Volkswagen Tiguan, ypač 2012 metų laidos modelis, žymi svarbų etapą kompaktiškų SUV (Sport Utility Vehicle) segmente. Tai buvo laikai, kai šio tipo automobiliai sparčiai populiarėjo, o Volkswagen siekė pasiūlyti produktą, derinantį vokišką inžineriją, praktiškumą ir vairavimo malonumą, konkuruojant su tokiais modeliais kaip Toyota RAV4 ar Honda CR-V. Šis straipsnis, remdamasis sukaupta informacija ir savininkų patirtimi, siekia nuodugniai išnagrinėti 2012 metų Volkswagen Tiguan ypatybes, pradedant nuo specifinių mazgų ir problemų, pereinant prie bendresnių eksploatacijos aspektų, privalumų bei trūkumų.
Specifinės Techninės Charakteristikos ir Potencialios Problemos
Norint suprasti bendrą 2012 m. Tiguan vaizdą, būtina detaliai išnagrinėti jo pagrindinius komponentus – variklius, pavarų dėžes, važiuoklę ir elektroniką – bei su jais susijusias rizikas, kurias dažnai mini šių automobilių savininkai.
Varikliai: Širdis su Savitais Niunasais
2012 metų Tiguan modeliuose dažniausiai sutinkami kelių tipų varikliai, kurių kiekvienas turi savo stipriųjų ir silpnųjų pusių.
1.4 TSI Benzininis Variklis
Šis variklis, ypač ankstyvosios versijos su dvigubu pripūtimu (turbokompresorius ir mechaninis kompresorius – "twincharger"), buvo giriamas už dinamiškumą esant mažam darbiniam tūriui. Tačiau būtent ši sudėtinga konstrukcija tapo ir jo Achilo kulnu. Savininkai neretai susidurdavo su problemomis, susijusiomis su:
- Paskirstymo grandinės mechanizmu: Peršokanti ar trūkstanti grandinė dėl netinkamo įtempiklio veikimo arba pačios grandinės išsitampymo buvo opi problema, galinti sukelti katastrofišką variklio gedimą. Nors vėlesnėse modifikacijose problema buvo sprendžiama, 2012 m. modeliai vis dar patenka į rizikos zoną. Reguliarus grandinės būklės tikrinimas ir savalaikis keitimas yra būtinas.
- Stūmoklių grupės problemos: Pasitaikydavo stūmoklių ar jų žiedų pažeidimų, ypač naudojant nekokybiškus degalus ar esant detonacijai.
- Kompresoriaus gedimai: Mechaninis kompresorius, atsakingas už galią žemų sūkių diapazone, taip pat nebuvo amžinas ir jo remontas ar keitimas yra brangus.
2.0 TSI Benzininis Variklis (Paprastai EA888 serijos Gen1/Gen2)
Galingesnis 2.0 TSI variklis siūlo solidžią dinamiką, tačiau taip pat nėra be trūkumų, ypač ankstyvesnėse EA888 kartose:
- Paskirstymo grandinės įtempiklio problema: Tai bene garsiausia šių variklių bėda. Ankstyvųjų EA888 variklių (iki tam tikrų 2012 m. revizijų) grandinės įtempiklis turėjo konstrukcinį trūkumą, dėl kurio galėjo staiga sugesti, leisdamas grandinei peršokti per krumpliaračius. Pasekmės – vožtuvų susidūrimas su stūmokliais ir labai brangus remontas. Būtina patikrinti, ar įtempiklis buvo pakeistas į patobulintą versiją. Charakteringas požymis – barškėjimas šalto variklio užvedimo metu.
- Padidėjęs alyvos suvartojimas: Kita dažna problema – didelis alyvos apetitas, dažnai susijęs su stūmoklių žiedų konstrukcija arba užsikimšusiu karterio alsuokliu (PCV vožtuvu). Norma gali siekti iki 1 litro alyvos 1000 km, kas yra nepriimtina daugeliui vairuotojų. Problema dažniau pasireiškia EA888 Gen2 varikliuose.
