Volvo XC90, prabangus ir patikimas SUV, kaip ir bet kuris kitas modernus automobilis, yra aprūpintas oro kondicionavimo sistema, kuri užtikrina komfortą karštomis dienomis ir padeda efektyviai nusausinti orą bei pašalinti rasojimą nuo langų šaltuoju ar drėgnuoju metų laiku. Viena iš svarbiausių šios sistemos dalių yra kondicionieriaus radiatorius, dar vadinamas kondensatoriumi. Deja, dėl savo pažeidžiamos vietos automobilio priekyje, jis yra linkęs į gedimus. Šiame straipsnyje detaliai panagrinėsime Volvo XC90 kondicionieriaus radiatoriaus keitimo procesą, jo svarbą sistemos veikimui, galimas gedimų priežastis ir būdus, kaip užtikrinti ilgalaikį bei efektyvų kondicionavimo sistemos darbą, pereinant nuo konkrečių keitimo žingsnių prie bendrų sistemos veikimo principų ir priežiūros.
Kondicionieriaus Radiatoriaus (Kondensatoriaus) Gedimo Požymiai Volvo XC90 Modelyje
Prieš pradedant bet kokius remonto darbus, būtina tiksliai identifikuoti problemą. Kondicionieriaus radiatoriaus gedimas dažniausiai pasireiškia keliais akivaizdžiais simptomais:
- Prastas arba visiškai neveikiantis šaldymas: Tai pats dažniausias požymis. Jei įjungus kondicionierių į saloną pučiamas tik šiltas arba kambario temperatūros oras, tikėtina, kad sistema neveikia tinkamai. Viena iš priežasčių gali būti šaltnešio (freono) nuotėkis per pažeistą radiatorių.
- Matomi fiziniai pažeidimai: Atidžiai apžiūrėjus automobilio priekinę dalį už grotelių, galima pastebėti kondicionieriaus radiatoriaus pažeidimus – įlenkimus nuo akmenukų, korozijos židinius, tepalo ar šaltnešio pėdsakus ant radiatoriaus paviršiaus ar aplink jį. Šaltnešyje esanti alyva palieka riebias dėmes nuotėkio vietoje.
- Sistemos slėgio problemos: Naudojant specialią diagnostinę įrangą (manometrų bloką), galima patikrinti slėgį kondicionavimo sistemoje. Per žemas slėgis aukšto slėgio pusėje gali rodyti šaltnešio trūkumą dėl nuotėkio, įskaitant ir per radiatorių.
- Kondicionieriaus kompresoriaus neįsijungimas: Daugelyje sistemų yra apsauginiai slėgio davikliai, kurie neleidžia kompresoriui įsijungti, jei sistemoje trūksta šaltnešio. Tai apsaugo kompresorių nuo sugadinimo dirbant be tepimo.
Svarbu pabrėžti: Nepakankamas šaldymas gali būti sukeltas ir kitų priežasčių, tokių kaip kompresoriaus gedimas, užsikimšęs plėtimosi vožtuvas ar sausintuvas, elektros sistemos problemos ar net užsikimšęs salono oro filtras. Todėl tiksli diagnozė yra kritiškai svarbi prieš keičiant bet kokias dalis. Profesionalus servisas gali atlikti sandarumo testą su azotu arba specialiais UV dažais, kad tiksliai nustatytų nuotėkio vietą.
Kodėl Kondicionieriaus Radiatorius Genda?
Volvo XC90 kondicionieriaus radiatorius yra sumontuotas automobilio priekyje, dažniausiai priešais variklio aušinimo radiatorių. Tokia pozicija užtikrina gerą oro srautą, reikalingą efektyviam šaltnešio atvėsinimui ir kondensacijai, tačiau kartu daro jį itin pažeidžiamą:
- Mechaniniai pažeidimai: Važiuojant dideliu greičiu, į radiatorių gali atsitrenkti akmenukai, vabzdžiai, kelio šiukšlės. Net ir nedidelis smūgis gali pažeisti plonas aliuminio vamzdelių sieneles ar aušinimo plokšteles, sukeldamas šaltnešio nuotėkį.
- Korozija: Ypač regionuose, kur žiemos metu keliai barstomi druska ar cheminiais reagentais, kondicionieriaus radiatorius yra nuolat veikiamas agresyvios aplinkos. Druska ir drėgmė skatina aliuminio koroziją, kuri ilgainiui gali prakiurdyti vamzdelius ar jungtis.
