Audi A4 B6 modelis, gamintas maždaug nuo 2000/2001 iki 2004 metų (sedanas) ir iki 2006 metų (Avant universalas), yra populiarus pasirinkimas antrinėje rinkoje dėl savo patikimumo, komforto ir dizaino. Tačiau vienas iš dažniausiai kylančių klausimų tiek naujiems, tiek patyrusiems šio modelio savininkams yra susijęs su ratlankiais – kokie yra tinkami matmenys, ką reiškia įvairūs žymėjimai ir kaip pasirinkti tinkamus ratlankius, norint ne tik pagerinti automobilio išvaizdą, bet ir užtikrinti saugumą bei optimalias važiavimo savybes. Netinkamai parinkti ratlankiai gali sukelti daugybę problemų: nuo padangų dilimo ir pakabos gedimų iki pablogėjusio valdymo ir net avarinės situacijos.
Šiame straipsnyje detaliai panagrinėsime visus svarbiausius Audi A4 B6 ratlankių parametrus, pradedant nuo pačių specifiškiausių gamyklinių duomenų ir pereinant prie bendresnių aspektų, susijusių su ratlankių keitimu, derinimu ir galimomis pasekmėmis. Sieksime pateikti kuo išsamesnę informaciją, apimančią ne tik skaičius, bet ir paaiškinimus, kodėl tam tikri parametrai yra svarbūs ir kaip jie veikia automobilio elgseną kelyje.
Specifiniai Audi A4 B6 Ratlankių Parametrai
Norint užtikrinti, kad ratlankiai tiktų jūsų Audi A4 B6 modeliui be jokių modifikacijų ar problemų, būtina žinoti kelis kertinius parametrus. Šie parametrai yra nekintami konkrečiam automobilio modeliui (arba jų variacijos yra labai ribotos) ir yra kritiškai svarbūs saugiam ratlankio tvirtinimui bei funkcionavimui.
PCD (Tarpai Tarp Skylių / Bolt Pattern)
PCD (Pitch Circle Diameter) nurodo skylių, skirtų ratlankio tvirtinimo varžtams, skaičių ir atstumą tarp jų centrų per įsivaizduojamą apskritimą. Audi A4 B6 modeliui šis parametras yra5x112. Tai reiškia:
- 5: Ratlankis tvirtinamas penkiais varžtais.
- 112: Šių penkių varžtų skylių centrai išsidėstę ant apskritimo, kurio skersmuo yra 112 milimetrų.
Svarba: Šis parametras yra absoliučiai nekintamas. Jokie kiti PCD matmenys (pvz., 5x100, 5x110, 5x120) netiks Audi A4 B6 stebulei be specialių ir dažniausiai nerekomenduojamų adapterių. Bandymas pritvirtinti netinkamo PCD ratlankį yra itin pavojingas, nes ratlankis nebus tinkamai centruotas ir prispaustas prie stebulės, kas gali lemti vibracijas, varžtų atsilaisvinimą ar net rato nukritimą važiuojant. Todėl renkantis ratlankius, pirmiausia reikia įsitikinti, kad jų PCD yra būtent 5x112.
CB (Centrinė Skylė / Center Bore)
Centrinė skylė (CB) yra ratlankio centre esanti anga, kuri užsideda ant automobilio rato stebulės iškyšulio. Ši jungtis yra labai svarbi, nes ji padeda tiksliai centruoti ratlankį stebulės atžvilgiu, užtikrinant, kad ratas suktųsi be vibracijų. Audi A4 B6 modelio gamyklinė centrinė skylė yra57.1 mm.
Svarba: Ratlankio centrinė skylė turi tiksliai atitikti automobilio stebulės iškyšulio skersmenį (57.1 mm) arba būti didesnė.
- Jei ratlankio CB yratiksliai 57.1 mm, jis tiesiogiai užsideda ant stebulės ir yra centruojamas jos pagalba (tai vadinama "hub-centric" tvirtinimu). Tai yra idealus variantas.
- Jei ratlankio CB yradidesnė nei 57.1 mm (kas dažnai pasitaiko renkantis neoriginalius, universalesnius ratlankius), būtina naudoti specialiuscentravimo žiedus (hub-centric rings). Šie žiedai užpildo tarpą tarp stebulės ir ratlankio centrinės skylės, užtikrindami tikslų centravimą. Pavyzdžiui, jei ratlankio CB yra 66.6 mm (dažnas Audi naujesnių modelių ar Mercedes-Benz matmuo), reikės naudoti žiedą, kurio išorinis skersmuo 66.6 mm, o vidinis – 57.1 mm.