- Anglies nuosėdos: Dėl tiesioginio degalų įpurškimo sistemos ant įsiurbimo vožtuvų kaupiasi anglies nuosėdos, kurios ilgainiui gali pabloginti variklio darbą ir sumažinti galią. Reikalingas periodinis valymas.
2.0 TDI Dyzelinis Variklis (Common Rail sistema)
Dyzeliniai variantai, ypač su Common Rail degalų įpurškimo sistema, laikomi patikimesniais ir ekonomiškesniais, ypač važinėjant ilgesnius atstumus. Tačiau ir jie turi savų niuansų:
- Kietųjų dalelių filtras (DPF): Kaip ir dauguma modernių dyzelių, Tiguan TDI turi DPF filtrą. Važinėjant trumpais atstumais mieste, filtras nespėja pasiekti reikiamos temperatūros regeneracijai (išsideginimui), todėl gali užsikimšti. Priverstinė regeneracija servise ar net filtro keitimas yra brangūs.
- Išmetamųjų dujų recirkuliacijos (EGR) vožtuvas: EGR sistema taip pat linkusi užsiteršti suodžiais, kas gali sukelti netolygų variklio darbą, galios praradimą.
- Purkštukai: Nors Common Rail sistema yra efektyvesnė ir tylesnė nei senesnės PD (Pumpe-Düse) sistemos, purkštukai yra jautrūs degalų kokybei. Jų gedimas gali brangiai kainuoti.
- Smagratis: Dyzeliniuose varikliuose, ypač su mechanine pavarų dėže arba DSG, dvimasis smagratis yra dėvintis komponentas, kurio keitimas yra brangus.
Pavarų Dėžės: Nuo Patikimos Mechanikos iki Sudėtingos DSG
2012 metų Tiguan buvo komplektuojamas su kelių tipų transmisijomis:
Mechaninė Pavarų Dėžė
Paprastai 6 laipsnių mechaninė dėžė laikoma patikimiausiu pasirinkimu. Ji reikalauja minimalios priežiūros (tepalų keitimas pagal reglamentą) ir, išskyrus natūralų sankabos bei smagračio (ypač dyzeliuose) dėvėjimąsi, rimtų problemų nekelia.
Automatinė Pavarų Dėžė (DSG - Direct Shift Gearbox)
Volkswagen DSG dėžės garsėja greitu pavarų perjungimu ir efektyvumu, tačiau taip pat ir potencialiomis problemomis. 2012 m. Tiguan modeliuose dažniausiai sutinkamos:
- DQ250 (6 laipsnių "šlapio" tipo sankabos): Ši dėžė montuojama su galingesniais varikliais ir visų varančiųjų ratų (4MOTION) sistemomis. Ji laikoma patikimesne nei sauso tipo DSG, tačiau reikalauja reguliaraus alyvos ir filtro keitimo (kas 60 000 km). Pagrindinės problemos susijusios su mechatronikos bloko gedimais (valdymo blokas) arba sankabų paketo susidėvėjimu. Simptomai – grubus pavarų perjungimas, trūkčiojimas, vėlavimas įjungiant pavarą.
- DQ500 (7 laipsnių "šlapio" tipo sankabos): Dar tvirtesnė dėžė, dažnai derinama su galingiausiais varikliais ir 4MOTION. Laikoma viena patikimiausių DSG variantų, bet taip pat reikalauja priežiūros.
- DQ200 (7 laipsnių "sauso" tipo sankabos): Ši dėžė dažniau sutinkama su mažesnio galingumo varikliais (pvz., 1.4 TSI priekiniais varomaisiais ratais). Ji pagarsėjusi kaip problematiškesnė – dažnesni mechatronikos gedimai, sankabų dilimas, vibracijos. Nors 2012 m. jau galėjo būti montuojamos patobulintos versijos, rizika išlieka didesnė nei su "šlapio" tipo DSG.
