85 kW / 115 AG; 96 kW / 130 AG; 110 kW / 150 AG): Šie PD (Pumpe-Düse) varikliai garsėjo savo patikimumu ir trauka, tačiau nebuvo patys tyliausi ar ekonomiškiausi pagal šiuolaikinius standartus.
    • Silpnesnės versijos (66 kW, 81 kW, 85 kW): Oficialios vidutinės sąnaudos svyravo apie6.2-6.6 l/100 km. Realybėje vidutinės sąnaudos dažniausiai būdavo7.0-8.0 l/100 km. Mieste galėjo siekti8.5-9.5 l/100 km.
    • Galingesnės versijos (96 kW, 110 kW): Oficialios sąnaudos panašios arba šiek tiek didesnės (apie6.3-6.8 l/100 km). Realybėje šie varikliai, nors ir galingesni, nebuvo ženkliai rajūs už silpnesnius, vidutiniškai suvartodami7.5-8.5 l/100 km. Tačiau dinamiškas vairavimas ar didelės apkrovos sąnaudas galėjo pakelti arčiau10 l/100 km ribos.
    Svarbu paminėti, kad senesnių 1.9 TDI variklių reali būklė (purkštukų, turbinos, oro srauto matuoklės) turi didžiulę įtaką realioms sąnaudoms. Netvarkingas variklis gali vartoti gerokai daugiau degalų.

Benzininiai Varikliai: Nuo Paprasto Iki Galingo

  • 2.0 MPI (85 kW / 115 AG): Paprastas, patikimas, bet ne itin dinamiškas ir gana neekonomiškas variklis sunkiam Sharan kėbului. Oficialios vidutinės sąnaudos apie9.4-10.0 l/100 km. Realybėje vidutinės sąnaudos retai nukrisdavo žemiau10.5-11.5 l/100 km, o mieste lengvai pasiekdavo13.0-15.0 l/100 km.
  • 1.8T (110 kW / 150 AG): Turbobenzininis variantas, siūlantis geresnę dinamiką nei 2.0 MPI. Oficialios sąnaudos panašios į 2.0 MPI (apie9.4-9.9 l/100 km). Realybėje jis galėjo būti šiek tiek ekonomiškesnis už 2.0 MPI važiuojant tolygiai, tačiau jautrus akceleratoriaus paspaudimui. Vidutinės realios sąnaudos –10.0-12.0 l/100 km, mieste –12.0-14.0 l/100 km.
  • 2.8 VR6 (128 kW / 174 AG, vėliau 150 kW / 204 AG): Galingiausias, bet ir pats "ištroškęs" variantas. Oficialios sąnaudos prasidėdavo nuo10.5-11.5 l/100 km. Realybėje vidutinės sąnaudos dažnai siekdavo12.0-14.0 l/100 km, o mieste ar greitkelyje važiuojant dideliu greičiu –15.0-18.0 l/100 km ir daugiau. Tai buvo pasirinkimas tiems, kam reikėjo maksimalios galios ir traukos (pvz., tempti priekabą), o sąnaudos buvo antraeilis dalykas.

Kas Iš Tikrųjų Lemia Volkswagen Sharan Degalų Sąnaudas? Bendrieji Veiksniai

Nors konkretūs varikliai ir kartos turi savo specifines sąnaudų charakteristikas, egzistuoja universalūs veiksniai, darantys didelę įtaką bet kurio Sharan modelio degalų suvartojimui.