- Jei ratlankio CB yramažesnė nei 57.1 mm, toks ratlankis tiesiog fiziškai neužsidės ant stebulės ir jo naudoti negalima (nebent būtų atliekamas sudėtingas ir brangus ratlankio ištekinimas, kas dažniausiai neapsimoka ir gali pakenkti ratlankio struktūriniam vientisumui).
Ratlankių Tvirtinimo Varžtai
Audi A4 B6 naudoja specifinio tipo ratų varžtus. Parametrai yra šie:
- Sriegis: M14 x 1.5 (M14 reiškia 14 mm skersmenį, 1.5 – sriegio žingsnį milimetrais).
- Galvutės tipas (Seat Type): Rutulinė (Ball Seat / Radius Seat), dažniausiai R13 spindulio. Tai reiškia, kad varžto galvutės kontaktinis paviršius su ratlankiu yra sferinis.
Svarba: Labai svarbu naudoti tinkamo tipo varžtus. Daugelis neoriginalių ratlankių yra skirti kūginiams (Cone Seat / Tapered Seat) varžtams. Naudojant rutulinius varžtus su kūginėms skylėms skirtu ratlankiu (arba atvirkščiai), kontaktinis plotas tarp varžto ir ratlankio bus minimalus. Tai reiškia, kad varžtas nebus tinkamai priveržtas, jis gali atsilaisvinti arba net pažeisti ratlankio skyles ar patį varžtą. Visada patikrinkite, kokio tipo skyles turi jūsų pasirinkti ratlankiai, ir naudokite atitinkamus varžtus. Gamykliniai Audi ratlankiai beveik visada naudoja rutulinius (R13) varžtus.
Taip pat svarbus yra varžtoilgis. Naudojant storesnius neoriginalius ratlankius ar ratlankių tarpines (spacers), gali prireikti ilgesnių varžtų, kad jie pakankamai įsisriegtų į stebulę (paprastai rekomenduojama bent 6-8 pilni sriegio apsisukimai). Per trumpi varžtai gali išsiveržti, o per ilgi gali kliudyti už stebulės esančius mechanizmus (pvz., stabdžių ar ABS sistemos komponentus).
Priveržimo Momentas (Torque)
Nors tai nėra paties ratlankio parametras, jis yra kritiškai svarbus saugiam ratlankių eksploatavimui. Audi A4 B6 modeliui rekomenduojamas ratų varžtų priveržimo momentas yra120 Nm (Niutonmetrų).
Svarba: Varžtus reikia priveržti naudojant dinamometrinį raktą, laikantis gamintojo nurodyto momento ir priveržimo sekos (paprastai kryžmine tvarka).
- Per silpnai priveržti varžtai: Gali atsilaisvinti važiuojant, sukelti vibracijas ir galiausiai rato nukritimą.
- Per stipriai priveržti varžtai: Gali pažeisti varžto sriegį, ratlankio skyles ar net deformuoti stabdžių diską. Taip pat gali būti labai sunku atsukti varžtus prireikus (pvz., keičiant pradurtą padangą).
Kintami Ratlankių Parametrai ir Jų Įtaka
Be aukščiau išvardintų nekintamų parametrų, yra ir kintamų, tokių kaip ratlankio skersmuo, plotis ir išnešimas (ET). Šių parametrų pasirinkimas priklauso nuo savininko pageidavimų (estetika, važiavimo savybės), tačiau jų keitimas turi tam tikras ribas ir pasekmes.
Ratlankio Skersmuo (Diameter)
Audi A4 B6 gamykliškai buvo komplektuojamas su įvairių dydžių ratlankiais, priklausomai nuo komplektacijos ir variklio. Dažniausi gamykliniai skersmenys:
- 15 colių (pvz., 6.5J x 15) - Bazinėms komplektacijoms, orientuota į komfortą ir mažesnes eksploatacijos išlaidas.
- 16 colių (pvz., 7J x 16) - Labai dažnas pasirinkimas, siūlantis gerą balansą tarp komforto, valdymo ir išvaizdos.
- 17 colių (pvz., 7.5J x 17) - Dažnai S-line ar aukštesnėse komplektacijose, suteikia sportiškesnę išvaizdą ir aštresnį valdymą.
Galimybės ir pasekmės: Galima montuoti ir didesnio skersmens ratlankius, pvz., 18 ar net 19 colių. Tačiau svarbu laikytis kelių taisyklių:
- Bendras rato skersmuo: Keičiant ratlankio skersmenį, reikia parinkti atitinkamai žemesnio profilio padangas, kad bendras rato skersmuo (ratlankis + padanga) išliktų kuo artimesnis gamykliniam. Pavyzdžiui, jei gamyklinis dydis yra 205/55 R16, montuojant 17 colių ratlankius, tinkamas padangų dydis būtų 235/45 R17, o 18 colių – 235/40 R18. Didelis nuokrypis nuo gamyklinio bendro skersmens gali sukelti spidometro ir odometro netikslumus, paveikti ABS ir ESP sistemų veikimą, degalų sąnaudas ir automobilio dinamiką.
- Komfortas: Didesnio skersmens ratlankiai reiškia žemesnio profilio padangas. Tokios padangos turi standesnes šonines sieneles, kas pagerina valdymo tikslumą posūkiuose, tačiau tuo pačiu sumažina važiavimo komfortą – automobilis tampa jautresnis kelio nelygumams.
- Atsparumas pažeidimams: Žemo profilio padangos yra labiau pažeidžiamos duobėse, o patys ratlankiai taip pat turi didesnę riziką būti apgadinti (įlenkti ar sulaužyti).
- Kaina: Didesnio skersmens ratlankiai ir jiems skirtos padangos paprastai yra brangesni.
- Svoris: Didesni ratlankiai dažnai būna sunkesni (nebent renkamasi labai brangius lengvojo lydinio ar kaltinius variantus). Padidėjęs neamortizuotas svoris (ratų, stabdžių, dalies pakabos svoris) neigiamai veikia automobilio pagreitį, stabdymą ir pakabos darbą.
Ratlankio Plotis (Width)
Ratlankio plotis matuojamas coliais tarp vidinių ratlankio kraštų, kur liečiasi padanga, ir žymimas raide "J" (pvz., 7J, 7.5J, 8J). Gamykliniai Audi A4 B6 pločiai dažniausiai svyruoja nuo 6.5J iki 7.5J.
Svarba ir pasekmės:
- Padangų pasirinkimas: Kiekvienam ratlankio pločiui yra rekomenduojamas tam tikras padangų pločio diapazonas. Pavyzdžiui, ant 7J pločio ratlankio paprastai montuojamos 195-225 mm pločio padangos, optimaliausias plotis būtų 205 mm arba 215 mm. Montuojant per siauras padangas ant plataus ratlankio ("stretch" stilius), padanga gali nusimauti nuo ratlankio ekstremaliose situacijose. Montuojant per plačias padangas ant siauro ratlankio, padangos šonai bus išsipūtę, pablogės valdymas, padanga gali trintis į pakabos elementus.
- Suderinamumas su automobilio arkomis: Platesni ratlankiai (ypač kartu su mažesniu ET) gali liesti vidines ratų arkų dalis arba pakabos elementus.
ET (Išnešimas / Offset)
ET (vok. Einpresstiefe – įspaudimo gylis), dar vadinamas išnešimu arba ofsetu, yra vienas svarbiausių, bet dažnai mažiausiai suprantamų parametrų. Jis nurodo atstumą milimetrais nuo ratlankio tvirtinimo plokštumos (kur ratlankis liečiasi su stebule) iki įsivaizduojamos ratlankio vidurio linijos.
- Teigiamas ET (pvz., ET45): Tvirtinimo plokštuma yra į išorę nuo ratlankio vidurio linijos. Dauguma priekiniais arba visais ratais varomų automobilių, įskaitant Audi A4 B6, naudoja teigiamą ET. Kuo didesnis ET skaičius, tuo giliau ratlankis "lenda" į automobilio arką.
- Nulinis ET (ET0): Tvirtinimo plokštuma sutampa su ratlankio vidurio linija.
- Neigiamas ET (pvz., ET-10): Tvirtinimo plokštuma yra į vidų nuo ratlankio vidurio linijos. Ratlankis bus stipriai išsikišęs į išorę.