Tradicinė Automatinė Pavarų Dėžė (Tiptronic)
Kai kuriose rinkose (ypač JAV) Tiguan buvo siūlomas su tradicine hidrotransformatorine automatine pavarų dėže (dažniausiai 6 laipsnių Aisin). Šios dėžės paprastai laikomos patikimesnėmis ir ilgaamžiškesnėmis nei DSG, nors gali būti šiek tiek lėtesnės ir didinti degalų sąnaudas. Joms taip pat reikalingas periodinis alyvos keitimas.
Važiuoklė, Vairavimas ir 4MOTION Sistema
Tiguan važiuoklė dažniausiai vertinama už gerą kompromisą tarp komforto ir stabilumo kelyje. Ji nėra pernelyg kieta, gerai sugeria kelio nelygumus, tačiau automobilis išlieka pakankamai stabilus posūkiuose, ypač lyginant su kai kuriais konkurentais iš Azijos.
- Pakabos elementai: Kaip ir bet kurio automobilio, eksploatuojamo ne pačiais geriausiais keliais, pakabos dalys (amortizatoriai, atraminiai guoliai, traukės, sailenblokai) laikui bėgant dėvisi. Tačiau specifinių, itin dažnų ir brangių važiuoklės gedimų Tiguan neturi, gedimai labiau priklauso nuo eksploatacijos intensyvumo ir sąlygų.
- Vairo sistema: Elektromechaninis vairo stiprintuvas veikia adekvačiai, suteikia pakankamą grįžtamąjį ryšį, nors kai kuriems vairuotojams gali pasirodyti per lengvas. Rimtesnių sisteminių gedimų nėra dažnai fiksuojama.
- 4MOTION visų varančiųjų ratų sistema: Tiguan modeliuose naudojama Haldex movos pagrindu veikianti 4MOTION sistema. Ji automatiškai prijungia galinę ašį, kai priekiniai ratai praranda sukibimą. Sistema veikia efektyviai ir padidina automobilio pravažumą bei stabilumą slidžiame kelyje. Svarbu reguliariai (kas 3-4 metus arba 60 000 km) keisti Haldex movos alyvą ir filtrą (jei yra), kad būtų užtikrintas ilgaamžis jos veikimas. Siurblio gedimai pasitaiko, jei priežiūra ignoruojama.
Kėbulas, Eksterjeras ir Interjeras
2012 metų Tiguan pasižymi solidžiu surinkimu ir kokybiškomis medžiagomis, ypač lyginant su to meto standartais kompaktiškų SUV klasėje.
- Kėbulas ir korozija: Volkswagen automobiliai paprastai gerai apsaugoti nuo korozijos. Tačiau po keliolikos metų eksploatacijos verta atidžiai apžiūrėti tradicines vietas – ratų arkas, slenksčius, bagažinės dangčio apačią, vietas po sandarinimo gumomis. Prastos kokybės remontas po avarijos gali būti korozijos židinys.
- Dažų kokybė: Dažų sluoksnis pakankamai atsparus, tačiau akmenukų pažeidimai ant priekinės dalies yra neišvengiami.
- Interjero medžiagos: Viršutinė prietaisų skydelio dalis dažniausiai padengta minkštu plastiku, kas sukuria kokybiško automobilio įspūdį. Apatinėje dalyje ir ant durų apmušalų plastikas kietesnis, bet patvarus. Sėdynės patogios, ypač ilgesnėse kelionėse. Galinės sėdynės reguliuojamos (stumdomos pirmyn/atgal, reguliuojamas atlošo kampas), kas didina praktiškumą.
- Surinkimo kokybė: Salonas surinktas tvirtai, girgždesiai ar barškesiai nėra dažnas reiškinys net ir senesniuose automobiliuose, nebent buvo atliekami nekokybiški ardymo darbai.
- Elektronika ir įranga: Šio amžiaus automobiliuose elektronikos gedimai yra galimi. Tiguan atveju kartais pasitaiko problemų su parkavimo davikliais, langų kėlikliais, klimato kontrolės sistema (pvz., sklendžių varikliukais). Informacinės pramogų sistemos (pvz., RNS 310/315/510) pagal šiuolaikinius standartus yra pasenusios, jų ekranai gali nereaguoti, o navigacijos žemėlapiai nebeatnaujinami. Tačiau bazinės funkcijos (radijas, CD, kartais Bluetooth) veikia patikimai.
Bendroji Eksploatacijos Patirtis: Privalumai ir Trūkumai
Apibendrinant savininkų atsiliepimus ir techninius aspektus, galima išskirti pagrindinius 2012 m. Volkswagen Tiguan privalumus ir trūkumus.
Privalumai
- Vairavimo savybės ir komfortas: Daugelis savininkų giria Tiguan už subalansuotą pakabą, kuri suteikia komfortišką važiavimą ir užtikrintą valdymą. Automobilis jaučiasi stabilus tiek mieste, tiek užmiestyje.
- Salono kokybė ir erdvė: Interjero medžiagos ir surinkimas dažnai vertinami aukščiau nei vidutiniškai klasėje. Reguliuojamos galinės sėdynės ir pakankama bagažinės erdvė (ypač nulenkus sėdynes) daro jį praktišku šeimos automobiliu.
- Galingi ir dinamiški varikliai (ypač 2.0 TSI/TDI): Tinkamai veikiantys varikliai suteikia gerą dinamiką, leidžiančią užtikrintai jaustis kelyje.
- 4MOTION sistema: Visų varančiųjų ratų sistema yra didelis privalumas gyvenantiems prastesnių kelių ar snieguotose vietovėse.
- Saugumas: Tuo metu Tiguan gavo aukštus saugumo įvertinimus Euro NCAP testuose.
- Dizainas: Nors dizainas yra subjektyvus dalykas, daugelis vertina Tiguan kaip turintį solidžią, nesenstančią išvaizdą.
Trūkumai
- Potencialiai dideli remonto kaštai: Tai bene didžiausias trūkumas. Problemos su TSI variklių paskirstymo grandinėmis, alyvos suvartojimu ir DSG pavarų dėžių mechatronika ar sankabomis gali pareikalauti tūkstantinių investicijų.
- Aukštesnės eksploatacijos išlaidos: Lyginant su kai kuriais konkurentais (pvz., japoniškais ar korėjietiškais SUV), Tiguan priežiūra gali būti brangesnė – tiek dėl detalių kainų, tiek dėl sudėtingesnių darbų.
- Jautrumas priežiūrai ir degalų/tepalų kokybei: Ypač TSI varikliai yra lepūs kokybiškiems tepalams ir degalams. Praleisti techninės priežiūros intervalai ar taupymas eksploatacinėms medžiagoms gali turėti skaudžių pasekmių.
- DPF problemos dyzeliniuose varikliuose (miesto režimu): Trumpų atstumų vairuotojams dyzelinis variantas gali kelti problemų dėl DPF filtro regeneracijos.
- Pasenusi informacinė-pramogų sistema: Pagal šiuolaikinius standartus, gamyklinė multimedija yra lėta ir ribotų galimybių.
- Kuro sąnaudos (ypač 2.0 TSI): Benzininiai varikliai, ypač 2.0 TSI, nėra patys ekonomiškiausi, ypač važinėjant mieste ar dinamiškai.
Eksploatacija, Išlaikymas ir Patarimai Pirkėjui
Perkant naudotą 2012 metų Volkswagen Tiguan, ypatingą dėmesį reikėtų skirti keliems aspektams:
- Išsami patikra servise: Būtina patikra servise, kuris specializuojasi VW grupės automobiliuose. Reikia atlikti pilną kompiuterinę diagnostiką, patikrinti variklio (ypač grandinės būklę ar įtempiklio tipą TSI varikliuose), DSG dėžės darbą, Haldex sistemos veikimą (jei yra 4MOTION).