- Vibracijos ir nuovargis: Ilgalaikės variklio ir kelio dangos sukeliamos vibracijos gali lemti mikroįtrūkimų atsiradimą vamzdelių jungtyse ar tvirtinimo taškuose.
- Vidiniai užsikimšimai: Nors tai retesnė priežastis radiatoriaus gedimui, sistemoje cirkuliuojantys nešvarumai ar kompresoriaus susidėvėjimo produktai (metalo drožlės) gali užkimšti siaurus radiatoriaus kanalus, sutrikdydami šaltnešio cirkuliaciją ir sistemos efektyvumą. Tokiu atveju dažnai reikia keisti ne tik radiatorių, bet ir praplauti visą sistemą bei keisti kitus komponentus (pvz., sausintuvą/resiverį).
Pasiruošimas Kondicionieriaus Radiatoriaus Keitimui: Saugumas ir Įrankiai
Kondicionieriaus sistemos remontas reikalauja specifinių žinių, įrankių ir griežto saugumo taisyklių laikymosi.Dirbti su kondicionavimo sistemomis gali tik sertifikuoti specialistai, turintys leidimą dirbti su šaltnešiais ir specialią įrangą. Šaltnešis yra aukšto slėgio ir žemos temperatūros medžiaga, galinti sukelti nušalimus. Be to, jo išleidimas į atmosferą yra kenksmingas aplinkai ir daugelyje šalių reglamentuojamas įstatymais.
Pagrindiniai saugumo aspektai:
- Šaltnešio ištraukimas: Prieš pradedant bet kokius darbus, būtina profesionaliai ištraukti likusį šaltnešį iš sistemos naudojant specialią A/C aptarnavimo stotelę.Niekada neatidarinėkite sistemos, kol ji yra užpildyta šaltnešiu!
- Apsaugos priemonės: Visada dėvėkite apsauginius akinius ir pirštines dirbdami šalia kondicionavimo sistemos komponentų.
- Akumuliatoriaus atjungimas: Prieš pradedant darbus, rekomenduojama atjungti automobilio akumuliatoriaus neigiamą gnybtą, kad išvengtumėte trumpojo jungimo ar atsitiktinio ventiliatorių įsijungimo.
Reikalingi įrankiai ir medžiagos (gali skirtis priklausomai nuo XC90 modelio ir kartos):
- Naujas kondicionieriaus radiatorius (kondensatorius), atitinkantis jūsų Volvo XC90 modelį ir pagaminimo metus.
- Nauji sandarinimo žiedai (O-rings) vamzdelių jungtims (būtina keisti).
- Speciali PAG alyva sandarinimo žiedams sutepti (tipas turi atitikti sistemoje naudojamą šaltnešį ir kompresorių).
- Raktų komplektas (veržliarakčiai, galvutės su terkšlėmis).
- Atsuktuvai (plokšti, kryžminiai, Torx).
- Plastikinių apdailos detalių nuėmimo įrankiai.
- Replės.
- Talpa surinkti galimai ištekėjusiam nedideliam kiekiui alyvos.
- Specializuota įranga (naudojama profesionalų):
- A/C aptarnavimo stotelė (šaltnešio ištraukimui, vakuumavimui, užpildymui).
- Manometrų blokas (slėgio patikrai).
- Vakuuminis siurblys.
- Elektroninis nuotėkio detektorius arba UV lempa ir akiniai (jei naudojami UV dažai).
Volvo XC90 Kondicionieriaus Radiatoriaus Keitimo Žingsniai (Bendroji Eiga)
Pastaba: Žemiau pateikiami bendrieji žingsniai. Tiksli procedūra gali skirtis priklausomai nuo konkretaus Volvo XC90 modelio (ypač tarp pirmosios kartos (2002-2014) ir antrosios kartos (nuo 2015, SPA platforma)) ir variklio tipo. Visada rekomenduojama vadovautis konkretaus modelio remonto vadovu.
- Šaltnešio Ištraukimas (Profesionalus žingsnis): Prijunkite A/C aptarnavimo stotelę prie sistemos servisnių ventilių (žemo ir aukšto slėgio) ir ištraukite visą šaltnešį pagal gamintojo nurodymus. Užfiksuokite ištraukto šaltnešio kiekį.