Gamykliniai Audi A4 B6 ratlankių ET paprastai svyruojanuo ET35 iki ET45, priklausomai nuo konkretaus ratlankio modelio, pločio ir skersmens. Pavyzdžiui:
- 15 colių ratlankiai dažnai turi ET apie 38-42 mm.
- 16 colių ratlankiai dažnai turi ET apie 42 mm.
- 17 colių ratlankiai dažnai turi ET apie 43-45 mm.
Svarba ir pasekmės keičiant ET:
Keisti ET reikėtų labai atsargiai, nes tai tiesiogiai veikia automobilio pakabos geometriją, valdymą ir komponentų ilgaamžiškumą.
- Mažesnis ET (pvz., ET30 vietoj ET42): Ratlankis bus labiau išsikišęs į išorę.
- Privalumai (menami): Platesnė automobilio vėžė gali šiek tiek pagerinti stabilumą posūkiuose, automobilis atrodo agresyviau.
- Trūkumai:
- Trintis į arkas: Padanga ar ratlankis gali pradėti liesti sparno kraštą, ypač suspaudus pakabą (važiuojant per duobes, su kroviniu ar keleiviais).
- Padidėjusi apkrova guoliams: Ratas veikia kaip ilgesnis svertas stebulės guolio atžvilgiu, todėl guoliai dėvisi greičiau.
- Pakeista pakabos geometrija: Keičiasi vadinamasis "scrub radius" (atstumas tarp padangos centro linijos ir vairo ašies susikirtimo su kelio paviršiumi taško). Tai gali pabloginti vairo mechanizmo jautrumą, sukelti "torque steer" (vairo traukimą į šoną greitėjant, ypač galingesniuose modeliuose), padidinti jautrumą kelio nelygumams.
- Padidėjęs purvo taškymas: Labiau į išorę išsikišę ratai labiau taško purvą ant automobilio šonų.
- Didesnis ET (pvz., ET50 vietoj ET42): Ratlankis bus giliau arkoje.
- Privalumai: Paprastai nėra jokių privalumų, nebent bandoma sumontuoti labai plačius ratlankius ir siekiama išvengti trinties į sparno kraštą.
- Trūkumai:
- Trintis į pakabos elementus: Ratlankis ar padanga gali pradėti liesti vidinėje pusėje esančius komponentus, tokius kaip amortizatorius, spyruoklė, stabilizatoriaus traukė ar vairo traukė (ypač sukant vairą iki galo).
- Trintis į stabdžių suportus: Kai kurių modelių (ypač su didesniais stabdžiais, pvz., 1.8T ar V6 versijos, Quattro) stabdžių suportai gali būti per dideli ir liestis į ratlankio vidinę dalį, jei ET yra per didelis arba ratlankio vidinis dizainas netinkamas.
- Susiaurėjusi vėžė: Gali šiek tiek pablogėti stabilumas.
Bendroji taisyklė: Rekomenduojama rinktis ratlankius, kurių ET kuo artimesnis gamykliniam. Nedideli nuokrypiai (pvz., +/- 5 mm) dažniausiai problemų nesukelia, tačiau didesni pokyčiai reikalauja atidaus patikrinimo. Prieš perkant ratlankius su ženkliai skirtingu ET, verta pasimatuoti arba bent jau pasikonsultuoti su specialistais ar paieškoti informacijos forumuose, kur kiti A4 B6 savininkai dalinasi savo patirtimi.
Gamyklinių Audi A4 B6 Ratlankių Pavyzdžiai ir Jų Parametrai
Audi siūlė nemažai skirtingų dizainų ratlankių B6 modeliui. Keletas populiarių pavyzdžių:
- 15 colių plieniniai ratlankiai su gaubtais: Dažniausiai 6.5J x 15 ET38. Padangos: 195/65 R15.
- 16 colių 5 stipinų "Trapez" dizainas: 7J x 16 ET42. Padangos: 205/55 R16 arba 215/55 R16. Labai dažnas variantas.
- 16 colių 7 stipinų dizainas: 7J x 16 ET42. Padangos: 205/55 R16 arba 215/55 R16.
- 17 colių 5 stipinų "Star" dizainas (dažnai S-line): 7.5J x 17 ET43 arba ET45. Padangos: 235/45 R17.