  1. Vairavimo Stilius: Agresyvus vairavimas – staigūs įsibėgėjimai, dažni ir staigūs stabdymai, didelio greičio palaikymas – yra pagrindinis veiksnys, didinantis sąnaudas. Tolygus, numatantis vairavimas, optimalių sūkių palaikymas, išankstinis riedėjimas artėjant prie sankryžos ar nuokalnės gali sutaupyti reikšmingą degalų kiekį. Sharan, būdamas didelis ir sunkus automobilis, ypač jautrus agresyviam vairavimui.
  2. Maršruto Tipas ir Eismo Sąlygos:
    • Miestas: Dažni sustojimai, pajudėjimai iš vietos, žemas vidutinis greitis, spūstys – tai sąlygos, kuriomis degalų sąnaudos yra didžiausios. Šaltas variklis trumpose kelionėse mieste taip pat sunaudoja neproporcingai daug degalų.
    • Užmiestis/Greitkelis: Važiavimas pastoviu, optimaliu greičiu (dažniausiai 90-110 km/h) leidžia pasiekti mažiausias sąnaudas. Tačiau viršijus šį greitį, ypač virš 120-130 km/h, oro pasipriešinimas smarkiai išauga (Sharan turi didelį priekinį plotą), ir sąnaudos pradeda sparčiai didėti, ypač benzininiams modeliams.
    • Kelio Reljefas: Važiavimas kalvotomis vietovėmis natūraliai didina sąnaudas lyginant su lygumomis.
  3. Automobilio Apkrova ir Aerodinamika:
    • Svoris: Kiekvienas papildomas keleivis ar krovinys didina automobilio svorį, o tai reikalauja daugiau energijos (degalų) jam įsibėgėti ir palaikyti greitį, ypač važiuojant į įkalnę ar mieste. Pilnai pakrautas Sharan (7 keleiviai ir bagažas) gali vartoti 1-2 l/100 km daugiau degalų nei važiuojant vienam.
    • Aerodinamika: Stogo bagažinės, dviračių laikikliai ar net atidaryti langai važiuojant didesniu greičiu didina oro pasipriešinimą ir atitinkamai degalų sąnaudas. Netinkamai parinkti ar per platūs ratlankiai taip pat gali turėti neigiamos įtakos.
  4. Techninė Automobilio Būklė:
    • Padangos: Per žemas slėgis padangose didina riedėjimo pasipriešinimą ir sąnaudas. Taip pat svarbus padangų tipas – žieminės padangos paprastai turi didesnį pasipriešinimą nei vasarinės. Ekonomiškumui skirtos padangos su mažu riedėjimo pasipriešinimu gali šiek tiek sumažinti sąnaudas.
    • Variklio Priežiūra: Reguliarus tepalų ir filtrų (oro, degalų) keitimas, žvakių būklė (benzininiams varikliams), purkštukų būklė (ypač dyzeliniams TDI PD), turbinos ir EGR sistemos veikimas – visa tai tiesiogiai veikia degimo procesą ir efektyvumą. Užsikimšęs oro filtras ar netvarkinga kuro sistema gali padidinti sąnaudas 10-20% ar net daugiau.
    • Stabdžių Sistema: Stringantys stabdžių suportai, net jei tai vos juntama, sukuria nuolatinį pasipriešinimą ir didina degalų suvartojimą.
    • Važiuoklės Geometrija: Netinkamas ratų suvedimas didina padangų dilimą ir riedėjimo pasipriešinimą.
  5. Pavarų Dėžės Tipas: Nors modernios automatinės (DSG) pavarų dėžės yra labai efektyvios, ypač užmiestyje, mechaninė pavarų dėžė, valdoma patyrusio vairuotojo, vis dar gali leisti pasiekti šiek tiek mažesnes sąnaudas tam tikrose situacijose, ypač mieste, jei vairuotojas optimaliai parenka pavaras. Senesnės kartos klasikinės automatinės pavarų dėžės (buvo montuojamos į kai kuriuos 7M modelius) paprastai didindavo sąnaudas labiau nei mechaninės.
  6. Papildomos Įrangos Naudojimas: Oro kondicionierius, ypač dirbdamas pilnu pajėgumu karštą dieną, gali padidinti sąnaudas 0.5-1.5 l/100 km. Šildomi langai, sėdynės ir kita galinga elektros įranga taip pat nežymiai didina apkrovą generatoriui ir, atitinkamai, degalų sąnaudas.
  7. Degalų Kokybė: Nors įtaka dažnai diskutuotina, prastos kokybės degalai gali neigiamai paveikti degimo procesą, šiek tiek sumažinti galią ir padidinti sąnaudas.

Oficialūs Duomenys vs. Realybė: Kodėl Skiriasi?

Kaip minėta, gamintojų pateikiami skaičiai (ypač pagal senąjį NEDC standartą) dažnai būna optimistiški. To priežastys:

  • Standartizuotos Laboratorinės Sąlygos: Bandymai atliekami kontroliuojamoje temperatūroje, ant lygaus paviršiaus, be vėjo, be papildomos apkrovos, su minimaliu elektros įrangos naudojimu.
  • Specifinis Vairavimo Ciklas: NEDC ciklas pasižymėjo lėtais įsibėgėjimais, ilgais pastovaus greičio intervalais ir mažai atspindėjo dinamišką miesto ar greitkelio vairavimą. WLTP ciklas yra realistiškesnis, bet vis tiek negali apimti visų įmanomų vairavimo stilių ir sąlygų įvairovės.
  • "Eko" хитрости: Kartais gamintojai naudodavo specifines padangas su itin mažu pasipriešinimu ar kitas optimizacijas bandymams, kurios nebūtinai atitinka standartinę automobilio komplektaciją.

Dėl šių priežasčių realios degalų sąnaudos beveik visada yra didesnės nei oficialiai deklaruojamos, kartais skirtumas siekia 15-30% ar net daugiau, priklausomai nuo vairavimo įpročių ir sąlygų.

Patarimai Volkswagen Sharan Vairuotojams: Kaip Sumažinti Degalų Sąnaudas?