- Prieigos prie Radiatoriaus Sukūrimas:
- Priekinio Buferio Nuėmimas: Dažniausiai, norint prieiti prie kondicionieriaus radiatoriaus, reikia nuimti priekinį buferį. Tai apima varžtų, fiksatorių ir spaustukų atlaisvinimą ratų arkose, po buferiu ir viršutinėje dalyje prie grotelių. Gali tekti atjungti priešrūkinių žibintų, parkavimo daviklių ar žibintų apiplovimo sistemos jungtis.
Pavyzdys: Pirmos kartos XC90 buferio nuėmimas gali reikalauti atsukti varžtus ratų arkų viduje, kelis varžtus apačioje ir atlaisvinti fiksatorius viršuje po variklio dangčiu. Antros kartos modeliuose procesas gali būti sudėtingesnis dėl integruotų daviklių ir kamerų. - Grotelių Nuėmimas: Kartais užtenka nuimti tik priekines groteles arba jos nusiima kartu su buferiu.
- Kitų Komponentų Atlaisvinimas/Nuėmimas: Priklausomai nuo modelio, gali tekti atlaisvinti arba nuimti priekinius žibintus, variklio apsaugas, oro paėmimo vamzdžius ar net variklio aušinimo radiatoriaus tvirtinimus, kad būtų galima patogiai pasiekti kondensatorių.
- Priekinio Buferio Nuėmimas: Dažniausiai, norint prieiti prie kondicionieriaus radiatoriaus, reikia nuimti priekinį buferį. Tai apima varžtų, fiksatorių ir spaustukų atlaisvinimą ratų arkose, po buferiu ir viršutinėje dalyje prie grotelių. Gali tekti atjungti priešrūkinių žibintų, parkavimo daviklių ar žibintų apiplovimo sistemos jungtis.
- Šaltnešio Vamzdelių Atjungimas:
- Atsargiai atsukite veržles ar varžtus, jungiančius aukšto ir žemo slėgio vamzdelius prie kondicionieriaus radiatoriaus. Būkite pasiruošę, kad gali ištekėti nedidelis likutinis alyvos kiekis.
- Nuimkite senus sandarinimo žiedus (O-rings) nuo vamzdelių galų. Atidžiai apžiūrėkite jungčių paviršius, ar nėra pažeidimų ar korozijos.
- Uždenkite atvirus vamzdelių galus ir radiatoriaus jungtis, kad į sistemą nepatektų drėgmės ir purvo. Tam galima naudoti specialius kamščius arba švarią lipnią juostą.
- Senojo Kondicionieriaus Radiatoriaus Išėmimas:
- Atsukite varžtus ar atlaisvinkite fiksatorius, laikančius kondensatorių prie automobilio rėmo ar prie variklio aušinimo radiatoriaus. Dažnai kondensatorius ir radiatorius yra sujungti.
- Atsargiai iškelkite seną radiatorių iš automobilio, stengdamiesi nepažeisti greta esančių komponentų, ypač variklio aušinimo radiatoriaus plokštelių.
- Naujo Kondicionieriaus Radiatoriaus Sumontavimas:
- Palyginkite naują radiatorių su senuoju, įsitikinkite, kad tvirtinimo taškai ir vamzdelių jungtys sutampa.
- Jei kartu su nauju radiatoriumi nebuvo integruoto sausintuvo/resiverio (kai kuriuose modeliuose jis yra atskira dalis, kituose - integruotas į radiatorių), ir senasis buvo keičiamas dėl vidinio užsikimšimo ar kompresoriaus gedimo, primygtinai rekomenduojama pakeisti ir sausintuvą/resiverį.
- Atsargiai įstatykite naują radiatorių į jo vietą.
- Priveržkite tvirtinimo varžtus ar užfiksuokite fiksatorius pagal gamintojo nurodytą sukimo momentą (jei nurodyta).
- Šaltnešio Vamzdelių Prijungimas:
- Uždėkite naujus sandarinimo žiedus (O-rings) ant vamzdelių galų, prieš tai juos gausiai sutepę specialia PAG alyva (atitinkančia jūsų sistemos tipą).Tai kritiškai svarbus žingsnis sandarumui užtikrinti! Nenaudokite senų žiedų ar netinkamos alyvos.
- Prijunkite vamzdelius prie naujojo radiatoriaus jungčių ir priveržkite veržles ar varžtus. Priveržkite atsargiai, bet tvirtai, kad užtikrintumėte sandarumą, neperveržkite, kad nepažeistumėte sriegių ar jungčių. Jei gamintojas nurodo sukimo momentą, naudokite dinamometrinį raktą.
- Surinkimas Atvirkštine Tvarka:
- Sumontuokite visus anksčiau nuimtus komponentus: oro paėmimo vamzdžius, žibintus, groteles, buferį (nepamirškite prijungti visų elektros jungčių).
- Įsitikinkite, kad visi tvirtinimai yra savo vietose ir priveržti.
- Sistemos Paruošimas ir Užpildymas (Profesionalūs žingsniai):
- Vakuumavimas: Prijunkite A/C aptarnavimo stotelę arba galingą vakuuminį siurblį prie sistemos. Vakuumuokite sistemą mažiausiai 30-45 minutes (ilgiau esant drėgnam orui). Vakuumavimas pašalina orą ir drėgmę iš sistemos. Drėgmė yra didžiausias kondicionavimo sistemos priešas, nes reaguodama su šaltnešiu ir alyva sudaro rūgštis, kurios ardo sistemos komponentus iš vidaus.
- Sandarumo Patikra Vakuume: Po vakuumavimo uždarykite vožtuvus ir stebėkite manometrą bent 15-30 minučių. Slėgis (vakuumas) neturi kristi. Jei vakuumas krenta, sistemoje yra nuotėkis, kurį būtina rasti ir pašalinti prieš pildant šaltnešį.
- Alyvos Papildymas (jei reikia): Keičiant kondensatorių, dalis alyvos pasišalina kartu su senu komponentu. Reikia kompensuoti prarastą alyvos kiekį. Tikslus kiekis priklauso nuo keičiamo komponento ir bendros sistemos talpos (žr. automobilio remonto vadovą). Paprastai keičiant kondensatorių pridedama apie 30-60 ml PAG alyvos.
- Šaltnešio Užpildymas: Naudodami A/C stotelę, užpildykite sistemą tiksliu šaltnešio kiekiu, nurodytu ant lipduko automobilio variklio skyriuje arba remonto vadove. Naudokite tik jūsų automobiliui skirtą šaltnešio tipą (pvz., R134a senesniems XC90, R1234yf naujesniems).Netinkamas šaltnešio kiekis (per mažai arba per daug) smarkiai pablogina sistemos veikimą ir gali sukelti gedimus.
- Sistemos Veikimo Patikra:
- Užveskite variklį, įjunkite kondicionierių maksimaliu pajėgumu ir nustatykite žemiausią temperatūrą.
- Patikrinkite oro temperatūrą, pučiamą iš ventiliacijos angų salone (turėtų būti žymiai žemesnė už aplinkos temperatūrą, paprastai 4-8°C).
- Stebėkite kompresoriaus darbą (ar įsijungia ir išsijungia cikliškai).
- Patikrinkite slėgį sistemoje naudodami manometrus (rodmenys turi atitikti gamintojo nurodytas vertes esant tam tikroms aplinkos sąlygoms).
- Galutinė Sandarumo Patikra: Po užpildymo rekomenduojama dar kartą patikrinti visas jungtis (ypač tas, kurios buvo atjungtos) naudojant elektroninį nuotėkio detektorių arba UV lempą (jei pildant buvo pridėta UV dažų).
Platesnis Požiūris: Volvo XC90 Oro Kondicionavimo Sistema
Norint suprasti kondicionieriaus radiatoriaus keitimo svarbą ir galimas pasekmes, verta trumpai apžvelgti visos sistemos veikimą ir jos pagrindinius komponentus:
- Kompresorius: Sistemos širdis. Varomas variklio per diržinę pavarą, jis suspaudžia žemo slėgio ir žemos temperatūros dujinį šaltnešį, paversdamas jį aukšto slėgio ir aukštos temperatūros dujomis.
- Kondensatorius (Kondicionieriaus Radiatorius): Į jį patenka karštos, aukšto slėgio šaltnešio dujos iš kompresoriaus. Važiuojant automobilio oro srautas (arba specialus ventiliatorius stovint) aušina kondensatorių, todėl šaltnešis atiduoda šilumą aplinkai ir kondensuojasi – virsta aukšto slėgio, bet jau šiltu skysčiu. Būtent čia vyksta pagrindinis šilumos pašalinimas iš sistemos. Jei kondensatorius užsikimšęs ar pažeistas, šis procesas sutrinka.
- Sausintuvas/Resiveris (Receiver/Drier) arba Akumuliatorius: Šis komponentas atlieka kelias funkcijas: filtruoja šaltnešį nuo nešvarumų ir metalo drožlių, sugeria drėgmę iš sistemos (todėl jį rekomenduojama keisti kiekvieną kartą atidarius sistemą ilgesniam laikui arba keičiant pagrindinius komponentus), ir kaupia skystą šaltnešį, užtikrindamas pastovų jo tiekimą į plėtimosi vožtuvą. Akumuliatorius naudojamas sistemose su orifiso vamzdeliu ir montuojamas žemo slėgio pusėje.
- Plėtimosi Vožtuvas (Expansion Valve) arba Orifiso Vamzdelis (Orifice Tube): Staigiai sumažina aukšto slėgio skysto šaltnešio slėgį ir temperatūrą prieš jam patenkant į garintuvą. Tai tarsi purkštukas, dozuojantis šaltnešio srautą.
- Garintuvas (Evaporator): Įmontuotas automobilio salone, dažniausiai po prietaisų skydeliu. Į jį patenka šaltas, žemo slėgio skystas šaltnešis. Garintuvas sugeria šilumą iš salono oro, pučiamo per jo plokšteles. Sugerdamas šilumą, šaltnešis užverda ir virsta žemo slėgio, šaltomis dujomis. Tuo pačiu metu ant šalto garintuvo paviršiaus kondensuojasi ore esanti drėgmė, kuri vėliau nuteka per specialų vamzdelį po automobiliu. Būtent šis procesas vėsina ir sausina orą salone.
- Vamzdeliai ir Žarnos: Jungia visus sistemos komponentus, jais cirkuliuoja šaltnešis ir alyva.
- Valdymo Sistema: Įvairūs davikliai (temperatūros, slėgio), valdymo blokas (ECU), valdymo skydelis salone, ventiliatoriai – visa tai reguliuoja sistemos darbą, įjungia ir išjungia kompresorių, valdo oro sklendes ir ventiliatoriaus greitį.
Suprasdami šią grandinę, matome, kodėl kondensatoriaus būklė yra tokia svarbi. Jei jis negali efektyviai atvėsinti šaltnešio, visas ciklas sutrinka: slėgis sistemoje kyla per aukštai, kompresorius apkraunamas labiau, šaldymo efektyvumas krenta, o ilgainiui gali sugesti ir kiti brangūs komponentai, pavyzdžiui, kompresorius.
Ilgalaikio Kondicionavimo Sistemos Efektyvumo Užtikrinimas
Pakeitus kondicionieriaus radiatorių, svarbu ne tik džiaugtis vėl veikiančiu šaldymu, bet ir pagalvoti apie prevencines priemones, kurios padėtų išvengti panašių problemų ateityje ir užtikrintų ilgalaikį sistemos efektyvumą:
- Reguliari Apžiūra: Periodiškai, ypač po žiemos sezono ar ilgų kelionių prastesniais keliais, apžiūrėkite kondicionieriaus radiatorių pro priekines groteles. Pašalinkite įstrigusius vabzdžius, lapus ar kitus nešvarumus, kurie gali trukdyti oro srautui. Tam naudokite minkštą šepetį ar suspaustą orą.Venkite plauti radiatorių stipria vandens srove iš arti, nes galite sulankstyti ar pažeisti plonas aušinimo plokšteles.
- Apsauginės Grotelės: Kai kuriems automobiliams, įskaitant galbūt ir tam tikras XC90 modifikacijas, galima sumontuoti papildomas smulkaus tinklo groteles už pagrindinių dekoratyvinių grotelių. Jos padeda apsaugoti kondensatorių (ir variklio radiatorių) nuo didesnių akmenukų ir vabzdžių.
- Periodinis Sistemos Patikrinimas Servise: Net jei sistema veikia gerai, rekomenduojama kas 1-2 metus atlikti profesionalų kondicionavimo sistemos patikrinimą. Jo metu specialistai patikrins šaltnešio kiekį ir slėgį, įvertins kompresoriaus darbą, patikrins sistemos sandarumą ir bendrą efektyvumą. Laiku pastebėtas nedidelis nuotėkis ar sumažėjęs šaltnešio kiekis gali būti lengvai pašalintas, užkertant kelią rimtesniems gedimams.
- Naudokite Kondicionierių Reguliariai: Net ir šaltuoju metų laiku kartkartėmis įjunkite kondicionierių bent kelioms minutėms (pvz., kartu su šildymu, kad nusausintumėte orą ir pašalintumėte rasojimą). Tai padeda cirkuliuoti šaltnešiui ir alyvai, sutepa sandariklius ir kompresoriaus dalis, taip prailginant jų tarnavimo laiką.
- Salono Oro Filtro Keitimas: Nors tiesiogiai nesusijęs su kondensatoriaus gedimu, švarus salono oro filtras yra būtinas geram oro srautui per garintuvą ir efektyviam šaldymui bei šildymui. Keiskite jį reguliariai pagal automobilio gamintojo rekomendacijas (paprastai kas 15 000 - 30 000 km arba kartą per metus).
- Kokybiškos Dalys ir Profesionalus Aptarnavimas: Keičiant bet kurį kondicionavimo sistemos komponentą, naudokite tik kokybiškas, patikimų gamintojų dalis. Pigios, neaiškios kilmės dalys gali greitai sugesti, neatitikti specifikacijų ar net pakenkti visai sistemai. Patikėkite A/C sistemos remontą tik kvalifikuotiems specialistams, turintiems tinkamą įrangą ir žinias.
DIY Prieš Profesionalų Servisą: Ką Rinktis?
Nors internete galima rasti daugybę instrukcijų, kaip pačiam pasikeisti kondicionieriaus radiatorių, svarbu realistiškai įvertinti savo galimybes, turimą įrangą ir galimas rizikas.
Argumentai "Už" DIY (jei turite patirties ir įrangą):
- Sutaupoma darbo kaštų.
- Galimybė geriau pažinti savo automobilį.
Argumentai "Prieš" DIY (ir "Už" Profesionalų Servisą):
- Specializuota Įranga: Kondicionavimo sistemos aptarnavimui būtina brangi įranga (A/C stotelė, vakuumo siurblys, manometrai, nuotėkio detektorius), kurios neturi dauguma individualių mechanikų mėgėjų.
- Šaltnešio Tvarkymas: Šaltnešio ištraukimas ir užpildymas reikalauja ne tik įrangos, bet ir sertifikavimo bei žinių apie aplinkosaugos reikalavimus. Nelegalus šaltnešio išleidimas į atmosferą yra baudžiamas.
- Tiksli Diagnozė: Profesionalai gali tiksliai nustatyti gedimo priežastį ir vietą, užtikrindami, kad keičiama būtent sugedusi dalis.
- Sudėtingumas: Prieiga prie kondensatoriaus XC90 modelyje gali būti sudėtinga, reikalaujanti nuimti daug detalių. Neatsargus darbas gali pažeisti kitus komponentus.
- Sandarumo Užtikrinimas: Tinkamas sandarinimo žiedų parinkimas, sutepimas ir jungčių priveržimas yra kritiškai svarbūs. Netinkamai atlikus šiuos veiksmus, sistema greitai praras šaltnešį.
- Garantija: Profesionalūs servisai suteikia garantiją tiek darbams, tiek pakeistoms dalims.
- Saugumas: Darbas su aukšto slėgio sistema ir cheminėmis medžiagomis kelia pavojų sveikatai.
Atsižvelgiant į visus šiuos aspektus,Volvo XC90 kondicionieriaus radiatoriaus keitimą primygtinai rekomenduojama patikėti kvalifikuotiems specialistams. Nors pati detalė gali atrodyti nesudėtinga, visas procesas, apimantis sistemos ištuštinimą, užpildymą, vakuumavimą ir sandarumo užtikrinimą, reikalauja specifinių įgūdžių ir įrangos.
Tinkamai veikianti kondicionavimo sistema yra ne tik komforto, bet ir saugumo elementas, padedantis vairuotojui išlikti žvaliam karštą dieną ir užtikrinantis gerą matomumą drėgnu oru. Rūpestinga priežiūra ir laiku atliktas kvalifikuotas remontas leis mėgautis visais Volvo XC90 teikiamais privalumais ilgus metus.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Volvo Krovininiai Automobiliai: Viskas, Ką Reikia Žinoti
- Volvo Automobiliai Iš Švedijos: Istorija, Kokybė ir Naujausi Modeliai
- Polizinginiai automobiliai Volvo: Viskas, Ką Reikia Žinoti
- Audi A6 skydelio reikšmės: ką reiškia įspėjamieji signalai ir indikatoriai?
- Kodėl mano automobilis užgęsta? Pagrindinės priežastys ir sprendimai