- 17 colių 9 stipinų "Celebration" dizainas: 7.5J x 17 ET45. Padangos: 235/45 R17.
Šie parametrai yra orientaciniai, nes galėjo būti regioninių skirtumų ar specialių komplektacijų. Tiksliausią informaciją apie konkrečiam automobiliui skirtus ratlankius galima rasti automobilio techninėje dokumentacijoje arba ant lipduko vairuotojo durelių angoje.
Neoriginalių Ratlankių Pasirinkimas ir Galimos Problemos
Renkantis neoriginalius (aftermarket) ratlankius, atsiveria didžiulės dizaino ir dydžių galimybės. Tačiau būtina atkreipti dėmesį į kelis aspektus, kad išvengtumėte nusivylimo ir problemų:
- Parametrų atitikimas: Būtinai patikrinkite PCD (5x112) ir CB (57.1 mm arba didesnis su centravimo žiedais). Atidžiai įvertinkite ET ir plotį, palygindami su gamykliniais parametrais ir įvertindami galimas pasekmes.
- Kokybė ir sertifikavimas: Ne visi neoriginalūs ratlankiai yra vienodos kokybės. Pigūs, nežinomų gamintojų ratlankiai gali būti pagaminti iš prastesnių medžiagų, būti sunkesni, lengviau deformuotis ar net skilti atsitrenkus į duobę. Ieškokite ratlankių, turinčių kokybės sertifikatus (pvz., TÜV, JWL, VIA).
- Tvirtinimo varžtai: Kaip minėta anksčiau, patikrinkite, ar neoriginaliems ratlankiams reikalingi kitokio tipo (pvz., kūginiai) ar ilgio varžtai. Dažnai juos reikia įsigyti atskirai.
- Centravimo žiedai: Jei ratlankio CB didesnė nei 57.1 mm, įsitikinkite, kad kartu gaunate arba atskirai įsigyjate tinkamo dydžio ir kokybiškus (geriau metalinius nei plastikinius) centravimo žiedus.
- Suderinamumas su stabdžiais: Kai kurie ratlankiai, ypač su įmantriu vidiniu dizainu ar dideliu ET, gali netilpti ant automobilių su didesniais stabdžių suportais (pvz., galingesnės variklių versijos, S4 modeliai).
- Garantija: Patikrinkite pardavėjo ar gamintojo suteikiamą garantiją.
Dažniausios Klaidos Renkantis Ratlankius Audi A4 B6
- Netinkamas PCD: Bandymas montuoti 5x110 ar 5x114.3 ratlankius.
- Ignoruojama centrinė skylė: Montuojami ratlankiai su didesne CB be centravimo žiedų, kas sukelia vibracijas.
- Netinkami varžtai: Naudojami gamykliniai rutuliniai varžtai su ratlankiais, skirtais kūginiams varžtams (arba atvirkščiai).
- Per didelis/mažas ET: Pasirenkamas ET, dėl kurio ratai trinasi į arkas ar pakabos elementus, neįvertinus pasekmių pakabos geometrijai ir guoliams.
- Netinkamas padangų dydis: Parenkamos padangos, kurios ženkliai pakeičia bendrą rato skersmenį arba yra netinkamo pločio pasirinktam ratlankiui.
- Neatsižvelgiama į stabdžių suportų dydį: Įsigyjami ratlankiai, kurie fiziškai netelpa dėl per didelių stabdžių.
Ratlankių Tarpinės (Spacers)
Kartais, norint pasiekti norimą estetinį vaizdą (kad ratai būtų labiau išsikišę į išorę) arba siekiant išvengti trinties į vidinius pakabos elementus (pvz., montuojant labai plačius ratlankius ar ratlankius su per dideliu ET), naudojamos ratlankių tarpinės (spacers). Tai metaliniai diskai, dedami tarp stebulės ir ratlankio.
Argumentai už:
- Leidžia koreguoti efektyvųjį ratlankio ET (pvz., 10 mm tarpinė sumažins ET45 ratlankio išnešimą iki ET35).
- Gali pagerinti automobilio išvaizdą, suteikiant platesnės vėžės įspūdį.
- Gali padėti išspręsti trinties į pakabą ar stabdžius problemas.
Argumentai prieš ir rizikos:
- Būtini ilgesni varžtai: Naudojant tarpines, būtina naudoti ilgesnius ratų varžtus, kurių ilgis turi būti lygus gamykliniam varžto ilgiui plius tarpinės storis. Naudojant standartinius varžtus, jie per trumpai įsisriegs į stebulę, kas yra labai pavojinga.
- Padidėjusi apkrova guoliams: Tarpinės veikia panašiai kaip mažesnis ET – jos išstumia ratą į išorę, didindamos svertą ir apkrovą stebulės guoliams.
- Vibracijos rizika: Ypač naudojant storesnes tarpines arba nekokybiškas, gali atsirasti vibracijų, jei tarpinė nėra idealiai centruota arba pagaminta netiksliai. Rekomenduojama naudoti "hub-centric" tipo tarpines, kurios turi iškyšulį centravimui su ratlankiu.
- Teisinis aspektas: Kai kuriose šalyse labai storų tarpinių naudojimas gali būti ribojamas arba draudžiamas.
Jei nusprendžiama naudoti tarpines, reikėtų rinktis tik kokybiškus, žinomų gamintojų produktus ir būtinai naudoti tinkamo ilgio ir tipo varžtus bei laikytis priveržimo momento reikalavimų.
Apibendrinant Specifikacijas ir Rekomendacijas
Norint teisingai pasirinkti ratlankius Audi A4 B6 modeliui, būtina atsižvelgti į šiuos esminius parametrus:
- PCD: Griežtai5x112 mm.
- Centrinė skylė (CB): Griežtai57.1 mm (arba didesnė su tiksliais 57.1 mm vidinio diametro centravimo žiedais).
- Varžtai: M14 x 1.5 sriegis,rutulinė (R13) galvutė gamykliniams ratlankiams (patikrinti tipą neoriginaliems), tinkamas ilgis.
- Priveržimo momentas:120 Nm.
- ET (Išnešimas): Gamyklinis diapazonas ~ET35-ET45. Rekomenduojama laikytis kuo artimesnio ET. Dideli nuokrypiai reikalauja patikrinimo dėl trinties ir poveikio pakabai.
- Plotis (J): Gamyklinis diapazonas ~6.5J-7.5J. Platesni ratlankiai reikalauja platesnių padangų ir patikrinimo dėl trinties.
- Skersmuo: Gamykliniai 15", 16", 17". Galima montuoti 18" ar 19", bet reikia parinkti atitinkamo aukščio padangas, kad bendras rato skersmuo mažai skirtųsi nuo gamyklinio, ir susitaikyti su sumažėjusiu komfortu bei padidėjusia rizika pažeisti ratlankį/padangą.
Renkantis ratlankius, svarbu neapsiriboti vien tik estetiniu vaizdu. Teisingi techniniai parametrai yra kritiškai svarbūs jūsų Audi A4 B6 saugumui, valdymo savybėms ir ilgaamžiškumui. Netinkamas pasirinkimas gali ne tik sugadinti automobilį, bet ir sukelti pavojingą situaciją kelyje. Jei kyla abejonių, visada verta pasikonsultuoti su patikimais padangų ir ratlankių specialistais arba ieškoti informacijos patikimuose šaltiniuose bei automobilių entuziastų forumuose, kur dažnai dalijamasi praktine patirtimi montuojant įvairius ratlankius konkretiems modeliams.
Atkreipkite dėmesį, kad pateikta informacija yra bendro pobūdžio ir gali turėti išimčių priklausomai nuo konkrečios Audi A4 B6 modifikacijos (pvz., S4, Quattro, specifinės regioninės versijos). Visada rekomenduojama patikrinti automobilio techninę dokumentaciją arba kreiptis į specialistus.
Tags:
Panašūs įrašai:
- Audi A6 Ratų Išmatavimai: Kaip Teisingai Pasirinkti Ratus Savo Automobiliui?
- Audi A4 ratų išmatavimai: teisingas dydis ir specifikacijos
- Audi A4 B7 ratų išmatavimai: gidas renkantis tinkamus ratus
- Audi A6 C5 Ratų Išmatavimai: Tinkamas Dydis, ET ir Skylės 2024
- Toyota Prius baterijos keitimas: kaina, procesas ir patarimai
- Karo Technikos ir Transporto Muziejus: Eksponatai, Lankymo Informacija ir Istorija