- Serviso istorija: Kruopščiai patikrinkite automobilio techninės priežiūros istoriją. Ypač svarbūs įrašai apie paskirstymo grandinės keitimą (TSI), DSG alyvos keitimą, Haldex alyvos keitimą. Jei istorijos nėra arba ji neaiški – tai didelis rizikos veiksnys.
- Variklio darbas: Užveskite šaltą variklį ir klausykite pašalinių garsų (ypač grandinės barškėjimo TSI varikliuose). Stebėkite, ar nėra dūmingumo, ar variklis dirba tolygiai.
- DSG dėžės patikra: Pravažiuokite automobiliu įvairiais režimais (lėtai greitėjant, staigiai greitėjant, važiuojant atbuline eiga). Stebėkite, ar pavaros jungiamos sklandžiai, be smūgių, trūkčiojimų ar vėlavimo.
- Korozijos patikra: Atidžiai apžiūrėkite kėbulą, ypač problemines vietas.
- Atsižvelkite į savo poreikius: Jei daugiausiai važinėjate mieste trumpais atstumais, dyzelinis variantas su DPF gali būti ne pats geriausias pasirinkimas. Jei svarbi ekonomija – ieškokite TDI arba gerai prižiūrėto 1.4 TSI (su atliktais privalomais darbais). Jei reikia dinamikos ir nesibaiminate didesnių kuro sąnaudų bei potencialių remonto kaštų – 2.0 TSI. Patikimiausias derinys tikriausiai būtų 2.0 TDI su mechanine pavarų dėže arba tradicine automatine (jei tokia yra rinkoje).
Reguliari ir kokybiška priežiūra yra raktas į sėkmingą Tiguan eksploataciją. Naudokite tik gamintojo specifikacijas atitinkančius tepalus ir skysčius, laiku keiskite filtrus, stebėkite variklio ir pavarų dėžės darbą. Preventyvus probleminių mazgų (pvz., TSI grandinės įtempiklio) patikrinimas ar keitimas gali sutaupyti daug pinigų ateityje.
Apibendrinimas: Subalansuotas, Bet Reiklus Kompanionas
Volkswagen Tiguan 2012 metų modelis yra solidus kompaktiškas SUV, siūlantis gerą vairavimo patirtį, kokybišką saloną ir praktiškumą. Tai automobilis, kuris gali suteikti daug džiaugsmo, ypač jei pasirinktas tinkamas variklio ir transmisijos derinys bei užtikrinta gera techninė būklė. Tačiau potencialūs pirkėjai turi būti pasiruošę galimai didesnėms eksploatacijos ir remonto išlaidoms, ypač lyginant su kai kuriais paprastesnės konstrukcijos konkurentais. Kritiškai svarbu atlikti namų darbus prieš perkant – išsamiai patikrinti automobilio būklę ir istoriją. Gerai prižiūrėtas Tiguan gali tarnauti ilgai ir patikimai, tačiau apleistas egzempliorius gali tapti tikru galvos skausmu ir piniginės tuštintoju.
Renkantis šį modelį, svarbu nepasiduoti vien tik emocijoms dėl prekės ženklo ar dizaino, bet racionaliai įvertinti konkretaus automobilio būklę ir galimas rizikas. Tai automobilis, kuris reikalauja dėmesio ir investicijų, bet už tai gali atsilyginti komfortu, dinamika ir solidumo jausmu kelyje.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Volkswagen Sharan Automobiliai: Kodėl Rinktis Šį Šeimos Automobilį?
- Volkswagen Touareg 2005: apžvalga, atsiliepimai ir patarimai pirkėjams
- Geriausias Volkswagen benzininis variklis: patikimumas ir ekonomiškumas
- Anekdotai Apie Mašinas: Juokas Kelyje!
- Automobilio galios matavimas: viskas, ką reikia žinoti