Nors Sharan nėra pats ekonomiškiausias automobilis rinkoje dėl savo dydžio ir svorio, vairuotojai gali imtis veiksmų, kad optimizuotų jo degalų suvartojimą:

  1. Praktikuokite Ekonomišką Vairavimą:
    • Venkite staigių įsibėgėjimų ir stabdymų. Spauskite akceleratorių švelniai.
    • Numatykite eismo situaciją iš anksto, kad kuo mažiau tektų stabdyti ir vėl greitėti.
    • Palaikykite pastovų greitį, naudokitės pastovaus greičio palaikymo sistema (autopilotu) ilgose kelionėse lygiu keliu.
    • Laiku perjunkite pavaras (mechaninėje dėžėje), stenkitės palaikyti variklio sūkius optimaliame diapazone (dyzeliams dažniausiai 1500-2500 rpm, benzininiams šiek tiek aukščiau).
    • Išnaudokite automobilio inerciją – atleiskite akceleratorių artėdami prie nuokalnės ar žinodami, kad netrukus reikės stabdyti.
  2. Prižiūrėkite Automobilį:
    • Reguliariai tikrinkite padangų slėgį: Laikykite jį tokį, kokį rekomenduoja gamintojas (dažniausiai nurodyta ant lipduko vairuotojo durelių statramstyje ar degalų bako dangtelio vidinėje pusėje). Tai vienas paprasčiausių ir efektyviausių būdų taupyti degalus.
    • Atlikite reguliarią techninę priežiūrą: Laiku keiskite variklio alyvą, oro, degalų filtrus. Užtikrinkite gerą variklio ir jo sistemų (uždegimo, kuro tiekimo) būklę.
    • Patikrinkite ratų geometriją.
    • Įsitikinkite, kad nestringa stabdžiai.
  3. Planuokite Keliones ir Mažinkite Apkrovą:
    • Jei įmanoma, venkite piko valandų ir maršrutų su didelėmis spūstimis. Kartais šiek tiek ilgesnis maršrutas be sustojimų gali būti ekonomiškesnis nei trumpesnis, bet su nuolatiniais stabčiojimais.
    • Nevežiokite nereikalingų daiktų bagažinėje. Kiekvienas papildomas kilogramas didina sąnaudas.
    • Nuimkite stogo bagažinę ar dviračių laikiklius, kai jų nenaudojate.
  4. Naudokite Įrangą Protingai:
    • Naudokite oro kondicionierių tik tada, kai tikrai reikia. Kartais važiuojant nedideliu greičiu gali pakakti praverti langus (nors važiuojant greičiau uždaryti langai ir įjungtas kondicionierius gali būti ekonomiškesnis variantas dėl aerodinamikos).
    • Išjunkite nereikalingą elektros įrangą (pvz., galinio lango šildymą, kai jis jau atitirpęs).
  5. Rinkitės Tinkamus Degalus ir Priedus (Atsargiai): Nors aukštesnės kokybės degalai gali šiek tiek pagerinti variklio darbą, stebuklų tikėtis neverta. Kai kurie degalų priedai žada sumažinti sąnaudas, tačiau jų efektyvumas dažnai yra abejotinas ir nepagrįstas nepriklausomais tyrimais. Verčiau investuokite į gerą automobilio techninę priežiūrą.

Sharan Sąnaudų Vertinimas Palyginti su Konkurentais

Vertinant Volkswagen Sharan degalų sąnaudas, svarbu jį lyginti su panašios klasės ir dydžio automobiliais, tokiais kaip Ford Galaxy, SEAT Alhambra (techniškai labai panašus į Sharan 7N), Renault Espace ar Chrysler Voyager (senesni modeliai). Bendrame kontekste Sharan (ypač 7N karta su TDI varikliais) dažniausiai laikomas pakankamai ekonomišku savo segmento atstovu. Jo dyzeliniai varikliai siūlo gerą balansą tarp galios ir degalų suvartojimo, leidžiantį patogiai keliauti didelius atstumus su šeima be pernelyg dažno sustojimo degalinėse. Benzininės versijos, kaip ir daugumos didelių MPV, yra gerokai "rajės" ir labiau tinka tiems, kas važinėja nedaug arba kam dyzelino charakteristikos netinka.

Apibendrinant, Volkswagen Sharan degalų sąnaudos yra kintamas dydis, stipriai priklausantis nuo konkrečios modifikacijos, eksploatavimo sąlygų ir, svarbiausia, vairuotojo įpročių bei automobilio techninės būklės. Nors tai nėra pats taupiausias automobilis absoliučiais skaičiais, protingai eksploatuojamas ir prižiūrimas dyzelinis Sharan gali pasiūlyti priimtiną ekonomiškumą tokio dydžio ir universalumo transporto priemonei.

Tags:

Panašūs įrašai: